עמק קוצ׳אמו- היוסמטי של דרום אמריקה

עמק קוצ׳אמו- valle de cochamo הוא עמק בתולי יחסית ומדהים ביופיו שמכיל בין היתר מפלים, בריכות ופסגות מרשימות. העמק וכל האיזור מזכירים את פארק היוסמטי בארצות הברית.

תאריך הטיולMarch 2023
עונה מומלצתדצמבר-מרץ

רקע

הרומן שלי עם עמק קוצ׳אמו התחיל לפני 6 שנים.
הגעתי אליו די במקרה וישר התאהבתי במקום.
עכשיו, 6 שנים אחרי, חזרתי אליו והמקום התפתח מאוד וממשיך להתפתח כל הזמן.
גם אחרי כל השנים מצאנו ממש מעט מידע בעברית- 2 פוסטים ישנים בפייסבוק- והחלטנו להרים את הכפפה כדי שעוד אנשים יגיעו למקום המדהים הזה.

בגדול, ישנים בתוך העמק וממנו יש אפשרות לצאת למגוון גדול של טיולי יום מדהימים, להתגלש במפלים טבעיים ועוד.

למטפסים שקוראים את זה-
במקום יש אינספור מקומות לטפס, בעיקר טראד. יש מולטי פיצ׳ים ואפילו ביג וולים (הבנו גם שיש קצת טיפוס ספורטיבי ובולדר). שווה להתייעץ עם הקמפינגים שבמקום לפני.

פרטים כלליים

אנחנו יצאנו לעמק קוצ׳אמו מפוארטו ואראס, עיירה קטנה וחמודה, עם אגם נהדר שמשקיף להר הגעש אוסרנו המהמם. יש 2 מקומות של טוריסט אינפורמיישן- האחת שבכתובת del salvador 320 מאוד טובה ויש להם שם דפים מסודרים עם כל המידע שתצטרכו (כולל הימים והשעות העדכניים של האוטובוסים).

באופן כללי - הטרק מורכב מיום הגעה לקמפינג, שהייה בעמק (כמה ימים שתרצו, לדעתנו לפחות 2) ויום חזרה.

בעמק עצמו ישנים בקמפינג, וממנו יוצאים לטיולי כוכב יומיים מהממים.
עכשיו בשונה מבעבר, כדי להגיע חייב להזמין מקומות לינה מראש לאתרי הקמפינג.
יש מספר אופציות לאתרי קמפינג- כל האתרים מפורטים באתר

הקמפינג המרכזי נקרא la junta.

אנחנו יצרנו קשר דרך המייל עם הקמפינג trawen, הם עונים מאוד מהר, ואפשר לשלם במזומן כשמגיעים.
בפרט, לדעתנו הקמפינג הזה הוא הכי שווה, ממוקם הכי טוב בעמק, עם הרבה משחקים כמו סלקליין, כדורעף, מטקות וכו.
יש איזור גדול וסגור לבשל ולאכול, מקלחות (קרות) וחנות שמוכרת ביצים בננות וירקות.

ההגעה לעמק מחולקת לשני חלקים-
- אוטובוס לתחילת שביל ההליכה
- הליכה לעמק עצמו

הגעה לתחילת השביל

כדי להגיע לתחילת השביל לעמק צריך לקחת אוטובוס.
האוטובוס יוצא מפוראטו מונט ועובר בפורארטו ואראס ולוקח בערך שעתיים וחצי נסיעה.
בשיא העונה המליצו לנו לתפוס את האוטובוס מתחנת המוצא שלו בפוארטו מונט כדי לוודא שיש לנו מקומות ישיבה לפני שהוא מגיע מלא לפוארטו ואראס.
יש מיניבוס לפוארטו מונט (יוצא מהקניון הגדול, 30 דק נסיעה ותדיר בטירוף).

*שימו לב שהזמנים של האוטובוסים מהטוריסט אינפורמיישן הם מפוארטו ואראס, אז תגזרו חצי שעה אחורה אם בחרתם כמונו לצאת מפוארטו מונט.

*תוודאו שאתם לא יורדים בעיירה קוצ׳אמו אלא בתחנה האחרונה של האוטובוס, לתחילת השביל לעמק.

*תוודאו את שעות האוטובוסים חזרה מתחילת השביל.

הגעה לעמק קוצ׳אמו

השביל מתחיל מתחנת מידע והרשמה, מוודאים שהזמנתם מקומות לישון, רושמים את הפרטים שלכם ומתחילים בהליכה של בערך 13 ק״מ בעלייה מתונה בתוך יער קצת בוצי לאיזור הקמפינג.
אורך ההליכה תלוי בקמפינג שבו אתם ישנים, יש קרובים ורחוקים יותר מהמרכז.

