רווד טריפ בצפון צ'ילה

סיפור חביב על רווד טריפ של שבועיים מסנטיאגו לסן פדרו ובחזרה. מסלול שהוא כמעט מעגלי עם המון התכלבויות נופים מדהימים ומלא מינצ'וזים. עם רכב, עצמאות ושינה בטבע החוויה יותר טובה מאשר לצאת דרך הסוכנויות!!!

עונה מומלצתנראה לי כל השנה כי זה המדבר הכי צחיח בעולם ואנחנו הגענו כשיש שם גשם וממש לא הפריע לנו.

יום 1

ביום הראשון הגענו בצהריים לסוכנות, חטפנו להם את הרכב ומעבר לכביש יש קיוסק אמריקאי, וכמו באמריקה הכל בגדול.
3קילו נוטלה, 2.5קילו עוגיות שוקולד צ'יפס, מלא שימורים בגדול ועוד המון דברים גדולים בשביל נשנושים בדרכים ואל תחסכו כי זה חשוב.
אחרי העמסה של כל הציוד, ההוסטל הנחמד שלנו הביא לנו סדין כדי לכסות את הבגאז' וחבלים.
יצאנו מסנטיאגו לעמק הירח ליד העיר לה סרנה, בערך 8שעות נסיעה, לאחר כשעה וחצי נסיעה בעמק יהיו נקודות נחמדות לעצור לצד הנחל ולהתמקם שם עם אוהלים.
יש גם את האופציה לחנות באתרי קמפינג מסודרים בתשלום של 15אלף פזו פלוס מינוס.
אנחנו יצאנו אחרהצ מה שאומר שהגענו באמצע הלילה אז אין מקום מדויק להתמקם בו בחינם אבל בעקרון בכל מקום שהוא לא שטח פרטי ניתן להתמקם.

יום 2

התפננו בנחל וקמפינג עד אחרהצ כי התכנון היה לחזור ללונה פארק בלה סרנה ואחריו פשוט לישון בנקודה על החוף.
בדרך ללה סרנה ראינו שלכל אורך העמק יש גפנים, מעל שעה נסיעה לצד גפנים, זה המווןן.
לונה פארק חמוד, עלה לנו 10אלף פסו לכרטיס לכל המתקנים והיתה גם אופציה לקנות יחידים ב1.5אלף פסו למתקן.
אחרי זה נסענו לשים ראש קרוב לחוף.

יום 3

ביום השלישי נסענו לכיוון סלאר דה מריקונגה, כמה שעות טובות של נסיעה ונכנסים ללב המדבר, בלי קליטה, בלי מים מתוקים ובלי תחנות דלק אז ממליץ להביא אספקת מים טובה לכמה ימים, תלוי התכנון שלכם וג'ריקן דלק בנוסף למיכל מלא, התחנה הכי קרובה לכיוון צפון נמצאת בעיר קופיאפו ששם גם יש סופר גדול להצטייד באוכל.
לאורך הדרך במדבר תוכלו למצא שבילי צד שמרחיקים מהכביש הראשי כדי להתמקם במקום מבודד ושקט למהלך הלילה.
ממליץ גם להביא עצים למדורה. שם מצאנו המון עצים קטנים וטובים כדי למלא את ניסו בכל טוב שיהיה מוכן להבעיר עצים גדולים יותר.

יום 4

ביום הרביעי נסענו לאגם/מדבר מלח סלאר דה מריקונגה, כחצי שעה/שעה נסיעה בדרך יפה מאוד עד שהגענו ואנחנו ממש נסענו על שבילים שנוצרו על המלח, לא בטיחותי כי המלח יכול לקרוס ולהבלע באדמה...
נוף מדהים של הרים מדבריים ומאחוריהם הרים מושלגים.
אחרי זה נסענו לכיוון קסקדס ריו לאמאס ובדרך עוברים במעבר גבול כדי לתת פרטים, עצירה קצרה במפלים וחזרה לכיוון צפון.
לא רצינו לנסוע המון בחושך אז עצרנו להתמקם בחוף בהאיה אינגלסה, החוף הדרומי הוא מחוץ לעיר ואפשר למצא שם פינה שקטה קרובה למים, אם רוצים לעשות מדורה כדאי להצטייד עם הרבה עצים כי יש רוח חזקה שתחסל את העצים בשניות.

