שלושה ימים בZhangjiajie - סין

אם ראיתם את הסרט אוואטר (זה עם החייזרים הכחולים) אתם בטח זוכרים את מצוקי הגיר הענקיים שהם עפים ביניהם. הפארק המטורף הזה במחוז חונאן שימש השראה לסרט, ובמציאות זה הרבה יותר טוב!

תאריך הטיולApril 2019
עונה מומלצתתקופות האביב והסתיו הם העונות המיטביות לטיול - בין מרץ למאי ובין ספטמבר לאוקטובר. בקיץ חם מאוד ולח ובחורף גשום וערפילי ברמה שלא רואים כמעט כלום.

Zhangjiajie National Forest Park הוא פארק לאומי אשר מוכר משנת 1992 כאתר מורשת עולמי. בפארק יש מעל ל-3100 עמודי קראסט וקוורציט (אבן חול) !
הפארק ידוע בכך שעורר השראה ביוצרי הסרט אוואטר המפורסם והיער המיוחד בסרט דומה מאוד לנופי הפארק.
הפארק מלא בתיירים לאורך כל השנה, אז היו מוכנים לעמידה ממושכת בתורים וצפיפות במיוחד בתקופות החגים הלאומיים בסין.

הגעה:
לא משנה מאיפה תבחרו להגיע אל Zhangjiajie מצפה לכם דרך ארוכה במיוחד, אך אפשרית.
אפשר לקחת טיסה (יש טיסות ישירות מXian בין היתר) או רכבת מהירה שעל אף מהירותה היא תיקח לכם כמה שעות טובות. על אף הסיבוב הגדול שזה ככל הנראה יצור לכם, אל תוותרו על ביקור בפארק ועשו את המאמץ!
אנחנו הגענו מצ'נגדו בשתי רכבות ונדרשנו להחליף באמצע.
Chengdu - Yicheng - רכבת של 8 שעות שעלתה 289 יואן לכרטיס במחלקה השנייה.
בתחנת הרכבת Yicheng המתנו כ-4 שעות (יש שם מקדונלדס שאפשר להעביר בו את הזמן) ואז עלינו על רכבת לילה.
Yicheng - Zhangjiajie - רכבת של כ-5 שעות שעלה 155.5 יואן לכרטיס soft sleeper (קרון עם 4 מיטות, מרווח ביחס לhard sleeper שם יש 6 מיטות וצפיפות גבוהה.
הגענו לעיר ב-6 בבוקר לפני שהאוטובוסים התחילו ומהעייפות של הנסיעה החלטנו לקחת מונית עד המלון. ישנו בעיירה הסמוכה לכניסה לפארק Wullingyuan שהוא כארבעים דקות נסיעה מהעיר.
האפליקציה של המוניות didi לא עבדה לנו אז סגרנו עם מונית בחוץ על 120 יואן.

תחבורה:
יש אוטובוס מאוד קל ונוח מהעיירה Wulingyuan גם לעיר וגם לגשר הזכוכית (בהמשך).
בתוך העיירה התהלכנו ברגל כי היא מאוד קטנה וזה קל ונוח יותר.
בתוך הפארק יש אוטובוסים שלוקחים בין תחנות מוגדרות (התשלום על האוטובוס כלול במחיר הכרטיס) ורכבלים שהם תוספת תשלום.

לינה:
ישנו במלון Spring Inn שמצאנו אותו דרך אתר trip.com.
המלון מקסים, נעים וביתי ובעלת ההוסטל עושה כל מאמץ עם האנגלית שלה לעזור ולסייע. המיקום של המלון טוב מאוד ונמצא ממש במרחק של 10 דקות הליכה לכניסה לפארק ובין 5-7 דקות עד למכולת הרחוקה ביותר והמסעדות.

