שבועיים במרכז תאילנד

טיול של שבועיים במרכז ומערב תאילנד כחלק מטיול תרמילאי של חודשיים במדינה, התניידות בתחבורה ציבורית מבנגקוק וחזרה אליה בצורה נוחה מאוד. מומלץ לשלב כחלק מטיול גדול ואף קטן במדינה, יש המון מה לראות.

עונה מומלצתהעונה הקלאסית בתאילנד, דצמבר עד פברואר זה מה שהרוב אומרים.

זוג בגילאי 21/23 בטיול גדול במזרח. אחרי חודש בהודו וחודשיים בנפאל הגענו לתאילנד בתחילת דצמבר ללא הרבה תוכניות מעבר ללברוח לקו טאו אחרי טרק קשוח באוורסט :)
מפה לשם התאהבנו והחלטנו להישאר חודשיים במדינה ולצאת קצת משביל התיירים השחוק.

אל מרכז תאילנד הגענו אחרי 3 שבועות די בנאליים ומצוינים בדרום תאילנד -
6 ימים בקו טאו
6 ימים בקופנגן
4 ימים בשמורת קאוסוק
4 ימים בקופיפי

מקופיפי יצאנו במסע של 4 החלפות - מעבורת, ואן, אוטובוס לילה ורכבת במטרה להגיע ליעד שלנו - איותאיה (Ayutthaya).

איותאיה - Ayutthaya - ארבעה לילות

אז אחרי מעבר שעבר בצורה חלקה יותר מהצפוי הגענו לאיותאיה - בירת הממלכה התאילנדית בת אותו השם שהתקיימה בין השנים 1351-1767.
תקופת איותאיה נחשבת כאחת המצליחות של תאילנד והעיר עצמה הייתה אחת הערים המשגשגות בעולם במאה ה16 וה17.

העיר נחרבה בפלישת הבורמזים בסוף המאה ה18 והיום נשארו לא מעט שרידים מתקופה זו מפוזרים בכל העיר, מה שהופך אותה למעניינת מאוד.

הרבה אנשים בוחרים להגיע אליה בטיול יום מבנגקוק, אך בעיניי יש לה המון מה להציע ו3 ימים זה לגמרי זמן אחלה להעביר בה בהסתובבות בין המקדשים שמפוזרים.

ישנו בSiriwal Guesthouse שהיה מעולה לתקציב תרמילאי, הסבתות שמנהלות את המקום מקסימות ומשכירות אופניים ב50 באט ליום (דרך ההתניידות המומלצת באיותאיה).

ביום ה1 יצאנו להסתובבות בשוק קטן בעיר - Hua Ro Market ולאחר מכן הסתובבנו באופניים בכמה מקדשים- Wat Maenangpluem
Wat Thammikarat
Wat Na Phra Meru Rachikaram
Wat Lokaya Sutharam

ביום ה2 לקחנו את האופניים לנסיעה מעט יותר רחוקה (5-6 ק״מ לכיוון) למקדשים מרשימים ממש -
Wat Yai Chai Mongkhon

ובחזור לקראת הערב יצאנו ל
Wat Phra Si Sanphet

המלצות אוכל -
אתחיל בלהמליץ על השוק ערב של איותאיה שמתקיים בכל יום מ17 עד 20:30 בערך, יש בו הרבה מאכלים מגוונים ואכלנו את כל הארוחות ערב שלנו שם.
תחפשו בגוגל Ayutthaya Night Market.

מעבר לזה באיותאיה יש באמת המון בתי קפה מודרניים שנחמד ממש להעביר בהם את הזמן כשחם מדי בחוץ, היינו ב3 טובים -
Deva Cafe - נמצא על הנהר נעים ממש לישיבה, יש ערסלים ושקט
Coffeenity Speciality Coffee - בית קפה מודרני ומגניב ממש, מוכרים רק קפה עם פולים שמיובאים מלאוס, ברזיל וצפון תאילנד. מחירים אחלה.
Syama Ayudhya - בית קפה הזוי עם עיצוב מושקע מאוד, היו שם המון מקומיים שהתלבשו כאילו הם יצאו למסעדת מישלן. מוכרים משקאות ועוגות במחירים קצת יקרים, אבל המיקום על הנהר וצופה על אחד המקדשים היפים בעיר.

באיותאיה יש מאכל מקומי מגניב ממש שנקרא Roti Sai Mai. מוכרים אותו בהרבה מקומות שם, זה מורכב מבצק שמזכיר מאוד לחוח ובו שמים צמר גפן מתוק ומגלגלים.
יש גם מאכל מקומי שנקרא Boat Noodle, מרק אטריות עם כדורי דגים ובדרך כלל חתיכות בשר חזיר. טעים ממש.

