סובב אנאפורנה + אגם טיליצ'ו

סיפור דרך סובב נאפורנה ספטמבר 2022 - כולל העיקוף לאגם טיליצ'ו ויום הכנה בקטמנדו :) תיעוד מסלול - אווירה, קושי, תמונות ועלויות

תאריך הטיולSeptember 2022
עונה מומלצתככלל יש שתי עונות מומלצות - האחת מתחילה סביב אפריל מאי והשניה בספטמבר

קטמנדו - יום הכנה

התארחנו במלון kathmandu eco, נחמד נקי ויש מים חמים (חשוב). המקום וכל שאר המקומות בהם התארחנו מסומנים על המפה :)
התארגנו על טלפון לוויני מבית חבד - עדיף להזמין מראש כי לא תמיד יש מספיק (אנחנו לא עשינו את זה אבל היה לנו מזל).
מסעדות:
french creperie - ממש טעים ושונה מהאוכל המקומי שיהיה בשפע בהמשך.
Western dandury- גם ממש טעים, אוכל מקומי, מלא מבחר ויש ריפיל בחלק מהמנות.
אחרי סגירת הטיול בסוכנות (פורטר, העברות, ביטוח) יצאנו לטייל קצת בעיר ולראות מקומות ששווה (הכל ברגל):
כיכר דורבור - עשרים דק הליכה בערך, אין שם הרבה מה לעשות אבל יפה שם ממש וקצת רואים אווירה מקומית
מקדש הקופים - מיליון מדרגות, בסופן יש את המקדש עצמו. מקום יפה וקופים ממש חמודים. מקום מגניב, בכללי היה כיף ומומלץ לצאת קצת מהטאמל אם יש זמן לפני הטרק.

יום 1 - יום נסיעות מקטמנדו לבסיסההר

נסענו בואן ב-10 דולר דרך סוכנות פלייאיסט, היה צפוף ממש ובלי מזגן (אותנטי מה נקרא).
הנסיעה הייתה אמורה לקחת 6-7 שעות ותכננו להמשיך לטל כדי להתחיל את הטרק משם, אבל הכביש נחסם וחיכינו 5 שעות שיפתח. אחרי שנפתח הדרך בהמשך קרסה ועשינו עיקוף אז הגענו לבסיסההר רק מאוחר בערב ונשארנו לישון שם.
התארחנו במלון puspanjali, היה ממש אחלה, מים די חמים (מקלחת משותפת), חדרים נקיים. החדר עלה 300 וארוחות בוקר וערב עוד 1470 לזוג.

יום 2 - מבסיסההר לדאנקיו

על הבוקר חברנו לעוד כמה ישראלים ונסענו בג'יפ לטל, עלה 10000 רופי לג'יפ והיינו בו 4 פלוס 2 פורטרים, לקח בערך שלוש וחצי שעות בדרך ממש לא נוחה (מומלץ לעשות את זה ביום שלפני אבל לנו לא התאפשר).
מטל התחלנו ללכת עוד בערך 5 שעות כולל עצירה ארוכה לצהריים עד לדנקיו.
סהכ מרחק בערך 8.5 קמ
בסוף היום התארחנו במלון New Sunrise , ממש נחמד, מים חמים, חדרים נקיים שמיכות נעימות ודיל ישראלי. לא יקרים ולא מאוד זולים.
סהכ תשלום 1700 לזוג במלון ועוד 900 לארוחת צהריים.

יום 3 - מדאנקיו לצ'אמה

היום התחיל בשעה וחצי של עלייה ממש קשוחה, אצלנו גם ירד גשם רציני בשביל להוסיף לאווירה. אחרי בערך 2-3 קמ העלייה נגמרת ושאר היום יחסית מישורי וממש רגוע, הגענו בערך ב 14:00 לצ'אמה.
סהכ מרחק בערך 11 קמ
התארחנו בגסט האוס New Tibet Hotel, החדרים יחסית מפנקים ויש שירותים פרטיים לכל החדרים ומקלחת חמה אבל הוא די יקר והמארחים ממש לא נחמדים (עשו פרצוף על דיל ישראלי ולא הסכימו להדליק את האח ובכללי היו פרצופים על הכל) - לא מומלץ.
סהכ תשלום 1550 לזוג ועוד 1100 צהריים

