האגמים הקפואים (גוסאיקונד)

טרק האגמים הקפואים ב - 3 ימי הליכה

תאריך הטיולMay 2023
עונה מומלצתספטמבר - נובמבר מרץ - מאי

יום 1: נסיעה מקטמנדו לדונצ'ה

מכיוון שהגעתי ביום ראשון מפוקרה לקטמנדו, הספקתי ממש במזל (בזכות סוכנות שלום) לעלות על האוטובוס האחרון שנוסע לדונצ'ה ב 10:00.
הגענו לדונצ'ה ב 17:30 לאחר בדיקה מקיפה של התיק והוצאת פרמיט, התמקמנו בהוסטל נחמד (legend hotel - עלות הלינה 800 רופי), ארוחת ערב ולישון לקראת התחלת הטרק למחרת.

יום 2: דונצ'ה - שין גומפה (צ'נדנברי)

יצאנו לדרך בשעה 7:00, מתחילים בירידה קלה לכיוון הנהר, חוצים גשר מתכת ומשם מתחילה העלייה בתוך היער.
בשעה 9:15 הגענו לדאורלי (הרבה עושים את החלק הזה ביום הראשון מייד אחרי הנסיעה כדי לקצר את הטיפוס, אנחנו הגענו מאוחר מדי לדונצ'ה ולכן עשינו אותו רק בבוקר למחרת).
מדאורלי ממשיכים לטפס עד שין גומפה (צ'נדנברי) בגובה 3330 מ', לשם הגענו ב 11:45.
סך הכל עלייה בגובה 1370 מ'.
עלייה לא פשוטה בכלל, אנחנו הלכנו יחסית מהר (בעיקר כי מתקרר מאוד בצהריים), אבל אפשר לעשות את זה בכיף גם אם הולכים לאט.
התמקמנו בהוסטל Yak & nak, רמה סבירה ומחירים סבבה.
* הכפר האחרון עם וויפי.

יום 3: שין גומפה - לאורבינה

* אתחיל בכוונה באזהרה - ביום הזה עלינו 600 מ' בגובה, לא מומלץ לפי חוקי העלייה בגובה (ההמלצה היא שהפרש הגבהים בשינה יהיה עד 500 מ').
אפשרי, אבל צריך לקחת בחשבון את הסיכון.
יצאנו לדרך בשעה 7:30, היום ממשיך בעלייה כמובן, רוב הדרך בתוך היער אך בהחלט רואים נוף מדהים והרים מושלגים מסביב מעת לעת.
בשעה 8:45 הגענו לכפר צ'לונגפטי בגובה 3620 מ' ולאחר הפסקה קצרה המשכנו את הטיפוס ללאורבינה (גובה 3910) לשם הגענו ב 10:00.
הזמנים מותאמים לקצב הליכה יחסית מהיר, בדר''כ זה לוקח יותר זמן אבל אין מה לדאוג, אפשרי בכל קצב.
בלאורבינה ישנו ב morning view, מקום חמוד מאוד עם נוף מדהים (כשמו כן הוא).
* בלאורבינה כבר מאוד קר - לוודא שיש ביגוד חם, לא להתקמצן על ציוד.
* אין וויפי ובקושי קליטה סלולרית, להתכונן מראש.

יום 4: לאורבינה - אגמים קפואים - דונצ'ה

* יום ארוך ומפרך
מומלץ להשאיר את רוב הציוד בלאורבינה כי חוזרים לשם עוד כמה שעות בדרך למטה.
יצאנו לדרך מוקדם כי ידענו שזה יום ארוך וקשה, התחלנו ללכת ב 6:00.
מפה כבר בהחלט ההשפעה של הגובה מורגשת, קשה יותר לנשום ולטפס (אני לא רופא אז לא אגיד שנכון לקחת כדורי גובה, אני אישית לא לקחתי כי הרגשתי טוב אך לא מעט משתמשים בכדורים וזה מסייע מאוד - כל אחד ושיקולו האישי ורק בהתייעצות רופא).
העלייה מלאורבינה יותר חדה ממה שהיה עד עכשיו, לקחת באיזי.
אחרי שעתיים של טיפוס לא פשוט הגענו לאגמים (גוסאיקונד) ב 8:00 (גובה 4480 מ').
עייפים אך מרוצים, אחרי שעה של מנוחה ואינסוף תמונות מתחילים לרדת חזרה בידיעה שמחכה לנו ירידה קשוחה מאוד.
התחלנו לרדת ב 9:00 וב 10:00 הגענו ללאורבינה שוב, אספנו את התיק והמשכנו לרדת.
ב 10:45 הגענו לצ'נדנברי, מנוחה קצרה וממשיכים לרדת.
ב 12:00 הגענו לשין גומפה, הפסקה קצת יותר ארוכה (לנצל לרגע את הוויפי).
המשכנו לרדת ובשעה 13:00 הגענו לדאורלי. מפה האטנו קצת את הקצב ולבסוף ב 15:00 הגענו לדונצ'ה.
מנוחה בדונצ'ה לקראת נסיעה מחר לקטמנדו, קנינו כבר באותו יום כרטיסים לאוטובוס ( 1750 רופי לשני כרטיסים).
* לרדת הכל ביום אחד זה מאוד מפרך (סך הכל ירידה של 2500 מ' בגובה), מי שמעוניין/ רוצה לשמור על הברכיים מומלץ לחלק את הירידה ליומיים.
* סך הכל לקח לנו 6 שעות לרדת מהאגמים עד דונצ'ה, אבל זה היה בקצב מהיר מאוד ומעייף מאוד - עוד סיבה לפצל את הירידה ליומיים למי שמעדיף אחרת.

יום 5: נסיעה מדונצ'ה לקטמדנו

האוטובוס היה אמור לצאת לדרך ב 7:30 אך בסוף יצאנו ב 8:00.
שוב בדיקה של התיק ביציאה מדונצ'ה וממשיכים בדרך.
הנסיעה הייתה יותר קצרה מהדרך הלוך, סך הכל שש וחצי שעות, הגענו לקטמדנו ב 14:30. טיפ לפורטר, מונית לסוכנות שלום ופה מסיימים.

• * יצאתי לטרק דרך סוכנות שלום, ביקשתי מהם פורטר חזק כי היה לי חשוב ללכת מהר, במקרה שלי זה בא על חשבון אנגלית לא משהו.
  • * בהמשך למה שכתבתי למעלה, לא הייתי ממליץ לצאת לטרק לבד עם פורטר שלא ממש מבין אנגלית כי אם חס ושלום הייתי נקלע למצב חירום, לא היה לי כלכך במי להיעזר והייתי צריך לדאוג לעצמי.
  • * אנחנו עשינו את הטרק ב - 3 ימי הליכה. זה אפשרי אבל דורש כושר גבוה, ממליץ לעשות את הטרק בלפחות 4 ימים, ככה גם נמנעים מהפרשי גבהים חריגים בשינה.
  • * הנסיעה באוטובוסים לא פשוטה, להתכונן נפשית ולקחת איתכם אוכל ושתייה (יש הפסקה אחת או שתיים בדרך).
  • * ממליץ מאוד לבוא עם מקלות הליכה, זה עוזר מאוד גם בעלייה וגם בירידה.
  • * טרק יפהפה, ממליץ בחום!