7 ימים בסלובניה המדהימה

בזמן הצבא יצאנו 2 חברות לטיול של שבוע במקום הכי קסום שיצא לנו לראות, בטיול שמשלב הכל- נופש, טרקים, יציאות, עיר, כפר וטבע ובעיקר נוף עוצר נשימה, אווירה מרגיעה ואנשים טובים וחמים עם לב ענק. כל הטיול הסתדרנו עם תחבורה ציבורית, ומפות דבר שהוסיף המון לחוויה. לגמרי הבנו למה קוראים למדינה הזאת ״גן עדן על כדור הארץ ..״

תאריך הטיולAugust 2015
עונה מומלצתיוני- סוף ספטמבר

רקע כללי

סלובניה היא מדינה קטנה הגובלת בקרואטיה, איטליה, אוסטריה והונגריה.
אנחנו ניסינו בטיול שלנו להגיע לכמה שיותר חלקים במדינה, והצלחנו בתחבורה הציבורית להגיע לצפון סלובניה
(פארק לאומי טריגלאב) והעיירה בלד ולעיירות טולמין וקובריד ולבסוף לעיר הבירה לובליאנה.
במהלך הטיול, בכל מקום שהגענו נעזרנו ב- Tourist Information.

יום 1- נחיתה בלובליאנה והגעה לבלד

לקחנו טיסה מוקדמת בבוקר מנתב״ג לעיר הבירה של סלובניה- לובליאנה.
כבר בשדה התעופה הקטן התחלנו לאסוף פלאיירים ולהתייעץ עם האישה שעבדה בטוריסט אינפורמיין איפה כדאי לטייל.
החלטנו לקחת אוטובוס לקראנג׳ (בערך חצי שעה) ומשם אוטובוס לעיירה בלד (עוד בערך 40 דקות).
בבלד הזמנו מקום לישון כבר מהארץ.
ירדנו בתחנה הראשונה בבלד והלכנו ישר לעמדת תיירים לראות מה יש לעשות באיזור.
התמקמנו בבית הארחה איבנקה ויצאנו לטיול רגלי להקיף את אגם בלד המדהים, אחת מנקודות התיירות המרכזיות בסלובניה במרכזו יש אי קטן עם כנסייה שאפשר לשוט אליה ולהיכנס. בהליכה איטית עם המון עצירות לקח לנו 3 שעות להקיף את האגם.
סיימנו את היום בארוחת ערב עם בירה במרכז העיר.

יום 2- טיול אופניים לוינטגר ונסיעה לבוהינסקה ביסטריצ

השארנו את המזוודות בבית הארחה ויצאנו לאכול ארוחת בוקר (הקרם שניט המפורסם של בלד אסור לפספס!) במאפייה מקומית.
לאחר מכן שכרנו אופניים ויצאנו למסלול מבלד לוינטגר. המסלול בדרגת קושי קלה (חוץ מעלייה קטנה בסוף) והוא עובר דרך עיירות מהממות ונוף עוצר נשימה. יש שילוט לאורך כל הדרך ככה שאי אפשר להסתבך.
וינטגר זה פארק לאומי שאסור לפספס אם מגיעים לסלובניה. יש שם מקום להשאיר את האופניים בחוץ וכניסה עולה 4 יורו לאדם.
המסלול הוא בערך שעתיים.
אחר כך חזרנו לאגם בלד, החלפנו לבגד ים ובילינו את שעות אחר הצהריים בבטן גב באגם.
חזרנו לקחת את המזוודות ונסענו באוטובוס לבוהין (חצי שעה בערך) ומשם עוד אוטובוס לבוהינסקה ביסטריצה (10 דקות נסיעה) שם הזמנו מקום לישון בבוקר.
אפשר להגיד שהמקום לא מתאים לבליינים שבינינו ... הכל נסגר שם בשעה 21:30 ונאלצנו לבקש מבעל המלון לחמם לנו פופקורן לארוחת ערב .

יום 3- טיול באגם בוהין ונסיעה לטולמין

ביום השלישי ירדנו לאגם בוהין (אותו אוטובוס שבאנו איתו יום לפני) ועשינו טיול מסביב לאגם.
יש באיזור אינסוף מסלולים ועמדות תיירות שאפשר להתאים את המסלול הרצוי מבחינת זמן ורמת קושי.
גם שם המים היו מתאימים לרחצה ויש המון פינות שקטות לפיקניק ומנוחה.
לאחר מכן לקחנו את המזוודות מהמלון ונסענו ברכבת מבוהינסקה ביסטריצה למאס נה סוצ׳ה.
הנסיעה ברכבת מאד חווייתית - נוסעים בתוך הר, ברכבת מוזרה מאד שמסיעה גם מכוניות ...
הגענו לתחנה שוממת, בלי אנשים ולקחנו מונית לבית חוה שנמצא קרוב לטולמין.
גילינו שאין דרך להגיע מבית החווה לשום מקום אז בעל החווה המקסים הסיע אותנו לפיצה בעיר ועזר לנו בכל שאלה שהיינו צריכות.
בבית החווה הזה נשארנו 3 לילות

יום 4- טולמין

למחרת הלכנו ברגל למרכז תיירות הטולמין- עיירה קטנה שמקצה לקצה זה בערך שעה וחצי הליכה.
קיבלנו שם מפה עם המקומות שכדאי לבקר בעיירה ויצאנו לדרך.
התחלנו בטולמינה קוריטה- פארק יפיפה עם נחלים, מפלים ומערות.
המשכנו להר שיש ממנו נוף לכל רכס הסוצ׳ה וסיימנו את היום על נהר הסוצ׳ה (הקפוא אי אפשר להיכנס)
עם פיצה ופקל תה.

