3 חברים, 3 שבועות בנמיביה - הטיול שאסור לפספס

טיילנו 3 שבועות מדהימים בנמיביה ופגשנו הרפתקאות, נופים, בעלי חווים והמון חוויות. המסלול: וינדהוק, אטושה, שבט ההימבה, צפון-מערב נמיביה (מארינפלוס,פורוס,הואניב), סנדווויץ הארבור, סוסבליי, לודריץ וחזרה

תאריך הטיולMay 2021

🐘 יום 2

איסוף רכב בadvanced car hire - חברה טובה ומקצועית אבל הביטוח לא הכי טוב
נסיעה צפונה לאטושה, בדרך אפשר לעבור ב:
שוק מתנות ואמנים בעיירת okahandja - חמוד ויש דברים יפים אבל יש עליך לחץ מטורף לקנות דברים כי אין הרבה תיירים.
‏Cheetah Conservation Fund
‏Hoba Meteorit
שינה בOtavi Vineyard שהוא יותר קמפ ואם אין להם מקום אז אפשר לדבר עם Thonningii Wine Cellar שזה יותר מסעדה אבל גם מארחים, מוכרים יינות ובכללי הם אנשים מעניינים

🐘 יום 3

בבוקר עברנו באגם Oshkito
משם המשכנו לפארק לאומי אטושה - Etosha
כניסה מהשער הצפוני בשם Nehale Iya Mpingana
לילה ראשון ישנו בNamutoni Camp

🐘 יום 4

פארק לאומי אטושה - Etosha
שינה ב Halali Camp
בקמפ יש בור מים וסביבו ממש חצי אמפי תיאטרון טבעי: מגיעות אליו הרבה חיות (קרנפים, פילים, אריות וכו׳) ושווה להגיע לשם לפני ולראות את השקיעה וגם להישאר לחושך

🐘 יום 5

פארק לאומי אטושה - Etosha
שינה ב Okaukuejo Camp
גם פה יש קמפ מעולה עם אמפי תיאטרון סביב בור מים גדול עם המון פעילות (קרנפים, פילים, אריות וכו׳)
אנחנו הגענו יחסית מוקדם למחנה, נכנסו לבריכה של הקמפ וראינו עת השקיעה משם

🐘 יום 6

יצאנו מפארק לאומי אטושה דרך Galton Gate המערבי
אמנם נסיעה ארוכה אבל שווה לעשות את הנסיעה החוצה דרך השמורה כי תמיד רואים עוד חיות (ראינו להקת שועלים מטר מהכביש)
נסענו צפונה למפלי Ruacana - מפלים חמודים ושווה את הנסיעה. בעיקר האזור מגניב וירוק ומלא עצים. עם יש זמן אז שווה להמשיך לEpupa Falls שהם יותר מרשימים.
אנחנו ישנים בHippo pools community camp שזה מקום מדהים על גדת הנחל ופסטורלי בטירוף.

🐘 יום 7

נסענו לOpuwo שזאת עיירה מגניבה ומוזרה ממש.
בנות שבט ההימבה מסתובבות חשופות חזה בסופרים מודרניים לגמרי.
במידה וממשיכים לאזור הצפון מזרחי צריכים לקנות אוכל ומים ועצים לאזור ה5-6 ימים.
מopuwo אנחנו נסענו ללילה בכפר ההימבה.
חוויה משונה וייחודית. אם רוצים לפגוש את ההימבה אז לעשות איתם לילה זאת חוויה יותר עוצמתית כי יוצא גם להיות איתם יותר זמן ולבשל איתם וכו׳. צריך למצוא מדריכה/מדריך בOpuvwo שיבוא איתכם ויתרגם.
אנחנו ישנו בכפר הימבה חצי שעה מאופאו.

