שלושה שבועות באיים של תאילנד

סיכום שלושה שבועות באיים בדרום תאילנד מתוך חודשיים שלמים במדינה. קצת עלינו : זוג מטיילים בני 24 בעלי סגנון טיול תרמילאי אך מאוזן, אוכלים לרוב מקומי, מתניידים קרקעית , ישנים בחדרים פרטיים.

עונה מומלצתהעונה המתויירת היא נובמבר -מרץ. אנחנו היינו בינואר, היה חם ,לח ושמשי ונתקלנו במקרה בודד אחד של גשם. חשוב לציין שמזג אוויר טרופי משתנה הרבה.

סים : בהתחלה קנינו סים בשדה תעופה כדי שנוכל להתנייד שהיה יקר ועלה 100 שקלים לחודש, למדנו מהטעות ומאז קנינו סים בסבן אלבן ב20 שקלים לחודש , אם אתם מצליחים להתנייד בלי אינטרנט עד שאתם מגיעים לסבן אלבן מומלץ לחכות ולעשות שם.
כסף: יש 2 דרכים: האחת לבוא עם דולרים ולהמיר שם (לבדוק עמלות ושערי המרה כמובן) והדרך השנייה למי שלא רוצה להיסחב עם הרבה כסף מזומן היא למשוך בכספומטים , אם בחרתם בדרך הזאת העמלת משיכה יקרה (220 באט= 22 שקל) לכן מומלץ למשוך בכספומטים הצהובים שנמצאים כמעט בכל מקום, שם אפשר למשוך הכי הרבה כסף בפעם אחת.
ויזה: בתאילנד אין ויזה שצריך לעשות מראש אתם נכנסים ומקבלים כניסה לחודש . אם אתם רוצים להאריך אתם ניגשים למשרד הגירה הקרוב אליכם ויכולים להאריך בעוד חודש ואם אתם באים בטיסה מומלץ לקנות כרטיס פיקטיבי (כרטיס שמראה שיש לכם כרטיס יציאה גם אם אין לכם )
לינה : בדרך כלל סגרנו את הלילה הראשון באינטרנט ומשם הארכנו במקום או עברנו במידה ולא אהבנו את המקום. מאפשר לכם לבוא בראש שקט אבל לא לשלם על כל הלילות מראש כי בדרך כלל לסגור חדר במקום יוצא יותר זול.

קו סמוי

2 לילות :
הגענו באוטובוס + מעבורת מבנגקוק
כל המעבר לקח עם החלפות ויציאות בערך 12 שעות מהבוקר עד הערב.
הסתובבנו בה בערב בטיילת המרכזית, ולמחרת הלכנו לרצועת החוף המרכזית צ׳אוונג ובילינו שם את היום. האי היה פחות לטעמנו על אף שכן נהננו והחלטנו להמשיך לקו טאו ככה שקו סמוי הייתה לנו יותר כתחנת מעבר ולכן אין לנו המלצות מיוחדות.