בתוך העמק

בתוך העמק יש מספר גדול של טיולים יומיים שאפשר לעשות, יש הרבה מקומות לטפס בהם (בקמפינג trawen מוציאים גם הדרכות לימי טיפוס)

העובדים בקמפינג יודעים ממש טוב על כל מה שאפשר לעשות אז שווה להתייעץ איתם על המסלולים השונים.
נפרט כאן על המסלולים שאנחנו עשינו.

Tobloganes

10 דק הליכה מהקמפינג trawen יש נקודה מהממת של מפלי סלע טבעיים. גולת הכותרת- אפשר להתגלש עליהם.
המפלים עצמם מהממים וכיף סתם לרבוץ שם.
אנחנו שילבנו את המפלים ביום ההגעה לקמפינג, ממליץ להגיע לפני שהשמש יורדת מבעד לעצים- איזור 18:00 תלוי בחודש שאתם מגיעים.

Anfiteatro

היום השני שלנו היה קצת מעונן בבוקר
אז זה השאיר לנו יום קצת יחסית לטיול. בהמלצת העובדים בחרנו במסלול שנקרא Anfiteatro- אמפיתיאטרון.
המסלול כולל הליכה של 2-3 שעות בעלייה ביער, בסופה יוצאים מהיער לתצפית שמצד אחד רואים בה סלעי גרניט אסופים בצורה שמצדיקה את השם של המסלול ומהצד השני רואים תצפית ממש יפה לכיוון העמק.
הירידה באותה דרך, אפשר לעבור במפלים בחזור או בהלוך, שימו לב לפיצול שבילים, יש שילוט, אנחנו וויתרנו לטובת סלקליין בקמפינג :)

Trinidad

בהמלצת העובדים כמסלול היפה ביותר, בחרנו לצאת אליו במזג האוויר הטוב ביותר.
המסלול מחולק ל3 נקודות עניין:
- לגונה
הליכה של 3-4 שעות בעלייה קצת
תלולה ביער שבסופה מגיעים ללגונה טרינידד. בדרך עוברים בקירות גרניט עצומים ומרשימים.
לדעתנו, הלגונה עצמה לא מרשימה במיוחד ושווה להמשיך לחלקים הבאים. עצירה נחמד לקפה/צהריים.

- portezuelo/paso querido
הנקודה השנייה ממשיכה בעלייה תלולה מהלגונה, לקחה לנו חצי שעה.
מתחילה בשטח פתוח וסלעי וחוזרת שוב לתוך היער.
בסוף העלייה מגיעים לפס מהמם שמאחורה אאת כל העמק הנפלא שעליתם ומולכם עמק חדש עם רכסים חדשים ברקע. מדהים!
משמאלכם תוכלו לראות כיפה יפה וסלעית שנקראת bella vista, וכן זוהי התחנה השלישית :)

- bella vista
עלייה סלעית לא פשוטה מהאוכף אל ההר משמאל, המסלול מסומן ברוג׳ומים שנותנים כיוון כללי.
הנוף מלמעלה מדהים! תצפית יפהפייה של 360 מעלות על כל האיזור.
אפשר לראות את הטרונדור העוצמתי ואפילו האוסרנו מבצבץ מבעד להרים.

חוזרים הכל באותה דרך, יום מאוד ארוך-
תצאו מוקדם.

Arcoiris

ארקו איריס הוא כנראה המסלול הכי מפורסם בעמק, לצערנו לא הספקנו לעשות אותו בטיול הזה.
עשיתי את המסלול לפני 6 שנים וזכרתי אותו כמאוד מאוד יפה.
הוא מחולק ל3 חלקים- תצפית ראשונה, שנייה ופסגה.
אמור להיות המסלול הכי מאתגר.

חזרה לציוויליזציה

בצער רב, נאלצים לחזור חזרה לפוארטו ואראס ולהיפרד מהמקום המושלם הזה.
מקווים שתגיעו לכאן ותיהנו מכל רגע!

• תביאו תיק קטן מתכווץ לטיולי יום, אנחנו טיילנו עם תיקי שק והיה ממש אחלה.
  • תתפנקו- זהו טרק שרק היום הראשון כולו על הגב אז שווה לנצל את זה ולהשקיע באוכל ואפילו לפרגן באיזה ספר ויין :)
  • לא משאירים כלום בקמפינג אז תבואו עם שקית זבל מוצלחת.
  • יש מפלים מדהימים! אל תשכחו בגד ים ומגבת :)