טרק הpuyehue ביומיים

סיפור דרך עדכני על טרק הpuyehue ביומיים. עלייה להר געש עם תצפית 360 מעלות לכל האיזור. מדהים ביופיו. הטרק הכי יפה שעשינו בפטגוניה.

תאריך הטיולFebruary 2023
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתינואר-מרץ

זהו סיפור דרך על הטרק הכי יפה בפטגוניה לדעתנו.
ראינו שיש רק סיפורי דרך מאוד ישנים שמדברים הרבה על הגייזרים והמעיינות חמים והרגשנו שהחלק הזה טיפה מבלבל ויכול לגרום לאנשים לדלג על הטרק המדהים הזה.
אנחנו עשינו את הגרסה של הטרק ביומיים - הלוך חזור להר הגעש עצמו.

חשוב חשוב חשוב!
לצאת כשיש מזג אוויר מעולה, אחרת לא תראו כלום וחבל על העלייה המפרכת :)

פרטים כלליים

באופן כללי הטרק מחולק ל3 חלקים:
- העלייה לרפוחיו
- העלייה והירידה מהר הגעש
- הירידה מהרפוחיו

אנחנו עשינו את 2 החלקים הראשונים באותו יום בגלל שיום למחרת ראינו שמתחיל להתענן, זה אפשרי לגמרי אבל יותר קשוח לרגליים.
היינו ממליצים לחלק את זה טיפה אחרת- יום ראשון עלייה לרפוחיו ויום למחרת לעלות ולרדת להר הגעש ולרדת חזרה למטה.

לגבי הרפוחיו-
יש אפשרות לישון ברפוחיו נחמד (כלול בתשלום של הכניסה לפארק) יש בו מיטות מעץ, שולחן באמצע ופינה להכין הסקה. אפשר גם לישון באוהל מבחוץ.
טיפ שהבנו בדיעבד- שווה לברר אם יש הרבה אנשים למעלה (לא אמורים להיות) ולשקול לוותר על אוהל. בכל מקרה כדאי להביא מזרן ושק שינה.

לגבי מים-
אין הרבה מקומות למלא מים. יש נקודה כ-10 דקות הליכה מהרפוחיו לכיוון הר הגעש (בכניסה לפארק שלחו לנו את הנקודה המדוייקת).
קחו את זה בחשבון כשעולים ויורדים, ממליצים להביא בקבוק נוסף כדי לא ללכת למלא במיוחד מהרפוחיו.

הגעה

אנחנו הגענו לטרק מאוסרנו.
הטרק מתחיל ממסעדה שנקראת el caulle שמשמשת גם כנקודת מידע לטרק- שם משאירים פרטים ומשלמים כניסה. התשלום כולל גם שמירת חפצים, לינה ברפוחיו ושימוש בקמפינג שלהם ללילה לפני/אחרי הטרק.

כדי להגיע למסעדה צריך לקחת אוטובוס לכיוון anticura (צריך לרדת קצת לפני, אפשר לראות במפות את השביל למסעדה- תוודאו עם הנהג).
האוטובוס יוצא מטרמינל אוטובוסים קטן יותר באוסורנו שנקרא mercado municipal. הוא נמצא קרוב לטרמינל הראשי - כשיוצאים ממנו לוקחים ימינה ואחרי 3 דקות אתם תראו טרמינל קטן עם אוטובוסים.

אנחנו הבנו שיש לאנטיקורה אוטובוסים רק בשעות 17-18 אז החלטנו לקחת אוטובוס למעיינות החמים של הפויווה, אותו יש בתדירות גבוהה יותר וגם בשעות הבוקר. שימו לב לרדת בצומת של הכניסה למעיינות ולא להיכנס עד למעיינות עצמם, זה ירחיק אתכם מהכביש הראשי!
משם תפסנו טרמפ בקלות לשביל של המסעדה (15 ק״מ אחרכך).

אם אתם מחליטים להגיע בערב אנחנו ממליצים לישון בקמפינג של המסעדה ולעלות לרפוחיו בבוקר למחרת.

