קרואטיה - אוגוסט 2023

הורים ושני מתבגרים 17-19. 8 ימים מזאגרב לדוברובניק וחזרה.

תאריך הטיולAugust 2023

מההתחלה עד הסוף בפרק ארוך

יום 1
טיסה לזאגרב נחיתה בבוקר.
השכרת אוטו מ-green motion. גם שידרגו ברכב, גם שירות מעולה, גם רכב על גז שעלה משמעותית פחות - מומלץ!!

נסיעה לעיר זאגרב, סיור במרכז העיר, ארוחת צהרים.
נסיעה + לינה בסלוני Slunj
סיור ברסטוקה Rastoke, עיירה יפיפיה יושבת על נהר הקורנה, מפלים בתוך העיירה עצמה. בתי קפה ופאבים נחמדים.

לינה (2 לילות) - green oaes - צימר נחמד, מיקום טוב, נקי, מאובזר - לא כל כך הספיק ל-4 מבוגרים, אבל הסתדרנו, על כביש ראשי, קרוב מאד לרסטוקה, אפשר גם לישון בעיירה עצמה.

יום 2
נסיעה של 25 דק׳ לפארק הלאומי פליטביצה Plitvice Lakes National Park. כדאי לקנות כרטיסים באינטרנט ולהגיע מוקדם. יש שתי כניסות מהראשונה מומלץ מסלול C ומהשניה מומלץ מסלול H. הם הפוכים. אנחנו עשינו את C. עם הפנים למפלים. שמורה יפיפיה, בערך 6-9 ק״מ. לא בטוחה. כשהגענו למעלה החלטנו לרדת באוטובוס מתחנה P2, כדי להספיק עוד משהו. לקחנו פיקניק ואכלנו באזור מותאם לכך.
משם נסענו ל- ZIPLINE, מסלול אומגה יפיפיה בדרך חזרה לסלוני. יש שילוט. ורצינו לעשות גם טיול QUAD/טרקטורונים, אבל כבר היה מאוחר. חזרנו שוב לטייל ברסטוקה לקנח בקפה וגלידה.

יום 3
התחלנו את הבוקר בטיול טרקטורונים באזור סלוני. בחור נחמד, אמין ואחראי בשם דיין אפשר בוואטצאפ ‎+385989450790. היה מקסים. מומלץ מאד (Quad adventure).
משם התחלנו את הנסיעה לספליט Split.
רצינו לעשות משהו בדרך כדי לשבור את 3 שעות הנסיעה.
עצרנו בשמורת פקלניצ’יה np-Paklenicia ליד העיר זאדאר. אנחנו חובבי טיולים. אבל בתכנון הנוכחי היה מיותר. חוץ מחוויית הציקדות המטורפת. חם ולח ונוף ים תיכוני. טרק של 6 שעות. הלכנו שעה וחזרנו.
המשכנו למפלי קרקא np- Krka ליד העיירה שיבניק Sibenik. שמורה יפיפיה מפלים מרהיבים הליכה מתונה וקלילה של שעה וחצי ללא אפשרות רחצה ויקר כמו אגמי פליטביצה (40€ למבוגר).
המשכנו לעיר Split, עצרנו בחוף המקומי (מוזנח ולא מושך כלל) אח״כ נסענו לטיילת והנמל. מרהיבים ונותנים תחושה של ביקור בעיר בירה אירופאית.
אין בעיה להסתדר בספליט עם רכב שכור ומקומות חניה ציבוריים.

לינה (2 לילות) - Apartment pomelo דירה שהיתה מרוחקת 15 דק׳ ממרכז העיר. נחמדה אבל עם בעיות חניה. וקומה שניה עם כל המזוודות. לא ממש מומלצת.

