טרק הסלקנטאי עצמאית - בלי אוהל, שקש וסחיבת אוכל

הטרק לעצמאים מיועד לאנשים שעשו טרקים בחייהם וכבר טיילו בגבהים של מעל 4000 מטר.

תאריך הטיולMarch 2022

רקע והכנות

אני מטייל בצ'יל ולכן מראש תכננתי את הטרק ל 7 ימים ולא ל 4-5 כמו שמקובל.
יש הרבה מקומות שמתארים כמה הטרק יפה ולכן נצלול לפרטים

מפות - כדאי להוריד מפה של המסלול (המפה של mapsme בהחלט תספיק). ניתן לקחת מפה סכמתית מאחת הסוכנויות (לא מצאתי מפה טופוגרפית אמיתית אך אין צורך).
אוכל - אם בא לכם תביאו אגוזים ושקדים וגם ארוחת צהריים ליום הראשון, את השאר תוכלו למצוא לאורך הטרק במחירים סבירים.
מחלת גבהים - כדאי לקרוא את המאמר של הכללית.
בנוסף, אני מאוד ממליץ לצאת עם בלון חמצן קטן שאפשר להשיג בבית המרקחת או ממטיילים שסיימו, בתור מישהו שלא אוהב לקחת תרופות זה פתרון מעולה להסתדר בלי כדורי הגובה.
יש לקנות מראש כרטיסים למאצו פיצו.

יום ראשון - התאקלמות ב soraypampa

הגעה - אפשר לקחת קולקטיבו, כתבו על זה מספיק. או שאפשר לסגור באחת הסוכנויות הסעה לנקודת ההתחלה ב70 סול כולל ארוחת בוקר/צהריים (60 בלי) - מומלץ.
צהריים - אם לא הבאתם ניתן לקנות קצת אחרי נקודת העצירה של המיניבוסים (10 סול)
לינה - דורמס או חדר פרטי (25 או 50 סול) ארוחת ערב ובוקר (30 סול) וויפי (5) מקלחת חמה (10) 2.5 ליטר מים (9). ווטסאפ - 084287711 או 974229695.
המלצה - יש סוכנויות שיוצאות מאוחר לטרק ולא מטיילות ביום הראשון. הטרק מתחיל בגובה 3900 ולכן אני ממליץ להגיע מאוחר ורק לישון ביום הראשון בלי לעלות אל הלגונה (גם אם מרגישים טוב מחלת הגבהים יכולה לבוא אחרי כמה שעות).

יום שני - עלייה ללגונת humantay

המסלול - יום קצר - עלייה קשוחה של כשעה וחצי עד שעתיים ללגונה. מוזמנים לנצל את הקרבה שלכם ולטפס מוקדם על הבוקר לפני שמגיעים כל האנשים.
צהריים ולינה באותם המקומות.

יום שלישי - הליכה ל chaullay

המסלול - היום ארוך וכדאי לצאת מוקדם בבוקר למסלול. אם רוצים לא לרוץ אני ממליץ לבקש לאכול ב5:30 ולצאת ב6. העלייה לפס לא פשוטה, אבל גם לא קשה במיוחד אם עשיתם יום התאקלמות. הנוף בדרך מהמם וגם בפס עצמו. אחרי כמה קילומטרים של ירידה תתחילו לראות קמפינגים של סוכנויות אבל אנחנו לא מצאנו מקום לינה מסודר לפני chaullay שדיי רחוקה. המסלול לאורך כל היום ברור מאוד.
שתייה וצהריים - ביקשנו מכמה סוכנויות לאכול איתן צהריים עד שבסוף אחת הסכימה (10 סול). מים יש למלא ולקנות לאורך הדרך לעיתים דיי תכופות.
לינה - אנג'ליקה סופר נחמדה, המקלחת והאוכל מעולים. מיטה בחדר זוגי (30), ארוחת ערב ובוקר (30) וויפי ומקלחת חמה (10) השכרת מגבת (5). בקיוסק ליד קניתי 4 לחמניות, 2 בננות, אבוקדו ו2 גרנדייה (5). ווטסאפ - 954739319 או 950855401. Salkantay hostel.