אנחנו הגענו למסעדה באיזור 11, אחרי שעלינו על אוטובוס מאוסרנו ב9,
אירגנו את הציוד (עכשיו הזמן להשאיר תיקים לשמירה) אכלנו ארוחת צהריים והמשכנו למעלה.

היום הראשון

הטרק מתחיל מהמסעדה. תמשיכו ללכת בכביש עפר עד שתתחילו להיכנס לחלק מיוער יותר. בדרך יש גדרות שנראות כמו מבוי סתום אבל על הקצוות יש לולאה שפותחת את השער. בהמשך תראו שלט עץ שמכווין שמאלה לpuyehue.
ההמשך עד לרפוחיו כולו בסימן עלייה יפה (כקילומטר) על פני 7 קילומטר הליכה. ההליכה יחסית נוחה בתוך היער, החלק השני הופך ליותר תלול.
השביל מאוד ברור, יש גם סימונים בדרך בצורת סרטים כתומים-אדומים על עצים, גרפיטי על עצים ובונוס למי שמוצא חץ על אחד הסלעים :)

לנו לקח 3 שעות להגיע אל הרפוחיו.

הורדנו את התיקים במיטות, ארגנו תיק קטן, אכלנו קצת עוגיות להורדת הפאניקה והמשכנו אל הר הגעש עצמו.
אנחנו ממליצים בחלק הזה להישאר ברפוחיו לכל היום, זה יהפוך את הטרק ליותר רגוע לדעתנו.

השביל להר הגעש מאוד ברור, מדי פעם יש רוג׳ומים אבל באמת שלא היה בהם צורך (לא היה שלג בדרך).
בגלל שהמשכנו כבר באותו יום עצרנו בדרך למעלה למלא קצת מים.

העלייה תלולה אבל לא ארוכה מדי והתיק הקטן מקל על כל העניין. תוך כדי העלייה תסתובבו אחורה וכל פעם תראו קצת יותר ויותר מהנוף המטורף הזה :)
לקח לנו שעתיים לעלות אל הר הגעש.
המחזה של הר הגעש משוגע ועוצמתי!
הנוף 360 מהפסגה יפה לא פחות, אפשר לראות כמה מהרי הגעש של צ׳ילה ואת הרכסים המטורפים של איזור ברילוצ׳ה. הנוף היפה ביותר של פטגוניה לדעתנו.

הירידה מההר לקחה לנו שעה, רצנו וגלשנו על הדרדרת כמעט כל הדרך. בחזור עצרנו למילוי אחרון של מים שיהיה לארוחת ערב ובוקר למחרת.
עייפים אך מרוצים נכנסו לרפוחיו לארוחת ערב מפנקת.

היום השני

למי שהתעורר היום ברפוחיו, תסתכלו על סוף היום הראשון :)

אנחנו ביום השני התעוררנו וירדנו למטה בחזרה למסעדה.
הירידה לא קשה ולקחה לנו שעתיים.
הגענו למסעדה, ארגנו את הציוד בחזרה וככה נגמר לו הטרק המדהים הזה.
ניתן לישון בלילה הזה בקמפינג של המסעדה אם מגיעים מאוחר.

חזרה

אנחנו מהטרק חזרנו לאוסורנו כדי לקחת אוטובוס לפוקון.
כדי לחזור לאוסורנו צריך לתפוס טרמפ או לצומת של הכניסה למעיינות החמים או (עדיף) לעיירה שנקראת entre lagos, כנראה שעברתם בה בדרך הלוך. יש משם אוטובוסים לאוסרנו באופן תדיר יותר (אפשר להתייעץ איתם בכניסה למסעדה מה הדרך המומלצת באותה השעה).

בגלל שהטרק עצמו קרוב מאוד לגבול עם ארגנטינה ולברילוצ׳ה בפרט, הגיוני להמשיך ישירות לשם.
לדעתנו אפשר לתפוס לשם טרמפים, כל רכב שעובר יקדם אתכם מאוד.

• מזג אוויר חשוב חשוב חשוב! שלא תעלו עד למעלה סתם :)
  • לבדוק אם אפשר לוותר על האוהל ולישון ברפוחיו.