טיול יום לאמיי שאן

טיול של יום וחצי בהר הגבוה ביותר מבין ארבעת ההרים הקדושים לבודהיזם בסין. ההר הפך למרכז רוחני לאחר שעפ"י הטענות נבנה בו המקדש הראשון במאה הראשונה לספירה. בסיפור אפרט על הביקור הקצר במקום הקדוש והקסום.

תאריך הטיולMarch 2019
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתבעונות האביב והסתיו בהן כדאי לטייל במחוז סצ'ואן, בין החודשים מרץ - מאי וספטמבר- אוקטובר. בגלל שההר גבוה וקריר בו יותר ניתן גם לבקר בו בחודשי הקיץ.

Emei Mountain, Éméi shān, 峨眉山 הוא אחד מארבעת ההרים הקדושים לבודהיזם בסין, אבל הגבוה מכולם ומגיע ל-3099 מ'. עם כניסת הבודהיזם לסין הפך ההר למרכז רוחני, לאחר שנבנה בו אחד המקדשים הבודהיסטיים הראשונים בסין (ולפי טענות מסוימות, הראשון) במאה הראשונה לספירה.
ברבות השנים נבנו על צלעותיו ופסגתו מעל מאה מקדשים ומנזרים ומעמדו עלה בהדרגה.

הגעה:
הגענו לאמיי שאן מצ'נגדו, בירת מחוז סצ'ואן באוטובוס שלקח כשעה וחצי ועלה 52 יואן לכיוון. האוטובוס יצא מתחנת האוטובוס המערבית בעיר הצמודה להוסטל בו ישנו - Mr. Panda.

לינה:
התלבטנו הרבה מאוד אם אנחנו רוצות לישון בהר (תכנון מקורי, ולטפס בבוקר לפסגה לראות את הזריחה) או לישון בעיירה של אמיי שאן, בעיקר משיקול כלכלי כי לילה על ההר יקר מאוד וכן גם האוכל. לבסוף כשהגענו החלטנו לישון בעיירה ב-Teddy Bears Hostel המקסים. הדורמס היו ממש אחלה והיה לובי נחמד עם ספות שהיה כיף לשבת בו בערב.

אוכל:
יש מכולות וסופרים קטנים בעיירה, לא ראינו שוק ולא מצאנו הרבה ירקות ופירות לקנות לקחת איתנו לדרך.
אכלנו את הארוחות שלנו בהוסטל, האוכל היה ממש טעים ומשביע.

תחבורה:
ההוסטל קרוב מאוד לכניסה לפארק ולתחנת האוטובוס, כך שהלכנו ברגל.
בתוך הפארק התחבורה היא באוטובוסים ורכבלים כאשר על כל נסיעה שתעשו תשלמו בנפרד.

הכניסה לפארק עולה 92.5 יואן אחרי הנחת סטודנט של 50 אחוז הנחה (185 יואן מחיר מלא).

חצי יום בWannian Temple

הגענו לאמיי שאן בצהריים והיה לנו חצי יום לנצל להסתובבות בהר.
ההר גדול מאוד ולכן החלטנו להתמקד בחלק התחתון יותר שלו בחצי היום שהיה לנו ולמחרת לעלות לפסגת ההר.

בהמלצת צוות ההוסטל לקחנו אוטובוס עד תחנת Wannian Bus Station ומשם טיפסנו ברגל לWannian Temple.

הטיפוס למקדש כרוך בעליה בלתי נגמרת של מדרגות (הכינו את הרגליים) ועובר בתוך יער עם גינות אקולוגיות ובהם גידולי תה, פגודות ומקדשים קטנים.
אווירת הקדושה מלווה לאורך כל זמן השהייה בהר, שכן הסינים המתפללים משתטחים כל כמה צעדים זמן רב לפני הגעתם למקדש והולכים כך את כל הדרך!
הטיפוס אורך כשעה עד שעה וחצי והכניסה למקדש עולה 10 יואן.

ברחבת הכניסה למלאה בנרות שיוצרים כיתובים בסינית, פרחי לוטוס ואין ספור מתפללים שמשתטחים ומתפללים ושרים.
לאחר הביקור הקצר וקריאה קצרה בויקיפדיה על ההר ישבנו לנוח באחת הפגודות ונדהמנו מהנוף היפיפה של ההר!

בדרך למטה עברנו בנחל יפייפה וטבע קסום, נהננו מכל רגע וחזרנו להוסטל בסביבות השעה 18:00.

הטיפוס ל-Golden Summit

אחרי ארוחת בוקר טובה הלכנו לכניסה לפארק ולקחנו אוטובוס עד לתחנת Leidongping Bus Station. שימו לב, הנסיעה להר ארוכה מאוד ולוקחת כארבע שעות!
האוטובוס עלה 90 יואן לשני הכיוונים.
יצאנו מוקדם מאוד בבוקר ואחרי כמה עצירות שהאוטובוס עשה הגענו אל התחנה ועלינו לכיוון הרכבל.

החלטנו לקחת את הרכבל בעליה ולרדת ברגל, כדי למקסם את ההסתובבות בפסגת ההר ולהינות מהנוף בדרך למטה. הרכבל עלה 65 יואן (אין הנחת סטודנט) לכיוון אחד.
אחרי עמידה ממושכת בתור עלינו אל הרכבל שלקח כעשר דקות וחסך לנו טיפוס של שלוש שעות.

כשמגיעים להר עולים מדרגות נוספות עד למרפסת בפסגה בה נמצא הפסל המוזהב של דמותו של הבודהיסאטווה סמנטבהדרה (Samantabhadra), המייצג את החוכמה האוניברסלית, יושב על גב הפיל. עפ"י האמונה במקום זו הייתה ההארה שלו וסמלו הפך לאחד מהסמלים של אמיי שאן.

ניתן להיכנס למקדש שבתוך הפסל, המקום נעים וחמים בזכות הנרות הרבים המודלקים ואווירת המתפללים מיוחדת במינה.
מאחורי הפסל יש מקדש נוסף ויש שבילים על קצות ההר שניתן לטייל בהם ולראות את הנוף המשגע של ההרים האין סופיים יחד עם העננים והערפל למרחקים.

אחרי סיבוב קצר בהר התחלנו את הירידה במדרגות שנמשכה כשלוש שעות.
הירידה הייתה לא פשוטה, וכללה המון מדרגות ואפילו קצת שלג שנשאר עוד בקצוות ההר.

אחרי שירדנו מההר חזרנו לתחנת האוטובוס וירדנו את הירידה שנמשכה עוד שלוש שעות. משם ירדנו חזרה להוסטל, לקחנו את כל הציוד שלנו ונסענו חזרה לצ'נגדו באוטובוס.

• שמרו על כרטיס הכניסה שתקבלו. על כל דבר נוסף שתשלמו במקום לתת לכם פתק נוסף ידפיסו לכם מחדש על הכרטיס עצמו!
  • הביאו עמכם נשנושים ומים. ניתן לקנות דברים בפסגה ובהר עצמו אך המחירים עולים מאוד.