יום 4 - מצ'אמה לאפר פיסנג

יום נחמד ויחסית לא קשה מידי, לנו היה גשם בקיטועים לאורך כל היום.
יצאנו ב-8 בערך לדרך אחרי ארוחת בוקר קלה (צ'פאטי). מתחילים בקילומטרים בודדים של מישור ואז מגיעה עליה מתונה. אחרי בערך 6 ק"מ יש מטע תפוחים ומפעל מיץ תפוחים. במקום יש מאפייה נחמדה ומומלץ להתפנק שם על מאפה תפוחים (מחירים סבירים מאוד).
ממשיכים בעלייה מתונה לאורך שאר היום עד שמגיעים לאפר פיסנג. במעלה הכפר יש מקדש נחמד, מומלץ לעלות ולראות את המקדש ואת הנוף המדהים שיש ממנו.
סה"כ מרחק בערך 14 קמ
גסט האוס - עקבנו אחרי המלצה של חבר והלכנו ל-Hotel Royal Alpine, (שימו לב כי יש מלא גסט האוסים עם רויאל ועם אלפין בפיסנג) היינו קבוצה של תשעה ישראלים + ארבעה פורטרים ומילאנו את כל המקום. דיל ישראלי, המארחים מאוד אדיבים ונחמדים וחגגו איתנו את ראש השנה בערב מלא אווירה מדהימה - ממליצים מאוד ללכת לשם!!
סה"כ תשלום 2250 ועוד 1000 צהריים לזוג.

יום 5 - מאפר פיסנג למנאנג

אנחנו הלכנו בשביל העליון - הוא קשה יותר משמעותית ואמור להיות יפה יותר, רוב הישראלים הלכו בשביל הג'יפים התחתון שהוא משמעותית יותר קל וקצר. היום מתחיל במישור נחמד של כ 1.5 קמ ואחרי לא הרבה זמן חוצים גשר ומתחילים עלייה תלולה במיוחד של 400 מטר גובה. הנוף תוך כדי העלייה מדהים והעלייה קשה מאוד, בסופה מגיעים למקדש וכפר קטן בגובה 3700 בערך. המשכנו ללכת בעלייה מתונה יותר עד לכפר הבא שם עצרנו לצהריים, בשלב הזה כבר מרגישים את הגובה. אחרי ארוחת צהריים המגמה היא של ירידה של כ-300 מטר עד מנאנג. יש חלקים שהירידה תלולה וחלקים שלא, וסוף הדרך במישור של כ 9 קמ, הגענו למנאנג בסביבות 17:30.
סהכ מרחק 21 קמ
גסט האוס - הגענו ל-Hotel Royal Manang, אחד הראשונים מצד ימין. הסכים לדיל ישראלי כי היינו קבוצה יחסית גדולה, כל מקלחת ב100 רופי אבל מקלחות חמות ועם זרם טוב, ממש שווה את זה. האוכל יחסית לא יקר וטעים, מקום ממש מומלץ.
סהכ תשלום 2050 ועוד 1000 צהריים

יום 6 - יום מנוחה במנאנג

ניצלנו את היום לכביסה במקום שנקרא Dukki, ממש מומלץ, רצו 400 רופי לקילו וירדו ל 300 - הכביסה מגיעה עם ריח טוב ומקופלת. הלכנו לראות סרט בסוג של קולנוע אבל החדר היה כל כך מאובק שלא היה אפשר לנשום בכלל ובחרנו לוותר. עשינו טיול לאגם שנמצא ממש מול הכפר, בערך 20 דקות ויש ירידה ועלייה קטנות עד ההגעה. האגם היה די יבש, לא כל כך שווה את זה לדעתנו.
אכלנו צהריים במאפיית Tilicho, היה ממש טעים, הסנדוויצים שלהם מעולים והמחירים סבירים.
סהכ תשלום 3955 (התפנקנו - אם נחים אז כמו שצריך)

יום 7 - ממנאנג לטיליצ'ו בייס קמפ

פה נכנס העיקוף לאגם טיליצ'ו - חלק שלא חובה לעשות אבל אם מזג האוויר מאפשר - מומלץ!
בכללי יום לא קל אבל לא נורא, החלק המפחיד אשר סיפרו לנו עליו אכן קצת מרתיע והדרך לא כל כך נעימה לפעמים (דרך צרה מאוד על מדרון חד) אבל הוא יחסית קצר ולא ממש מסוכן כל עוד מזג האוויר נוח כמו שהיה לנו.
סהכ מרחק 14.5 קמ
גסט האוס New Tilicho Base Camp, אין וויפיי, היה דיל ישראלי ומקלחות סבבה. הם לא היו כל כך נחמדים אבל לא נורא, יש שקע בחדר והאוכל די יקר ודי חריף, לא מדהים.
סהכ תשלום 2390 ועוד סנדוויץ בצהריים 650