יום 4
יצאנו לשייט ל-5 איים עם חברת Toto Travel, הלגונה הכחולה והמערה הכחולה אותו הזמנו ערב קודם דרך get yourguide, באינטרנט. כדאי להערך מראש, המחיר יום קודם היה מופקע 140€ לאדם. ולאו דוקא כדאי באינטרנט. חוויה יפה ומיוחדת. נסיעה ב-speedboat, תלוי באהבה שלך את הדבר, הילדים והבעל מאד נהנו מהשיט. אני פחות. למערה לא נכנסנו בגלל מזג האויר. שהיה חבל. עצרנו באי קומיז׳ה, בלגונה הכחולה-חוף יפיפה, באי חוואר שם טיפסנו עד לראש הגבעה, גם מקסים. וחזרה.
בדיעבד אפשר דרך Taxi Boat, להגיע לחוואר או קומיז׳ה משם לקחת טיול למערה הכחולה, וכן להגיע ללגונה הכחולה. מזיל מאד את הסיפור.
בערב סיירנו בחלק העתיק של העיר Split, מקסים ויפה בלילה.

יום 5
ארוחת בוקר מול הנמל בעיר Split. סיור עצמאי ברחובות העיר העתיקה ביום ויציאה ל-Dobrovnik.
בדרך עצירה ברפטינג על הנהר Cetina. שנשפך לים ליד העיירה omis .
הייתה לנו חוויה נפלאה עם חברת Magic World Adventure
הרפטינג מתחיל במעלה הנהר. מאתגר במידה ונוף ומים מהממים . בדרך מי שרוצה עוברים במערה ושוחים במים 5 מטר מצד לצד השני של המערה. מים קפואים - אבל לא לוותר!! חוויה מדהימה.
חתירה ארוכה אולי קצת יותר מדי.
יוספ (Josep) המדריך בעל ידע רב. מעניין, מקצועי ומצחיק. איבן (‎+385993250394 בוואטצאפ Even) ואביו בעלי החברה, אנשים לבביים וחמים.
בחזור מגישים ארוחה קלה וטעימה ביותר בירות ויין.
השארנו טיפ נדיב גם לאיבן שהוביל את הרפטינג ואירח וגם ליוסף המדריך מכל ה-♥️.
משם נהיגה בדרך יפיפיה, חלקה מאתגרת וחלקה מהירה לדוברובניק. עוברים מעל גשרים ענקיים, אחד מיוחד ויחסית חדש מעל בוסניה. מומלץ לעצור בחניה לפני ולצלם.

לינה (2 לילות) - Apartments Villa Dadić
15 דק׳ מהעיר העתיקה באובר, נוף מדהים לכל העיר, האיים וההר הגבוה מעל העיר, דירה נקיה ונוחה, חניה, מרפסת גדולה, בעל בית מסביר פנים ועם רצון עז לעזור. בקיצור - מומלץ. למרות שלא היה מזגן בחדר שינה. המזגן בסלון קירר מספיק.

יום 6
בדוברובניק השארנו את הרכב רב הזמן בדירה ונסענו בעיקר באובר.
נסיעה לעיר העתיקה GatePale Pile gate ומשם לקחנו Free Spirit Tour, שהזמנו מראש באינטרנט. היה מדהים. המדריך מירין "מכוכבי משחקי הכס🤣" אלוף בהיסטוריה של העיר, מעניין ומצחיק ונתן לנו הרבה טיפים.
אכלנו צהרים במסעדה Tutto Bane. ארוחה מהירה מכל מיני סוגים. לקחנו את הטורטייה. היה טעים וזול. כל השאר מאד יקר בעיר העתיקה. קנינו וישבנו בפינה מוצלת בעיר העתיקה.
משם נסענו באובר למוזיאון האדום. קטן ובסיסי, אבל נחמד מאד.
חזרנו לעיר העתיקה ועשינו את הסיור על החומות, היה מדהים. אם כי גם ב-16:00 עדין חם (ההמלצה אחרי 17:00, אבל רצינו להספיק עוד).
קנינו את pass city ticket הכולל ב-35€ לאדם, לא בטוח שכדאי וצריך לבדוק מה זה כולל. לנו לא השתלם.
חזרנו לדירה, לקחנו את הרכב וטיפסנו את כל הדרך אל ההר המשקיף על העיר. החניה למעלה חופשית. גם הרכבל וגם אובר מאד יקרים. ורצינו להגיע למוזיאון המלחמה המספר את סיפורה של דוברובניק במלחמת יוגוסלביה. הנוף בשקיעה יוצא דופן. ונפלא במיוחד מהגג של מוזיאון המלחמה.

