האיים האזוריים

אוקיינוס, גבעות ירוקות, פרות, פרחים מיוחדים, אגמים ומלא מלא ירוק בעיניים - אלה האיים האזוריים

תאריך הטיולMay 2019
עונה מומלצתמאי- אוקטובר (למרות שיש טענה שנעים שם כל השנה אבל זה לא ממש נכון...)

לאחר קריאה רבה על האיים האזוריים (בעיקר באנגלית לצערי ובגלל זה היה לי חשוב לכתוב כאן), בכל מקום הומלץ שאם יש רק שבוע אז כדאי להתרכז באי אחד בלבד ולא להיות במספר איים. לכן, החלטנו שנהיה רק באי סאו מיגל (טעות בעיני, פרטים בהמשך).

האי מאוד יפה. מאוד. כיף לנסוע ברכב ולעצור בכל מיני תצפיות ומקומות יפים. הכבישים נוחים לנסיעה ובצדדיהם יש פרחים מהממים.
הם מאוד דואגים לטיפוח הכבישים (אין יום שלא תעברו ותראו אנשים גוזמים שיחים ועשב, שותלים פרחים ומנקים את הכביש).
אנחנו חשבנו שיהיו הרבה מסלולי טיול מה שהתברר כלא ממש מדויק. יש מסלולי טיול רק שרובם הם חלק מכביש (שגם ככה נסעתם עליו כשהגעתם לאזור) ואז עוד קטע קטן שהוא לא על הכביש שאליו אפשר גם ככה להגיע עם רכב ולטייל בו.
אז אחרי שכמה ימים מאוד ניסינו למצוא מסלולי טיול ראויים הבנו שצריך לשנות את המחשבה ולזרום עם מה שיש- טיולים קצרצרים, נסיעות מדהימות ונקודות תצפית עוצרות נשימה.

מזג אויר

ישנה טענה שיש שם מזג אויר מצוין כל השנה, אצלנו זה לא ממש היה ככה.
מזג האויר משתנה שם במהירות, יכול להיות מושלם עם שמיים כחולים ו-25 מעלות ורגע אחרי מגיע ענן עם גשם שעוטף את כל האזור.
היה לנו יום עם קצת גשם ולילה גשום אז בסה"כ היה בסדר אבל צריך להתכונן לכל האופציות מבחינת ביגוד ואוהל.

התניידות

שכרנו רכב מראש מחברת Ilha Verde ואספנו אותו משדה התעופה (לאחר בדיקות של עלות מונית החלטנו להחזיר בבוקר הטיסה ולא יום לפני).
השכרת רכבים היא עניין זול ביותר, שכרנו רכב קטן (ניסן מיקרה במקרה שלנו) ושילמנו 7 אירו ליום (במידה ואתם עושים ביטוח יעלה לכם כפול) ותצטרכו כנראה למלא רק פעם אחת דלק.
אני ממליצה בחום להוריד מגוגל מאפס מפה של האי שתוכלו להשתמש כשאין אינטרנט (מפה לא מקוונת). היא הצילה אותנו לגמרי ומאוד פשוט להתנהל ככה.
אני מניחה שאפשר גם לנסוע באוטובוסים אבל זה באמת לא שווה עם מחירים שכאלה.

מידע

מידע על מסלולים והאזור- הם לא מאוד חזקים בזה. ברוב המקומות או שאין אינפורמיישן סנטר בכלל או שיש אבל הם לא מאוד יודעים... מרכזי המידע נקראים Posto de Turismo וככה ניתן לחפש אותם בגוגל מאפס או לשאול מקומיים.
לנוחיותכם, אני אפרט על כל מקום שהיינו אם יש מקום שכזה או אין.

