ירח דבש 3 שבועות במקסיקו כולל הכל

3 שבועות ירח דבש במקסיקו בחבל יוקטן המשלב בטן גב , טיולים, מים והרבה כיף

תאריך הטיולSeptember 2016
משך הטיול3 שבועות
עונה מומלצתאנחנו טיילנו בספטמבר-אוקטובר שזה סוף העונה הגשומה והיה בסדר גמור העונה היבשה היא נובמבר-אפריל בסוף המזג אוויר טרופי - חם ושמשי ויכול להיות מבול באמצע היום ולאחר מכן שמש שוב

תכנון + טיפים מקסיקו

עוד לפני שסוגרים כרטיס :

חיסונים:
יש שתי אופציות שביררתי לגביהם:
1. דרך הקופת חולים להתקשר ולקבוע תור, בדרך כלל צריך לשריין תור כחודשיים מראש אבל כמגיעים לתור אין זמני המתנה כלל.
2. בית חולים מאיר בכפר סבא: אי אפשר לקבוע תור מראש, פתוח ביום שני ורביעי בין 15:30-18:00 קומה ראשונה בבניין מרפאות חוץ- תכינו לעצמכם תעסוקה לשעתיים לפחות (תתקשרו לוודא לפני).

מזג אוויר:
אנחנו טיילנו מאמצע ספטמבר -מאמצע אוקטובר שזה סוף העונה הגשומה והיה בסדר גמור (היו יומיים גשומים סה"כ)
העונה היבשה היא נובמבר-אפריל
המזג אוויר טרופי - חם ושמשי ויכול להיות מבול באמצע היום ולאחר מכן שמש שוב.
אם אתם כמה ימים לפני הטיול ומסתכלים בתחזיות מזג אוויר ורואים שטפונות וגשמים אז אל תתבאסו ישר.. זה לא מדויק ואי אפשר באמת לחזות את התחזית הטרופית באיזור.

עלויות:
לנו עלו הכרטיסים 950 דולר לכרטיס דרך אמסטרדם
7000 שקל מלונות מפנקים ,ועוד 14 אלף ככה כל השאר
סה"כ כ30 אלף לזוג (ירח דבש) ל 21 יום נטו במקסיקו.

טיפים כללי מקסיקו:
# כסף - נכון לאוקטובר 2016 : שקל 1=5 פזו מקסיקני
שווה להגיע עם כ500 דולר עליכם, להמיר בשדה 200 דולר שיהיה לכם להגעה למלון וליום הראשון ובהמשך להמיר את הדולרים בצאנג'ים/לשלם איתם. מהכספומטים תמשכו ישר פזו .
# טיפים במסעדות- יש מסעדות שיכניסו 15% מראש טיפ לחשבון ויש מסעדות שיתנו לכם חשבון וחישוב בצד של 10% טיפ ו15% טיפ. בכל מקרה **כן** נהוג לתת טיפים
# טיסות פנים - הכי פשוט להכנס לאתרים של החברות המובילות לטיסות פנים במקסיקו:ולהזמין כרטיס ישירות (רק תיראו שלא דוחפים לכם כל מיני דברים בדרך) VOLARIS, interjet,viva aeobus,aeromexico .
בשביל להגיעה לסאן קריסטובל צריך לקחת טיסה לTuxtla Gutiérrez ומשם מונית (כשעה נסיעה עד סאן קריסטובל) . טיסה לכיוון אחד אמורה לעלות באיזור ה 60 דולר (מחיר טוב) ועדיף שתסגרו כמה ימים לפני כי המקומות אוזלים.
אפשר גם לקחת אוטובוס מפלאיה של כ20 שעות שעולה כמו כרטיס טיסה +-
רישיון נהיגה בינלאומי- אין צורך במקסיקו
אינטרנט - אין צורך לקנות חבילת גלישה מהארץ, קונים כרטיס מקומי ב TEL CEL טעון ואם נגמר מחדשים טעינה ברשת OXXO
#GPS : חפשו בפליי סטור יש אפליקציה שאפשר להוריד מפות offline ואז יש לכם גיפיאס ללא חיבור אינטרנט.
אנחנו השתמשו בגוגול מפס שעבד בצויין כל עוד הייתה קליטה, תשתדלו להטעין את המפות לפי שאתם יוצאים לדרך ואז המסלול נשמר למרות שאין קליטה, לנו לא עבד טוב המפות OFFLINE של גוגל.

יום 1- נחיתה בקנקון, נסיעה פלאיה והתעוששות

נחתנו בקנקון ב2:00 לפנות בוקר והתכנון היה להגיע כבר בלילה לפלאיה ולישון שם, האוטובוסים של חברת ADO מתחילים ב5:00 ככה אז לקחנו מונית 4 אנשים ב1000 פזו (נסיעה של 40 דקות) .