קו טאו

10 לילות:
קו טאו ידוע בתור אי הצלילות , ולמרות שלא לקחנו בו קורס צלילה היינו בו שבוע וחצי , במהלך אותו שבוע וחצי עברנו בין 3 אזורים באי וישנו במקומות שונים , במקום להשכיר כל פעם קנינו ערכת שנורקלינג ב20 שקלים ונסענו לחופים מיועדים ועשינו שנורקלינג עצמאית, נחנו על החוף , עשינו סאפ ואני יוגה. השכרנו אופנוע וביקרנו במספר חופים ומעניינים וחקרנו את האי. בנוסף עשינו יום טיול לאי קו נאנג יאן.
המלצות :
כללי:
*לשכור טוסטוס ( 20 שקלים ליום) ולצאת לחקור את הטבע המטורף של האי ואת החופים היפים, אפשרי גם בטיקטוק אך הרבה יותר מסובך ויקר.
*הרצועת חוף המערבית היא הפופולרית ביותר אך יש המון אופציות לינה מבודדות יותר , תלוי מה אתם מחפשים ואוהבים.
*אם יש לכם זמן הייתי ממליצה לישון גם בצפון רצועת החוף המרכזית כמה ימים וגם במרכז-דרום הרצועה. אווירה שונה ובתי עסק שונים שחבל שתפספסו.
המלצות חופים ונקודות מעניינות:
* קו נאנג יאן - עשינו יום טיול במונית סירה לאי קטן 10 דקות נסיעה, עולה 30 שקל לכיוון ואתה קובע עם הנהג מתי לבוא לאסוף אותך חזרה. יש שם חופים מהממים ותצפית מגניבה על כל האי שאפשר לעלות אותה .
שימו לב שהאי נסגר למבקרים אחרי הצהריים לכן יש לבוא בשעות המוקדמות יותר .
*freedom bar- חוף מגניב עם בר רגאיי שכולו מקושט ממש יפה , יש דגים יפהפיים ולא צריך לשחות רחוק בשביל לראות אותם
*sairee beach- הרצועת חוף המרכזית שהיא לא פחות יפה ומרשימה - אפשר לשכור שם סאפ, מה שכן פחות נועד לשנורקלים.
Haad Tien- חוף פרטי של מלון יוקרה, אפשר להיכנס עם דמי כניסה של 10 שקלים. למרות שיש ככ הרבה טבע יפה שהוא בחינם, זהו חוף מהיפים שראיתי ושמור מדהים , מי תכלת זוהרים וחול לבן אז למרות זאת מומלץ.
Giant palm beach- חוף פרטי של מלון אך לא הייתה בעיה להכנס, יש שם נדנדה גדולה והחוף והחול מזכיר קצת חוף ים תיכוני, אהבנו ממש.
Shark bay- חוף לשנורקלינג, עדיף לבוא שהאוויר עומד ואין גלים כי זה קצת מסוכן כי האזור מוקף בסלעים, חוץ מזה כן מומלץ.
John Suwan view point - תצפית מהממת על האי , יש דמי כניסה ואתה יכול לקנות איתו משקה בבר למעלה.
יוגה :
יש כמה מקומות מעולים
כמו living juices and Yoga שמשמש גם בבית קפה עם אוכל בריא למטה שכייף לאכול בו ארוחת בוקר אחרי אימון.
אבל גולת הכותרת מבחינתי הייתה הblue Chitta- סטודיו ממוקף מעל החוף ומשקיף אליו, סופר אסתטי ומורות מעולות מעולות , יש המון סוגים של שיעורים וריטריטים ושיעורי מדיטציה.
מסעדות:
Gemini Dumplings & Noodles Restaurant- מקום של דאמפלינגס ונודלס שהיה מאוד מאוד טעים.
House of pad Thai- פאד תאי מהטובים שאכלתי מגיש רק פאד תאי וראשונות ,מקום פשוט וברמה גבוהה.
Bella Thai Food- אוכל מעולה חזרנו כמה פעמים.
Chuchu Thai Food and pizza- מקומי טעים וכמו שכתוב יש גם פיצות למי שבא לו אוכל מערבי .
Hippo burger- המבורגר טעים ויש אופציות צמחונית שוות.
Legend Thai and Burmese Food- כשמו כן הוא , חזרנו מספר פעמים.
Lotus Sushi- טעים ומשביע .
Cactus cafe- בית קפה של ארוחות בוקר על הים, מומלץ למי שהתגעגע לארוחת בוקר מערבית.
Cattago!- מקום שמגיש מנות אסייתיות מגניבות עם דגים שדגו באי, טעים ומגניב.
Milk and honey- מקום עם בעלים ישראלי שמגיש אוכל ים תיכוני טעים, בדרך כלל מקיימים שם ארוחות שישי לישראלים , נחמד להכיר שם אנשים.
לינה: מתוך שלוש מקומות שישנו בהם שהיו מאוד טובים אני ממליצה על
Simple Live divers- מעין בונגלוז שישנים בהם חברה שעושים קורס צלילה באותה חברה, הם מאפשרים לינה גם לאנשים שלא עושים את הקורס, הבונגלו היה במחיר טוב על הים ובמיקום מעולה.
מקומות יציאה: בר לייב מיוזיק כיאה למזרח שקוראים לו choppers - המון ישראלים אוהבים ללכת להופיע שם בערב במה פתוחה ונחמד ללכת לשמוע ולעודד

