ניו זילנד - האי הדרומי

שלושה שבועות באי הדרומי בניו זילנד - ספטמבר- אוקטובר 2023

תאריך הטיולOctober 2023
משך הטיול3 שבועות

על הטיול הזה חלמנו במשך שנים וחיכינו הרבה זמן להזדמנות המתאימה. ירח הדבש הרגיש כמו ההזדמנות הנכונה לטרוף את החלום. התכנון המקורי היה לטוס לחודש החל מסוף ספטמבר עד סוף אוקטובר אבל ה-7.10.23 טרף את התכניות ובפועל השלמנו רק שבועיים וקצת מדהימים. למרות תחושת ההחמצה הגדולה וההבנה שנהיה חייבים לחזור בעתיד היה לנו חשוב לתעד את מה שהספקנו ולהוסיף את השקל וחצי שלנו לאור הטיסה ב-off season ומשך הזמן הקצר יחסית.
כשתכננו את הטיול מראש היו לנו כמה הנחות מוצא:
א. הכרנו את מגבלות העונה וידענו שנאלץ להתמקד בעיקר במסלולי יום ולא בטרקים
ב. מראש החלטנו לותר על האי הצפוני כדי שלא נהיה בלחץ ונרוץ ממקום למקום
ג. בגלל שזה טיול ראשון באזור החלטנו כן להקיף את כל האי הדרומי ולא להסתפק באזור אחד ספציפי
ד. הטיול היה מתוכנן ברמת פירוט גבוהה מאוד, עם גמישות לשינויים כתלות במזג אוויר. בגלל משך הזמן הקצר היה חשוב לנו להגיע ממוקדים לכל אזור ולדעת מה ה-highlights מבחינתנו.

לוגיסטיקה

הטיול תוכנן למשך חודש ברוטו לתאריכים 20.9-20.10, בפועל ב12.10 עלינו על טיסה חזרה לארץ.
טיסות -
בהלוך טסנו עם טורקיש ובחזור המאולתר דרך emirates. שני הכיוונים הלכו חלק.
הלוך: תל אביב - איסטנבול - הונג קונג (כולל 24 שעות קונקשיין) - אוקלנד
חזור (מתוכנן) : אוקלנד - סינגפור - איסטנבול - תל אביב
מחיר : 1800$ לאדם
הרצון לעשות 24 שעות קונקשיין בהונג קונג נבע מכך שגם רצינו לטעום מהעיר וגם להקל על הנחיתה ותחילת הטיול. בדיעבד על אף הנחיתה הרכה היינו מוותרים על הונג קונג או בוחרים יעד אחר לעבור בו.
טיסות פנים לכרייסטצ'רץ' ובחזרה באמצעות jetstar. ללא בעיות מיוחדות.

רכב-
גולת הכותרת של הטיול. שכרנו קרוואן דרך חברת mcrent ולא הצטערנו לרגע. מראש היה לנו ברור שזו תהיה הוצאה משמעותית ולא חסכנו בהזמנה (ובאיכות בהתאם). העלות לזוג ל-24 ימים הייתה 8200$ ניו זילנדי. באופן כללי אנחנו ממליצים בחום על mcrent, לפני ובמהלך הטיול קיבלנו מענה לכל שאלה, והקרוואן היה מרווח ועבד ללא תקלות בכלל.

הערות כלליות בנוגע לקרוואן-
* כידוע ניו זילנד עשירה מאוד בשירותי התיירות שלה, בכל מקום ניתן למצוא חניון לילה וכשהיינו מחוץ לעונה תמיד יכולנו להרשות לעצמנו לבחור את מקום הלינה בסמוך לחשיכה.
* הרכב שהיה לנו היה גדול, מאוד. לא הייתה בעיה להתרגל לנהוג עליו ולהתאים את זמני הנסיעה אבל חשוב לקחת בחשבון שיש כבישים שהנהיגה עליהם תהיה בעייתית ויש להיערך לכך מראש (טרמפים, שאטלים, השכרה של רכב 4*4 ליום ספציפי).

