סרי לנקה - לא רק לגולשים זוג פלוס ילד

טיול בן 15 יום בסרי לנקה המשלב טיולים,נופים, טבע, חיות, חופים וסטלבט.

תאריך הטיולAugust 2019
עונה מומלצתהעונה הרטובה: מאי - אוגוסט: מומלץ לטייל בחלק הצפוני והמזרחי. העונה היבשה: דצמבר- מרץ: מומלץ לטייל בחלק הדרומי והמערבי. בשתי העונות עלולים לתפוס אתכם גשמים באמצע היום .

הכנות

אנחנו זוג עם ילד בן שנתיים, טסנו בחודש אוגוסט על החופשה של הגן.

התכנון היה לטוס למדינה שאפשר לשלב בה טיולים, טבע, חיות, חופים ובטן גב ואין ספק שסרי לנקה זה המקום האידאלי לכך.
מבחינת מזג אוויר היה מצויין, היו רק יומיים של גשם לסירוגין במיריסה (העיריית חוף בסוף הטיול שהיינו).

חיסונים: עשינו טיפוס הבטן, וצהבת B תבדקו עם המרפאת מטיילים מראש מה צריך יש תורים ארוכים וזה תלוי איזה חיסונים כבר עשיתם בעבר .

ויזה להודו: בגלל שנכנסו להודו פעמיים, בטיסה הלוך ולפני הטיסה חזור לארץ היינו צריכים לעשות ויזה אלקטרונית , עשינו דרך אחת החברות באינטרנט בעלות של 400 שקל לאדם (לא משנה גילו), אם עושים לבד ישירות דרך האתר של השגרירות מאמין שזה עולה משמעותית פחות ותאכלס חבל לשלם סתם כמה מאות שקלים יותר בשביל ממשק משתמש בעיברית, לשיקולכם.

ויזה לסרי לנקה: את הויזה הזאת כבר עשיתי עצמאית דרך האתר הממשלתי שלהם ללא עלות, הויזה נשלחת מייד למייל בסוף התהליך (ניתן לקרוא על זה עוד בגוגל ואיך עושים זאת) אפשר גם לעשות דרך אחד מהאתרים הישראלים בעיברית בעלות של 100 שקלים לאדם .

טיסות:
טסנו עם אלאל טיסה ישירה למומבי כ700$ לכרטיס כולל מזוודות וביטוח ביטול טיסה (ארחיב על כך בהמשך), טיסת המשך לקולומבו 330$ לכרטיס +מחיר סימלי לילד.
סה"כ כ2,000$ כרטיסי טיסה.
מי שמזמין כחצי שנה מראש יכול למצוא גם ב750$ לכרטיס מהארץ לקולומבו (עם קונשקין אחד).

עלויות:
טיסות למומבי לזוג 1,400$ (לא שילמנו על נעם, הוא היה בן פחות משנתיים)
טיסות לקולומבו 770$
ויזה להודו 1,100 ש"ח
ביטוח פאספורט קארד 128$
נהג לשבוע ראשון: 430$ (350$ + 80$ טיפ)
מלונות 1,000$ (כולל מומבי)
בזבוזים 1,600$
סה"כ כ 20,000 ש"ח כולל הכל
ניתן היה לחסוך כ2,500 שקלים ללא מומבי.

* ביטוח ביטול טיסה והשינוי של הרגע האחרון- רכשנו את הכרטיסים כ3 חודשים מראש, רצינו לנסוע ליעד שונה במזרח (היינו בתאילנד שנה לפני כן), והמליצו לנו על דרום הודו כי היא מפותחת יחסית ונחשבת יעד המשלב טיולים טבע חיות ובטן גב- בדיוק מה שחיפשנו.
העיניין שקצת פיספסתי בתאריכים והייתי אופטימי מידי לגבי המזג אויר וברגע האחרון ראיתי שלא מפסיק לרדת שם גשם ממונסונים והצפות .