אוכל

אני טבעונית ובן זוגי לא ולכן אפרט על כל האפשרויות.
כשהיינו בפונטה דלגדה אכלנו במסעדות (מי שמעוניין במקומות שניתן למצוא אוכל טבעוני יכול לפנות אליי בשמחה). האוכל במסעדות זול ממש - שלוש מנות עיקריות ושני בקבוקי מים עלו לנו 9 אירו - ובאמת משתלם.
בכל שאר המקומות הכנו לעצמנו אוכל לבד (כמובן שניתן גם לאכול במסעדות בכל שאר האי וזול מאוד).
אנחנו הצטיידנו במצרכים בפונטה דלגדה בסופר ענק שנמצא בקניון היחיד- parque atlantico.
השלמות עשינו בצרכניות קטנות בכפרים שהגענו אליהם.
במידה ואתם מגיעים עם גזיה- תעשו לעצמכם טובה ותיכנסו לדקתלון (שנמצא ממש קרוב לפארק אטלנטיקו) ותקנו שם גז. אנחנו נאלצנו לחזור לשם יום אחרי שיצאנו מפונטה דלגדה בגלל שלא היה בשום מקום גז (מתברג).

לינה

בלילה הראשון והאחרון ישנו בפונטה דלגדה, בשאר הזמן בקמפינג עם אוהל.
יש 4 קמפינגים בכל האי- 3 בחינם עם שירותים בסיסיים ומקלחות קרות ואחד בתשלום עם מקלחת חמה, מקום לכבס ולתלות כביסה, לשטוף כלים בקלות ועוד.
אנחנו ישנו רק בשניים- ב-Sete Cidades (סטה סידאדס) וב-Furnas (פורנאש).
החלטנו שאנחנו מעדיפים לישון במקום שניתן להתקלח בו בכיף כל יום והתשלום לא גבוה בכלל (3.5 אירו לכל אדם ועוד 3.5 אירו לאוהל) ולכן עשינו "טיול כוכב" מהקמפינג בפורנאש.
אני צריכה לציין- הקמפינגים החינמיים הם מקור לאנשים מרעישים ולא ממש רגועים. כשישנו בסטה סידאדס פתאום הופיעה חבורת רעשניים בשעה שתיים בלילה שאילצה אותנו להתרחק מהם בגלל הרעש וגם בלילה השני שישנו שם הייתה חבורה שכזו.
במקום בתשלום יש מי שיעצור את החגיגות אז קחו את זה בחשבון.
האי ממש קטן ולכן אין שום בעיה לעשות טיול כוכב שכזה, הנסיעה הכי ארוכה לקחה לנו שעה.
אין ממש שילוט לאתרי הקמפינג, אם תרשמו campismo בגוגל מפס הוא יביא אתכם בבטחה לשם.

מקומות שנהננו מהם

באופן כללי וכמו שאמרתי קודם- לא טיילנו ממש כמו שרצינו אבל כן מצאנו מקומות יפים להסתובב בהם.

Sete Cidades -
אזור עם שבעה אגמים שאת חלקם ניתן לראות כבר בנסיעה ולחלקם צריך להגיע רגלית.
סטה סידאדס הוא כפר קטן ובו יש קמפינג חינמי ושני אגמים ממש בתוכו.
יש שם מרכז מידע קטן שנמצא ממש על האגמים. מרכז המידע נקרא Enviromental center ושם גם יש בית קפה קטן, מקום לצאת ממנו לאטרקציות באגמים ועוד. אין שם באמת הרבה מידע ושוב, ההמלצות שלהם זה טיולים על הכביש.
ההגעה לכפר היא על כביש מהמם עם פרחים ורודים ולבנים לאורכו. יש בכל האי שיחי פרחים שנקראים היידרנג'יה (הורנטזיה בעברית) שאלו הפרחים האהובים עליי בעולם והם פשוט נמצאים שם בכל מקום.
בדרך תוכלו לעצור ליד המלון הנטוש ולראות את שני האגמים מלמעלה. התצפית עצמה מדהימה ותוכלו גם להיכנס למלון (הוא חסום אבל אפשר לקפוץ פנימה) ולראות אפילו יותר מלמעלה (יש שם אחלה גרפיטי בפנים).
מסטה סידאדס הלכנו לטייל ב-Mata do Canario שזו נקודת תצפית מהממת. רואים גבעות ירוקות, אגמים וגם את האקיינוס.
הטיול הזה הוא הלוך חזור אז פשוט תלכו עד שימאס לכם. שימו לב, זה מקום יחסית מתויר אז תנשמו עמוק לפני שאתם הולכים לשם.