פוקט

3 לילות
אחרי שבוע וחצי בקו טאו נסענו לצד המערבי והתחלנו בפוקט (מעבורת+נסיעת אוטובוס) יצאנו בבוקר והגענו בערב.
פוקט זו עיר ענקית שהיא גם אי ענק , יש בה המון צדדים וטיולי יום מגניבים שאפשר לעשות.
אני הייתי בפוקט בעבר אז עשיתי כמה החלטות טובות וכמה שגויות לגביי השהייה הנוכחית שאותה אפרט .
*המלצות
כללי : פטונג היא הרצועת חוף הנפוצה ביותר בפוקט, בשנה שעברה היא הייתה לי הרבה יותר סימפטית מהפעם הנוכחית , טסנו כמה חודשים אחרי שהמלחמה התחילה והאזור שישנו בו כמעט מוסלמי באופן מוחלט , למרות התקווה שרוב האנשים בעולם הם טובים התחושה הייתה קצת פחות נוחה, ואחרי קו טאו היא גם הרגישה הרבה פחות אקזוטית.
יש המון רצועות חוף מהממות ושקטות יותר שאפשר לישון בהם בפוקט ומומלץ לבדוק אותן אם מתכננים להגיע.
התניידות: פוקט מאוד סואנת ולא הייתי ממליצה לנסוע בה באופנוע בעיקר אם אין לכם רישיון. הורידו את האפליקציות בולט וגראב ששם אפשר להזמין מוניות במחירים הרבה יותר טובים מטוקטוקים ברחוב.
המלצות:
נקודות עניין : שוק naka: שוק סופ״ש ענקי מלא במזכרות פיצ׳פקעס, בגדים , והמון המון אוכל זול (פאד תאי ב2 שקלים!)
שווה לבוא רעבים ולעבור בדוכנים השונים ולהנות ממבחר אוכל במחירים מצחיקים.
שוק Chilva: עוד שוק גדול ומעולה שפתוח כל השבוע כל ערב , גם שם יש מבחר מאכלים מעניינים בגדים מזכרות וכו, לאוהבים יש שם דוכן גדול מאוד של בגדי מותגים יד שנייה.
Old town: אם אתם נתקעים ביום אפור סעו לעיר העתיקה, יש שם המון חנויות נחמדות, מסעדות, גלריות , בתי קפה , והבנייה אירופאית עם בתים צבעוניים.
Big Buddha- מקדש יפה מאוד מרחק נסיעה מפאטונג, עולים מדרגות ומגיעים לפסל בודהה ענקית, יש שם גם תצפית יפה על העיר, לנשים שבנינו מומלץ לבוא מראש צנוע כי אם זה לא עומד ברף שלהם הם מוכרים סארונג להתכסות, עדיף לא למתוח גבולות ולא לשלם כסף מיותר , הם סביר להניח יכריחו אותך לקנות ולא יוותרו לך על סנטימטר או שניים במכנס .
טיפ נוסף, בהלוך אפשר להזמין מונית באפליקציות אבל בחזור הן לא מגיעות כי כל המקום מפוצץ בנהגי מוניות רגילים : הם יתמחרו לכם מחיר גבוהה בכוונה כי הם יודעים שהנהגים של האפליקציות לא מגיעים, תתמקחו.
לינה : ישנו ב:
The Frutta Boutique Hotel
המלון יצא לנו קצת מעבר לתקציב (100 שקל ללילה עם עמלות של אגודה) אבל זו הייתה תמורה טובה, ו10 דקות הליכה מהחוף , כל שאר המלונות באזור היו או זולים ומפוקפקים או יקרים מאוד ברמה גבוהה. זה היה האמצע והוא היה מאוד טוב ויש גם בריכה.
סה״כ פוקט הייתה תחנת מעבר עם סיפור דרך שלי משנה שעברה , אין ספק שהיינו נהנים יותר אם היינו ישנים ברצועת חוף אחרת אבל היה עדיין כייף.
* טיפ נוסף אם יש לכם זמן פנוי לכו לסוכנות טיולים ותסגרו טיול יום שמתאים לדברים שאתם אוהבים, בביקור אחר שלי בפוקט עשיתי טיול בטבע מדהים שחבל לפספס.