התחלנו לחשב מסלול מחשב ובגלל שעשינו ביטוח ביטול טיסה זה איפשר לנו לקבל החלטה מושכלת אם לבטל את כל הטיסה ולבחור יעד חדש מישראל או להמשיך ממומבי ליעד חדש ישירות.
בסוף באמת החלטנו להמשיך לסרי לנקה שהייתה גם בכיוון.
שורה תחתונה- תעשו את הביטוח הזה, לגמרי שווה את עלותו במקרה של בלתמים.

אנחנו עשינו את הביטוח במעמד רכישת הכרטיס בעלות זניחה של 150 שקל לכולנו , אפשר גם דרך הראל וחברות הביטוח הרגילות לדעתי, עד 12 שעות לפני הטיסה ניתן לבטל בעלות של 10% מסך הכרטיס פלוס מינוס.

יום 1-2 נחיתה בהודו, טיול יום במומבי.

טסנו עם אלעל טיסה ישירה למומבי -8 שעות טיסה.
נחתנו ב20:00 בערב והטיסת המשך לקולומבו הייתה רק ב 3:00 לפנות בוקר או יום למחרת בערב.
כמובן שאין מצב אחרי טיסה של 8 שעות להעביר 5 שעות נוספות בשדה עם ילד אז העברנו את הלילה ואת החצי יום שאחריו במומבי.

נתחיל מזה שבדיעבד כל הסיפור של מומבי גם בהלוך/חזור עם הויזות עלה כ2500 שקל שהיו יכולים להחסך אם היינו מראש יודעים שאנחנו טסים לסרי לנקה וסוגרים טיסות אחרות, אבל כששינינו יעד לסרי לנקה מהודו (כשבועיים לפני הטיסה עקב הצפות בדרום הודו- קרלה) זה כבר היה מאוחר מידי ולא הייתה ברירה אלה להיכנס למומבי.

בגדול אין מה לעשות במומבי, עיר מזוהמת, מלא פקקים המון זמן נסיעה ממקום למקום בקושי מדרכות יש שם, אז אם לא חייבים לעשות שם קונקשין אין סיבה להגיע לשם.

בלילה הראשון ישנו במלון בינוני דיי קרוב לשדה 15 דק נסיעה. בעיקר רצינו מקום נורמלי להתקלח ולהעביר את הלילה אחרי הטיסות הארוכות.
יום למחרת לקחנו מונית (שעה נסיעה) לאיזור המתוייר של מומביי לGATE OF INDIA זה כמו שער הנצחון בפריז רק של ההודים.
מקום נחמד לעשות תמונה מעבר לזה אין יותר מידי מה לעשות שם, יש בקרבתו רחוב בשם COLABA שגם שם אפשר לעשות סיבוב חנויות באזאר.

חשבנו שהאיזור של שער הנצחון הוא מקום שאפשר להסתובב בו ויש מה לעשות שם אבל טעינו.
ממש לא נעים להסתובב ברחובות במומבי, בטח לא עם ילד בן שנתיים כשכל העיניים של המקומיים נעוצות בך ובכל צעד שאתה עושה.
בסוף לקחנו מדריך מקומי לסיור במומבי (אחרת אין סיכוי להסתובב שם לבד)
בסיור הוא לקח אותנו למכבסות של מומבי, ממש מעניין. זה כמו מתחם של מלא אמבטיות שבו מכבסים ביד בגדים. המדריך סיפר שכל המלונות חוץ מהמלונות יוקרה גם מכבסים שם את הבגדים (רק שאת הכביסה של הבתי מלון מכבסים במכונות כביסה חשמליות ומקומיים מכבסים ביד כמו פעם).
היינו במוזיאן של גנדי, לא כזה מעניין.
בנוסף הוא לקח אותנו לעוד נקודת תצפית על מומבי ועוד גן בוטני שבקושי דשה היה בו.
אכלנו במסעדה מקומית ולקחנו מונית חזרה למלון ומשם לטיסה ב 19:00 בערב לקולומבו.

