פרובנס צרפת

תאריך הטיולMay 2019
עונה מומלצתסתיו, אביב

רקע כללי

קניון ורדון הוא השני בגודלו באירופה והוא בהחלט אחד המרשמים . יש בו טבע פראי, מי טורקיז הזורמים בין קירות סלע מרשמים. עומקו המירבי של הקניון הוא 700 מ' ואורכו 25 ק"מ.

היו לנו חמישה ימי חופשה, בהם החלטנו לצאת לטרק. מוקדם מידי היה לצאת לטרק בהרים הגבוהים, על כן חיפשתי מיקום נמוך יותר ועדין מרשים להליכה. יעד שהטיסה לא ארוכה וזמן ההגעה לתחילת הטרק סביר, כך הגעתי לאזור זה בפרובנס.
טיסה ישירה למרסי ומשם ברכב לתחילת המסלול.
הזמנתי דרך אתר בונקינג את מקומות הלינה לפי תיכנון הטיול.
ברגע האחרון שינתי את מסלול ההליכה וכך יצא שקצת התגמשנו בחלק מהמסלול.

הנסיעה משדה התעופה במרסי לעיר קסטלאן Castellane עורכת כשלוש שעות, דרך יפיפה העוברת בין כפרים ציורים בכבישים יפיפים. בעיירה קנינו מפה של האזור והצטיידנו באוכל לימים הבאים.

משם המשכנו לכפר הקטן Rougon, גובה 1000מ'. ממנו מתחילים ללכת. ישנו בבית מקומי שהוסב לאכסניה, החדר היה קטן עם נוף לקניון. בכפר עצמו אין הרבה אפשרויות לאכול, החלטנו לאכול באכסניה ומסתבר שמה שיש לאכול זה קרפים מסוגים שונים. קצת התאכזבנו יחד עם זאת הנוף שמולינו ניחם אותנו.

כמו באירופה, השבילים מסומנים בסימון אדום ומאוד ברורים. בנוסף נעזרנו באפליקצת ניווט maps.me, אשר עוזרת למקם את עצמינו.

יום ראשון להליכה

מ Rougon ל La Palud-sur-Verdon עליה 600 ירידה 480. 6 שעות הליכה. 21 ק"מ
התעוררנו ליום גשום, התלבטנו האם ללכת את המסלול הארוך (המתוכנן) או לקצר (מסלול של כשלוש שעות לאורך הכביש). לבסוף בחרנו את המסלול המתוכנן. בין הבתים יש לחפש את הסימון יחד עם שלט הכוונה ל GR4. השביל מתחיל בטיפוס וגשם. ככל שהתקדמנו פסק הגשם, אומנם המשיך להיות מעונן אבל בהחלט היה תענוג להליכה. מגעים לצומת שבילים ה GR4 מגיע מימין מ Castellane, אנחנו פונים שמאלה. הנוף נפרש וכל עוצמתו של הפתח/יציאה של הקניון מתגלה. הדרך הופכת לדרך רחבה ובה נופים מרהיבים.
פוגשים דרך סלולה איתה יורדים כברת דרך, חוצים גשר, שווה לרדת ולשבת ליד המים. שוב השביל ניכנס לתוך היער עד לכביש המרכזי אשר מוביל ל La Palud-sur-Verdon. מקום הלינה שלנו.
ישנו במלון Hotel Le Provence שנמצא ממש בירידה של הכביש המוביל לקניון. מלון נעים ונוח עם מסעדה שווה ביותר, האוכל היה משובח (כולל במחיר ללילה).

התכנון היה ללכת מסלול על הרכס מעל הקניון ולישון בבקתה Chalet de la Maline, הממוקת בתחילת השביל היורד לקניון . מראש ידענו שאין מקום בביקתה, אז שירינו לנו שני לילות במלון.
לאחר התייעצות וקריאה הבנו שהחלק המערבי של הקניון מאוד מרשים ושונה מהחלק המזרחי. בהחלטה של רגע החלטנו ללכת אותו, זה אומר מסלול של הלוך חזור, שזה קצת מבאס.