יום 5

ביום החמישי יצאנו במטרה להתמקם קרוב לסן פדרו, בדרך עצרנו ביד המדבר, כ5 שעות נסיעה מהחוף, מקום נחמד לעצירה קצרה באמצע הדרך.
משם המשכנו לכיוון גרון השטן במטרה לישון שם ולקום בבוקר לטייל שם.
התחלנו לנסוע לכיוון מצד שמאל של הנחל ואז הבנו שצריך לחצות אותו אז הסתובבנו ומצאנו שביל דרך סן פדרו שמוביל לשם מצד ימין של הנחל. למי שיש רכב 4x4 זו לא אמורה להיות בעיה.
התמקמנו ממש על הכניסה לשמורה, מה שלא בטוח מותר אבל התקפלנו עד לפני שעת הפתיחה שהיא 8:30 ככה שאין להם מושג אם ישנו שם.

יום 6

ביום השישי קמנו מוקדם התקפלנו ובדקנו עם הפקחים מה רואים בשמורה והבנו שלא מאוד מרשים. מה שכן יכול להיות נחמד זה לעשות טיול אופניים לשם מסן פדרו, לא רחוק בכלל ויש שם כמה חברות השכרת אופניים.
התקפלנו להסתובבות בעיירה.
סן פדרו ממש יפה, בתי בוץ לרוב, שבילי עפר, מסעדות ופאבים מגניבים ולפעמים גם שווקי אמנים.
אחרי כמה שעות שם נסענו לכיוון עמק הירח כי רצינו להתמקם ליד האוטובוס הנטוש כשהגענו הבנו שזו גם שמורה שעולה כסף עם שעות כניסה ויציאה פלוס שאפשר לעשות לשם טיול אופניים, פלוס האתר סגור בגלל הקורונה מה שלא מאפשר את הכניסה.
המשכנו עם השביל עוד כמה דקות עד שמצאנו נקודה מתאימה נטו מקום לפתוח אוהל באמצע שום מקום.

יום 7

ביום השביעי יצאנו משם לכיוון פיאדרס רוחאס, בדרך עברנו באוחוס דל סלאר ולאגונת טבינגינצ'ה, עולה 5אלף כניסה.
בדרך תעברו בכפר הרפסודות. כשמו כן הוא, מלא ברפסודות ועצים, פשוט לקחנו מאחת הערימות שראינו שם. לכפר קוראים Toconao.
מצאנו שם גם סיר ישן בשביל להכין "פיתות בטאבון", ניקינו את התחתית שלו והכנו עליה.
המשכנו ללאגונה בקצה והחלטנו שבא לנו לראות מה יש בהמשך הכביש, אחרי כמה דקות מצד שמאל יהיו אבני ענק בולטות מהאדמה, חלקן בצורות משושה, מקום מדהים לעצירה!
חזרנו לעצירה בלאגונה "Tuyajto" והחלטנו לא לעצור גם בלאגונה טבינגינצ'ה גם כי היא בתשלום וגם כי סופקנו מהלוגנה הקודמת.
משם המשכנו לכיוון סן פדרו להתמקם במקום יפה כשעוד יש אור.
בין קירות סלעים, עם נוף למלא הרים מושלגים, בלי המון רוחות.
כ300מטרים אחרי שלט ירוק קטן שכתוב עליו ק"מ 220 מכיוון סן פדרו תהיה פניה ימינה לשביל עפר קצר שיקח אתכם לנקודה.

יום 8

ביום השמיני לא כלכך טיילנו, התפננו בשמש בקמפינג עד אחרהצ, היתה ראות מדהימה ויצאנו להצטייד באוכל בסן פדרו והתמקמנו מתחת לעץ במקום מבודד כמה דקות מהעיירה.

יום 9

ביום התשיעי יצאנו לכיוון הגייזרים, בדרך עצרנו בקניון גוואטין, נחל יפה עם קקטוסיי ענק, דרך לא קלה לרכב לא 4x4, יש שם מקום לישון פשוט לא צמוד לרכב.
משם המשכנו לכיוון הגייזרים במטרה לעבור ליד סלע ענק ומגניב שמצאנו במפה, בדרך לשם עברנו בrio putana, נחל קטן ויפה עם נוף בין המרשימים שראיתי, כל הדרך לשם בדרך כורכר עם נוף של הרי געש מושלגים ושיחים ירוקים צהובים מדהימים, יש שם גם מקום לעשות קמפינג באחת הירידות לנחל, מקום באמת מדהים רק שלצערנו לא היו לנו עצים למדורה אז נאלצנו לוותר, קר מאוד אז עצים זה קריטי.
בדרך ראינו מרחוק את הסלע שלי, נראה כמו הר געש ענק שכרתו אותו והוא שטוח עם מעט גבהות. נהיה כבר מעונן וקצת גשום אז החלטנו לחזור ולא לקחת סיכון ולהתקע בבוץ ובכל מקרה גם הגייזרים היו סגורים בגלל מזג האוויר.
חזרנו לסן פדרו, מצאנו משטח עץ למדורה ונסענו להתמקם שוב מתחת לעץ.

