טיול בצפון צ'כיה

תאריך הטיולSeptember 2021
עונה מומלצתבקיץ, יוני - ספטמבר, בעיקר כדי להימנע מגשם

רקע על צ'כיה

1. רוב הצ'כים לא יודעים אנגלית כלל, אפילו באיזורים מתוירים, השתמשנו רבות בגוגל טרנסלייט וגוגל תמונות

2.צ'כיה היא מדינה זולה מאוד, נוח לטייל בה לאורך זמן ולהתפנק על מסעדות

3.המטבע הצ'כי(קורונה צ'כית) כמעט ואינו זמין בציינג' בארץ. ניתן לעשות ציינג' ליורו ואז להמיר בצ'כיה שוב, לחלופין ניתן להזמין לשדה התעופה ציינג' דרך בנק הפועלים.

4. כל המלונות שלנו הוזמנו בבוקינג, לא הייתה לנו כוונה לישון בטבע, הטיול מורכב מטיולי יום ושינה במלונות

5. את כל הטיול עשינו ברכב שהשכרנו, היה מאוד נוח להתנייד, הנופים בכבישים היו מדהימים, מומלץ בחום להשכיר אוטו

6.ניתן לשלם ביורו ובקורונה צ'כית כמעט על הכל, אנחנו העדפנו לשלם על המלונות ביורו ועל שאר הדברים בקורונה צ'כית, מכיוון שלהרבה מקומות אין עודף ביורו ויותר נוח להתנהל מולם במטבע המקומי

יום 1 - הכנה לטיול

טסנו בארקיע ונחתנו ב11.00 בשדה התעופה של פראג. הלכנו להשכרת רכב (BUDGET) לקחת את הרכב שעוד הזמנו מראש בארץ, סיפור שלקח בערך שעתיים עד שיצאנו עם הרכב.

משם נסענו לOBCHODNI CENTRUM LETNANY כדי לעשות קניות לטרק, ציינג', לקנות סים לטלפון ועוד סידורים של ההתחלה.

משם נסענו למלון שלנו, ARMEX LiveCentrum , מלון מפנק ביותר שנמצא בעיירה דצ'ין. דצ'ין היא עיירה קטנה ואין שם משהו מיוחד לעשות, בחרנו לישון בה בעיקר כי היא הייתה קרובה לטיול שעשינו יום למחרת.
בערב בילינו בHAVANA CLUB ואכלנו במסעדה בעיר.

חשוב לזכור שבכללי בצ'כיה מסעדות נסגרות מוקדם, ניתן למצוא מסעדות פתוחות בגוגל\TRIP ADVISOR אבל סביבות השעה 20.00 כבר רוב המסעדות סגורות

יום 2 - טיול ב BOHEMIAN SWITZERLAND NATIONAL PARK

קמנו בבוקר הלכנו לבית קפה בדצ'ין והשלמנו קניות אחרונות ב TASCO שנמצא בפאתי העיר.

משם שמנו Google Maps ל HRENSKO נסיעה של 15דק מהמלון.

HRENSKO - היא עיירה קטנה בה ניתן לחנות את האוטו ב 150 קרונות(25 שח') ולהתחיל לטייל באזור.
אנחנו הרכבנו לנו מין מסלול מעגלי מבין המסלולים השונים שיש שם באזור(מפורט בתמונה)
התחלנו במסלול האדום - מסלול עם תיירים רבים יחסית לשאר המסלולים.
המסלול מתחיל כקילומטר בתוך כביש ומשם נכנסים לתוך יער ומטפסים עד לתצפית מפורסמת בשם 'Pravčická brána', שם עצרנו לשתות בירה ולצפות בנוף.

משם המשכנו במסלול האדום שאופיין בהליכה ביער וירידה מתונה עד שהגענו לעירייה ששמה MIZNI LOUKA. ניתן לאכול במסעדות בעיירה, אנחנו לא ידענו שיש שם מסעדות לכן אכלנו שם אוכל שהכנו מראש.

משם קצת התברברנו אבל לבסוף התחברנו למסלול הירוק
המסלול עצמו מתחיל בעיירה ועובר דרך מספר כפרים בקצה המסלול הירוק יש ירידה חדה לנחל שם התחברנו למסלול הצהוב.

המסלול הצהוב-הליכה לאורך הנחל
מסלול מדהים הכולל הליכה לצד נחל בתוך ואדי ענק. חלק מעניין במיוחד במסלול זה הוא הקילומטר האחרון. את הקילומטר הזה ניתן לעשות רק במין סירה ששטה לאורך הנהר, תוך כדי שהמשיט מספר על ההיסטוריה של המקום.

הטיול כולו לקח לנו בערך 5 שעות כולל עצירות לארוחת צהריים ומנוחה בדרך
אורך מוערך - 20 ק"מ
קושי - בינוני

את היום סיימנו ב Hotel Obecní Dům, Husova, Semily, Czechia, מלון סביר בעיירה ששמה SEMILY גם כן כמו דצ'ין אין שם יותר מדי מה לשעות ורוב הדברים נסגרים ב 20.00, אך כל ערב בכל זאת מצאנו מסעדה ומשהו לעשות באזור.