קופיפי

3 לילות
בקופיפי הייתי בעבר במלון יוקרה רחוק מהמרכז , השהייה הנוכחית שלי הייתה שונה לגמריי בגלל השינוי במקום , אפרט על השהייה הנוכחית התרמילאית.
הגענו במעבורת של שעתיים מפוקט .
קופיפי הוא גם אי צלילות ויש סביבו טבע מדהים כמו חוף הקופים מאיה באיי וכו, אבל יש לי כמה סייגים.
יש 2 דרכים לראות את הטבע המדהים מסביב.
האחת היא לקחת יום טיול בין סירות גדולות שמכניסים אליהם 40 אנשים, הסיור יכול להיות מאוד מרוץ סביב השעון, יש עצירות קבועות במקומות ספציפיים כמו המאיה ביי שהיא לצילום בלבד כי אסור להכנס למים( בעיניי מיותר לבוא אבל עניין מה אתם מחפשים)
חוף הקופים ועוד כמה חופים מדהימים, הטבע מדהים אבל החוויה היא מאוד המונית. האופציה השנייה היא לשכור סירה קטנה עם חברים ולעשות טיול יותר אישי שאתה מחליט כמה זמן אתה רוצה להיות בכל תחנה ועל מה אתה מעדיף לוותר או להוסיף, אתה מקבל ציוד שנורקלינג וזאת חוויה טובה אך משמעותית יקרה יותר .
עוד אופציה להנות מהחופים מסביב היא כל יום לקחת מונית סירה למקום אחר ולחקור חוף אחר , אנחנו בחרנו באופציה הזאת כתרמילאים בתקציב אבל שלא ככ אוהבים חוויות המוניות מתויירות מידי והייתה חוויה טובה גם כן.
ישנו במרכז המתוייר שזה מאוד שונה והרבה יותר רועש ממלונות מבודדים על האי.
המלצות:
*לתרמילאים שבתקציב , שימו לב שאם אתם באים בעונה החמה שיש לכם מזגן בחדר שאתם סוגרים, אנחנו סגרנו חדר ב60 שקל ללילה שהיה בסיסי ביותר אבל בתקציב שלנו אך שהגענו גילינו שיש רק מאוורר קיר קטן, חשוב לציין שאנחנו מאוד לא מפונקים אבל בעונה החמה אין רוח מבחוץ והמאוורר לא מספק ככה שבמהלך היום אם אתם רוצים לנוח כבר עדיף לישון על החוף. בלילה זה היה הרבה יותר סביל אבל לרגישים לחום זה יהיה פחות סביל. אם אתם לא מתכננים להיות בחדר לדקה חוץ מלישון אז זה נראה לי פתרון לינה סביר.
*המסעדות בקופיפי מאוד יקרות בהשוואה למחירים של תאילנד , יש שדרת מסעדות קטנות מקומיות עם מחירים הגיוניים ואוכל סופר טעים , אציין בהמשך את השם של המסעדה האהובה עלינו משם.
מסעדות: כמו שכתבתי קודם יש אזור קטן של מסעדות ודוכנים מקומיים האהובה עלינו שם הייתה pa noi Thai Food , האוכל סופר טעים עם מחירים טובים ואכלנו שם כמעט כל יום.
מסאז׳ או ציפורניים: Anita Thai Massage
חופים: חוף קרוב מאוד למרכז 10 דקות במונית סירה שנקרא long beach , מדהים ביופיו וקרוב למרכז.