ביום ה4 והאחרון יצאנו לטיול יום בלופבורי.

לופבורי - Lop Buri - טיול יום

אל לופבורי הגענו בטיול יום מאיותאיה, מדובר בנסיעה של שעה וחצי לכיוון.

עלינו על רכבת בבוקר שהייתה מפוצצת ונאלצנו לעמוד כל הדרך.

האטרקציה העיקרית בעיר זה הקטע ההזוי עם הקופים שמסתובבים שם ברחובות. כבר כמה שנים שמרכז העיר נשלט על ידי קופים והסיפור הגיע לכל מיני אתרי חדשות בעולם.

הקופים מתרכזים בעיקר סביב Phra Prang Sam Yot ממש חוויה מגניבה להסתובב שם, מביאים לכם מקל כי הקופים נוטים להציק.

בעיר יש עוד מתחם היסטורי מרשים ממש מול התחנת רכבת Wat Phrasi Rattana Mahathat שנהנינו להסתובב בו.
ויש את King Narai’s Palace שזה שרידים של ארמון מלפני כמה מאות שנים, במקום יש גם מוזיאון נחמד עם הסברים באנגלית.

חשוב לציין שעל כל אטרקציה לוקחים 50-100 באט כניסה, והמוזיאון בדיעבד אולי לא היה שווה את הכסף אבל אם אתם כבר שם..

מה שנחמד בלופבורי שכל האטרקציות מרחק הליכה קצר וניתן באמת ללכת ברגל ולראות הכל ולסגור את הסיפור בטיול יום קליל.
הסתובבנו גם באיזה שוק מקומי קטן שמצאנו שהיה בו אחלה בגדים ושעונים במחירים ממש מצחיקים.

בחזור לקחנו מיניואן חזרה לאיותאיה, תחפשו בגוגל KO Van Lop Buri כדי למצוא את התחנה. עלה 130 באט שזה קצת יקר. בעיקרון עדיף רכבת כי היא זולה משמעותית אבל התדירות לא גבוהה.

בנגקוק - Bangkok - ארבעה לילות

אל בנגקוק הגענו כדי לעשות את הסילבסטר והסתובבנו בה כמה ימים.
לא ארחיב ממש על כל האטרקציות כי את זה באמת אפשר למצוא בכל מקום באינטרנט, לגמרי שווה להגיע לכמה ימים ולחוות אותה.

נחון פטום - Nakhon Pathom - לילה אחד

אל נחון פטום הגענו כי היא הייתה על הדרך לקנצ׳נבורי אז אמרנו למה לא לעצור ללילה בדרך.

הגענו אליה ברכבת של שעה וחצי מבנגקוק, כמו כל רכבת פשוט מגיעים לתחנה שעה לפני שהיא יוצאת (תבדקו בגוגל מתי) וקונים כרטיסים למחלקה ה3 ב20 באט לאדם.

מדובר בעיר תאילנדית די סטנדרטית, שהייחודיות בה היא פגודת זהב פשוט ענקית (120 מטר, הגבוהה בעולם) שנמצאת במרכז העיר, ומסביבה כל לילה יש שוק גדול.
ההסתובבות בשוק עם הנוף לפגודה שזוהרת בלילה מגניבה ממש ושמחנו מאוד שעצרנו שם ללילה, ממליץ לגמרי! אין מה לעשות בעיר עצמה מעבר לזה אז העצירת לילה שם הייתה בול.

ישנו במלון Dairy Suite Hotel שהיה טירוף, חדר זוגי מרווח ומפנק עם נטפליקס ונוף פצצה. עלה 750 באט כולל ארוחת בוקר פשוטה, הופתענו לטובה. התניידנו בעזרת בולט אל השוק וחזרה ממנו למלון.

המלון נמצא ממש ליד אוניברסיטה אז יצא שהרחובות שלידו היו מלאים בבתי קפה מודרניים ומסעדות טובות וזולות ובכללי האווירה הייתה ממש צעירה, זה היה ממש מגניב לחוות את אווירת הסטונדטים שם, אני לא צוחק שספרנו שם מספר דו ספרתי של חנויות באבל טי ב300 מטר.

קנצ׳נבורי - Kanchanburi - שלושה לילות

אל קנצ׳נבורי הגענו ברכבת מנחון פטום של שעה וחצי, הגענו אחר הצהריים.

ישנו בHome of River Kwai - מומלץ ממש. נמצא קצת רחוק ממרכז העיר אבל מציעים שם אופניים ואופנועים להשכרה. מחיר מצחיק ומקום נקי מאוד, יש גם מטבח שאפשר לבשל בו.