יום 5- קובריד

ביום החמישי שכרנו אופניים מבעל החווה ונסענו לכיוון קובריד.
הסלובנים אמרו שהדרך פשוטה ולוקחת שעה וחצי, אבל כנראה שהם בכושר ממש טוב..
לקח לנו בערך 4 שעות בלי הפסקות כמעט, אם עושים את זה באופניים חשוב לקחת הרבה מים.
אבל הדרך מדהימה, עוברים לאורך 6 עיירות בערך ונהנים מכל רגע.
במכונית הדרך לוקחת בערך רבע שעה ויש גם אוטובוס אבל לעיתים מאד רחוקות.
בקובריד השארנו את האופניים בטוריסט אינפורמיישן ועשינו את המסלול המפורסם של העיירה שמסתיים במפל הקוזאק המהמם- מים בצבע שאפשר לראות רק בסרטים.
(אפשר לקחת מהטוריסט אינפורמיישן מפה עם כל הנקודות החשובות בעיירה).
הסיבוב כולו בעיירה לוקח חצי יום בערך.
בגלל הדרך הקשה החלטנו לחזור באוטובוס אבל לא שמנו לב שיש תחנה לאוטובוס רגיל ותחנה לאוטובוס תיירים - וחיכינו בתחנה הלא נכונה..
לא הייתה ברירה והתקשרנו לבעל החווה שיבוא לאסוף אותנו והוא עשה את זה בשמחה (וניצל את ההזדמנות לשבת לשתות שם בירה..)- באמת אנשים מקסימים!

יום 6- נהר הסוצ׳ה ונסיעה ללובליאנה

ביום השישי בבוקר לקחנו טרמפ עם בעל החווה לטולמין, השארנו את המזוודות בטוריסט אינפורמיישן והלכנו לאכול ארוחת בוקר ולטייל על נהר הסוצ'ה.
לא רחוק מטולמי יש הצטלבות נחלים, מקום יפהפה שאפשר לעשות בו פיקניק ולנוח.
לאחר מכן חזרנו ולקחנו אוטובוס ללובליאנה.
הנסיעה לוקחת שעתיים וחצי בדרך מאד צרה ויפה.
בלובליאנה לקח לנו זמן להתרגל לשינוי - אחרי השקט והטבע הגענו לעיר מלאה בחיים ואוטובוסים.
אחרי קצת התברברות הבנו איך האוטובוסים עובדים והגענו למלון.

יום 7- יום אחרון בלובליאנה

ביום האחרון הסתובבנו בעיר בעיקר במרכז.
לאורך כל העיר יש טיילת ונהר עם המון גשרים, שוק מגניב ומסעדות מעולות.
שוטטנו לאורך הנהר, התרשמנו מהגרפיטי והפארקים, אכלנו גלידה מדהימה ובערב ישבנו בפאב נחמד וככה חגגנו את סוף הטיול (:
חשוב לדעת- בלובליאנה חייבים להוציא כרטיס נסיעות (כמו רב קו) וכל פעם להטעין אותו. אי אפשר לשלם על נסיעה באוטובוס.
האוטובוסים נגמרים ב23:00 אבל המוניות זולות.
האווירה בערב מאד מיוחדת עם המון הופעות רחוב, מוסיקה ואלכוהול.
למחרת בבוקר ארזנו, נפרדנו מהמדינה הקסומה הזאת וחזרנו לארץ.

• אנחנו כל בוקר הזמנו מלון לאותו יום חוץ מלובליאנה שהזמנו מראש וככה יכולנו להיות ספונטניות ולהקשיב להמלצות של האנשים בשטח ולהחליט לפי מזג האוויר.
  • כדאי בכל עיירה ללכת לטוריסט אינפורמיישן לקבל בחינם מפות ומידע. הם מבינים ומאד נחמדים ובדרך כלל עוזרים לעשות סדר בראש ובזמן.
  • מבחינת אוכל- אנחנו כל בוקר קנינו לחמניות ממרחים ופירות בסופר וזה החזיק אותנו עד הערב שאכלנו במסעדה וגם היה אד זול. צריך לשים לב שהמסעדות נסגרות ממש מוקדם אז לתכנן את הארוחות עד 21:00 בערך.
  • בהרבה מקומות אפשר להיכנס למים וכיף סתם לשבת עם פק"ל אז שווה לסחוב ערכת קפה ובגד ים- מאד שימושי (:
  • אפשר בקלות להסתדר עם האוטובוסים אבל כדאי להתארגן לזה מראש ותמיד לבקש מבעל המלון או במרכז מבקרים שידפיסו את השעות ולתכנן לפי זה את היום.