🐘 יום 8

מהאזור של אופאוו ממשיכים מערבה ומכאן כמעט ואין קליטה בכלל אז צריך לעשות סידורים לפני כמו:
🌳מעבר עם חברת ההשכרה על המסלול (כי יש מעבר שאסור לעבור בו - מעבר Van Zyls)
🌳שיח עם איש קשר בארץ או עם חברת ההשכרה שיהיה אפשר להזעיק אותם עם נתקעים למיקום של הרכב)
🌳הנסיעה לרוב היא בסדר גמור אבל כן יש מקומות חוליים וכו אז צריך לדעת קצת 4 על 4 ולהכיר את הרכב מבחינת טכנית ומבחינת הילוכים ומודים.

אנחנו נסענו מכפר ההימבה לכיוון צפון מערב לכיוון Marble Camp. עברנו את מארבל קמפ ואת Rodirum Pass וישנו בבוש קמפ במישור מדהים ומבודד לגמרי בכיוון של Marienfluss.

🐘 יום 9

נסיעה מהבוש קמפ לCamp Syncro שנמצא בMarienfluss.
נסיעה מדהימה ביופייה על מישורים, הרים ואבנים בצבעים אדום, כתום וצהוב.
אזור מדהים שאותו נחל שפוגשים במפלי רוקאנה ומפלי אפופה פוגש את המדבר.
בMarienfluss יש חנות קטנה של בחור בשם עלי שמוכר שעה וייפיי ב75$N ואפשר גם לקנות אצלו השלמות. בכללי חוויה ללכת לפגוש אותו ולהשתמש אצלו בוייפיי בחור הזה
נסיעה מcamp syncro לעמק/נחל Purros דרך orupembe
חוזרים על אותה הדרך ונוסעים דרך אזור מדברי בטירוף.
פורוס זה עמק/נחל/נווה מדבר מדהים באמצע המדבר עם יחסית הרבה חיות ואם מתמזל מזלכם אז הפילים גם יהיו שם באזור.
הכי מומלץ לישון בפורום זה בomenje camp. מחנה מגניב ממש והכי זול על גדת הנחל ומי שמנהל אותו הוא בחור בשם צ׳יף שיודע מלא על האזור וגם אמון על שמירת 2 הקרנפים האחרונים באזור.
מומלץ ללכת בשקיעה לנק׳ תצפית שהיא צפונית למחנה.

🐘 יום 10

המשך מפורוס דרום מערבה על הנהר
אזור מדהים ממש עם מים חיות - נסיעה ממש בתוך הנחל על המים הרדודים - מדהים ממש!
להמשיך עם הדרך ישר באזור השעה עד שיש עד פנייה דרומה מהנחל שמוציא מהנחל דרומה. ממשיכים עם אותה הדרך עד שמגיעים לHoanib Valley!

‏Hoanib valley- מקום חובה ומטורף. גם הוא סוג של נחל/עמק/נווה מדבר עם הרבה צמחייה ויחסית הרבה חיות (פילים, ג’ירפות וכו) בעיקר יש שם הרבה פילי מדבר שזה מחזה מדהים.
תכננו לעבור דרך לelephant song camp (מחנה נטוש שאפשר לעשות בו בוש קמפ) אך פיל אשכרה חסם את הדרך ולא נתן לנו לעבור אז שינינו קצת את הדרך. מגיעים לעיירה Sesfontein - עיירה מגניבה ומוזרה שאפשר סוף לתדלק ושיש בה קליטה
המשכנו בכביש המרכזי וישנו ב Ongongo Falls - מקום מגניב עם קמפ מושקע שיש שם נחל ומפל יפה וגם נביעה שאמורה להיות חמה (אבל בפועל המים היו קרים)

🐘 יום 11

נסיעה מOngogo Falls לSkeleton Coast
נכנסו בSpringbokwasser Gate.
חשוב להגיד שרוב הספינות הטרופית נמצאות הרבה צפונית לשער הזה ושצריך פרמיט מיוחד שעולה 1050$N.
אנחנו החלטנו לוותר על Twelfontien וכן לנסוע דרך הסקלטון קוסט בגלל חוסר זמן וחוסר ידע לפני ההגעה לשער. הכניסה לסקלטון קוסט לא עלתה כסף ובדרך ראינו אנייה טרופה אחת והנסיעה הייתה מגניבה. יש מקום מדהים בדרך שנקרא Saint Nowhere שבדרך יש משטחי מלח ורודים מדהימים ביופיים.