* בהודו מקובל להתנייד עם אפליקציית HOOVER , בסרי לנקה לא.
* המרת כסף- 70 רופי הודי לדולר אחד.
אנחנו המרנו כסף בשדה בשערי המרה גבוהים אבל היינו צריכים כסף ולא רצינו להתקע בלי, אם מתכוונים להשאר במומבי לכמה ימים אז תמירו מעט בשדה ותמירו עוד בCHANGE .
* אם רוצים לחסוך במוניות ביציאה מהשדה- לאחר היציאה מהשדה , תעלה קומה לכיוון PUBLIC TRANSPORTATION ואז תמשיכו ימינה עד שתגיעו לדוכן של מוניות. שם תזמינו מונית ברבע מחיר מהמחיר שיציעו לכם במלון או בשדה בפנים.

יום 3-4 נחיתה בקולומבו, נסיעה ל Pinnawala לבית מחסה לפילים

נתחנו ב21:00 בערב בקולומבו ולקחנו נהג שהכרנו בשדה לPinnawala למלון Hotel Elephant Bay (50 דולר ללילה)כשעה וחצי נסיעה.
המלון היה סבבה היינו בו יומיים, כל היופי שלו שמהחדר אוכל/בריכה רואים את הנוף של הפילים ואת הנהר אליו הם הולכים פעמיים ביום, בבוקר ב9:00 וב 14:00.
מחוץ למלון יש רחוב נחמד לרכישת מזכרות ואת הבית מחסה לפילים, שם האטרציה העיקרית זה לראות את ההאכלה שלהם, ואחריה את הירידה של הפילים לנהר. לכן אם אתם ישנים במלון שאנחנו היינו אין צורך להכנס לבית מחסה לפילים ולשלם על זה כסף כי רואים את הפילים בחינם מהמלון ומהרחוב (אחרת יש עלות דיי גבוה לכל תייר שלא ישן במלון כשנכנס לרחוב שמימנו הפילים יורדים למים).

במהלך הנסיעה לPinnawala הנהג הציעה את שירותיו כנהג צמוד לשבוע שלם, בסוף לקחנו אותו בעלות של 50$ ליום כולל הכל.
בדיעבד זאת הייתה החלטה סופר טובה, כי אמנם אפשר היה לסתדר בלי נהג פרטי, אך זה דרש הרבה יותר תכנון מראש, התעסקות וחוסר וודאות ובסוף היה חוסך לנו כ 200$, לא שווה את הכאב ראש של להתנייד לבד בשורה תחתונה.

*כמה מילים על הנהג - השם שלו RUWAN והוא עזר לנו המון בתכנון של הטיול תוך כדי תנועה בגלל שעשינו לא מעט שינויים והיו לנו המון דילמות בגלל הנסיעות הארוכות שהיו הרבה יותר קשות משחשבנו, בטח עם ילד.
RUWAN היה סופר נחמד, חברותי, מקצועי וידע להמליץ על הדברים הכי נכונים וטובים לנו וממש קיבלנו החלטות ביחד על המקומות אליהם נסענו ובדיעבד הוא צדק במה שאמר.
המספר שלו הוא 94-774741256+ הוא זמין בוואצאפ וישמח לתת לכם שירות.

יום 5 - Dambulla -מקדש הזהב, סיור בגן התבלינים .

התחלנו את היום בנסיעה של שעה למקדש הזהב (Dambulla Royal Cave Temple), מדובר על טיפוס של חצי שעה לפסגה של הר בו יש פסלים חצובים באבן, מרשים ביותר ויש נוף ואוויר מטורף בפסגה.
צריך ללבוש מכנס ארוך וחולצה עם שרוולים כדי להכנס למקדש בפסגה (אפשר להשכיר למעלה)
בנוסף, בתחתית ההר יש מקדש בודהה נחמד.

משם המשכנו לגן התבלינים בשם Iswara Ayurvedic Village - Spice Garden
היה סיור נחמד ומעניין מאוד, הראו והסבירו לנו על צמחים שונים ותרופות שמפיקים מהם.
בסוף הסיור יש חנות עם תבלינים נחמדים ושלל התרופות הטיבעיות שהראו לנו, המחירים גבוהים ובקלות ניתן להוציא מעל מאה דולר על תרופות טיבעיות שבספק אם שוות משהו לכן קחו את זה בחשבון, רק אחרי שרכשנו שם ב 120$ כל מיני תכשירים קראתי תגובות בכל מיני פורומים שזאת עקיצה, נחכה ונראה.