אוכל:
יש לא מעט מסעדות לאורך הרחובות בעיירה הקטנה, כמעט כולן מציעות אוכל סיני ולא ראינו הרבה הצעות לאוכל מערבי.
- אנחנו אהבנו מסעדה אחת במיוחד - אין לי את שמה כי הוא היה רק בסינית, אבל מגיעים אליה כך:
אם יוצאים מההוסטל לרחוב הראשי, חוצים את הכביש וממשיכים לרחוב המקביל. ברחוב המקביל על אחת הפינות שיש לה גם תחנת אוטובוס יש מסעדה פינתית עם תמונות של אוכל סיני ושלט לבן גדול מאיר את הכניסה. האוכל היה טעים מאוד, אבל היה מותר לעשן בתוך המסעדה וזה החיסרון שלה.
- על הרחוב הראשי (עם הגב להוסטל) פונים שמאלה ויש לא מעט מסעדות שמוכרות לחמניות באו-דזה טעימות מאוד ממולאות במשהו צמחוני.
- את הארוחות בוקר הרכבנו מלחמניות הבאו דזה עם יוגורט ופירות שקנינו במכולת.
- יש בתי קפה מערביים (בעיקר משקאות קפה) במרכז הקטן ברחוב של השוק שבדרך לכניסה לפארק. עולים במדרגות וזה הבית קפה מצד שמאל (מול המאפייה).

יום 1 - אזור Yuanjiajie

אחרי התמקמות במלון ומנוחה קצרה אחרי הנסיעה הארוכה שלנו יצאנו לדרך באזור השעה 11:00.
הלכנו ברגל לכניסה לפארק (10 דקות הליכה) וקנינו כרטיסים שעלו עם הנחת סטודנט 113 יואן (הכרטיס תקף ל-3 ימים), מחיר כרטיס רגיל הוא 246 יואן.
מחיר הכרטיס כולל את ההסעות הפנימיות (אוטובוסים סגולים וחומים), אך על כל רכבל שתבקשו לעלות תאלצו לשלם בנפרד.

מזג האוויר ביום הגעתנו היה קצת גשום וקצת ערפילי. אל תתנו לגשם קל להרתיע אתכם, קחו מטריות ומעיל גשם וצאו לפארק! המזג אוויר מוסיף מאוד לאווירה הקסומה וכל עוד הגשם אינו זלעפות אפשר לטייל כך לחלוטין. בהמלצת בעלת המלון המקסימה החלטנו לחקור את האזור הנמוך בפארק וללכת ברגל בשביל הנקרא Golden Whip Stream.

בעזרת המפה שלקחנו מבעלת ההוסטל הצבענו לעובדי הפארק על המקום אליו רצינו להגיע והם הכווינו אותנו לאוטובוס הנכון.
אחרי נסיעה לאורך נהר בצבע תכלת יפייפה הגענו לנקודה הראשונה ליום - תחנת Tianqiao Stop.
משם הלכנו ברגל לאורך השביל ובעמק Baiying בין הצוקים הגבוהים והבלתי נתפסים, המים הזורמים והירוק מכל עבר. הערפל הוסיף מאוד לאווירה הקסומה והמיסטית!
לאורך השבילים יש שלטים המראים ומסבירים למה קראו לנקודות בשמם - למשל סלע שדומה לילדה המחזיקה דלי או סלע שנראה כמו קוף. יש גם שלטים המסבירים איך קרתה התופעה הגיאולוגית המשוגעת הזו.

עלינו על רכבת קלה שלקחה אותנו לאחת הפסגות (מרחק של עשרים דקות טיפוס, עשינו אותה בשביל החוויה) והייתה ממש נחמדה. עלה 19 יואן לאחת, את הדרך חזרה עשינו ברגל.

את הארוחת צהריים עשינו במסעדת נודלס קטנה שמצאנו באזור Laomo Wan שזה גם פארק גדול ויפה עם דשא וצמחים, וכמובן קופים מכל עבר.

**הערה חשובה - יש המון קופים לאורך הפארק כולו והם פראיים! במידה ויש איתכם אוכל בתיקים שימו אותו עמוק בתיק ואל תוציאו אותו בשום אופן לידם!
הסינים לעומת זאת, גם מאכילים את הקופים וגם הולכים עם אוכל בחוץ בצורה הכי בולטת שיש וראינו לא מעט תקיפות של קופים שפשוט חטפו את האוכל מהתיק או מהידיים ואפילו קוף שעלה על הראש של סיני ולא שחרר ממנו. הם גם עלולים לנשוך, פשוט התרחקו מהם ואל תתעסקו איתם בשום אופן.