יום רביעי - הליכה ל lucmabamba

המסלול - למזלנו מסלול ההליכה נפתח מחדש לפני כמה ימים (אנג'ליקה חשבה שהוא סגור והחלטנו בכל זאת לנסות). יורדים בדרך הראשית, עוברים את המפל שעובר מתחת לכביש או את הגשר (תלוי מאיפה הולכים). מגיעים לגשר בנוי שתחתיו וואדי עמוק. טיפונת לפניו יש ירידה תלולה למטה, יורדים בה ומתחילים לעלות ביער. המסלול ביער עובר דרך לא מעט בתים וגסטאהוסים אבל היה סגור ברוב המקומות כי זאת לא העונה עדיין. אף סוכנות לא הלכה משם ולמעשה לא ראינו אף תייר כל היום. ההליכה בגונגל נחמדה מאוד ובגלל שלא הרבה הלכו משם עדיין הדרך לא הכי מפולסת וצריך לשים לב שלא טועים (לא מסובך מדי..). החלופה היא ללכת בדרך של המכוניות בצד השני של הנהר ולהתחבר למסלול ביער יותר מאוחר באמצעות אחד מהקרונות ציוד שניתן לעבור בעזרתם מצד אחד לצד השני של הנהר (חוויה מגניבה אבל יכולה להיות גם מפחידה). אנחנו הגענו ללוקמבמבה ומשם אני לקחתי עם עוד מישהי מונית משותפת למעיינות החמים בסנטה טרזה (הם לא בדיוק בעיר עצמה) והזוג שטייל איתנו החליט להשאר בלוקמבמבה. המעיינות החמים (כניסה 10 סול לשעה וחצי) היו נחמדים אבל לא שווים את הנסיעה אליהם לדעתי. (מונית למעיינות החמים עלתה לנו 40 לשנינו. אפשר לקחת קולקטיבו ב10 סול לאחד ועוד מונית ב8 סול).
לינה - אנחנו ישנו באקו לודג' מעל המעיינות החמים. היה שם רק מיטה ושירותים עם מקלחת קרה ובלי וויפי (70 לזוג בחדר, 50 ליחיד. בעיר עצמה אפשר למצוא גם ב40 לזוג אבל לשם ממש לא רציתי להתקרב) ארוחת ערב (10), ארוחת בוקר - רצינו בשעה 530 והיא אמרה שזה מוקדם מדי. בכללי מקום לא להיט.
לינה בלוקבמבה - הזוג שנשאר המליץ בחום ללון אצל sonya and walter - יחס מאוד בייתי, מקלחת חמה מצויינת ואוכל מעולה. מופיע במאפס מי ובמציאות לא נראה כמו הוסטל.

יום חמישי - הליכה ל llactapats

התחלנו את היום עם מונית ואז קולקטיבו חזרה ללוקמבמבה (30 לזוג, 20 ליחיד). לצערנו לא היה לנו נוף בכלל בדרך בגלל העננים, אבל היער מהמם. יש עלייה של כ 850 מטר גובה, באמצע יש נדנדה עם נוף ובסוף יש תצפית שאמורה להיות יפה למאצ'ו פיצ'ו - שם גם אכלתי צהריים mirrador llactapata, (המסעדה נמצאת על המסלול, 2 דק לפני הנקודה במאפס מי, והיא מביאה את האוכל לתצפית עצמה, 12 סול, אוכל סביר).
החלטתי להשאר לישון בקרבת מקום בגלל העננות ובדיעבד זאת הייתה החלטה מעולה. הגעתי מוקדם לקמפינג והיה לי מספיק זמן לנוח ולאגור כוחות לקראת הטיפוס המאתגר של המאצו פיצו.
לינה - llactapats lodge. מושלם. גיסלה הבעלת הוסטל ממש נחמדה, החדרים ברמה ממש גבוהה, מים רותחים ברמות, שירותים ומקלחת בחדר, אוכל מצוין ובכמות משוגעת, נוף מדהים עם זריחה בבוקר על המאצו פיצו (בגדול מרחוק זה סתם הר יפה). אמנם 90 סול ללילה (כבר הייתי לבד, לא יודע כמה לזוג) כולל הכל אבל בהחלט שווה כל סול! הוויפי היה מקולקל כשהגעתי אבל בגדול אמור היה להיות גם. אפשר גם לעצור לצהריים אצל במקום בתצפית.
ווטסאפ 974271885 או 952712467. אמרתי לה שאני עומד לפרסם את המקום והיא אמרה שהיא תביא הנחה למי שיבוא דרך הפרסום - ספרו לי אם זה קרה ;)

