| תאריך הטיול | November 2025 |
|---|---|
| משך הטיול | 6 ימים |
| עונה מומלצת | אוקטובר-נובמבר |
לקחנו שני אופנועים מסוכנות בפוקרה עם שם גנרי, אז מצרפים מיקום בסוף הסיפור דרך.
המחיר הוא 3,500 ליום לhero xpulse 200, או Royal Enfield Classic 350. וHimalayan אמור לעלות 4,500 ליום. אבל סגרנו איתו לארבעה ימים Hero xpulse וHimalayan Scram ב26,000, אז יצא לנו 3,250 לאופנוע ליום (הארכנו לשישה ימים בסוף).
קיבלנו ממנו גם את ה״blue books” של האופנועים (מבקשים לראות אותם בcheck point), שלוש קסדות ורצועת בנג׳י לקשירת התיקים.
לקחנו את האופנועים ביום ראשון ב8:00 בבוקר והחזרנו אותם ביום שישי ב19:00 בערב.
כדי להיכנס לשמורת האנפורנה יש צורך בפרמיט, לכן בבוקר היציאה לטיול נסענו לACAP Entry Permit Counter Pokhara, המיקום מצורף בהמשך. שם התבקשנו למלא טופס, לשלם 3,000 רופי לאדם ולתת שתי תמונות פספורט (יש אפשרות לצלם בחנות קטנה מחוץ למשרד תמורת 200 רופי). התהליך לקח בערך שעה וחצי. בטופס סימנו שאנחנו מגיעים למקומות הבאים: Jomsom, Jomsom-Muktinath.
היינו עם שני אופנועים בלי סבלים, שלושה אנשים ושני תיקים. קשרנו את התיקים על אופנוע אחד ועל השני היו שני אנשים. אפשר לקשור תיק על האופנוע שיש עליו גם מורכב/ת, אבל זה משמעותית צפוף יותר ופחות נוח. ותלוי גם בסוג האופנוע.
ציוד שהיה לנו נחמד שהיה לנו- באף לרוח ולשמש, כפפות ומעיל רוח (הרכיבה מTatopani נהיית קרה ויש המון רוח), רמקול לנסיעות הארוכות לשמוע מוזיקה, כיסויי גשם ומעיל גשם, פאוץ׳ כדי שמה שצריך יהיה זמין ולא נצטרך לפתוח את הקשירה של המוצ׳ילות במהלך היום . לא לשכוח גם את הפרמיט, הblue book של האופנוע והדרכון לcheck point.
כל הנקודות מופיעות במפה המצורפת
יום #1 פוקרה- בגנס
יצאנו מפוקרה לבגנס ללילה וישנו בSo Love ב800 רופי לחדר. היה שם ממש מעולה, נוף מדהים לאגם והבעלים חמוד מאוד, יותר שקט ומבודד מההאקונה מטאטה. אבל לא היה לנו מים חמים במקלחת, אם עושים שם לילה אחד זה ממש שווה את זה.
יום #2 חצי דרך מבגנס לTatopani
העברנו את הבוקר על שפת האגם ויצאנו בצהריים חזרה לכיוון פוקרה במטרה להגיע לTatopani. ממש קרוב לבגנס עצרנו בנקודה שממנה אפשר לרדת חמש דק׳ ברגל לגשר תלוי עם תצפית יפה, לגוגל מפס היה קשה להגיע למיקום אבל עם הMapy לא הייתה בעיה (נק׳ 2 במפה המצורפת). הנסיעה הייתה ארוכה משציפינו אז כשירד החושך עצרנו בעיירה בשם Godaam בצידי הדרך ללילה. ישנו בHotel Benju ב1,500 רופי לחדר. במחשבה לאחור היינו יוצאים יותר מוקדם ומגיעים עד Tatopani.
יום #3 מGodaam לJomsom, עם גיחה לMuktinath וחזרה ללילה בJomsom
נסענו ל Tatopani ועצרנו שם לארוחת בוקר (יש שם מעיינות חמים אז אם זה מעניין אתכם אולי שווה לבקר שם. הם לא נראים מדהים מבחוץ אבל שמענו שנחמד שם), משם המשכנו עד Jomsom ועצרנו לצהריים. זו עיירה ממש חמודה, ישנו בTrekkers In ב2,000 רופי לחדר. מקום נחמד עם מים חמימים. לידו יש בית קפה ממש נחמד. השארנו את התיקים בחדרים ונסענו לMuktinath. זו הייתה נסיעה של ארבעים דקות בערך, הנסיעה הכי יפה עד עכשיו. העיירה הזו היא על השביל של האנפורנה, כלומר יש שם מטיילים מכל העולם ועוד הרבה ישראלים. יש בה מדרחוב יפיפה ומנזר במרחק הליכה קצרה. היה לנו ממש נחמד שם והצטערנו שהשארנו את התיקים בג׳ומסום, ממליצים להישאר שם לילה אם אפשר. זו הנקודה הכי גבוהה שאפשר להגיע אליה עם רכב, והיא ב3,300 מ׳ אז מבחינת גבהים לא הייתה לנו שום בעיה בטיול. רק קחו בחשבון שבערך מג׳ומסום כבר קר. היינו עם חמצווארים/ באף, כפפות ומעיל בזמן רכיבה.