יום 10

ביום העשירי נסענו מזרחה לכיוון שמורת טבע לוס פלמנגוס, עליה רצינית ודרך מרשימה, נקודות יפות בדרך לעצור בהן הן הכניסה לשמורה, פארק סלעים ענקיים שמתפרס על קילומטרים שממנו אפשר לראות את הלאגונת מלח, ניסינו להגיע לאחת הפסגות עם הרכב אבל בגלל שהוא לא 4x4 כמעט נתקענו והחלטנו לוותר.
בגלל שהלאגונה קרובה לגבול עם ארגנטינה אז החלטנו לנסות לחצות לארגנטינה, כמובן שהמעבר היה סגור אבל הדרך לשם היתה יפה, צבעונית, שוב סלעי ענק מרשימים, מקומות שנראים כמו מאדים.
משם בדרך חזור עצרנו בלאגונת מלח, מסתבר שיש שם נביעה של מיי גופרית פושרים ממש על שפת הלאגונה, אולי בעונה אחרת הנביעה חמה יותר
משם המשכנו דוך לסן פדרו לעשות קניות ולצאת לבר, פגשנו שם מקומיים שהזמינו אותנו לג'אם ג'ם באיזו נקודה מחוץ לעיירה ושם נשארנו לישון.

יום 11

ביום האחד עשר קמנו בנחת, ומסתבר שישנו ממש קרוב לכניסה לשמות עמק הירח.
נסענו לכמה סידורים אחרונים בסן פדרו ומשם נסענו לחוף מגניב ליד העיר אנטופגסטה, כ5שעות נסיעה.
החוף נמצא בין הרים והוא בעצם מפרצון שחוסם מגלים גדולים להכנס בניגוד להרבה חופים שקשה להכנס בהם למים.
הבעיה פה היא הסופי שבוע, כולם יוצאים לפתוח זולות בים ומכיוון שזה חוף פתוח אז הם יכולים לשים את הגנרטור על הראש שלכם צמוד לאוהל ואם תבקשו מהם להזיז הם יעשו מה שבא להם, אז קחו בחשבון...
הגישה לשם ניתנת לכל כלי רכב. בין החוף הזה לעיר אנטופגסטה יש רצועה ארוכה שגם שם אפשר להתמקם איפה שתרצו, במידה ואין רכב 4x4 אז תצטרכו לחפש נתיבים מתאימים לרכב.
בשביל מדורה הבאנו רפסודת עץ מהעיר, מצאנו באיזו מזבלה ענקית בצד הדרך

יום 12

ביום השניים עשר נשארנו בחוף להתפנן עוד יום ולילה.
במידה וחסרים עצים פשוט צריך לנסוע לעיר ולחפש...

יום 13

ביום השלוש עשר התכנון היה לנסוע 10שעות עד לחוף ליד העיירה פונטה דה צ'ורוס אז יצאנו ב9:30 כדי לקוות להגיע באור יום(השקיעות היו סביב השעה תשע בערב), הבנו שאין טעם שניסע כלכך הרבה ולהגיע באמצע הלילה אז עצרנו לפני השקיעה להתמקם באור יום ליד בהאיה אינגלסיה.
אותו חוף כמו פעם קודמת.

יום 14

ביום הארבעה עשר קמנו בנחת בחוף, בעיירה יש טיילת חמודה עם דוכנים ומסעדות, אופציה לצלילות(לא בדקתי) ואחלה של חוף, בכיף אפשר למצא הוסטל נחמד ולהתפנן פה כמה ימים.
יש על הטיילת דוכן בוריטו טעים בטירוףףףף ממליץ!
נראית עיירה תיירותית בעיקר מתיירות מקומית.
יצאנו מפה בערב לנסיעה של 4 שעות עד לפונטה דה צ'ורוס כדי לצאת לשייט למחרת בבוקר.
התמקמנו לצד הדרך ברחבת שטח קטנה בכניסה לאחד החופים שהשער אליו היה סגור.