יום 7
נסיעה ארוכה מדוברובניק לזאגרב. 6 שעות נטו, עם מעט מסעדות בדרך. עצירה לאכול, עוד עצירה קטנה בגוסיף העיירה של ניקולאי טסלה לדלק וחטיפים.
הדירה מוקמה ממש במרכז העיר מול כיכר ז׳וסף יליצ׳יצה. הכל קרוב. השוק. מוזיאונים. בתי קפה, פאבים, מסעדות.
בערב יצאנו למסעדה טעימה ויקרה מסעדת Viddol באזור המסעדות מאחורי הדירה. אח״כ ישבנו בפאב מקומי.
ערב נפלא.

לינה (2 לילות) - Luxury Main Square Apartments
מיקום מושלם, פרט לבעיית החניה, אבל ככה זה בעיר גדולה. הדירה היתה נפלאה הספה בסלון קצת פחות.

יום 8
יום ב-Zagreb והכל במרחק הליכה. החננו את הרכב בחניה ציבורית כבר בערב. המון כסף. יש גם חניה יומית, אבל לא התארגנו על זה.
הליכה לשוק המקומי, ארוחת בוקר של מאפים וקפה באזור השוק. נחמד ואותנטי.
משם למוזיאון האשליות, הילדים בגילאי 17-19 וגם אנחנו נהננו מאד. כמו ילדים צעירים רבים שהיו בו.
חזרנו לדירה ולקחנו את האוטו לקניון Arena Center לקצת שופינג. מחירים קצת יותר זולים מהארץ. אבל אפשר גם למצוא מציאות.
משם חזרה למרכז. שוב לקחנו את ה-Free Spirit Tour. עם מדריך בשם Vid. היה מהמם. בחור צעיר עם הומור שנון, הרבה ידע עולם. מומלץ לקחת סיורים איך שמגיעים לעיר גדולה. מקבלים הרבה מאד טיפים חשובים. אבל היה חם בבוקר.
משם הלכנו לביקור קצר במוזיאון השוקולד קצר ולעניין.
סיימנו במסעדה אסייתית Kongfo Express, באזור התיירותי מול הדירה. זול וטעים מאד. ואח״כ בפאב קרוב לבדוק את הבירה המקומית.

יום 9
יציאה לשדה התעופה Zagreb
והביתה חזרה לישראל.

מחיר ׳אטרקציה׳ כדאי ללמוד קצת קודם

• הערות - חייב גם יורו מזומן בנוסף לאשראי. גם טיפים וגם בחלק מהמקומות אפשר רק מזומן. להוציא בכספומט בחו״ל - יקר. כדאי להביא מהארץ. בזאגרב לא צריך רכב. כדאי לתכנן זאת כבר בתחילת הטיול. אם אפשר כדאי לנחות בזאגרב ולהמריא מדוברובניק - או הפוך. הדרך חזרה מיותרת. הסיורים ה׳חינמיים׳ בערים מומלצים מאד. אמנם הם לא בדיוק חינמיים. אבל אפשר לדעת המון לקראת ביקור. קרואטיה יקרה!! כל אטרקציה 30-40€ לפחות. בדוברובניק היה כדאי יום נוסף - להנות מהאיים והחופים. אפשר להנות מהחוויות בלי לשלם