יום ראשון 24.09 - הגעה לאוקלנד

אחרי שלושה ימים בדרכים נחתנו סופסוף באוקלנד. נחתנו ב10:00 בבוקר עייפים אך מרוצים, שכרנו רכב קטן והלכנו לנוח במלון שהזמנו בעיר. אם שילוב המילים "שכרנו רכב קטן", "אוקלנד" ו"טיול רק באי הדרומי" נשמע לכם מוזר אז אתם צודקים. אבל... בתור מעריצי שר הטבעות לא יכולנו להפסיד את ההזדמנות לבקר בהוביטון ולכן החלטנו לשכור רכב להרפתקאה קצרה ולקחת את הטיסה לכרייסטצ'רץ' רק יומיים לאחר מכן.

את המשך היום של ה24.09 בילינו במנוחה והסתובבות ברחובות אוקלנד שמצאנו כחמודה מאוד לתחנת מעבר קצרה.

יום שני 25.09 - הוביטון

עם הרבה (מאוד) התרגשות ומעט ג'ט-לג, יצאנו על הבוקר לעבר ההוביטון. הנסיעה לשם ארכה כשעתיים והייתה אחלה הזדמנות להתרגל לנהיגה בצד ההפוך לפני המבחן האמיתי בקרוואן.
הביקור בהוביטון בהחלט עמד בציפיות הגבוהות שלנו. מכיוון שלא ניתן לטייל שם באופן עצמאי וחייבים לקחת סיור מדובר בחוויה שאינה זולה (90$ ניו זילנדי לאדם). עם זאת, לחובבי שר הטבעות (וגם כאלו שלא) מדובר בחוויה חד פעמית.
בזמן שהיינו שם היו שיפוצים באתר לקראת פתיחה של מיצג חדש, בפועל לא ממש מרגישים את השיפוצים ובלאו הכי עד שסיפור הדרך הזה יפורסם סביר להניח שהם יסתיימו.

לאחר הביקור חזרנו חזרה לאוקלנד והמשכנו להסתובב בעיר.

יום שלישי 26.09 - נחיתה בכרייסטצ'רץ'

יום של מעברים ולוגיסטיקות.
לקחנו על הבוקר טיסה לכרייסטצ'רץ' ומיד אחריה נסענו לחברת השכרה של הקרוואן. לאחר תדרוך מקיף סופסוף יצאנו לדרך!
הערה חשובה- כשלוקחים את הרכב מחברת ההשכרה מומלץ מאוד לבדוק אותו כמו שצריך ולצלם כל שריטה חשודה כדי שלא יהיו בעיות בהחזרה.
בילינו את רוב היום בקניות והצטיידויות ולקראת הצהריים הגענו לצומת ההחלטה הראשון של הטיול לאן ממשיכים. התכנון המקורי היה לנסוע ישירות לקאיקורה ולעשות שיט לוויתנים ביום למחרת אבל בגלל שהתחזית למחר נראתה גרועה מאוד החלטנו לנסוע לאקרואה "ולדחות" את התכניות ביום.
הדרך לנסיעה לאקרואה לקחה הרבה יותר זמן מהמתוכנן בגלל שעוד לא היינו רגילים לגודל של הקרוואן + כשעוצרים לצלם כל 10 דקות זה בהחלט מעכב את הנסיעה.
הגענו לקמפ הראשון של הטיול בשעות אחר הצהריים המאוחרות ונהננו משארית היום בבישולים והתאקלמות בקרוואן.

יום רביעי 27.09 - נסיעה לקאיקורה

קמנו בבוקר עם כוונות להעביר את הבוקר באקאורה ובצהריים להתחיל בנסיעה ארוכה לעבר קאיקורה. בפועל מהר מאוד הבנו שלמזג האוויר יש תכניות אחרות והמבול שלא הפסיק לרגע מנע את האפשרות לטייל. בגלל שבכל מקרה תכננו נסיעה ארוכה מאוד לקאיקורה אז ויתרנו על תכניות הבוקר וניצלנו את היום למעברים. לצהריים עצרנו ביקב -waipara springs winery לשורת טעימות יין וארוחה מצויינת.
לאחר מנוחה קצרה המשכנו בנסיעה לעבר קאיקורה כשבדרך חיכו לנו חברים בצד הכביש. לאחר סשן ארוך של צילומים המשכנו לנסוע והגענו לקראת הערב ליעד בקאיקורה בתקווה שהשיט לוויתנים יצא לדרך למחרת כמתוכנן.

