סיפור דרך ארקיפה קניון קולקה

אני ואח שלי יצאנו לטרק עצמאי בין שלושה ימים בקניון הקולקה, יצאנו מארקיפה ועברנו בקבנקונדה, ישנו בלילה הראשון ביאהר, בלילה השני בסנגלה אואזיס ועברנו בעוד כמה תצפיות בדרך הלוך וחזור באוטובוס.

תאריך הטיולNovember 2021

היום הראשון

אספו אותנו מההוסטל ב3 בבוקר באוטובוס תיירים שהצטרפנו אליו (סגרנו יום לפני דרך חברה ב45 סול) עצרנו ב7:00 לארוחת בוקר שעולה 5 סול, אנחנו הכנו לנו כריכים מראש.
המשכנו עוד כשעה נסיעה עד לתצפית הראשונה שממנה רואים את הקניון, מקום נחמד אבל לא מעבר.
אחריה הגענו לתצפית המפורסמת, Cruz del condor, שממנה הצלחנו לראות כמה קונדורים.
בילינו שם כרבע שעה ולאחר מכן האוטובוס המשיך עוד 20 דקות והוריד אותנו בפלאזה של קבנקודה.
בקבנקונדה יש הוסטל בשם Pachamama שהבנו שיכול לעזור עם מפות והכוונות לפני יציאה למסלול.
הטרק מתחיל מתצפית בשם Acachiwa.
כדי להגיע לשם מהפלאזה נתקדם לכיוון מזרח על רחוב Bolivar, נעבור מגרש כדורגל משמאלנו ובגדול משם כבר יש הכוונה בעזרת חצים וסימוני דרך פחות או יותר עד הכפר יאהר (Llahuar) בו ישנו בלילה הראשון.
ההליכה ביום הראשון כוללת ירידה של משהו כמו 9 קילומטרים כ3-4 שעות עד לגשר שעובר את הנהר,
אחריה עלייה של חצי שעה ולסיום ירידה של עשרים דקות עד ההוסטל משהו כמו 2-3 קילומטרים.
כמה מאות מטרים אחרי מגרש הכדורגל עוברים ליד חווה מגודרת שעוקפים מימין, יש תצפית נחמדה למעלה על הר קטן אחרי החווה שבקצה שלו יש צלב.
כמה דקות אחריה יש עוד תצפית בבקתה קטנה.
אחרי שתי התצפיות הולכים כ4 קילומטרים בשביל עד שמגיעים לגשר קטן ורעוע שעובר את היובל לצד השני,
מצד שמאל יש מצוק ענק שאי אפשר לפספס.
משם הירידה ממשיכה עד שרואים כביש עפר, יש אפשרות לקצר את הכביש ולחתוך ישר לגשר דרך שביל קטן שקשה לפספס, קצת אחרי שיורדים בכביש אפשר לחתוך אליו ימינה.
כשמגיעים לנהר יש שני גשרים, גשר להולכי רגל קצת מסוכן שמימינו אפשר לראות על הנהר גייזרים קטנים, וגשר למכוניות שעדיף לחצות דרכו.
אחרי הגשר עולים חצי שעה בכביש העפר עד שמגיעים לספסל קטן עם שלט והשמות של הכפרים שבסביבה, פונים שמאלה לכיוון יאהר ומשם יש עוד ירידה של עשרים דקות עד שמגיעים לשני הוסטלים קטנים, הראשון משמאל והשני בשם casa de virginia מימין שבו אנחנו ישנו, מקום מאוד נחמד ונוח עם אוכל טוב מקלחת חמה וגם מקומות לשבת בשמש בגינה יפה, אנחנו גם קפצנו לנהר ליד שהיה קפוא אבל מאוד מגניב ומרענן.