* בערב הראשון נסענו עם האופניים לראות שקיעה בטיילת הנחמדה על הנהר ומשם המשכנו לשוק לילה הגדול - JJ Night Market.

* למחרת התחלנו את היום במשרדי ההגירה להארכת הויזה, היו נחמדים ממש שם והדריכו אותנו שלב אחרי שלב עם כל הטפסים הנחוצים, הגענו רק עם דרכונים והוצאנו שם תמונות פספורט וצילומי דרכון ב100 באט לשנינו. תוך שעתיים יצאנו משם אחרי שהכל הלך חלק.

נסענו ממשרדי ההגירה 12 ק״מ (באופניים) אל מקדש שנקרא Tiger Cave Temple, מומלץ בטירוף! אחד המקומות האהובים עלינו בתאילנד עד כה. 2 ק״מ מהמקדש יש בית קפה בשם Meena Café שהפך לאטרקציה בפני עצמו בגלל השטח המדהים שיש להם וצורת הישיבה הנחמדה ממש בחוץ, לגמרי מקום להעביר בו שעה או 2 ויש גם נוף למקדש.
בדרך חזרה עצרנו בWat Ban Tham שהיה נחמד.

ביום הבא יצאנו לטיול יום במפלים.

הפארק הלאומי ארוואן (Erawan National Park) - טיול יום

* ביום ה3 בקנצנבורי נסענו אל המפלים המפורסמים - Erawan שבנויים ב7 קומות. מדובר בשמורת טבע שנמצאת שעה וחצי נסיעה מקנצנבורי וניתן להגיע אליה בטיול יום בקלות באוטובוס מהתחנה המרכזית, במקור נאמר לנו שהוא יוצא כל שעה אך בפועל בגלל הקורונה צמצמו את התדירות והוא יצא רק ב8:30 וב10 בבוקר.
האוטובוס חזרה לקנצ׳נבורי יוצא ב14 וב16 שזה מתי שהשמורה גם נסגרת.

בעיקרון תגיעו לתחנה המרכזית וישר ישאלו אתכם אם אתם צריכים למפלים ויכווינו אתכם לאוטובוס הנכון, נוסעים בו כמעט רק תיירים והוא די גרוע. כרטיס עולה 60 באט לכיוון.

הכניסה עולה 300 באט לאדם ושווה את זה לגמרי. יפה שם ממש ואפשר בקלות להעביר יום שלם, בהרבה איזורים בפארק יש ספסלים שאפשר להירגע בהם. לוקח שעה וקצת הליכה נטו בעלייה כדי להגיע עד למפל ה7 ולרדת הכל לוקח בערך חצי מהזמן.

סנגחלבורי - Sangkhlaburi - שתי לילות

אל סנגחלבורי בחרנו להגיע בגלל המלצה ממש חזקה בלונלי פלאנט והרצון לצאת קצת יותר משביל החומוס.
מדובר בעיירה תאילנדית ממש על גבול בורמה (מיאנמר) שבסמוך אליה נמצא כפר של אנשים שהם צאצאים משבט המון (Mon) שמקורו בבורמה, אשר ברחו לאורך השנים מהמדינה עם מלחמת האזרחים והקימו כפר בתאילנד.

בין העיירה סנגחלבורי לכפר של אנשי המון נבנה גשר עץ מאוד מרשים שמחבר ביניהם ומהווה אטרקציה מרכזית.
חשוב להגיד שבעיירה יש תיירים מקומיים בעיקר, אנחנו ראינו תיירים לבנים בודדים ממש ביומיים.

הגענו מקנצ׳נבורי בנסיעה של 3.5 שעות במיניואן ממוזג ונוח ממש. הוא יוצא ליד התחנה המרכזית, יש משרד כאן -
Asia Saiyok Express Bus Company Limited
+66 34 513 151

יוצא בכל שעה, כרטיס עולה 190 באט צריך פשוט להגיע ולקנות על המקום.

הגענו ב13 בצהריים והתמקמנו בגסטהאוס שנקרא Sripech Home בגוגל מאפס השם שלו בתאילנדית. חדר זוגי סבבה ב600 באט ללילה, יש מטבחון עם מה שצריך.
אכלנו צהריים בTum Aroi, מסעדה מפונפנת ממש עם בשרים לא כשרים מכל הסוגים למעוניינים,
ויצאנו לקראת שקיעה להסתובבות בעיירה עצמה ואכלנו בשוק המקומי שהיה אחלה ממש ומיוחד.