המשכנו לנסוע דרומה עד לקייפ קרוס וישנו בCape Cross Lodge בקמפינג שלהם, מקום מגניב על הים עם אחלה קמפינג.

🐘 יום 12

בבוקר נסענו לCape Cross - שמורת כלבי הים הגדולה בעולם 200,000-300,00 פרטים.
מקום מדהים ממש שהולכים מטר מהכלבי ים אבל מסריח מאוד - ריח נדבק בקלות לבגדים
משם המשכנו לDead Sea Pool - מחצבה שפגשה נביעה של מים מלוחים - מקום סופר מיוחד ולמרות שנשמע כמו ים המלח שווה הגעה לגמרי.
משם ממשיכים לעיירת החוף Henties Bay, עיירה מגניבה ממש עם 2-3 פאבים נחמדים על החוף.
המשכנו דרומה וישנו בבוש קמפ בJakkalsputz - מקום מגניב ממש צפונית לעיירה שיש שם מלא עמדות קמפינג אבל תכלס הוא חינמי ועל הים.

🐘 יום 13-14

משם המשכנו על כביש החוף לSwakopmund
עיר מגניבה ממש עם ברים מסעדות וכו - מודרנית לגמרי.
בעיר יש 2 קמפים ששניהם טובים:
הראשון Tiger reef camp שנמצא על הים ויש לו בר-מסעדה מגניב לאללה על הים
השני Alte Brucke שהוא ברמה מטורפת לקמפ - דשא, מקלחות פרטיות וכו
אנחנו קבענו לעשות טת הSandboarding ואת הSandwich Harbour אצל Charleys Desert Adventures שהם חברה שמקשרת אותך עם כל האטרקציות והם מקצועיים, הגונים ומציעים את על האופציות של האטרקציות.

כמה מקומות מומלצים בעיר:
בתי קפה: Slowtown או Mojos
פאב-מסעדה: Sound Garden - מגניב ממש ומנוהל על ידי דרום אפריקאית צעירה שאפילו גרה 5 שנים בארץ.
עשינו את Sand boarding עם Beth שהייתה מלכה ומקצועית.

🐘 יום 15

נסיעה לSandwich Harbour - אחד המקומית הכי יפים בנמיביה שהדיונית הענקיות פוגשות את האטלנטי - מדהים!
טיול נהיגה עצמאית בדיונות ב Sandwich Harbor
אנחנו עשינו את sandwich harbor בנהיגה עצמאית שיש מדריך עם רכב לפנינו, מצד אחד מדהים, מצד שני כן מאתגר מאוד וצריך לאהוב נהיגה בשטח.
המדריך שהיה איתנו שמו Hanse והוא היה מעולה ומקצועי.
אפשר לעשות גם סיור בסנדוויץ הארבור שזה שווה ממש גם.
משם חזרנו לWalvis Bay - עיר נמל נחמדה ממש עם קצת מסעדות ואפשר לצאת ממנה לסיורים ימיים אבל אין המון מה לעשות בה. מי מה שהבנו החבר׳ה הכי טובה היא Laramon Tours.
אכלנו במסעדה בעיר בשם בWalvis bay yacht club והיה אחלה אוכל ואחלה מקום, מחירים סבירים.
ישנו מחוץ לוולביס ביי בבוש קמפ.

🐘 יום 16

יציאה בבוקר לכיוון דרום נמיביה
תחנה ראשונה היא סוליטר - לודג/מסעדה/תחנת דלק בדרך לסוסובליי שיש שם את פאי התפוחים הטוב בנמיביה ואוסף מכוניות ישנות.
משם ממשיכים לשמורת Sossusvlei
חשוב לישון במחנה Sessrim Camp כי הוא המחנה היחידי בתוך השמורה עצמה (צמוד לשער) שזה אומר שאפשר לצאת ולהגיע אליו בחשכה ואז רואים שקיעה וזריחה על הדיונות.
מבחינת סדר בשמורה:
מגיעים ועושים את Sserim Canyon - קניון מגניב עם גבים שלפעמים יש בו אחלה מים - שעה וחצי מסלול
אחרי זה הולכים לדיונת Elim כדי לראות את השקיעה.
קמים מוקדם בבוקר ומגיעים לראות את הזריחה מדיונה 45
משם ממשיכים לכיוון הDead Valley וBig Daddy Dune.
דיונת הביג דדי היא הדיונה הגדולה בעולם
הדד ואלי - עמק מטורף ומדהים ביופיו שבו עצים מתח בני 700 שנה
ההמלצה שלנו לעלות מהמסלול השמאלי לבידוד דדי (שעה וחצי טיפוס קשה) ואז לרדת דרך הדד ואלי ולחזור לרכב.

משם המשכנו בנסיעה לכיוון Aus.
מומלץ לנסוע על דרך D707 - נסיעה מאוד יפה ויש בדרך חוות מגניבות שאפשר לישון בהם. (אומרים שזאת דרך מרובת פאנצ׳רים, לנו לא היה)
אנחנו ישנו בTiras Farm - מקום מגניב לאללה עם נוף מטורף.

🐘 יום 17

קמנו בבוקר ועשינו סיור בשטח של Tiras Farm, מקום עם עצי אלוורה ותצורת אבנים מדהימות.
ממשיכים לכיוון Aus שיש בכניסה אפילו מרכז מבקרים קטן אם רוצים לשאול כל מיני שאלות.
20 קמ מערבה מאוס יש את מישור הסוסים של גארוב שבו יש סוסי פרא. יש כניסה מסודרת ועמדת תצפית ליד בור מים

🐘 יום 18

משם ממשיכים לעיירה לודריץ.
העיירה מדהימה ומיוחדת, מלאת מפרצונים ופיורדים מאבן. יש בה מסעדות וסיור על קאטמארן כדי לראות פינגווינים ודולפינים.
ממליצים ממש לנסוע לDiaz Point יש שם מבנים גרמנים נטושים ומגדלור ונקודות תצפית שנותן למקום תחושה של סרט. מקום מדהים ומומלץ לישון בDiaz Point Camping, אחלה מחנה

🐘 יום 19

בבוקר עשינו את הסיור על הקאטאמרן והיה אחלה סהכ, היה המון ערפל והיה קר מאוד אז היה חוויה נחמדה אבל לא חובה.
יצאנו מלודריץ לבLapa Lange Game Lodge
נסיעה מאוד מאוד מאוד ארוכה אבל רצינו להגיע לLapa שזה מקום מטורף ומפנק - מלון רמה סופית עם בר, מסעדה שנמצא באמצע שמורה פרטית. המלון סביב בור מים ואנחנו ראינו שם 2 קרנפים מדהימים מקרוב מאוד וסוגים שונים של אנטילופות. יש שם גם אופציה ללטף צ׳יטות, לנו לא היה זמן אז רק ראינו אותם שעשינו סיבוב מסביב לגדר של המלון. שווה לבדוק מה הסיפור שם ולראות שכל הענין שם עם צ׳יטות בסדר.
ישני בקמפינג של הלודג׳ שהוא מפנק מאוד ולגמרי היה שווה לעשות שם את הלילה האחרון.

חזרנו לוינדהוק, ישנו שוב בקמיליון ויצאנו לBrewers Market והיה אדיר
עשינו בדיקת קורונה פרטית שעלתה כמעט כמו בדיקה ממשלתית וחסכה לנו את כל הפרוצדורה והעמידה בתורים.