יום השני להליכה

La Palud-sur-Verdon הלוך ושוב כ 900 מ' עליה/ירידה 18 ק"מ 6 שעות הליכה
התעורננו ליום יפה. לפי פקיד הקבלה יש אוטובוס/מונית אשר יורדת לתחילת המסלול, מה שהסתבר כלא נכון, הקו מתחיל לפעול בחודש יוני או בסופי שבוע, וזה אומר לרדת על הכביש שלושה ק"מ. במקרה עברה מונית עם עוד מטיילים והצטרפנו אליהם.
מהביקתה הירידה מאוד ברורה ותלולה, אחרי כשעה מגעים לתחתית הקניון. פנינו ימינה, חצינו גשר ומיד פגשנו את המים הכחולים טורקיז.

המשכנו עם השביל , אשר בחלק מהדרך עובר ממש צמוד למים, לעיתים בתוך מחפור כזה ובו יתדות לאחיזה, ישנם מספר סולמות בדרך. המשכנו ללכת עד אשר נחסמנו על ידי בולדרים ענקיים, ניסינו להמשיך אך זה היה כבר בלתי אפשרי. ההליכה בתוך הקניון לקחה לנו כשעתיים עם הפסקות. כעת יש לחזור את כל הדרך חזרה, כולל העליה לבקתה שהיא אכן מאתגרת.
התחלנו לצעוד חזרה מהביקתה לכיוון המלון, אחרי כק"מ עצרנו טרמפ עד המלון, תודה לאישה מפריז שבאה לטייל.
למרות שזה היה הלוך חזור, זה היה יום נפלא.
מומלץ להצליח להזמין מקום בביקתה. למרות שבערב שידרגו אותנו במלון, מכיון שהייהו האורחים היחידים שלחו אותנו לאכול במלון המפואר שלהם וזו הייתה אחת הארוחות היותר שוות שאכלתי.

יום שלישי להליכה

La Palud-sur-Verdon ל Rougon עליה 1000 ירידה 900. 7 שעות הליכה. 23 ק"מ
אז שוב יש לרדת את שלושת הק"מ על הכביש, למזלינו הצרפתים נחמדים וזוג צעיר שבא לטפס עצר לנו. שוב ירדנו את הירידה המוכרת, הרגשנו כבר בבית. בתחתית הקניון פנינו שמאלה. מיד הרגשנו בהבדל, בחלק הזה השביל עובר מעל ערוץ המים, צריך למצוא נקודות סטיה מהשביל בכדי להגיע למים, כמובן שמצאנו. אורך השביל כחמישה ק"מ. בדרך יש לרדת בסולם מאוד תלול אבל לא מפחיד, לעבור בשתי מנהרות, לא מאוד חשוכות. המנהרות הן לקראת סוף המסלול בקניון, מתחילים ליראות הרבה מאוד מטיילים וגם קבוצות שעושות בודי-ראפטינג. למרות שמרגיש שזה סוף המסלול, עדין צפויה עוד עליה חדה עד לכפר Rougon.
ממנו נסענו לכפר Trigance, שם העברנו את הלילה, לשם הינו אמורים להגיע לפי התכנון המקורי.

סיכום

עישנו שינויים במסלול ברגע האחרון ולכן היינו צריכים להתפשר בכמה מקומות , למרות זאת, היתה חוויה מדהימה.
לפי המפה ואתרים באינטרנט יש מגוון מסלולים באיזור אשר ניתן ללכת כטרק של מספר ימים. לא לוותר על הקניון, הוא אחד היפים שהלכתי.
בחזרה למרסיי עברנו דרך מספר כפרים וכבישים בכדי לחוות את חווית פורבנס הנוספת.