היינו קצת בחוף ושאר היום הוקדש להסתובבות בעיירה

כמה נקודות על פלאיה:
# עיירת חוף מגניבה וצעירה יש מלא חיי לילה וטיילת מרכזית (av 5) עם מלא חנויות מסעדות ופאבים.
# עדיף לקחת מלון כמה שיותר קרוב לשדרה הזאת כי תאכלס משם יוצאות רוב האטרקציות ולשם יוצאים בערב.
# היתרון המרכזי של פלאיה שהיא ממוקדת קרוב למלא אטרקציות (בין 20 דקות לשעה נסיעה) ויש בה מה לעשות שמחשיך אז שווה להתחיל שם את הטיול ולסגור מלון לפחות לכמה ימים ראשונים.
# ככל תתרחקו מהשדרה החמישית המחירים ירדו - מסעדות /מלונות
#המועדונים בפלאיה הם ברחוב 12 בין שדרה 0 ל5
# יש תחנת קולקטיבו (מוניות שירות) שלוקחים לטולום (דרומה)/לקנקון (צפונה) מפלאיה , הקולקטיבו יעצרו בדרך בכל מקום שתבקשו והעלויות ממש גרושים תלוי במרחק, הקולקטיבו יוצא ברגע שמתמלא שזה כל כמה דקות ובחזור אותו הדבר פשוט מחכים לצד הכביש ומסמנים להם לעצור לכם .
ה"תחנה" ממוקמת ב av.20 y celle 2
# לק ג'ל - נמצא בקניון עם forever 21 ,קומה שנייה בשדרה 5 על 18
# wall mart - סופר ענק שיש בו מאוכל עד ביגוד, מזוודות שנורקלים וכרטיס סים מקומי לטלפון. נמצא בשדרה 30 בין 8 ל12.
# Europcar- השכרת רכבים מפלאיה 600 פזו ליום (אם לוקחים ליותר ימים המחיר יורד), ניתן להשכיר במקום אנטנת WIFI או GPS לרכב ב100 פזו ליום נמצא בשדרה 15 על 8 .
# חבילת אינטרנט- חבל לקנות חבילות גלישה מהארץ הן יקרות ולא משתלמות, אפשר לעשות כרטיס של חברת AT&T בוול מארט בפלאיה יש שם דוכן של TEL-CELL ובמקום מטעינים לכם את הכרטיס סים בחבילת גלישה (עולה 300 פסו ל2 גי'גה)- הבנתי שכרטיס סים של TELL CELL קולט טוב יותר במקסיקו מהכרטיס של AT&T.
# תחנת אוטובסים מרכזית ADO שדרה 5 על 0
# קניות- לא כזה זול בפלאיה אז מי שמתכנן לעשות שופינג אל תצפו למחירי ריצפה
# כספומטים ושערי המרה- הבנתי שיש כספומט מומלץ בשם CI BANCO עם שערי המרה טובים לנו הוא לא עבד עם הכרטיס אשראי, אז השתמשו בכספומט "BANKNORTE" מקסימום משיכה 5000 פזו ועמלה 45 פזו נמצא בשדרה 10 על 8
#בית חב"ד בפלאיה נמצא בקצה הרחוב של הסוכנות VIVA GO DEAL , אפשר לסגור דרכם אטרקציות ולבקש עזרה בכללי
#מכבסה בפלאיה : שדרה 15 בין רחוב בין 10 ל12 (12 פזו לקילו -מינימום 5 קילו)
מסעדות מומלצות בפלאיה
* Salade - מסעדה של הרכבת סלטים טריים במחיר מצויין יש שם גם מיציים טיבעיים נמצא בשדרה 15 על 10
* Sur Steakhouse- מסעדת סטייקים מצויינת עם שירות מדהים, אבל יקרה נמצא בשדרה 5 על 10
חוץ מאלה יש עוד מלא מסעדות מקומיות /איטלקיות ובינלאומיות פשוט לראות תפריט בכניסה ולבחור .
ככל שמתרחקים מהשדרה החמישית המחירים יורדים - אפילו ברמה של להתרחק לשדרה העשירית.

מלון מומלץ בפלאיה (היינו בו יותר משבוע)
Cache Hotel Boutique נמצא בשדרה 10 על 15 ,מלון חדש נקי חדרים מרווחים, צוות נחמד, בריכה קטנה חצי כח אבל זה לא מלון ללכת בשביל הבריכה עולה כ70 דולר ללילה- בקיצור ממש מומלץ.