יום חמישי 28.09 - אזור היקבים renwick

קמנו מוקדם בבוקר למזג אוויר בהיר אופטימיים בנוגע לשיט הלווייתנים אך תוך מספר דקות התאכזבנו לגלות שהים גבוה מידי ולכן השיט בוטל. לאחר ההבנה שזה כבר לא נועד לקרות התחלנו להצפין לעבר היקבים של marlborough. לאחר נסיעה של שעתיים עצרנו ב-renwick לסיור אופניים בין היקבים כשהשמש מאירה לנו פנים. לאחר סיור של מספר שעות עם כמה נקודות עצירה המשכנו להתקדם לעבר נלסון בחיפוש אחר מקום לעצור בו ללילה. בדרך עצרנו גם ב-pelorus bridge שהייתה נקודת עצירה נחמדה לחילוץ רגליים.

יום שישי 29.09 - Cable bay

היו לנו הרבה התלבטויות על היום הזה. התכנית המקורית הייתה לקום מוקדם בבוקר ולנסוע לתפוס water taxi כדי לעשות מקטע מה- abel tasman track. בפועל, בגלל שהתחזית לצהריים נראתה חצי כוח ובימים הקודמים היו לנו הרבה נסיעות החלטנו שאין טעם לרוץ ושינינו תכניות כדי לטייל באזור נלסון, בדיעבד זו הייתה החלטה מעולה והיה לנו יום פשוט נפלא. בחרנו להתחיל את היום עם המסלול Cable bay walkway. למסלול יש כמה גרסאות, ניתן להתחיל אותו הן מהצד של cable bay והן מהצד של the glen ובכל מקרה ניתן ללכת כמה שרוצים ממנו וכשממצים פשוט להסתובב ולחזור. מכיוון שידענו שלאור חיטוב עצים המסלול סגור מהצד של the glen אז התחלנו ללכת מהצד של cable bay.
המסלול מתחיל בעלייה קצרה אך תלולה מאוד כשמסביב מאות כבשים בעונת ההמלטה. הנוף לאורך כל העלייה מהמם ומתגמל. לאחר שמגיעים לנקודת התצפית הראשונה (40 דקות +-) ניתן להמשיך בהליכה מישורית יחסית לאורך השביל. אנחנו הלכנו כשלוש שעות בסך הכל וסיכמנו את המסלול כאחד המוצלחים שעשינו.

לאחר סיום המסלול נסענו לבקר בנלסון שהפתיעה אותנו לטובה. הסתובבנו בה לצהריים ובהמשך נכנסנו ל-doc כדי להתייעץ על המשך צעדנו בטיול. מכיוון שבשלב הזה הגשם הגיע במלוא עוצמתו החלטנו לנצל את הזמן ולנסוע ל-nelson lake ששם תכננו לטייל למחרת.