יום 3 - טיול אגמים ב Český ráj - גן העדן הצ'כי

אחרי קפה ב SEMILY ליד המלון יצאנו ברכב לטיול בגן העדן הצ'כי.

אחרי נסיעה של חצי שעה חנינו פה - https://maps.app.goo.gl/NsXCaN... בתשלום של כ 100 קורונות צ'כיות(17 ש"ח)
ועשינו טיול אגמים באזור.
לפי העמוד הבא -> https://cesky-raj.co.il/attrac...

טיול זה כולל 7 אגמים שונים ונופים מדהימים. הליכה בתוך יער כמעט נטוש מאנשים לחלוטין שמדי פעם נחשף אגם נוסף. לקראת סוף המסלולים חוצים מספר כפרים.

בספטמבר כבר המים באגם היו יחסית קרים אך בכל זאת ניתן להיכנס, לפי המקומיים אין בעיה לשחות במים.

בקילומטרים האחרונים של הטיול עולים לטירת הטרוסקי המורכבת משני צריכים ששימשו כעמדות תצפית בימי הביניים. הכניסה לטירה עולה כ 80 קורונה צ'כיות לאדם(12 ש"ח). על הטירה ניתן לראות נוף מדהים של כל האזור

אנחנו בחרנו לעשות מסלול שאורכו 10.3 ק"מ - פירוט עליו יש בקישור שצוין קודם לכן.

אני לא אפרט יותר מדי על המסלול מכיוון שהקישור מפרט עליו באופן מצוין

יום 4 - LIBEREC

את היום הרביעי תיכננו לעשות גם בצסקי ריי. אך גשם שירד באזור מנע מאיתנו לעשות זאת. במקום נסענו לעיר ליבריץ' שם עשינו קניות בקניונים הנמצאים בעיר ובדקתלון.

יום 5 - טיפוס לפסגת הסנזקה

הסנזקה הינו הר הנמצא בגבול צ'כיה פולין(הגבול ממש עובר בפסגה), מדובר בהר הגבוהה ביותר ביותר בצ'כיה בגובה של 1602 מטרים.

את האוטו חנינו ב-Pec pod Sněžkou בחנייה מסודרת במחיר של 250 קורונה צ'כית(40 ש"ח). - עיירת סקי השוכנת למרגלות ההר בגובה של 800 מטרים - כלומר המסלול כולל טיפוס של 802 מטרים עד לפסגה. לא מצאנו דוברי אנגלית כלל במקום ובהתחלה התברברנו לא מעט עד שהבנו איך מתחילים את הטיפוס.

לבסוף עלינו דרך המסלול הירוק. בדיעבד היינו מחפשים עוד למצוא מישהו שיכווין אותנו מכיוון שההתחלה מאוד לא ברורה.

הטיפוס לפסגה אורך כ 8-10 ק"מ אך הוא בשיפוע תלול לרוב, על אף שזהו היה הטרק הכי קצר הוא היה משמעותית יותר קשה מן האחרים.

הטיפוס עצמו מתחיל בעיירה ממנה נכנסים לתוך יער סבוך, מהיער יוצאים ליד פסגה המכונה RUZOVA HORA ומשם ממשיכים בשיפוע מתון יותר לעבר פסגת הסנזקה שהחצי קילומטר האחרון מאופיין במדרגות תלולות עד לפסגה עצמה.

כשהגענו לפסגת ההר התאכזבנו לגלות שהרכבל סגור(תכננו לרדת בו למטה) דבר שאומר שכל המסעדות למעלה סגורות גם כן. הדבר היחידי שהיה פתוח זאת מן בקתה שמכרה קצת אוכל. אנחנו עם עוד עשרות מטיילים הצטופפנו בה ושם נחנו 50 דק לפני הירידה.
בגלל שרכבל היה סגור חזרנו בהליכה אל ה RUZOVA HORA (2.5 ק"מ) ומשם עלינו על רכבל אחר שהיה פתוח.

אחרי הרכבל הלכנו לRELAXE PARK, מן פארק שעשועים קטן שנמצא ב Pec pod Sněžkou.

חשוב לציין - שקשה לומר מתי הרכבל יהיה פתוח או סגור מכיוון שזה תלוי במזג האוויר. עד היום אני לא יודע להסביר למה הרכבל ב RUZOVA HORA עבד וזה שבSNEZKA לא עבד.

המסלול כולו אורך כ 12ק"מ (כולל החזרה עד הרכבל)
קושי - בינוני קשה(בעיקר בגלל הטיפוס החד)
אורך המסלול - 3שעות עד לפסגה ועוד שעה חזרה לרכבל

בערב של אותו יום כבר נסענו לפראג, החזרנו את האוטו לשדה ונסענו בתחבורה ציבורית למלון.