יום 2- פלאיה דל כרמן(Playa Del Carmen) + חוף מארומה פלאיה (Playa Maroma)

לקחנו קולקטיבו לחוף צפונית לפלאיה כ10 ק"מ בשם Playa Maroma
יורדים ליד סופר כתום שלידו יש שער לבן גדול (יש 2 כניסות לחוף, אם אתם מגיעים מפלאיה אז תרדו בכניסה הראשונה ואם אתם באים מקנקון זאת הכניסה השנייה).
משלמים בכניסה 100 פסו לצמיד ויורדים בכביש שירות כזה עד לחוף או לוקחים טרמפ.
זה חוף מדהים חול לבן עם מלא עצי דגל ופינות שקטות - מומלץ בחום

יום 3- השכרת רכב ונסיעה דרומה- סונטת עדן (cenote eden Jardin) + טולום (Tulum)+ אקומל (Akumal) -חוף הצבים

יום טיפה עמוס אם רוצי להספיק את כל המקומות ביום אחד צריך לצאת לדרך מוקדם..
שכרנו רכב ביורוקאר (טיפ נפרד בפלאיה)
יצאנו לדרך: התחלנו בסונטת עדן כ20 דקות מפלאיה עולה 100 פזו בכניסה, מקום מדהים! אפשר לקפוץ למים, שנורקלים ולשחות שם -ממש מומלץ.
משם המשכנו לטולום , החוף המדובר עם העץ הנטוי נקרא (Paradise Beach) שזה באמת חוף יפה יכול להיות נחמד לישון שם לילה, יש בטולום גם עתיקות למי שבעיניין.
אחרי טולום המשכנו לאקומל זה חוף נחמד שבמים יש מלא צבי ים ואפשר לשחות איתם עם שנורקלים.
בכניסה לחוף יקפצו עליכם מלא סוכני מכירות חבילה של מדריך וציוד שנורקלים,הם יגידו לכם שאתם חייבים לקנות צמיד וחבילה בשביל להכנס לחוף . אל תקשיבו להם תמשיכו ללכת ותגידו שאתתם רק הולכים להשתזף בחוף- המחירים שלהם מטורפים.
# שווה לקנות לפני בוול מארט שנורקלים ואולי להשכיר במקום חגורת הצלה .
# יש בחוף 2 נקודות כניסה למים אז כנסו כזה מהצד שלא יציקו לכם ותשחו עם צבים בחינם.
אנחנו הגענו לחוף הזה לקראת השקיעה והתחיל לרדת גשם אז לא מיצינו את המקום וחזרנו אליו בהמשך - באמת חוף שווה!

יום 4- פארק מים שנחה XEL-HA

סגרנו דרך סוכנות תיירות של ישראלים VIVA GO DEAL בין שדרה 5 ל10 רחוב 6
עלה 80 דולר (לפני הנחת צמיד חבר עולה 90 דולר) זה המחיר הטוב ביותר לפארק (ברחובות עולה 110 דולר) .
הצמיד שלהם אמור לתת הנחה לכל מיני מקומות ובאטרקציות שאתם סוגרים דרך הסוכנות.
# את החבילה של הפארק צריך לסגור עד שעות אחר הצהריים ביום שלפני

אוספים אותך לפארק בשעה 8:00 בבוקר מחנות נייק הענקית בטיילת , מסיעים אותך לפארק XEL-HA שם יש זמן עד 17:30 ומחזירים אותך לאותה נקודה בטיילת.

הפארק הזה מדהים וענק- לקחו חלק מנחל ועשו בו אטרקציות מים כאלה מגניבות יש שם אבובים , שנורקלים, אומגות קטנות, קפיצות למים, וכל מיני אטרקציות יקרות : דולפינים סירה מהירה ועוד כל מיני.
בפארק יש מלא פינות שקטות שאפשר לתפוס ליד האגם ולהתפנק שם
הכרטיס מקנה אוכל חופשי ,אלכוהול וקוקטיילים - ממש נחמד.
אנחנו לא עשינו עוד אטרציות בתשלום והזמן עבר לנו בטיל! בקיצור, קצת יקר אבל חוויה ומומלץ בחום!