יום שבת 30.09 - Nelson lake

קמנו בבוקר ליום שמשי בלי אף ענן בשמיים. התכנון ליום הזה היה לטייל ב- Mount Robert Circuit מסלול של 8.5 ק"מ שאורך 3-4 שעות. התכניות שלנו כמעט השתבשו כשבאיזשהו שלב בדרך הגענו לנקודה שבה לא מומלץ להמשיך עם קרוואן גדול. מכיוון שלא ידענו איך תוואי הדרך בהמשך החלטנו לא לקחת סיכון ולעצור באותו רגע. בגלל שבבוקר לקחנו את הזמן בהתארגנות והיינו במרחק 5 ק"מ מנקודת ההתחלה של המסלול לא היינו בטוחים אם נספיק להשלים את המסלול כולל 10 ק"מ עודפים מהאוטו אל המסלול ובחזרה. החלטנו להמר וקבענו מראש שעה שממנה נסתובב ונחזור חזרה גם אם לא נספיק להגיע לפסגה. בפועל דיי מהר ראינו שאכן הדרך לא מומלצת לקרוואן גדול ואחרי כמה דקות בודדות של הליכה הצלחנו למצוא טרמפ לתחילת המסלול.
היתרון ב - Mount Robert Circuit הוא שמדובר במסלול מעגלי. כמו בהמלצות החלטנו לעלות דרך ה- Pinchgut track ולרדת דרך ה-Paddy's. אומנם העלייה בPinchgut היא יותר תלולה אבל היתרון בכיוון הזה הוא שכשיורדים כל הנוף נמצא מולנו.
המסלול לא קשה יותר מידי והנוף מהפסגה מקסים. בתקופה הזו של השנה ההליכה בפסגה הייתה מושלגת מה שהוסיף מאוד לחוויה. עם זאת, צריך לזכור שעדיין מדובר בעונה קרה ובמיוחד בפסגה כשיש רוחות מומלץ להצטייד בכמה שכבות לרבות כובע גרב וככפות.

לאחר סיום המסלול ומנוחה קצרה התחלנו לנסוע לעבר westport. לאור החשיכה עצרנו באמצע הדרך בקמפ חינמי של ה-doc.

יום ראשון 01.10 - נסיעה לאורך החוף

היום הזה התאפיין בעצירות רבות לאורך רצועת החוף. התחלנו את היום בטיילת של cape foulwind, הרבה מההליכה מוסתרת הים ובאופן כללי פחות התלהבנו. לאחר מכן המשכנו ל- seal colony tauranga bay, מדובר ברצועת חוף מקסימה שאפשר ללכת עליה ולחפש כלבי ים. בגלל שהגענו בשעה מאוחרת לא ראינו כלבי ים אבל נהננו מההליכה הרגועה על החוף.
מכאן, המשכנו ל-Truman track, מדובר בהליכה קצרה קלילה של חצי שעה הלוך-חזור דרך יער טרופי אל החוף. מומלץ מאוד!
התחנה הבאה הייתה Pororari river - Punakaiki loop. מדובר במסלול מעגלי של 4 שעות שמתחיל בהליכה ביער לאורך נהר ה-Pororari ועובר דרך ה-Pancake rocks. החלק הראשון מתחיל בהליכה מישורית לאורך הנהר, ממשיך בהליכה ביער ומסתיים בהליכה לאורך הכביש ועצירה בסלעי הפנקייק. בדיעבד היינו מוותרים על המסלול הזה ורק הולכים הלוך-חזור לאורך הנהר ואח"כ עוצרים ייעודית לבקר בסלעי הפנקייק. חלק לא קטן מההליכה היה לאורך הכביש וגם ההליכה בתוך היער לא הייתה מסעירה במיוחד. עם זאת, החלק הראשון של המסלול לאורך הנהר היה מקסים ומומלץ ללכת בו חצי שעה לכיוון.
את היום סיימנו ב-Greymount לקראת צומת החלטה נוסף.

יום שני 02.10 - נסיעה לאזור הקרחונים

קמנו לבוקר גשום מאוד (מאוד מאוד). התכנית המקורית הייתה לנסוע לטייל ב-arthur's pass אבל לאור התחזית הגרועה הצפויה החלטנו לוותר ולהקדיש את היום לנסיעה לאזור הקרחונים. את רוב היום בילינו בנסיעה גשומה ולא עשינו יותר מידי למעט עצירה חמודה ב- Hokitika gorge. לפני הנסיעה קראנו הרבה המלצות חמות על המסלול אבל אנחנו פחות התלהבנו. ייתכן שקשור למז"א הגשום. בכל מקרה, זו אחלה נקודה באמצע הדרך לחילוץ רגליים.