יום 8 - מטיליצ'ו בייסקמפ לסיריקרקה

היום הכי קשה שהיה לנו עד עכשיו בפער (ובדיעבד גם ככל הנראה הכי קשה בטרק). התחלנו ללכת בשעה 05:15, היום התחיל בטיפוס של 900 מטר גובה, בערך 5.6 קמ, עלייה חדה יחסית שלקחה לנו 4 שעות (הלכנו יחסית לאט). בסופה מגיעים לאגם טיליצ'ו המדובר - האגם ממש גדול ויפה ויש נקודת תצפית נחמדה. באגם קפוא ויש מלא רוח, צריך להתלבש חם, כדאי גם להשאיר אותם לירידה חזרה. אחרי תה עם נוף לאגם התחלנו בירידה. הירידה הייתה באותה דרך, הרגה לכולם את הברכיים (ווהו) ולקחה בערך שעתיים. הגענו חזרה לבייסקמפ שם אכלנו צהריים, התאוששנו קצת והמשכנו לסיריקרקה. הדרך לשם יחסית סבבה, עלייה מתונה ואז ירידה מתונה, הליכה של בערך שלוש שעות.
סהכ מרחק בערך 18 קמ
גסט האוס Hotel Tilicho Peak אותו גסט האוס כמו בבייסקמפ רק סניף אחר. מקום חמוד, מחירים סבירים, מקלחת חמה מדהימה אבל אין וויפיי ואין שקעים בחדרים.
סהכ תשלום 2560 ועוד 1425 בצהריים

יום 9 - מסיריקרקה ללאדר

יום יחסית ממש סבבה, תחילת היום בעלייה די ארוכה אבל לא מאוד תלולה, אחר כך ירידה ארוכה שהקשתה לכולנו על הברכיים עד לנהר, אחרי החצייה מתחילה עלייה נוספת קצת יותר קצרה ומתונה עד שמתחברים חזרה לשביל של סובב אנפורנה (מהעיקוף של טיליצ'ו) ומשם עלייה על גבול המישור עד ליאקקרקה. רוב המטיילים אוהבים לעצור פה אבל אנחנו הרגשנו שלא הלכנו מספיק לאותו יום אז אחרי יאקקרקה המשכנו עם עלייה ממש מתונה של 2 קמ עד ללאדר שם נשארנו ללילה.
סהכ מרחק 12 קמ
גסט האוס Dhading Laxmi Hotel הגסט האוס נחמד, חדרים ב 100 רופי, המקלחת על הפנים היא לא חמה והמים לא נסגרים והיא עולה 200 רופי. אין וויפיי ואין שקעים בחדרים, האוכל אחלה.
סהכ תשלום 2700 ועוד 1540 לצהריים.

יום 10 - מלאדר להייקאמפ

יום קצר, עד לתרונג פאדי הדרך יחסית סבבה. בערך באמצע הדרך יש פיצול בין הדרך הרגילה שמאלה לבין דרך שכתוב שהיא בטוחה יותר ימינה. אנחנו התפצלנו בין שתיהן וזו הייתה טעות, הדרך הבטוחה יותר הייתה הרבה יותר ארוכה, עלייה שלא נגמרת ואז ירידה יחסית חדה עד לנהר ושוב טיפוס לתרונג פאדי. הדרך הרגילה הרבה יותר מישורית וקלה משמעותית. יש שם חלק קטן של דרדרת אבל הוא קצר ולא מאוד מפחיד (על פי החברה שלנו שבחרו במסלול הזה). בתרונג פאדי נשארו חצי מהקבוצה שלנו כי העדיפו לישון בגובה נמוך יותר, אנחנו המשכנו הלאה לטיפוס די קשוח של בערך 360 מטר (גובה) בעלייה ממש תלולה אבל הוא לקח לנו בערך שעה והעדפנו לחסוך אותו מהיום שאחרי שגם ככה מאתגר.
סהכ מרחק בערך 6.5 קמ
גסט האוס - יש רק אחד בהייקמפ, הוא הכי פחות מוצלח שישנו בו בטרק אבל לא נורא ללילה אחד. חדר עלה 500, השירותים ממש מסריחים ואין מקלחות, אבל האוכל היה ממש טעים וקצת יותר זול מתרונג פאדי. אין חשמל ואין שקעים.
סהכ תשלום 3320 ועוד צהריים יחסית בקטנה בתרונג פאדי, לא רשמנו כמה עלה

יום 11+12 - מהייקאמפ, דרך הפאס למוקתינט ומשם לפוקרה

יצאנו לקראת 05:00, העלייה לפאס קצת ארוכה אבל לא נוראית, את החלק התלול עשינו ביום שלפני, לנו ירד שלג כל הלילה אז הכל היה מושלג ויפה מאוד. הגענו לפאס לקראת 08:00, הפאס עצמו לא מאוד מרגש וקפוא ממש עם רוחות חזקות. הצטלמנו 10 דק ומיהרנו להתחיל את הירידה להתחמם. הירידה בחלקים מסויימים תלולה ובחלקים אחרים מתונה אבל היא ממש ארוכה והברכיים מתעייפות טוב טוב. ממוקתינט לקחנו ג'יפ בבוקר שאחרי לפוקרה, עלה 25000 ל7 אנשים אחרי מיקוח כמו ישראלים טובים.
סהכ מרחק בערך 12 קמ
גסט האוס ישנו בבוב מארלי, האוכל די יקר אבל טעים ומגוון המקום ממש נחמד והיה דיל ישראלי.