טיפוס לאנג׳לוס פיק, שמורת נלסון לייקס Angelus Peak Trek

טרק ה-Angelus Hut הפופולארי עם שיפורים. מסלול בן יומיים וחצי בו מטפסים וישנים בפסגה שמעל הבקתה

תאריך הטיולMarch 2014
עונה מומלצתכל השנה

חיפשנו מסלול קצר בשמורת Nelson Lakes והחלטנו על טרק האנג׳לוס האט. כיאה לטרק האחרון בטיול שלנו, החלטנו לשדרג אותו ולהוסיף מעט אתגר והרבה נוף.
ניתן בקלות לקצר את המסלול ליומיים בכך שמוותרים על הלינה בבקתת Coldwater ועולים לאנג׳לוס באחת הדרכים האחרות שמובילות לשם.
האנג׳לוס האט היא בקתה גדולה, חדשה ובמיקום יפה בין אגמים. הטיפוס ממנה לפסגה הוא בשביל לא מסומן באופן רשמי, אבל יש רוג׳ומים שניתן לעקוב אחריהם. אם לא רוצים לישון למעלה, זה יכול להיות גם אחלה טיול יום (כ-4 שעות הלוך חזור). לא לצאת במזג אוויר לא טוב.
שימו לב שאם רוצים לישון בבקתה ייש להזמין מקום מראש (במרכז המבקרים של ה-DOC או באינטרנט) ומחירה לא נכלל בפס. לפי מה שראינו בסופי השבוע במהלך שיא העונה יש הרבה ביקוש.
יש באזור בעיה של פריצות לרכבים, בעיקר ב-Robert Carpark. בגלל זה, מאפשרים אחסון של תיק במרכז המבקרים של הדוק במחיר של דולר ליום. קחו בחשבון את השיקול הזה, לצד המסלול המתוכנן בהחלטה היכן להחנות את הרכב.

הגעה

המסלול מתחיל בחניון שנמצא 2.5 ק״מ מ-West Bay DOC Campsite שסמוך לאגם Rotiti, בערך באמצע הדרך ל-Robert Carpark. מכיוון שלא רצינו להסתכן בפריצה ולהשאיר את הרכב בחניון, חנינו סמוך לקמפסייט- מה שהוסיף לחצי מאיתנו עוד 2.5 ק״מ של הליכה ספורטיבית לתחילת המסלול. בסוף הטיול היינו צריכים ללכת עוד שעה קלה בשיפוע מתון של ירידה עד לרכב.

יום א׳ - מהחניון על אגם רוטיטי לבקתת Cold Water

8 ק״מ, כשעתיים וחצי הליכה
מסלול קליל לאורך אגם Rotiti. בדרך יש שלט שמפנה ל-Whisky Falls, סטייה של חמש דקות לראות את המפלים. הבקתה עצמה קטנה וחמודה ויש בה את כל מה שצריך להעביר ערב נעים- אח גדולה, מחסן עצים וחלון גדול עם נוף לאגם. מחיר הבקתה 5$ בכרטיסיה שקונים מראש/ נכללת בפס.
ניתן להגיע לפה גם עם water-taxi.

יום ב׳ - Cold Water Hut ל- Angelus Peak

13 ק״מ, כשבע שעות הליכה, סה״כ 1400 טיפוס.
השביל מתחיל בהליכה מישורית לאורך הנהר, ולאחר כמה קילומטרים מתחיל לטפס בשיפוע מתון. כשעוברים את קו העצים, יש טיפוס תלול של 300 מ׳ בשביל מסומן ויחסית נוח עד ל-Angelus Hut, 1650m.
לנו הקטע הזה לקח 4 שעות.
הבקתה חדשה, גדולה ומוקפת אגמים ונוף יפה. עצרנו לארוחת צהריים במרפסת הבקתה ובהינו בפסגה אליה התכוונו לטפס, תוהים האם יש שם מקום מתאים לאוהל והאם נמצא לשם דרך טובה.
להפתעתנו, כמה דק׳ לאחר שעזבנו את הבקתה והמשכנו בשביל מצאנו שלט המורה על שביל לא רשמי אל ה-Hopeless Hut דרך ה-Sunrise saddle (האוכף שסמוך לפסגת האנג׳לוס). שמחנו להמשיך עם השביל שלקח אותנו עד למעלה. כרבע שעה לאחר שעוזבים את השלט מתגלים עוד שני אגמים, אליהם יורדים כמאה מטרים. מפה, מתחילים בטיפוס עד לדרדרות שלמרגלות הפסגה. למרות שהן נראות רע מרחוק, אם עוקבים אחרי הרוג׳ומים העלייה בהן סבירה בהחלט. שימו לב שחוץ מהנחל שזורם לאגם העליון, אין איפה למלא מים, כך שצריך להצטייד בבקתה במספיק מים ללילה.
לאורך הדרך היו לא מעט נקודות מתאימות לאוהל, אך עמדנו בפיתוי של להמשיך ללא התיקים (מלמטה זה לא נראה שיש מקום לאוהל בפסגה). לאחר כשעתיים של טיפוס מהבקתה הגענו לפסגה וזכינו לנוף מטורף של פסגות, אגמים ועננים. מזג האוויר היה טוב, הרוחות רגועות, ולאחר כמה דקות של הזזת אבנים היה לנו אחלה מקום לאוהל. עכשיו רק נותר לחכות לשקיעה…

יום ג׳ מ-Angelus Peak לחניון

16 ק״מ, כחמש וחצי שעות הליכה.
בבוקר קמנו לזריחה מרהיבה (שהייתה בסביבות 7:15, פינוק) כאשר מתחתינו עמקים מוצפים עננים ומעלינו שמים נקיים וכחולים. כשהרוחות התחזקו קיפלנו מהר את הציוד והתחלנו לרדת לאט למטה. בירידה שמנו לב לשביל רו׳גומים נוסף. שני השבילים מגיעים בסוף לאותה נק׳, כך שלא משנה באיזה בוחרים.
לאחר מנוחה ומילוי מים בבקתה המשכנו למטה, הפעם דרך ה-Robert Ridge. השביל מתחיל בטיפוס של של כמה עשרות מטרים מעל האגם עד לראש הרכס, איתו ממשיכים כשעתיים בערך באותו קו גובה. הליכה יפה עם אחלה נוף. בסוף המקטע הזה מגיעים לפיצול שבילים עם שלט ברור וממשיכים ל-Robert Carpark עוד כשעה בירידה תלולה אבל מאוד נוחה. שימו לב שאין איפה למלא מים בדרך.
אנחנו חנינו בקמפסייט של הדוק כך שהמשכנו ללכת בשביל העפר עוד 4 קילומטר עד לרכב שחיכה לנו בריא ושלם. שמחנו לפגוש אותו ורצנו לטבול באגם (היה יום חם בטירוף).

• בעיירה יש רק מכולת אחת קטנה ויקרה, אז להצטייד מראש.
  • יש בעיירה כמה חניוני דוק, חלקם אפילו עם מקלחות. חוץ מזה כל האופציות לינה יקרות יחסית. אם בכל זאת רוצים חדר, אנחנו ישנו לילה אחד במקום טוב במחיר של 62$ לזוג- NELSON LAKES MOTELS - Travers-Sabine Lodge
  • המאפינס שבבית הקפה הגדול בעיירה מעולים וזולים. פירות יער ושוקלד לבן- אלוהי! תמצאו שם גם ארוחות בוקר יקרות אבל טובות יותר מכל דבר אחר שאכלנו בניו זילנד