יום שלישי 03.10 - Alex knob

לאור מזג האוויר הידוע לשמצה באזור הקרחונים לא תיכננו לבלות שם יותר מידי זמן. בפועל, הבנו שיומיים שמשיים לחלוטין לפנינו והחלטנו לנצל את הזמן לטיולים ולהימנע מבזבוז זמן בנסיעות. בהחלטה ספונטנית החלטנו לקנות כרטיסים לheli hike בקרחון fox ביום למחרת ולאחר התייעצות קצרה עם ה-doc החלטנו לשים פעמינו למסלול Alex knob.
מדובר במסלול ארוך יחסית של 18 ק"מ הלוך - חזור (7-9 שעות) עם עלייה מצטברת של 1,100 מ'. ללא ספק זה היה המסלול הקשוח ביותר שעשינו בטיול. המסלול מתחיל במגרש החנייה ומגיע עד לתצפית ישירה על קרחון Franz josef, לאורך המסלול עוברים בשתי נקודות תצפית לפני ההגעה לפסגה כאשר עד לנקודת התצפית השנייה (Christmas lookout) העלייה יחסית מתונה ולא קשה מידי. לאחריה מתחיל הקושי האמיתי ולכן למי שחושש מהקושי ואורך המסלול ממליצים לשקול להגיע רק עד לנקודה הזו ולהסתובב.
הנוף מהפסגה משגע אבל הסכמנו שבדיעבד ייתכן והיינו בוחרים במסלול אחר. עד נקודות התצפית והפסגה המסלול חד גוני ולוקח יום שלם. בטיול קצר יחסית לא בטוח ששווה להקדיש לו יום שלם אלא לבחור מקבץ של מסלולים ונקודות עניין אחרות שלא הספקנו (לדוגמא robert's point ו- matheson lake).

עם זאת, סיימנו את היום עייפים אך מרוצים מחכים לקראת הרפתקאות המחר.

יום רביעי 04.10 - הליכה על קרחון ונסיעה לעבר Wanaka

היום התחיל בטיסה במסוק והליכה של כ-3 שעות על קרחון Fox. מדובר באטרקציה יקרה מאוד (600$ ניו זילנדי לאדם) והתלבטנו אם ללכת עליה. בדיעבד אנחנו כן שמחים שעשינו את זה אבל ייתכן שהחלופה של טיסה + נחיתה למשך 10 דקות על קרחון יותר שווה מבחינת עלות- תועלת.
הסיור על הקרחון הוא בקבוצות של 10 אנשים וההליכה טיפה תיירותית. לאורך ההליכה המדריכים חיפשו נקודות אטרקטיביות וההסברים היו מעניינים מאוד.
בסיום התחלנו בנסיעה ארוכה לעבר אזור Wanaka ועצרנו בדרך ב- Thunder Creek fall ו- Fantail fall שמומלצים מאוד.

יום חמישי 05.10 - החלטה לא שגרתית, נסיעה ל- Mount Cook

קמנו בבוקר לצומת החלטה נוסף, התחזית בוואנקה לימים הבאים נראתה חצי כוח לעומת Mount Cook שנראה מצוין לכן החלטנו לרדוף אחרי השמש על אף הנסיעה המיותרת. הנסיעה הייתה מקסימה ובדרך עצרנו להתרעננות מוצלחת ב-high country salmon. לאחר עצירת הצטיידות ב-twizel הגענו בשעות הצהריים לאזור mount cook וישר יצאנו לעבר ה- sealy tarns viewpoint. עוד התלבטנו אם יש סיכוי להגיע עד ה-mueller hut אבל לאחר התייעצות עם ה-doc הבנו שבלי ציוד מתאים זה יהיה סיכון מיותר.
העלייה ל-sealy tarns מלווה ב-2200 מדרגות מפנקות. העלייה לא פשוטה בכלל, אבל בקצב סביר בהחלט אפשרית ושווה את זה מאוד. ללא ספק מדובר באחת מנקודות התצפית היפות ביותר שהיינו בהן בטיול.
סיימנו את היום בשינה בחניון לילה של ה-doc לקראת יום נפלא נוסף באזור.