יום 15

ביום החמש עשרה נסענו כמה דקות לנמל, השייט עולה 15אלף פסו, מומלץ להביא בגדים מחממים כי קררר. השייט לוקח כשעתיים ורואים בו ציפורים יפות, פינגווינים וכלבי ים.
הם אומרים שיש סיכוי של 50/50 לראות לוויתנים אבל לדעתי זה חארטה כדי למשוך עוד תיירים.
שמעתי גם על זה שרואים שם דולפינים, אנחנו לא ראינו.
כמה דקות דרומה תעברו בעיירה קטנה ויפה שמוכרים שמן זית וזייתים בתוצרת מקומית
עצרנו בקניון בלה סרנה כדי להתעדכן בפלאפון עם וואיפיי של סטארבאקס כי חרא על קלארו.
משם נסענו לעיירה בשם Papudo, עיירה יפה ותיירותית עם מקומות מגניבים לאכול, טיילת וים. הגענו כבר בשקיעה ולא רצינו לנסוע עוד חצי שעה כדי למצא מקום לפתוח אוהל על הים אז הצלחנו להתקמבן ולישון שם בחניון של מישהו בחינם אבל בעקרון אסור לישון שם בטבע וגם אסור להבעיר מדורות, יש שוטרים מסתובבים, בערב נחמד להסתובב ברחובות.
במידה ולא תרצו להגיע לשם, יש המון מקומות בדרך עם שבילי צד שמובילים ליערות או לחופים שבהם אפשר לפתוח אוהל, רק צריך לעשות מחקר מקדים.
למחרת בבוקר חזרנו לסן פדרו, שטפנו את הרכב ידני כדי שלא יחשדו שדפקנו להם אותו כי ייתכן והוא היה צריך לעבור טיפול אחרי הטיול הזה.

פרטים טכניים

*הלכנו מספר ימים קודם לסוכנות רכב בשם west rent a car בסנטיאגו כדי לקבוע איתם תאריכים שבהם רכב יהיה לרשותנו.
עדיפות לרכב עם תא מטען גדול כדי להעמיס את כל הציוד בנוחות ולהוסיף משטח עץ למדורות ובישולים.
אנחנו שכרנו רכב מסוג volkswagen saveiro2018, מיני טנדר לצערנו לא 4x4 אבל היה בהחלט מספק.

*מלא מינצ'וזים

*לא כרטיס סים של קלארו

*רפסודת עץ כל יום על הטנדר+חבלים כדי לקשור שלא תעוף+סדין/ברזנט להפרדת הרפסודה מהתיקים וכעוד שכבה שתחסום את הגשם מהציוד.

*כבל אוקס למוזיקה

*היה לנו פילטר אז במקום לקנות כל פעם מים חדשים מלאנו בתחנות דלק מהברז

*ג'ריקן דלק ספייר בבגאז' למקרה הצורך

*העדפה לרכב 4x4

*נעזרנו המון באפליקציית Mapy.cz, מפות אופליין עם המון דרכי שטח שלא תמצאו בגוגל מאפס. רק צריך קודם להתחבר לוואיפיי כדי להתקין אותן ואז לא צריך כלום חוץ מלהפעיל מיקום.

*אפליקציה בשם ioverlander, בעזרתה תוכלו למצא מקומות להתמקם בחינם או תשלום שאנשים היו בהם.

*אוהלים קנינו בדקטלון בסנטיאגו אוהל זוגי ב30אלף פסו לאחד(110שקל)

*ניסו המדליק מחולל הניסים, ארגז קרטון שברגע שהיתה לנו אופציה מלאנו בו עצים קטנים וקרטונים בשביל להתחיל מדורה
כל פעם הצטיידנו באוכל לכמה ימים כדי לא לרדוף אחרי קיוסקים

*ממליץ להשתמש בכביש 5 ולשלם את המיסים לאורך הכביש, חוסך זמן נסיעה וקילומטרים.

*אנחנו היינו מאוד איטיים, בממוצע כל יום התחלנו ב11/12:00 ולכן הספקנו פחות

*ממליץ לעשות מחקר מקדים נוסף לחפש עוד מקומות מעניינים שלא סיפרתי עליהם, בכל מקרה במשך שבועיים אם מתחיל את היום מוקדם יותר תוכלו אפילו להגיע צפונית יותר לשמורות נוספות ולראות יותר