אחרי הארוחת צהריים החלטנו לעלות על רכבל לכפר HuangShi שנמצא על אחד המצוקי גיר הענקיים. הנוף מהרכבל מהמם וכמובן ההליכה בכפר לאורך השביל היפה שבנו משוגעת ולא נתפסת. ישבנו לתה, עשינו אין ספור תמונות ועלינו לנקודת תצפית גבוהה ומרשימה במיוחד.
כיף מאוד פשוט לטייל בשבילים המסומנים בבירור ולהינות מהמקום והצוקים.

חזרנו ברכבל והלכנו לתחנת אוטובוס הקרובה ביותר שלקחה אותנו חזרה לכניסה לפארק.
הסתובבנו ברחובות Wulingyuan עד שמצאנו מסעדה נחמדה שהתיישבנו לאכול בה שנמצאת במקביל לרחוב הראשי במרחק של כ-7 דקות הליכה מההוסטל (Weiyang Rd).

סיימנו את היום בצפייה בסרט אוואטר שממש הכניס אותנו לאווירה ולהתרגשות גדולה עוד יותר לקראת מחר.

יום 2 - Tianzi Mountain and Bailing Elevator

קמנו בבוקר נרגשות ואחרי ארוחת הבוקר הקבועה לקחנו אוטובוס לרכבל שעולה ל-Mount Tianzi.
מחיר- הרכבל עולה 72 יואן לבן אדם, תעודת סטודנט מקנה 50% הנחה.
עולים ברכבל ומסתובבים במרפסת שנמצאת בסמוך לו, יש שם גם מקודנלס למעוניינים עם נוף מהמם. הנוף מהרכבל הזה יפה עוד יותר מהיום הראשון!
הסתובבנו בין נקודות התצפית בכפר הקטן למעלה, השבילים ממש מסודרים ונוח ללכת בהם. כמובן שהם מלאי מדרגות (כמו בכל סין) אבל הנוף כ"כ יפה שזה שווה את זה לחלוטין!

אחרי הסתובבות לקחנו אוטובוס לאזור עם מספר נקודות תצפית נוספות מאוד יפות (יורדים בתחנה הראשונה).
לאחר הסתובבות בנקודת התצפיות, לקחנו אוטובוס נוסף ל-Greatest Natural Bridge, האוטובוס לקח אותנו ל-Yuanjiajie Tourist Center.
בדרך האוטובוס עוצר בנקודה מסויימת, מעט אנשים ירדו בה (וגם אנחנו בטעות) ואחרי סיבוב קצר שבו הבנו שטעינו חזרנו לאוטובוס והמשכנו עם הרוב בנסיעה לתחנה הסופית Yuanjiajie Tourist center אשר בה ירדנו.

הסתובבו בין הנקודות תצפית היפות, שבו באחת המרפסות ותעצרו להינות מהנוף עוצר הנשימה. מכל מקום שהגענו אליו התרגשנו מאוד מהנופים והטבע המשוגע! תיהנו ממנו ותלכו כמה שאתם יכולים!

אחרי הירידה מהאוטובוס, מסתובבים באזור במסלול שמוביל עד ל-Bailong Elevator.
המסלול עובר בנקודות תצפית מרהיבות ביניהן הר אווטאר - נקודת התצפית ה"רשמית" ממנה נלקחה ההשראה לסרט והעמודים בה ממש מופיעים בסרט.
יש במסלול גם גשר הטבעי, שמנקודת מבט ראשונית לא מבינים שזה גשר, ורק אחרי שממשיכים בשביל במסלול ומסתכלים אחורה רואים את הגשר שמחבר בין הסלעים ועליו קשורים אין ספור סרטים אדומים שהסינים מאמינים שמביאים מזל. יפיפה!

הגענו למעלית Bailong Elevator והחלטנו שנרד בה בשביל החוויה. המעלית זכוכית בנויה בתוך צוק בגובה של 326 מ'! החלק הראשון עם נוף מהמם ואז נכנסים לתוך הצוק ולא רואים כלום. נסו לתפוס מקום טוב שכשאתם נכנסים אליה כדי שתוכלו לראות את הנוף ולהינות מהחוויה.
מחיר למעלית- 72 יואן לאדם, תעודת סטודנט מקנה 50% הנחה.