יום שישי 06.10 - Mount Cook והאגמים

התכנון המקורי לבוקר הזה היה לקום בזריחה לעבר ה-Hooker valley, אך רוחות של 90 קמ"ש בלילה טרפו את התכניות. אחרי שהרוח דאגה להשאיר אותנו ערים כל הלילה מחשש שהקרוואן יתהפך קמנו באיחור קל והתחלנו ללכת ב- Hooker valley. ניצלנו את היתרון במיעוט התיירים אך לאור הרוחות החזקות מאוד שעדיין היו במסלול הרגשנו שהחוויה בו מעט נפגעה ביחס לציפיות. עם זאת, כשאנחנו מסתכלים על התמונות בדיעבד אין ספק שמדובר באחד האזורים היפים שהיינו בהם. מדובר במסלול של 10 ק"מ של הליכה מישורית לגמרי, ואין ספק שהוא מצדיק את התואר של אחד המסלולים החד-יומיים היפים ביותר באי הדרומי.
לאחר שסיימנו נסענו לאזור ה-Tasman lake וטיילנו בו בכל המסלולים הצדדיים. האזור פחות פופולארי מה- hooker valley אבל אנחנו ממליצים לא לוותר עליו ולהקדיש לו מספר שעות.

לאחר שסיימנו, נסענו לאזור האגמים pukaki ו- tekapo והעברנו את אחר הצהריים בהסתובבות בהם כולל שינה באזור.

יום שבת 07.10 - השבת השחורה

בבוקר ציינו את מחצית הטיול , התחלנו בנסיעה רגועה לעבר Wanaka. את היום בילינו ברוגע ב Wanaka המדהימה ותכננו לנסוע למחרת ל- Matukituki valley לרבות שינה ב- aspiring hut. בזמן שהיינו עסוקים בתכנון דרכי ההגעה לאזור (בשל ההבנה שדרך העפר וחציית הנחלים בדרך אינה מתאימה לקרוואן שלנו) הגיעה השעה 06:35 שעון ישראל ואיתה שארית היום כמובן השתנתה.

יום ראשון 08.10 - Wanaka

לאחר לילה חצי לבן צמודים למסכי החדשות החלטנו להישאר באזור Wanaka. לאור אי הודאות ביחס למצב החלטנו להישאר באזור ורק לצאת להתאווררות קלה ב- diamond lake and rocky mountain. מדובר בתחליף ל- roys peak שהיה סגור לאור עונת ההמלטה. המסלול יחסית פשוט ולא מאוד ארוך ומאוד מתגמל מבחינת הנופים שבו.
לאחר שסיימנו את המסלול חזרנו ל-Wanaka ונצמדנו מחדש לאתרי החדשות לשארית היום.

יום שני 09.10 - Queenstown

קמנו בבוקר עם החלטה שלאור המצב נאלץ לקצר את הטיול. לאחר כמה שעות בדיקה ואילוצי חברות התעופה החלטנו לחפש טיסה ל14/15.10 ושלחנו את הסוכנת לשיעורי בית. בינתיים נסענו ל-Queenstown ותכננו את שארית הטיול. ב-Queenstown אכלנו צהריים ב-Fergburger המפורסם שלא אכזב והחלטנו בכל זאת להגשים את אחד ה-must to do בטיול הזה. סגרנו למחרת לילה בבקתת falls hut שהיא חלק מה- routeburn track וסיימנו את היום בהצטיידות ונסיעה לעבר נקודת ההתחלה של המסלול.