Furnas (נהגה פורנאש) -
אזור עם פעילות גיאותרמית, שם ישנו בקמפינג. בכפר יש אינפורמיישן אז תוכלו ללכת לשם לקבל מפה והמלצות.
יום אחד עשינו טיול סביב Lagoa das Furnas (אגם פורנאש), היה חביב מאוד והיה מאוד כיף לזוז קצת. הטיול הזה מומלץ אצלם כסיבוב שחלקו כולל הליכה על הכביש, אנחנו ויתרנו והלכנו רק לאגם עצמו.
לאחר מכן עלינו לנקודת תצפית מהממת שנקראת Pico do Ferro שמשקיפה על כל העמק.
יש בפורנאש הרבה מרחצאות עם מים חמים שאם נפלתם על יום סגרירי וקריר זה ממש תענוג. היינו בשני מרחצאות, אחד נקרא Terra Nostra שזה בעצם בריכה אחת ענקית וחמה (שמורידה כתום על הבגדים אז שימו לב לזה). שם תוכלו גם לקבל חותמת ולחזור שוב באותו היום לטבילה נוספת ללא תשלום (כניסה עולה 10 אירו). המקום עצמו מהמם ותוכלו לעשות גם סיבוב ולראות צמחים ופרחים יפים.
בריכות נוספות הן Poca da Dona Beija שהן בעצם מספר בריכות עם טמפרטורות שונות. המקום עצמו מהמם ולשם לא ניתן לחזור שוב באותו היום (עולה 8 אירו).

Gorreana -
המקום היחיד בו גדלים מטעי תה באירופה. מקום מקסים, אפשר להסתובב בין שיחי התה.
ליד המטעים יש את המפעל בו מייבשים את עלי התה שם יש קפיטריה קטנה ומקום שניתן לשבת ולראות סרטון קצר על תהליך הייבוש והכנת התה.

Lagoa do Fogo -
אגם האש, נמצא בלוע של הר געש. מקום מהמם ביופיו.
יש מסלול לרדת למעלה אבל אנחנו מהאוהבים לראות מלמעלה ולכן הלכנו במסלול מאולתר הרחק מהאנשים שבאוטובוסים שעצרו להסתכל. אזור מקסים, אפשר להמשיך מעט עם הרכב ולעצור בכל נקודות התצפית היפות.
בדרך לשם תוכלו לעצור בפארק שנקרא Monumento Natural da Caldeira Valhe שם יש גם בריכות חמות וגם מקום קטן עם הסברים על כל הפעילות הגיאותרמית, על הצמחיה והחי של האי ועוד.

Miraduro do Pico dos Bodes -
תצפית מהממת (ויש קצת עליה לשם, יאי!) על האוקיינוס וכל הגבעות מסביב.
באופן כללי, בכל פעם שאתם רואים שכתוב Miraduro (שזה נקודת תצפית) שווה לעצור. זה כמעט תמיד יהיה יפה.

Joao Bom -
מסלול טיול מעגלי קרוב לסטה סידאדס. 5 ק"מ, שזה נחמד ללכת רק שהיו נופים ממש בחלק קטן מהזמן. אם מאוד בא לכם לטייל אז לכו על זה אבל אל תכעסו עליי אחרי...

אז כמו שהבנתם, אנחנו לא מצאנו הרבה מסלולי טיול או דברים להעביר את הזמן ולכן בדיעבד הבנו שהיינו יכולים להגיע לעוד אי ולהנות מנופים קצת שונים.
לכן, תנסו לחשוב מה בא לכם לעשות וכמה לזוז ממקום למקום. אנחנו כן נהננו מהשקט והניתוק מהיומיום ויכולנו לנוח באמת ולקרוא אבל אם באתם למשהו קצת יותר אינטנסיבי הייתי חושבת להכניס ללו"ז עוד אי.