סיימנו את היום במלון נחמד מאוד בטבע עם בריכה שמצאנו בבוקינג (Athena Lake עלות של 45 דולר ללילה).

* Sigiriya- יש שני הרים ששווה לטפס עליהם, אחד זה מבצר סיגירייה
השני זה Pidurangala נמצא ממש לידו צפונית אליו וצופה על המבצר.
אנחנו לא עלינו אליהם כי זה היה קשוח מידי עם הילד, אבל בלי ילד מדובר על טיפוס של שעה פלוס מינוס.

יום -6-8 נסיעה לKandy (קנדי), ספא בטבע.

התחלנו את הנסיעה לכיוון קנדי נסיעה של 3 שעות.
תחילה עצרנו במקום ממש מיוחד שעושה טיפולי ספא ומסאג', יש שם חבילות בין שעה-שעתיים.
אישתי אמרה שהיה מדהים והמחירים בין 50-100 דולר תלוי כמה שעות הטיפול.
זה המקום Athreya Ayurvedic Hotel And Spa.

הגענו דיי מאוחר לקנדי, התמקמנו 3 ימים במלון MOUNT BLUE KANDY נמצא על ההר כ10 דקות נסיעה מהאגם בלי פקקים.
מלון מדהים עם נוף אין סופי מהחדר, בריכה מדהימה עם נוף גם כן וארוחות בוקר מצויינת.
עלה 80$ ללילה.

הסיבה העיקרית שהגענו לקנדי היא הפסטיבל של הפילים שהגענו ממש בימים האחרונים שלו,
הוא מתקיים כל שנה בחודש אוגוסט בעיר.
העלות לתפוס מקום נורמלי לצפייה היא כ50 דולר לאדם אחרת לא יכניסו אתכם, אלא אם תחכו על גדות הנהר בצד שהתהלוכה מתחילה מהבוקר כמו המקומיים.
מאוד צפוף ובעיקר מקומיים נמצאים בכל ערב בתהלוכה, אנחנו הגענו ספונטני ובסוף האירוע התחיל יחסית מאוחר ב20:00-21:00 והילד היה כבר עייף אז וויתרנו. מה גם שהיה סופר צפוף ולא רצינו לשלם 150$ (גם על הנהג שליווה אותנו) בשביל המאורע.

בקנדי מה שיש לעשות זה:
- סיבוב באגם
- השם של בודהה (זה מקדש מפורסם)
- טיול לאחת התצפיות בעיר
- השוק פירות וירקות בעיר- חוויה ממש מגניבה להיות שם מומלץ מאוד ללכת נקרא Kandy Municipal Central Market
- הגן הבוטני שנמצא בכניסה לעייריה מדרום- Royal Botanic Gardens

יום 9- גן בוטני Royal Botanic Gardens ונסיעה לNuwara Eliya

נסיעה ארוכה של כ3 שעות לכיוון נוארה אליה.
התחלנו את היום בסיור בגן הבוטני 15 דקות דרומית מקנדי.
גן מדהים מלא ירוק מתפרש על שטח מטורף, העברנו שם שעתיים טיול בכיף- מומלץ מאוד.
אחריו המשכנו לסוע לכיוון המטעי תה, האיזור מאוד הררי עם מלא פיתולים עצרנו במלון על צלע הר שהוא גם מסעדה/בית קפה - נוף משגע מומלץ מאוד .
עלה כ70$ נקרא Thuruliya Hotel & Coffee Shop

יום 10- Damro Tea Plantation ונסיעה לElla

התחלנו את היום בנסיעה של 20 דק לכיוון המטעי תה בשם damro near Tea Plantation Hill, Tea Factory Road, Kandapola, Sri Lanka
סיור נחמד מאוד, רואים את המפעל שהתה עובר בו את התהליך.
אחרי הסיור יש טעימות של הרבה סוגי תה, בית קפה נחמד וכמובן חנות עם כל סוגי התה שרק תרצו.

בעקרון אפשר לבקש לעשות "סיור שטח" עם גיפים במטעים עצמם, מה שאותי מאוד עיניין אבל הגיפ היה מקוקלקל.