היום השני

קמנו ב7:00 ואכלנו ארוחת בוקר בהוסטל, משם אמורים לחזור למעלה עד לספסל לפנות שמאלה ולהתחיל את העלייה, לכל מי שחושב שהוא אמיץ או גיבור ורוצה לנסות לקצר את המסלול דרך הנהר או משהו בסגנון אני לא ממליץ כי אנחנו ניסינו בכמה דרכים ולא הייתה אפשרות.
היום השני כולל הליכה של כ4-5 שעות, עולים כשעה לכיוון כפר בשם paclla, משם יש עוד עלייה של שעתיים שעתיים וחצי דרך כביש עפר מפותל, וישנה עוד אפשרות שהציע לנו מנהל ההוסטל הראשון, עליה של כשעה שחותכת את הכביש.
בשביל להגיע אליה חותכים שמאלה בבית הראשון שרואים בכפר על שביל צר עד שמגיעים חזרה לכביש העפר.
משם ממשיכים בעלייה מתונה על הכביש לכיוון tapay או malata שנמצאות באותו הכיוון, שתי עיירות דיי קרובות,
הולכים כשעה עד שמתחילים לראות את הכפר מצד ימין יושב ממש על הנהר, הולכים במישור שהופך לירידה מתונה כחצי שעה עד שמגיעים לשלט שמסמן את הירידה לsangalle.
אנחנו ירדנו בירידה השנייה שמתחילה ממש בעיקול שמאלה חזק של הכביש (הירידה הראשונה מאוד חדה), יורדים למטה וצריך למשוך שמאלה עד שמגיעים לבקתה קטנה שאפשר לקנות בה קצת שתיה ואוכל, משם יש עוד ירידה של חצי שעה עד שמגיעים לכפר.
הגענו ב2:30 וישנו בהוסטל oasis היה ממש מטורף, מקום מאוד ירוק ומלא צמחייה וחיות וגם עם בריכה וחדרים טובים, אחלה מקלחות וארוחות שלפי דעתי אפילו יותר טובות מבארקיפה.

היום השלישי

היום השלישי: ביום השלישי יש עליה בגובה של קילומטר ובאורך של חמישה קילומטרים שלנו לקחה שעתיים, מומלץ לצאת ב5 בבוקר כדי לא ללכת בשמש, אנחנו יצאנו ב5:15.
הגענו לסוף העלייה ב7:15, נחנו קצת והמשכנו עוד עשרים דקות חזרה עד לעיירה קבנקונדה שבה התחלנו את הטיול.
הגענו לעיירה ואכלנו במקום הראשון שראינו בשם
‏la casa de santiago ממש ממליץ, עלה לנו 10 סול והיה ממש מפנק, חובה לאכול מהאבוקדו שלהם.
משם ממשיכים לפלאזה וצריך לעלות על קולקטיבו חזרה לארקיפה, אפשר להצטרף לסיור מאורגן שלפעמים יש בו מקום כמו שאנחנו עשינו, קחו בחשבון שהם כנראה עוצרים בכמה תצפיות, מעיינות חמים וארוחת צהריים, אנחנו הצטרפנו לאחד ב9:00 והגענו ב17:00 לארקיפה.
אפשרות נוספת שיכולה להיות יותר טובה היא אוטובוס מקומי ב10 סול או קולקטיבו ב20 מהפלאזה לchivay ומשם עוד אוטובוס לארקיפה.

סיכום ועלויות

זה מסכם את הטרק עצמו.
לנו יצא לעשות טיולים מאורגנים וטיולים עצמאיים, אני מאוד ממליץ לצאת לקולקה עצמאית, הוא מאוד קל לניווט ומסלול דיי סימפטי, יש הרבה עצמאות כשמטיילים לבד לעומת טרקים מאורגנים מבחינת אוכל, זמן חופשי וההליכה עצמה כל יום.
מגיעים כל יום בסביבות 14:00 להוסטלים מה שמשאיר הרבה זמן חופשי שאפשר להתפנק בו, לקרוא, לטייל בסביבה, לשחות ולנוח.
האוכל מצויין בכל ההוסטלים, אפשר לסגור מקום מראש, אנחנו לא טרחנו והיה הרבה מקום כשהגענו.
חוץ מזה יש קליטה בכל מקום לאורך הטיול ככה שאפשר להשתמש בגוגל מאפס אם רוצים, בקיצור אם אתם מעוניינים לצאת עצמאית לטרק זה הטרק המושלם.
תהנו :)

מבחינת עלויות:
הסעה לקבנקונדה - 45 סול (לדעתי אפשר להוציא בפחות)
א.בוקר ביום הראשון - הכנו מראש סנדוויצים עם אבוקדו.
א.ערב ביום הראשון - 15 סול
א.בוקר ביום השלישי - 10 סול
הסעה לארקיפה - 30 סול
כרטיסים לקניון קולקה - 70 סול
ס״הכ יצא לנו 275 סול לאחד.