קרוב לJomsom יש אגם בשם Dumba שאפשר לסוע אליו ולחזור, מי שנסעו לשם התאכזבו, אנחנו וויתרנו.
יום #4 חזרה מJomsom לTatopani
נסענו מJomsom לTatopani ועצרנו שם כי אחד מאיתנו לא הרגיש טוב, אבל זו נסיעה של שעה וחצי, אפשר להמשיך ביום הזה עוד. ישנו שם בHimalaya Hotel. היה שם ממש נחמד, עשו לנו 2,500 רופי לשני חדרים בתנאי שאנחנו אוכלים במקום. הרחוב של המלון הוא הרחוב מעל הרחוב הראשי, ומשם העיירה נראית שונה לגמרי, נעימה וציורית.
יום #5 מTatopani לGhorepani וירידה לכיוון פוקרה, לינה בסרנגקוט
יצאנו בבוקר המאוחר מTatopani לעלייה לGhorepani, עלייה אתגרית שהמקומיים תיארו אותה כ״עבירה אך לא פשוטה״ ודייקו. העלייה לקחה לנו שעתיים והיא מורכבת שבילי כורכר, שבילי אבנים ומקטעים של בוץ ותעלות בוץ. לא הייתה תהום או שביל צר מסוכנים, אבל העלייה לא קלה, מי שהייתה מורכבת הייתה צריכה לרדת כמה פעמים.
הנסיעה יפיפיה, ציורית ומלאה בנופים מגוונים של שדות, יער, ובתים עם פסגות מושלגות המתנשאות מעל ההרים.
כשהגענו לTatopani כבר היה מאוחר, ולכן החלטנו לוותר על ההליכה לPoon Hill, חצי שעה הליכה מהעיירה לנקודת תצפית יפה בטרק של Poon Hill. בדיעבד אולי היינו נשארים שם ללילה כדי ללכת לתצפית ולראות ממנה את השקיעה/ הזריחה.
בחרנו לרדת מGhorepani בשביל לפוקרה שלא מסומן בשום מפה, אבל המקומיים מכירים ונוסעים בו. אבל יש אפשרות גם לחזור בדרך ממנה הגענו עד Tatopani ומשם לכיוון פוקרה. הירידה לקחה לנו שלוש שעות (עד לחבירה לכביש), והייתה קשה כמו העלייה אם לא יותר. כמובן שתנאי הדרך תלויים בתנאי מזג האוויר, כשאנחנו היינו שם, היה עוד בוץ (אף שלא ירד גשם כמה ימים קודם לכן), ומעברים של מקטעי בוץ ארוכים שהג׳יפים נתקעו בהם.
כמו בעלייה, גם בירידה היו שבילי אבנים ותעלות בוציות, כמו גם שני מעברי מים יחסית עמוקים. הגענו לכביש בשקיעה ונסענו לסרנגקוט בחושך.
עברנו כמה הוסטלים בחיפוש אחר חדרים פנויים, הרבה היה תפוס או בלי מקלחת חמה. בסוף ישנו בDulcify Cottage& Organic farm house. לקחנו חדר ב3,000 וחדר ב3,500 שהיו פנויים, ובמחיר הזה גם קיבלנו ארוחת בוקר נחמדה מירקות שהם מגדלים בחצר המלון. החדרים היו נחמדים והיו לנו מים חמים.
ממליצים לסגור חדר מראש בסרגנקוט ואולי לבדוק חדר בThe Hills, לא בדקנו כמה עולה, אבל נראה כמו מקום ממש נעים וחמוד.
יום #6 נסיעה חזרה לפוקרה
בסרנגקוט יש זריחות מדהימות, שנהוג לעלות למנזר כדי לצפות בהן. אנחנו היינו גמורים מאתמול ובחרנו לישון.
הסתובבנו בעיירה קצת וחזרנו לפוקרה.














פירטנו את מחירי הלינה במהלך הטיול, אפשר היה למצוא מקומות זולים יותר בכל אחת מהנקודות. אנחנו העדפנו מים חמים במקלחת וקצת יותר נוחות.
מלבד הלינה, מסכמים פה את שאר ההוצאות:
השכרת אופנוע- 3,250 ליום לאופנוע אחד, סה״כ 19,500 לאופנוע לשישה ימים(לא כולל פיצוי על תיקונים באופנוע אם יש צורך).
פרמיט- 3,000 רופי+ 200 רופי לתמונות פספורט.
דלק- מילינו פעמיים דלק. פעם ראשונה בפוקרה עלה 1,600 רופי למיכל מלא. פעם שנייה מילינו בהרים, עלה 200 רופי לליטר, מילינו ארבעה ליטרים. סה״כ 2,400 רופי לאופנוע לשישה ימים. הגענו עם מיכל כמעט ריק לפוקרה.
לינה ומחייה- אנחנו הוצאנו בממוצע 3,000 רופי ביום לאדם כולל שלוש ארוחות, לינה (שניים בחדר, מי שישן לבד שילם 500 רופי יותר במומוצע ללילה), צ׳אי בעצירות ושונות. אבל זה ממש משנה מאדם לאדם.
תגובות
התגובה שלך
יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?
בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם