Sierra Nevada- Andalus

טרק מעגלי של שלושה ימים בשמורת סיירה נוואדה בחבל אנדלוסיה, ספרד

תאריך הטיולSeptember 2018
עונה מומלצתסוף הקיץ ותחילת הסתו

השביל הכי מומלץ לבקתה הוא PR A-23, השביל מסומן במקלות צהוב לבן, מקלות כתומים ורוג'ומים. לא מסומן בתדירות רבה אבל בדיוק בנקודות שתצטרכו אותם.
ממליצה על שימוש במפות של wociloc (תשלום סמלי של 10 ש''ח לשלושה חודשים וכל המפות אופליין לשירותכם) ושימוש באפליקציה maps.me.
המסלול לא מתוייר מאד, לפחות בספטמבר ואם יש , אז הרוב ספרדים ואירופאים.
הסרתי הזמנתי מקום טלפונית (בלבד!) מהארץ, אם כי היה מקום למכביר, הבקתה יכולה להכיל עד 90 איש.

מזא- אני טיילתי בתחילת ספטמבר, היה קריר בהרים, בעיירות עצמן, מספיק סוודר וגם בהר. למי שרגיש קצת, מומלץ להביא מעיל. בנוסף, אותי תפס גשם וימים די מעוננים, אז תמיד תצפו למזא הפכפך בהרים, תביאו פונצ'ו גשם, חובה נעלי הליכה אטומות למים.
יש שני אתרים שעזרו לי הרבה בתיכנון הטיולים האתר של הבקתה עצמה ואתר של טרקים השמורה (מצורפים לינקים).
בנוסף, סיפור הדרך של יותם וייס באתר מומלץ ביותר!

עלויות-
לילה במלון עולה בממוצע 130 ש''ח.
ארוחת בוקר 3 יורו (טוסט בגט עם עגבניות וקפה)
ארוחת ערב 12 יורו בהגזמה(כוס יין ומנה עיקרית)
ברפיוחו-
לילה 17 יורו
מקלחת חמה (עם טיימר של 4 דק) 2 יורו
מצעים חדפ- 3.5 יורו (מספיק ליינר או שקש. לי פשוט חשוב להוריד כמה שיותר משקל מהגב)
מים 2 יורו לבקבוק של 1.25 מל

תחבורה- מגארנדה לעיירה שבה תבחרו להתחיל את הטרק יש אוטובוס אחד בעלות של 6-8 יורו, תלוי לאן תסעו של ALSA, יש להם אחלה אפליקציה שבה ניתן להזמין כרטיסים ולשלם בפייפאל.
אני הגעתי לגראנדה באוטובוס מברצלונה (פחות מומלץ, אם אתם מתוכננים מראש עדיף לנחות במדריד או להגיע בטיסה).
השמורה יפיפיה ולא המונית בכלל, רוב הסיכויים שתלכו לבד ברוב הימים. מומלץ מאד!

יום ראשון Capilera to Refugio Poqueira

כ 10.5 קמ, עלייה של כ 1300 מטר.
עולים עד לקצה העיירה, שם תראו שביל תלול ואחרי כמה מטרים שלט שמראה על המסלולים והסימון. זו תחילת הדרך של PR A-23, אם אתם בוחרים ללכת במסלול השני שיורד לערוץ הנחל ואז ישנה עלייה תלולה בסוף, אתם יורדים לקצה העיירה למטה. יש שילוט ברןר בתחילת כל מסלול שתבחרו.
ממשיכים על הדרך הסלולה והרחבה, יש להזהר לא לסטות ממנה מזרח אן מערב. אל תטעו לרדת במסלול לכיוון הנחל.
בדרך אתם אמורים לחצות תעלות מים.
אם ממשיכים, תגיעו לאיחוד שבילים עם שלט המראה על הכיוון של הבקתה. תמשיכו ישר על הדרך הסלולה עד שתגיעו לתחנת כוח.