יום שישי - הליכה לפאתי פוואבלו דה מאצ'ו פיצ'ו (אגווס קליינטס)

התעוררתי בחדר לזריחה המשוגעת על ההר ואכלתי את הארוחת בוקר הכי גדולה ומשביעה שהוגשה לי עד עכשיו. היום קצר ולכן הרשתי לעצמי להתעכב ולצאת ב9. הגעתי אחרי 5 שעות שהתחילו בירידה תלולה ביער והמשיכו במישור עולה ויורד לצד הנהר. סהכ הליכה חביבה ויום נחמד ולא מאתגר במיוחד.
לינה - gia hostel. ההוסטל עצמו היה סבבה - אחלה חדרים ומקלחת (משותפים), בחרתי אותו בעיקר בגלל המיקום השקט מחוץ לכפר התיירותי. החיסרון הדיי גדול זה המרחק מהאוטובוס למאצו פיצו, בדיעבד לא בטוח בכלל שהייתי לוקח את ההוסטל הזה כי הוא דיי מהתחנה (40 סול), ארוחת ערב 20 סול (אין עוד אופציות באזור, לא להיט). למי שעולה ברגל למאצו פיצו זה ייצא קצת יותר ארוך מאשר הכפר ואני ממליץ עליו למי שמתכוון לחזור דרך קולקטיבו ולא דרך הרכבת ולא מתכנן ללכת לכפר (לגמרי לא מאסט). הרוין 940188155.

יום שביעי - המאצ'ו פיצ'ו

יצאתי שעתיים לפני זמן הכניסה שלי והגעתי בדיוק ב8 אחרי עצירה קצרה להצטיידות בסנדוויצים (האוכל למעלה יקר ולא נראה משהו אז מומלץ לבוא מצויידים). בחרתי את מסלול 4 פלוס העלייה לווינו פיצו (waynapicchu). אולי היו לי יותר מדי ציפיות או סתם לא באתי ביום טוב אבל בגדול האתר הוא אוברייטד בעיניי - היה עמוס בטירוף (הבנתי שיותר מהרגיל בגלל השביתה שהייתה יום קודם), לא לקחתי מדריך בגלל שחשבתי שבפנים אני אוכל לשלם למדריך ולהצטרף לקבוצה אבל אף אחד לא עשה את מסלול 4 בשעות האלה ומאוד התבאסתי. לווינו פיצו יש תצפית מהממת על המאצו פיצו ועל האזור אבל אחרי זה שעליתי לוינה פיצו (בגדול זה לא אפשרי אבל חייכתי ממש חזק) לדעתי רואים משם יותר יפה את המאצו פיצו, כי זה יותר קרוב. בגדול לא הייתי מרגיש פספוס אם לא הייתי בא למאצו פיצו עד כמה שזה יכול להשמע קיצוני.
אחכ הלכתי למוזיאון של המאצו פיצו למרגלות ההר - יש בו בעיקר טקסטים שמספרים על התרבות של האינקה ועל הגילוי של המאצו פיצו וקצת מוצגים. קראתי את רוב הדברים יום לפני באינטרנט אבל למי שבא להרחיב ולקרוא אני ממליץ ללכת לפני המאצו פיצו ולא אחרי (כניסה בחינם החל מהיום לפני הכניסה לאתר ועד ליום אחרי. חשוב להביא דרכון איתכם לכל מקום במאצו פיצו).
אחרי זה הלכתי למעיינות החמים, מראש עם ציפיות נמוכות שהתממשו ואולי בזכות הציפיות הנמוכות היה לי דווקא נחמד :)
החלטתי להשאר לישון בכפר של המאצו פיצו סתם כי לא יצא לי לראות אותו לפני. עיירה קטנה ומאוד תיירותית (ויקרה). הרבה פסלי רחוב יפים, שוק מזכרות ומסעדות תיירותיות - חובבי הזאנר יכולים לבלות פה יום.
לינה - Hostel Machu Picchu Land B&B היחיד שהזמנתי בבוקינג (50 סול). אחלה חדר עם שירותים ומקלחת חמה צמודים+מגבת. צוות מהמם שעזר ודאג. קרוב מאוד לאוטובוסים למאצו פיצו ולרכבת - ממליץ למי שמתכוון להשתמש בהם.
חזרה - תבדקו כרטיסי רכבת! אני מצאתי ב25 דולר לאויינטאיטמבו (משם לוקחים קולקטיבו לקוסקו) וככה נחסכה ממני הנסיעה שכולם מתארים כסיוט.