אחרי המעלית לקחנו שאטל בחזרה לכניסה לפארק בעיירה בה ישנו וסיימנו את היום, ובתחושתינו די מיצינו את הפארק. החלטנו לנסוע למחרת לגשר הזכוכית ואחרי בדיקה קצרה שנספיק ללכת ולחזור (הייתה לנו טיסה למחרת בערב מהעיר) להוסטל לקחת את התיקים החלטנו ללכת על זה.

יום 3 - גשר הזכוכית ועמק Zhangjiajie

אחרי שהחלטנו שמיצינו את הפארק ואכלנו ארוחת בוקר הלכנו לתחנה המרכזית של העיירה Wulingyuan ועלינו על אוטובוס לגשר הזכוכית.
הנסיעה עלתה 11 יואן וארכה כשעה.

גשר הזכוכית עוצב ע"י האדריכל הישראלי חיים דותן. הוא בגובה של 300 מ' מעל עמק Zhangjiajie ובאורך 430 מ'.
כרטיס הכניסה לגשר ולעמק שתחתיו עלה 131 יואן אחרי הנחת סטודנט של 50 אחוז הנחה (כלומר כרטיס מלא עולה 262 יואן).

כשהגענו לגשר קיבלנו מעיין גרביים מבד ששמים על הנעליים שכולם שמו (לא היה ברור אם מותר להוריד או לא, אבל נשארנו איתם).
הגשר עוצמתי והעמידה מעל חלקי הזכוכית (יש גם חלקים אטומים בצד, בכל זאת משהו צריך לחבר ולהחזיק את חלקי הזכוכית אחד לשני) מפחידה ומלחיצה! אבל זו פרספקטיבה שונה לחלוטין לראות את העמק.
אמנם מצוקי הקראסט נעלמו מהנוף, אבל במקום התגלו הרים גבוהים גדולים ירוקים ותהום עם נהר ומפל מקסים נשקפים כנוף ראשוני.

במקור תיכננו להגיע לגשר לשעתיים ולחזור לעיירה.
כשירדנו מהגשר והתחלנו ללכת לכיוון היציאה מהפארק, הבנו שהיציאה היא בלית ברירה בסוף הפארק והתחלנו לרדת לכיוון העמק.

הירידה לא הייתה פשוטה, המדרגות קטנות ורואים את הגובה הרב של המדרגות בבירור. אותי אישית זה הלחיץ מעט אבל הצלחנו לרדת בבטחה.

כשהולכים לכיוון המפל מתגלה שביל מדק עץ, נוח מאוד להליכה, לאורך נהר כחול עוצר נשימה!
הלכנו לאורך הנהר והופתענו מהנוף וממה שציפה לנו - בכלל לא ידענו שנגיע למקום שכזה.
בסוף המסלול מגיעים לרציף עם מלא סירות שלוקחות לצד השני של הנהר, משם עולים על אוטובוס (הכול כלול במחיר) חזרה לגשר הזכוכית.

משם לקחנו אוטובוס חזרה לעיירה Wulingyuan, ואחרי שלקחנו את התיקים מההוסטל חזרנו לתחנה המרכזית לקחת אוטובוס לעיר Zhangjiajie.
בעיר היה לנו הרבה זמן המתנה, ראינו מרכז אקראי בדרך (היה לנו חשק עז לאוכל מערבי והשלט של הפיצה בלט וקרץ לנו) ועצרנו לאכול וחיכינו שם את רוב הזמן.
לקחנו מונית לשדה התעופה וטסנו לשיאן בלילה להמשיך את הטיול שלנו.

• קחו איתכם נשנושים ומים כשאתם יוצאים לטייל בפארק. לעיתים אפשר למצוא דוכני מכירת מזון (סינים מטיילים אחרי הכול) אבל הם לרוב יהיו יקרים יחסית ולא תמיד תמצאו דברים שאתם אוהבים. יש מגוון מכולות בעיירה.
  • לגשר הזכוכית הכניסה למצלמות ולדברים מברזל אסורה (ללא שום הסבר הגיוני) - נאלצתי לשים את המצלמה שלי ואת התרמוס בלוקר שיש בחוץ. הלוקרים עובדים בסריקת קוד QR ובגלל שאין לי כזה אחת העובדות עשתה את זה עבורי ושילמתי לה מזומן. חיסכו את הטרחה והכאב ראש והשאירו מצלמות, מציות, סכינים, תרמוסים ואולרים בהוסטל!