שבוע קסום בהרי הרוקי הקנדיים

תאריך הטיולAugust 2014
עונה מומלצתקיץ

מבוא

טיול זה הינו המשך לטיולנו באלסקה.
לאחר פרדה מנופיה המדהימים של אלסקה טסנו לקלגרי לחוות את נופי הרוקי הקנדיים והפעם עם הנכד החמוד שלנו בן השנה נדב) והוריו (מורן ותומר) שקבלו את פנינו בשדה התעופה.

יש לציין שמהר מאוד למדנו שבהתארגנות יעילה ובשיתוף פעולה מדהים של נדב, אפשר לבצע טיול שהיינו עושים גם אילו היינו לבד.

חלוקת התפקידים היתה ברורה:
שמוליק ומוקי- ביביסיטר במידת הצורך

5-7.8.14 באנף (Banff)

5.8 (שלישי)
הגענו לבאנף בסביבות 16:30 ולאחר התארגנות במלון יצאנו לארוחת ערב ולחגוג יומולדת למורן במסעדה: Saltlik Banff (סטייקים, לא מדהימה על דעת כולנו).
לאחר הארוחה יצאנו לסיבוב ערב ברכב להיכרות עם העיירה היפהפיה ול- Tunnel Mountain Drive + Golf Course Loop Road
שעות הערב טובות לצפיה בבעלי חיים ואומנם הצלחנו לראות בחטף דוב שחור וקבוצה גדולה של נקבות אייל הקנדי (Elk) ששוטטה להנאתה בשדה הגולף.

6.8 (רביעי)
Johnston Canyon - מסלול נוח, רובו על גשרי עץ צמודים להר מעל ערוץ הנחל הזורם, העובר דרך כמה מפלים. 5.4 ק״מ הלוך-חזור כשעתיים הליכה אפשר אפילו עם עגלה.
משם המשכנו לעבר הפארק הלאומי יוהו (Yoho National Park) הנמצא ממערב לפארק באנף.
בדרך עצרנו במעבר הסוס הבועט (Kicking Horse Pass) לתצפית ב- : spiral tunnels . תצפית מעניינת על תוואי בעייתי של מסילת הרכבת הפסיפית קנדית. בקטע זה המסילה צריכה לעלות כ- 330 מ׳ במרחב של כ- 16 ק״מ. כדי לפתור את הבעיה פרסו את המסילה בתוואי ספירלי תוך חציבת מנהרות. למזלנו עברה באותה שעה רכבת ארוכה כאורך הגלות, כך שהתבוננות בנחש המתפתל על ההר אפשר להבין את המשמעות והעוצמה של מבצע הנדסי יחודי זה.

המשכנו ל- Emerald Lake בשמורת יוהו. אגם מדהים ביופיו! (בדרוג שלנו היפה ביותר....)
שם ערכנו מסלול מעגלי המקיף את האגם עד המלון השוכן על גדת האגם. אורך המסלול 5 ק״מ, קל ונחמד מאוד.

ארוחת ערב: Tooloulou's (מאכלי ים, נחמדה)

7.8 (חמישי)
את היום כולו הקדשנו לטיול בלייק לואיז, אחד הפנינות היפות בפארק באנף.
בחרנו במסלול Plain of Six Glaciers הכולל הליכה קלה לאורך גדת האגם ועלייה ארוכה לבית התה ומשם לתצפית על הקרחון ויקטוריה. אורך המסלול 11 ק״מ, קשה בהלוך קל בחזור. מומלץ מאוד. חוויה מיוחדת שחווינו בסמוך לבית התה היתה מפולת שלגים מחרישת אזניים שנראתה כמו מפל מים שמתחיל ונגמר כהרף עין....

ארוחת ערב: Banff Ave Brewing Co (המבורגר ובירה, נחמדה)

לינה (3 ימים): Banff International Hotel (מאכזב, אינטרנט ביזיוני)

מידע כללי
מפות: מרכז מבקרים Banff Ave 224.

8-10.8.14 ג׳ספר

8.8 (שישי)
התעוררנו לבוקר גשום וקר והבנו מיד שלא נוכל לערוך טיולים רגליים ארוכים במצב כזה. לא נורא , ממילא תכננו יום נסיעה בכביש הקרחונים (Icefields Parkway), הכביש 93 בין באנף לג׳אספר (230 ק״מ), עם גיחות קצרות ברגל. ברור שיום מעורפל כזה מנע מאיתנו להינות מהנוף היפה בדרך אך השלמנו זאת בימים הבאים.

הקטעים שעשינו:
עצירה לתצפית על Crowfoot Glacier
Peyto Lake - הליכה קצרה. ממגרש החניה בעליה קלה מאוד וקצרה מגיעים לתצפית נאה על האגם הציורי. בדרך יש שילוט על הצומח במקום.
Mistaya Canyon - הליכה קצרה של 0.5 ק״מ (10 דקות) לקניון ואגם. קניון מרשים ביותר שנחצב באבן הגיר על ידי נהר המסטאיה.

Athabasca Falls - הליכה קצרה סביב המפלים המרשימים.

בהמשך לאחר שהגענו לג׳אספר והתארגנו במלון , נסענו למעיינות החמים Miette (כ-45-60 דק׳ נסיעה מג׳אספר) - מדובר בבריכות מים בטמפרטורה של 40 מעלות שריח קל מאוד של גופרית עולה מהן. מקום נחמד וחמים לסיום פרדוקסיאלי ליום גשום.
את ארוחת ערב אכלנו במסעדה הצמודה למעיינות החמים שהפתיעה אותנו לטובה.

9.8 (שבת)

את היום פתחנו במסלול הליכה: Parker Ridge - אורך 6 ק״מ הלוך חזור. כל המסלול הלוך הינו בעליה סבירה והמראה הנשקף לאורך הרכס מדהים ביופיו. מהרכס ניתן לראות את קרחון ססקטצ׳ואן שהוא אחד משמונה הקרחונים היוצאים משדה הקרח קולומביה. יש לקחת בחשבון שהקרחון הסמוך והעמק העמוק יוצרים תנועת רוחות המביאות אויר קר למקום. לכן הרכס חשוף לרוחות החזקות וקרות ויש להצטדד בהתאם כולל כיסוי טוב לאוזנים. מומלץ ביותר.

בהמשך מורן ותומר עלו על קרחון אטבסקה Athabasca Glacier ואנחנו שמרנו בנתיים על הפעוט (לאחר הטיול בקרחוני אלסקה נראה לנו מיותר). מדובר בקרחון מפורסם גם הוא משתפל משדה הקרח קולומביה.
זו חויה נחמדה מאוד הכוללת נסיעה עד לקרחון באוטובוס רגיל, מעבר לאוטובוס מיוחד הנע על הקרח והליכה רגלית על הקרחון. כל הסיפור נמשך כשעתיים. אין צורך לרכוש כרטיסים מראש. היציאה מהבניין מול הקרחון. תדירות האוטובוסים - כל 15-30 דק.

בהמשך נסענו על דרך A93 העולה ל- Mount Edith Cavel הר גבוה שנקרא על שם אחות בריטית שבזמן מלחמת העולם השניה סייעה לחיילים לברוח מבלגיה להולנד. שם עשינו מסלול קצר וחביב (כשעה) המוביל לאגם וקרחון Angel שבאמת נראה כמו מלאך עם כנפיים פרוסות....

ארוחת ערב בג׳ספר במסעדה: Fiddel River (מצויינת)

10.8 (ראשון)
את היום פתחנו במסלול הליכה נהדר ומאתגר: Sulphur Skyline. מסלול מאדגר שכולו בעליה די תלולה. מתחילים ביער מחטני , עוברים את קו העצים ומגיעים עד פסגת Sulphur. נוף פנורמי מדהים - שווה את המאמץ. אורך 8 ק״מ הלוך חזור.
המסלול נמצא בסמוך למעיינות החמים Miette ומומלץ לסיים מסלול כזה ברחצה מרגיעה. (כזכור, אנחנו טבלנו בהם ביום הגשום).

ארוחת ערב: Earl's Restaurant על המרפסת (מצויינת, המרפסת נהדרת).

לינה (שלושה לילות) Whistler's Inn (נחמד אבל יקר)

11.8.14 בדרך לונקובר

יום 7 (שני)
את היום פתחנו במסלול הליכה ב- Maligne Canyon - מסלול נוח בתוך קניון צר מאוד ועמוק מאוד. 4 ק״מ לכל היותר. מומלץ.
בהמשך, לאחר ארוחת צהריים קלה על שפת אגם Maligne היפה , התחלנו את דרכנו חזרה הביתה.