בהמשך הדרך לכיוון Ella (כ3 שעות נסיעה) עוברים בין הרים של תה ושם עצרנו ועשינו סיבוב קטן, מדהים לראות את העבודה הסזיפית של הקוטפות בהרים ממש עבדות.

עברנו ב Nuwara Eliya בדרך לאלה, ניראת עייריה נחמדה מאוד יש אגם יפה באמצע, אכלנו שם במסעדה הודית טובה .

בסופו של דבר הגענו לElla עיירה קטנה בין ההרים.
והתמקמנו במלונית שהנהג המליץ ב60$, חשוב שתיהיה יחסית קרובה לרחוב הראשי כי ELLA היא ממש עיירה מגניבה עם המון תיירים ,יש הרבה פאבים ומסעדות הפתוחים בערב שאפשר ממש לצאת ולהנות מה שלא היה אפשרי כלכך בעיירות שעברנו עד כה (עיירות שפחות בנויות לתיירים).

באלה אפשר להעביר בכיף כמה ימים במיוחד למי שאוהב לטייל, היא ממוקמת במרכז שמורת טבע עם המון מסלולי טיול כמו Ella Rock , Little Adam's Peak , Ravana Falls טיול מסילת הרכבת ועוד.
אנחנו לא עשינו את הטיולים כי היינו כבר מותשים מהנסיעות כל יום רק רצינו להגיע לחלק השני של הטיול.

* ניתן לעשות את הדרך בין Nuwara Eliya לElla ברכבת , אומרים שזאת דרך מדהימה ואורך כ3 שעות, הנהג מונית פשוט יחכה לשם בתחנת רכבת בElla .

יום 11 - ספארי בUdawalawa National Park ונסיעה עד Mirissa

היום האחרון שלנו עם הנהג , התחלנו לסוע לכיוון Mirissa.
עצרנו ביציאה מElla במפל Ravana Falls, נחמד לעשות כמה תמונות, לאכול תירס לראות מופע קוברה ולהמשיך הלאה.
כשעתיים נסיעה עד הספארי ב Udawalawa National Park.
ברגע שמגיעים למגרש חניה בספארי יש הרבה גיפים ונהגים, תסגרו איתם על מחיר כולל הכל (דמי כניסה לשמורה, עמלת גיפ', ונהג גיפ' ) לא זוכר כמה עלה במדויק, מה שבטוח שתתמקחו על המחיר הורדתי אותו ב30 אחוז מהמחיר המקורי.
השמורה נחמדה מאוד היינו בגי'פ לבד רק אנחנו, הסיור כשעתיים- שלוש . אחרי שממצאים אפשר לבקש מהנהג שיתחיל לחזור.
ראינו כל מיני ציפורים, קופים, תנינים, תאו, פילים וגור פילים (!), ינשוף ובטח שכחתי עוד כמה.
שורה תחתונה מאוד נחמד שכולם בטבע, וזה לא גן חיות תעשייתי.

* הלכנו לUdawalawa בגלל שלהגיע לשמורת Yala זה דרש עוד שעה נסיעה לכיוון . אבל לפי מה שהבנתי שהספארי ביאלה הוא גם ממש יפה והרבה יותר גדול רק צריך לבדוק אם הוא פתוח בחודשים שאתם הולכים.

אחרי הספארי המשכנו עוד שעה וחצי לMirissa והגענו בערב עייפים אך מרוצים.

יום 12-16 נשארים ב Mirrisa

מיריסה אחלה עיירת חוף, נחשבת עיירה רגוע.
יש רצועת חוף מרכזי של קילומטר ועוד שתי רצועות מצפון ודרום.

רצוי להתמקם קרוב לחוף המרכזי, אנחנו היינו ב2 מלונות
1.Sea World ( עלות של 60$ ללילה)- יותר שקט ופרטי, בריכה קטנה, אין למלון חוף באמת. חדרים עם מרפסת תענוג ממש פתוחה לים. נהדר למי שרוצה שקט. היינו לילה אחד - לא מתאים לילדים.

2. Paradise Beach Club ( עלות של 75$ ללילה)- מלון יחסית גדול עם בריכה נהדרת על החוף המרכזי, מהבריכה יש יציאה גם לחוף המרכזי ומרחק הליכה למסעדות שבחוף ובכלל ברחוב . היינו במלון הזה 6 לילות מושלם לילדים, יש גם בריכה רדודה.

היינו בגבעה מדהימה מלאה בעצי קוקוס בקרבת המלון Sea World -ממש מומלץ במיוחד בשקיעה

מסעדות מומלצות במיריסה:
1. Zephyr Restaurant & Bar- על החוף אוכל מצויין רומנטי, לבוא בשקיעה.
2.Shady Lane Mirissa- נחמד למוזלי ונשנוש בצהריים.
3.O Mirissa Cafe and Bistro- איטלקי, פיצות מסעדה ברמה וגם המחירים יחסית גבוהים שווה להתפנק.
4.Little Red House, Chinese Seafood - מסעדה סינית מצויינת מחירים מאוד טובים חובה!!!

ביום האחרון עשינו טיול יום עם תוקתוק לעייריה בשם GALLE עברנו בעוד כמה מקומות בדרך .
בשורה תחתונה זה היה בזבוז של זמן, אין שם מה לעשות , יש רק מבצר בשם Galle Dutch Fort מזכיר את עכו רק פחות יפה.

Unawatuna Beach- חוף נחמד מאוד עברנו בו בדרך לגאלה, שווה לשקול לעשות שם גם כמה ימים. חוף יותר גדול ורחב הרבה מסעדות נראה נחמד מאוד ומומלץ בביקורות.

Koggala Sea Turtle Farm & Hatchery- מקלט צבי ים גם עברנו שם בדרך לגאלה, מסבירים על המקום ועל הצבים, על הזנים ומה הפגיעה של כל אחד מהם. מקום שפועל כולו מתרומות והתנדבות ממש חוויה לראות . אם יש לכם מזל תגיעו כשיש הטלות ביצים בחוף .

מי שרוצה לצלם את הדייגים המסורתים על המקלות -ברצועת החוף בין מיריסיה לגאלה ניתן לראות אותם בשעות הבוקר דגים באמת (לפי מה שקראתי) ובשאר הזמן לשלם להם לא מעט כסף כדי שיעלו על המקלות לצורך תמונה.

יום 17-18 נסיעה לקולומבו וטיסת ערב למומבי וחזרה הביתה

שלחנו הודעה לנהג RUWAN שהיה במקרה באיזור, והוא לקח אותנו ממיריסה לשדה תעופה.
נסיעה של כשעתיים.

הגענו למומבי בלילה, ישנו במלון פשוט קרוב לשדה ובבוקר שלמחת נסענו למלון LALIT.
היה מלון מדהים 5 כוכביםבמרחק 5 דקות מהשדה.
בילינו במלון כל היום, לא חשבנו אפילו לצאת החוצה, הספיק לנו הקונשקין בהלוך.

עלינו למחרת בבוקר על הטיסה לארץ עם אלעל הכל הלך חלק. מאוד נח שהמלון קרוב לשדה.

מלונות דרך בוקינג - עובד טוב ונח, אם אתם לא בשיא העונה מומלץ להגיע עם ההצעה מבוקינג ולבקש שיתנו הצעה זולה יותר במלון.
שערי המרה רופי- סרי לנקה 174 = 1 לדולר
סים מקומי מומלץ לקנות בשדה תעופה יש דוכן מצד שמאל, שכחתי את השם. יש חבילה שעולה 30 שקל לכל מה שרק תצטרכו .
נסיעות בכבישים- לבוא מוכנים לנסיעות ארוכות, תקחו עוד חצי שעה לפחות מהזמן שמראה בגוגל מפס. הנסיעה בחלק ההררי לכיוון Nuwara Eliya מלאה בפיתולים ואיטית.

סה"כ טיול מדהים המשלב כל מה שרצינו!
כמו שראיתם לא גלשנו אפילו יום אחד ולא היה חסר מה לעשות, מדינה המתאימה לכולם, מקווה שעזרתי- תהנו !