כללי - ציוד, עלויות והמלצות נוספות

סימון - הטרק עמוס באנשים והמסלול ברור סהכ.
תקשורת - לאורך הטרק אין קליטה סלולרית עד כמעט הסוף. ניתן לקנות ווי פי בחלק מהמקומות. למי שהביא מכשיר ניווט לוויני כמובן שלקחת.
לינה - טווח הלינה נע בין 10 סול ל 50 ליחיד (תלוי אם תביאו אוהל, שקש ו אוכל ועד אם תשנו בדורמס או בחדר פרטי). המקלחות לרוב בתשלום נוסף.
עלויות - חד משמעית יותר זול לצאת לבד מאשר עם סוכנות. יום בלי לסחוב שקש, אוהל ואוכל יעלה לכם מינימום 60-65 (מיטה בדורמס/חדר ללא שירותים ומקלחת, 2 ארוחות חמות, סנדוויץ לאמצע היום וטיהור מים במקום קניית שתייה) ומקסימום 70-100 (חדר פרטי, 2-3 ארוחות חמות- כתלות ביום, נשנושים במהלך היום, בקבוק מים גדול, וואי פי, מקלחת חמה ומגבת). נסיעות יכולות להיות בין 80 (לאחד בזוג) ועד לכמה מאות, תלוי בכרטיסים שתבחרו, הטווח מאוד רחב.
ציוד שלקחתי (נכנס בתרמיל 30L) - מברשת ומשחת שיניים, אקס קטן, סבון קטן, קרם הגנה, ספריי נגד יתושים,כדורים מטהרי מים (ביחס של אחד לליטר), פלסטרים, משחה למניעת שלפוחיות, מטען, נייר טואלט, חולצה טרמית, מכנס טרמי, חולצה להחלפה, חולצה ארוכה מנדפת, 3 זוגות גרביים מנדפות, 2 תחתונים מנדפים, מכנס טיולים, פונצו קל לגשם, חמצוואר, בועות סבון, מיכל חמצן נייד, 2 כדורי גובה, 2 כדורי אקמול, כובע, 2 מעילים קלים, משקפי שמש לשלג, פנס ראש (לא השתמשתי), דרכון, 800 סול, אשראי, מפה כללית, כפכפים, עט, יומן ושפתון. מגבת השכרתי פעמיים כדי לא לסחוב, על כפפות ומקל הליכה וויתרתי ולא הצטערתי.
להתחיל במאצ'ו פיצו - אני חושב שיכול להיות מעולה להתחיל דווקא במאצו פיצו מאשר לסיים. בעיקר כי אתה לא גמור מעייפות כשאתה מגיע למאצו פיצו וכי אפשר לעשות את הטרק כמה זמן שרוצים. למה לא לעשות הפוך - יותר עלייה מאשר ירידה בסך הכל, מתחילים מהמאצו פיצו ולא מסיימים איתו, כל האנשים עושים את הטרק בצורה הרגילה ותוכלו לפגוש אנשים חדשים רק בערבים. במקרה שאתם מחליטים להפוך יום ההסתגלות שלכם יהיה ב chaullay ואתם תגיעו לפס בשלב דיי מאוחר של היום.
לינה - בעונה שלי לא היה צורך להזמין אף מקום לינה מראש, המספרים לנוחיותכם בלבד.

כל מה שרשמתי נכון לעונה ולזמן שטיילתי וכדאי לבדוק שוב לפני שאתם יוצאים שכלום לא השתנה. מוזמנות ומוזמנים לשאול ולהאיר בתגובות :)