ימים שלישי- רביעי 10-11.10 - Routeburn track

נרגשים יצאנו לדרך עם הציוד עלינו. התכנון היה לעלות עד ל- falls hut לאכול שם צהריים, להשאיר את הדברים ולצאת להסתובב באזור. למחרת לחזור בבוקר לרכב ב- routeburn shelter. ההליכה ל-falls hut מקסימה ממש, בדרך עצרנו להתרעננות בflat hut ונהננו מהנופים המגוונים שבדרך. לאחר הליכה לא קשה במיוחד הגענו בשעות הצהריים המוקדמות לfalls hut ויצאנו לחקור את האזור. מבירור מוקדם עם ה-doc הבנו שאחרי ה-falls hut אפשר להמשיך במעלה ה-saddle עד לאזור lake harris שם יש סכנת מפולות שלגים שלא נרצה להסתכן בה. ההליכה בתוך ה-saddle הייתה מטריפה והנוף היה משגע. כשהגענו עד האגם הסתובבנו בחוסר חשק וחזרנו ללילה בבקתה.
בערב הניתוק מהאינטרנט היה לנו קשה מאוד והחלטנו שגם הקיצור הנוכחי אינו מספיק וכשנחזור לאוטו למחרת נחפש את הטיסה הקצרה ביותר לישראל.
קמנו בבוקר לאחר שינה מפתיעה ולא רעה בכלל בבקתה ומיהרנו לחזור לרכב. לאחר התרעננות והתאפסות התחלנו לנסוע חזרה לעבר כרייסטצ'רץ' במקביל לחיפוש טיסה מתאימה. לאחר הרבה שעות נסיעה הגענו חזרה לאזור lake tekapo וישנו שם (בדיעבד הנסיעה הכפולה הייתה כמובן מיותרת מאוד...). הקדשנו את הערב לחיפוש טיסה ומצאנו אחת רלוונטית ביום שישי בערב. זה השאיר לנו את יום חמישי לפרידה מהמקום הנפלא הזה.

יום חמישי 12.10 - Rakaia gorge + Castle hill

את היום האחרון התחלנו Rakaia gorge , מדובר במסלול באורך 10 ק"מ שאורך 3-4 שעות. מרבית ההליכה מישורית יחסית עם מספר מקטעים בוציים במיוחד לאחר גשם. המסלול היה נחמד מאוד והיווה סגירה מוצלחת לטיול על אף הנסיבות.
לאחר שסיימנו את המסלול החלטנו לנצל עד תום את שעות האור ונסענו לאזור Castle hill המיוחד שבו גם צולם הסרט נרניה. האזור מיוחד מאוד ובהחלט לא דומה לשום דבר אחר שראינו בטיול. לאחר הסתובבות בין הסלעים העצומים התחלנו בנסיעה לעבר כרייסטצ'רץ' שם בילינו את הערב באריזות והכנה לקראת הטיסה.

על אף שהטיול נקטע בכמעט חצי הייתה לנו חוויה מדהימה. יש עוד רשימה ארוכה של אזורים שנאלצנו לוותר עליהם ולמעשה אנחנו מרגישים שכל אזור דרום האי הדרומי דורש ביקור מחדש. אין ספק שלהיות בניו זילנד ולא לבקר במילפורד סאונד זה שברון לב קל. אין ספק שעוד נחזור בהזדמנות הראשונה שנוכל.

תם ולא נשלם....

מסקנות עיקריות

* מדובר בעונה מדהימה לטיול, מתוך כל הטיול היו לנו רק יומיים גשומים שבאמת שיבשו תכניות. שאר הזמן דאגנו לרדוף אחרי השמש והגשם לא הפריע בכלל. הפסגות המושלגות והפריחה מדהימים בתקופה הזו וגם מיעוט התיירים משחק תפקיד נחמד. עם זאת, למי שמעוניין להגיע בעיקר לטרק אז מומלץ לנסות להגיע יותר לכיוון דצמבר כשהפסגות מפשירות.
* החוויה בקרוואן שונה מטיול במלון. לקח לנו כמה ימים למצוא את הקצב שמתאים לנו, כמה מבשלים, מה קונים, איך מתייעלים בזמנים, ברגע שנכנסו לקצב של הטיול הייתה לנו חוויה היסטרית. אין ספק שזה לא טיול הקרוואן האחרון שלנו.
* אורך הטיול - כמובן שעדיף לטוס לכמה שיותר זמן (זו אמירה רלוונטית לכל חו"ל שהוא) אבל גם אם אתם לא יכולים לעזוב הכל לכמה חודשים מדובר בטיסה מומלצת מאוד. כנראה שפחות מומלץ לטוס לפחות משבועיים ואף שלושה אבל גם אם זו מגבלת הזמן, בחלוקה נכונה של האזורים והטיסות אפשר להנות מחוויה יוצאת דופן.