בדרך לוונקובר נסענו עד לעיירה Kamloops , התמקמנו במוטל: Mavericks Motor Inn (מפתיע לטובה, בריכה אדירה עם מגלשת מים וג׳קוזי כיפי- מומלץ ביותר גם המחיר סביר)
ארוחת ערב: במסעדה הסינית הצמודה למלון (לא מבריקה אבל עשתה את העבודה)

12-13.8.14 ואנקובר

ואנקובר

לאחר נסיעה של כמה שעות הגענו לואנקובר. כדי להגיע למקום הלינה נאלצנו לעבור בציינה טאון בשעות הצהרים מה שהסתבר כנסיעה איטית ומעצבנת. בעלי הדירה לא היו בבית כך שקבלנו הנחיות למיקום מהעוזרת שלה. לאחר פרידה מהנכד החמוד והוריו שנסעו לרידמונד, יצאנו לטייל להכרת הסביבה. רכשנו כרטיס נסיעה יומי עבור הטיול המתוכנן למחר, ואף הגענו דרך שכונות עם מבנים נאים מאוד אל פארק יריחו השוכן לחופו של הים. הפארק נאה מאוד ונראה יותר כאזור פראי ולא כפארק מלאכותי. יש בו עצי ענק ובעיקר נהנינו משפע שיחי הפטל העמוסים בפרי בשל וטעים. חזרנו לדירה לאורך החוף. כשהגענו התברר שדירתינו הנאה הושכרה כבר ושלאקספדיה היתה טעות. לשמחתינו בעלת הבית נתנה לנו את החדר הסמוך שלא נפל במאומה מהדירה ואף הבטיחה למצוא פתרון למחרת.
ואכן בבוקר הסיעה אותנו ברכב שלה לדירה בדאון טאון. דירה בקומה 30 בבניין רב קומתי חדש. הנוף שנשקף מהדירה היה מקסים בעיקר בלילה.
בהמשך למרות הגשם השוטף נסענו לפארק סטנלי וסיירנו בשבילים ולאורך החוף. התוכנית היתה לעשות זאת באופנים אך חשבנו שבגשם כזה עדיף סיור רגלי.

פארק סטנלי (Stanley Park)

פארק סטנלי הינו אחד האתרים ההיסטוריים הלאומיים של קנדה. הפארק מהווה ריאה ירוקה גדולה, בתוך הנוף העירוני והבנוי, 400 דונמים של יער גשם טבעי בחוף המערבי של העיר ונקובר.

בכניסה הראשית לגן ניצבים 9 עמודי טוטם (Totem Poles).

משם נסענו לקנדה פלייס (Canada Place) - בניין הממוקם על חופה של העיר ונקובר. החלק החיצוני של הבניין מכוסה בגגות בד דמויי מפרשים ומשמש בין היתר כמסוף לספינות התענוגות היוצאות לאלסקה.

ליד קנדה פלייס מצויה תחנה היציאה לחלקה הצפוני של ואנקובר באמצעות אוטובוס ימי. החלטנו לחוות את הנסיעה ולאחר סיור במעגן היכטות והכרות עם שכונות הנאות בצד הצפוני חזרנו עם האוטובוס הימי בחזרה לדאונטאון (הכרטיס היומי כולל נסיעה גם באוטובוס הימי.
לאחר ארוחת צהרים (לא משהו) עלינו למצפה ונקובר (Vancouver Lookout) הנמצא בסמוך. למצפה עולים במעלית זכוכית לתצפית הפנורמית של ונקובר.

לאחר חזרה לדירה יצאנו שוב והפעם חצינו את הגשר לכיוון דרום. חזרנו באוטובוס ניצול מקסימלי של הכרטיס היומי וקינחנו את היום בקוקטל, לסיום חגיגי של הטיול המקסים כשברור לנו שבונקובר רק הצצנו הצצה ראשונית.

למחרת קמנו בעצלתיים ונסענו לסיאטל. באוטובוס של חברת quick shattel . את הכרטיסים ניתן לרכוש מראש דרך האנטרנט. הנסיעה כחמש שעות כולל מעבר הגבול לארה״ב במחיר של 43 דולר לאחד.