אחרי התחנת כוח מטפסים בדרך תלולה אך ברורה, לא מסומנת כולה עד שתגיעו לעמק הבא, ממשיכים ישר על התוואי של הנחל, אני נעזרתי הרבה בשלב הזה במפה של wociloc כדי לראות אם אני נמצאת בצד הנכון, אבל שוב, הדרך ברובה דרך אבנים, פשוט תצמדו אליה. באיזה שלב תגיעו לשער נעול בשביל הבקר, תפתחו, תעברו ואל תשכחו לסגור אחריכם. אחרי שחציתם את העמק, תתחילו לטפס, שימו לב אחרי גשר האבן האחרון, לא להמשיך ישר לכיוון העמק תקחו שמאלה (תודה לכם שוב משפחה ספרדית אלמונית), שוב, maps.me אדיר, פשוט תראו שאתם ממוקמים בשביל הנכון. הטיפוס הוא בערך 3 קמ לבקתה ( יכול להיות יותר או פחות, לא זוכרת בדיוק) ומסומן במקלות כתומים גבוהים. אותי תפס מייד בתחילת העלייה, ענן ערפל לבן שנתן ראות של חמישים מטר, אז maps.me ממש עזר לי.בנוסף, השביל עצמו די ברור. אתם אמורים לראות את הבקתה בקילומטר האחרון, אם אין לכם ערפל מטורף כמו שהיה לי.
שימו לב, הם טוענים שהמים בבקתה לא ראויים לשתייה, הבעלים אמר שאפשר לקחת מים מהנחל (200 מטר מהבקתה) לי לא היה פילטר או כדורי טיהור מה שאילץ אותי לקנות מים.

יום שנייה טיפוס לפסגת Mulhacen

יש שתי אפשרויות לטיפוס, טיפסנו בשביל הימני, המזרחי, שמטפס לצד הנחל. הדרך מסומנת היטב ע"י רוג'ומים ענקיים, נשארים רק בצד הימני של הנחל. לאחר טיפוס של בערך שעתיים מינוס, מגיעים למין דרך ראשית רחבה, מולכם תראו שלט, תמשיכו ישר בשביל בלי לפנות ימינה ושמאלה, ואז אתם מתחילים את הטיפוס התלול לעבר ההר. הדרך מסומנת ברוג'ומים ענקיים, לא ניתן לראות את הפסגה מהדרך. אותנו תפס ענן ערפל, הדרך הייתה מושלגת. ככל הנראה הסופה של הערב הקודם גרמה לשלג על כל מדרון ההר. הטיפוס כולו, מהבקתה עד לפסגה וחזרה לקח לנו כארבע שעות.
אחרי ההגעה לפסגה, אנחנו בחרנו לרדת באותו מסלול, חזרה לדרך הראשית, משם המשכנו לעבר האגמים. בגלל שסיימנו מוקדם, החלטנו לטייל בכל האיזור free style, עשינו מסלול מעגלי סביב האגמים, שוב, לא את כל המסלול המקורי, כי הזמן לא איפשר לנו. אבל טיפסנו לכמה פסגות מגניבות ועברנו דרך calmera Refugio, בקתת מחסה.
בגלל הזמנים, חזרנו חזרה לבקתה את אותה הדרך בה עלינו, הפעם, הדרך הייתה בירידה אז אחרי שעה ורבע היינו בבקתה.

יום שלישי- Refugio Poqueira to Capilera

התיכנון המקורי היה להמשיך ל Trevelez, כ 10 קמ בירידה, אך בגלל כובד של התיק הייתי צריכה לחזור ל Capilera לאסוף תיק שהשארתי. החזרה הייתה באותה דרך כמו הטיפוס לבקתה אך כשמגיעים לתחנת הכוח יש שתי אופציות, אנחנו בחרנו ב P A-29, דרך שונה, תלולה קצת, כי היא כוללת ירידה לתוואי הנחל ואז טיפוס תלול אך קצר חזרה. הדרך כולה, מהבקתה עד ל Capilera לקחה לנו ארבע וחצי שעות.
אני תפסתי משם אוטובוס של ALSA ב 14:25 לעיר Trevelez כי כבר הזמנתי שם מלון. המלצה שלי, עדיף יום נוסף ב Capilera, עיירה פחות תיירותית ויותר נעימה.
משם בבוקר חזרה לגרנאדה והמשך טיול בדרום.