למחרת קמנו ב5:30 בבוקר כדי להגיע לאטרקציה המרכזית של המקום - קצת אחרי הזריחה מעבר לגשר בכפר הבורמזי מתקיים טקס מיוחד שבו עוברת שיירה של נזירים ואנשי המקום והמון תיירים מקומיים נותנים להם מתנות מתוך כדים זהובים מיוחדים.

זה אולי נשמע בנאלי ומשעמם אבל מדובר בחוויה מטורפת! קשה לתאר את האווירה, אבל היא מיוחדת ממש, אנחנו לא הגענו בסופ״ש ועדיין היה מפוצץ בקבוצות של תיירים מקומיים שהגיעו לבושים בבגדים מסורתיים וצבעו את הפנים שלהם לכבוד הטקס.

לכל מי שמתכנן להיות שם תכוונו להגיע לגשר באיזור השעה 6:30, תחצו אותו לכפר הבורמזי ואל תתפתו לקנות את הסלסלאות שינסו למכור לכם בדרך, במקום של הטקס תוכלו לקנות את האורגינליות באותו מחיר.

אחרי הטקס הסתובבנו בכפר הבורמזי, הלכנו למקדש גדול ומרשים Wat Wang Wiwekaram ואחריו חזרנו לגשר ולקחנו סיור בסירה בין 3 מקדשים ששקעו באגם הענק שיש שם. חוויה מיוחדת במינה, עולה 500 באט סך הכל לקבוצות בין 2-6 אנשים לשעה בערך, ממליצים בחום. תגיעו לגשר וישר יציעו לכם במחיר קבוע אין מה לדאוג שיעקצו אתכם כי התיירים שם מקומיים בעיקר.
ובכללי זה גם כיף להרגיש שאתם מפרנסים אנשים מהכפר הבורמזי שצריכים את זה, ומה זה 500 באט בשבילנו.

את שאר היום העברנו בבתי קפה על האגם ובערב חזרנו לשוק בסנגחלבורי.

למחרת הלכנו לתחנת המיניואנים כאן -
ท่ารถตู้สังขละบุรี (Bus Station to Kanchanaburi)
+66 62 224 0799

וקנינו על המקום כרטיס למיניואן שיצא ב7:30 בחזרה לקנצ׳נבורי, גם 190 באט לאדם - זהה לנסיעה הלוך.

קנצ׳נבורי - לילה נוסף

חזרנו לקנצ׳נבורי ללילה נוסף כדי לפצל את החזרה לבנגקוק לשתיים וגם כי לא היינו עדיין במוזיאון על רכבת המוות.

ממליצים עליו ממש - Death Railway Museum מלא במידע מפורט על הזוועות שהיפנים עשו במחוז קנצנבורי במלחמת העולם השנייה.
ממול יש את בית העלמין הגדול שקבורים בו אלפי בריטים, הולנדים ואוסטרלים שמתו מרעב/מחלות במחנות העבודה על פסי הרכבת בקנצנבורי.

בשקיעה הלכנו למקדש בעיצוב סיני יפה ממש ליד הנהר Wat Thaworn Wararam ממליצים בחום.

בבוקר למחרת חזרנו לבנגקוק והתחלנו במסע צפונה.

סיכום

העברנו 7 ימים במחוז קנצנבורי ובכיף היינו יכולים להישאר שם עוד, יש המון מה לעשות מעבר, אתן כמה הצעות -

* לנסוע ברכבת שעתיים מקנצנבורי - לתחנת Nam Tok, זה החלק היחיד מהקו של רכבת המוות שנבנה במלחמת העולם השנייה שעדיין פעיל כיום. כשיורדים בתחנה הסופית של הרכבת ממשיכים ברגל על פסי הרכבת שלא פעילים עוד רבע שעה ומגיעים למפלים שאמורים להיות יפים ממש.
Namtok Sai Yok Noi (Namtok Khao Pang)
Q1fyTczN7?g_st=ic

ניתן להישאר לישון שם בכפר הקטן ולחזור ברכבת חזרה למחרת או לעשות את זה כטיול יום.

* Hellfire Pass Centre - מוזיאון שקצת קשה להגיע אליו בתחבורה ציבורית, אמור להיות מרשים מאוד. מתאים למי שמטייל שם עם אופנוע או רכב.

נהנינו מאוד בכל היעדים שעברנו בהם! ממליצים לשלב כחלק מטיול במדינה למי שיש את הזמן לזה.

• כמו בכל שאר תאילנד, בקושי יודעים אנגלית לכן בכל תחנת אוטובוס או מסעדה יש צורך להשתמש בגוגל טרנסלייט. התאילנדים כן יודעים ומבינים איך להשתמש בזה וישמחו לעזור לכם.