קו לנטה

4 לילות
לקו לנטה באנו עם חשש מסוים, היינו שם זמן לא רב מאז שהמלחמה פרצה ובאנו בידיעה שהרוב המוחלט של קו לנטה הם מוסלמים , החוויה הייתה ההפך הגמור מהחשש והאנשים היו מקסימים ,חשוב לנקוט בזהירות אבל גם חשוב לזכות שרוב האנשים בעולם הם טובים.
קו לנטה לא שופעת בישראלים ותיירים צעירים ונתקלנו בעיקר במשפחות ומבוגרים, קו לנטה אי שגם הוא מיועד לצלילות . החוויה הייתה מדהימה וזה האי שהכי הפתיע אותנו ונהננו בו נורא מהשקט והמרחב.
המלצות:
הוסטל : rim Khao resort- בונגלוז מדהימים ביופיים שמשקיפים על הג׳ונגל, מחוץ לבונגלוז בית קפה קטן שהם מפעילים , הם משכירים גם טוסטוסים ויש שירותי כביסה, גם אם ביקשנו שלא ינקו לנו את החדר שמו לנו בכניסה כל יום בקבוקי מים והיו ממש מקסימים ואדיבים , יום אחד האופנוע לא התניע והם פשוט לקחו ותיקנו ולא ניסו לקחת מאיתנו שקל , המחיר של החדר גם טוב והמקום מרחק כמה דקות הליכה מהחוף המרכזי.
אופנוע: תשכירו טוסטוס ותסעו לחקור את האי , הנופים מדהימים ואפשר לחצות אותו מצפון לדרום בנסיעה של עשרים דקות שהיא הנסיעה הכי מדהימה שעשינו , ככה גם אפשר לחקור עוד חופים יפים שרחוקים מכם.
מסעדות : Thai e-san מסעדה מקומית טעימה וזולה שמנוהלת על ידי משפחה , לא סימפטית לסטרילייים כי יש לה מראה ישן כולל המטבח , אנחנו פחות אז נהנינו מהאוכל , מומלץ להגיע לא בשעות עומס כי הם משפחה קטנה ולוקח להם המון המון זמן להוציא את האוכל . אבל היי, שיעור בסבלנות.
Mook anda bar- בר רגאיי מעולה על החוף המרכזי
Malinas kitchen- מסעדה עם אוכל מקומי ממש טעימה שמנוהלת על ידי בחור מערבי אז המחירים בהתאם ויותר יקרים מהרגיל. אבל כן הייתה לי שם את אחת הארוחות הטובות .
Fruit tree lodge &coffe shop- בית קפה טוב עם ארוחות בוקר מערביות.
Old town cowboy- מקום בעיר העתיקה שהוא בר עם מבשלת בירה מקומית , כייף לשבת לשתות בירה בחום . בנוסף שווה לעשות סיבוב בעיר העתיקה מקום עם חנויות תה ומזכרות ונחמד להסתובב שם.

• להוריד את האפליקציות bolt ו grab. גראב שירות מוניות וגם משלוחי אוכל. ובולט שירות מוניות, הרבה יותר זול מטוקטוקים, תקף בעיקר לערים גדולות בתאילנד.
  • ללמוד את המחירים של הדברים הבסיסיים כדי לא לשלם יותר בהמשך.