יום 5- טיול מאורגן להולבוש HOLL-BOX

את הטיול הזה לקחנו דרך VIVA GO DEAL , הטיול יוצא רק בימים מסוימים צריך לבדוק איתם לפני

טיול שהזכיר טיול אחרי צבא במרכז אמריקה מאשר ירח דבש.. אבל בסדר זרמנו
אוסף אותך מהסוכנות ואן עם 17 אנשים ונוסעים שעתיים עד ל Chiquilá שמשם עולים על סירות מנוע קטנות ומפליגים ללגונה (נחמדה מינוס) על אחד האיים באיזור של הולבוש ואוכלים שם ארוחת בוקר (סנוויצים) , יש נקודת תצפית נחמדה ליד הלגונה
משם ממשיכים לראות פלמנגו , והפלגה להולבוש- שם ארוחת צהריים במסעדה חצי כח + זמן הסתובבות באי.
הולבוש זה אי נחמד והאטרציה העיקרית בו היא כרישי ליוייתן , בספטמבר זאת כבר סוף העונה אז הם עזבו את האי לפני שהגענו. יש באי גם בית מחסה לכלבים ואפשר להשכיר בו תוקתוק כזה להסתובבות.
היה מבול מטורף עד הצהריים בטיול שלנו אז כל האי היה מוצף אז לא עשינו בו יותר מידי .
משם המשכנו למקום ממש מיוחד שאפשר להגיע רק עם סירות בטיול מאורגן , כמו אי כזה עם מלא ציפורים שהיה ממש יפה/ או שפותחים ערסלים באיזו נקודה בימים בהירים.
בשעה 17:00 התקפלנו חזרה ל Chiquilá וחזרה לפלאיה בואן.

שורה תחתונה- נחמד למי שרוצה להכיר אנשים חדשים , פחות לזוגות , ובגלל שגשם גם דיי נדפק היום .
במחשבה אחורה מי שממש רוצה יכול לשלב את האי הזה עצמאית בהמשך הטיול אם עוברים באיזור (צפון מערבית לקנקון) חבל לעשות את כל הנסיעה הזאת הלוך ושוב באותו היום.

יום 6- פלאיה+ עוד קצת מאקומל

יום שלקחנו ברגוע אחרי הימים העמוסים שהיו
חזרנו לחוף הצבים בקולקטיבו ושחינו כמה שעות עם הצבים וחזרנו בערב לפלאיה

יום 7- קוזומל: צלילת היכרות

כמה נקודות על קוזומל:

# מגיעים לאי דרך פלאיה מנמל UltraMar Playa del Carmen נמצא בשדרה 5 על 0 ממש בתחילת הטיילת
# יש מספר חברות שמפליגות לאי בערך כל חצי שעה- שעה יש הפלגה.
# תקנו כרטיס הלוך חזור דרך הדוכנים הרישמיים ליד המעבורת ולא דרך הסוכנויות טיולים- יותר זול.
# אי דיי גדול אפשר להשכיר בו גיפ ולעשות סיבוב חופים .
# אפשר לעשות טיול שנורקלים עם סירה קטנה כזאת שעוצרת בכל מיני נקודות יפות.
# הצלילות באי מדהימות וזאת הסיבה העיקרית להגיע אליו אם אתם שואלים אותי.
# הבנתי שאין בקוזומל חיי לילה (לא נישארנו לישון שם כדי לחסוך נסיעות והעברות)
# יש מלא מועדוני צלילה והמחירים פחות או יותר אותו דבר

אנחנו הגענו בצהריים בשביל לעשות צלילות היכרות לאישתי
הצלילת היכרות באי מתבצעת בחוף קרוב למרינה, יש אפשרות בחלק מהמועדונים לעשות צלילת היכרות ישר מסירה אבל זה פחות מומלץ במיוחד למי שצולל פעם ראשונה (יותר מידי משתנים לקלוט בפעם אחת).
מתחילים ב45 דקות שיעור על עקרונות הצלילה וציוד בחוף ואז עוד שעה וחצי במים בליווי המדריך- חוויה נהדרת למי שצולל פעם ראשונה.
למי שצלל בעבר אז אין סיבה לצלול בחוף אלא ישר לעשות צלילה מסירה באחת מהשוניות.

אנחנו עשינו את הצלילות דרך מועדון DEEP BLUE עלה לצלילת היכרות 75 דולר(אותו דבר בכל המועדונים) ובשבילי רק ציוד עלה 30 דולר. כתובת (Calle Dr Adolfo Rosado Salas 200)
בהמשך חזרתי למועדון וביצעתי דרכם 2 צלילות מסירה בעלות של 85 דולר (ארחיב בהמשך).

#מועדון טוב נוסף הוא BARE FOOT של ישראלים הבנתי שהצלילות שם מצויינות רק טיפה יותר יקר (10 Av #198 Entre 1a Sur Y Calle A.R. Salas)
מסעדה מצויינת בקוזומל -La Choza Cozumel- מאכלי ים ואוכל מקומי תמיד מלאה האוכל טרי ויחסית זול כתובת (ממול לDEEP BLUE)
#יש בקוזומל בית חב"ד שאפשר לסגור דרכו אטרקציות ולבקש עזרה בכללי

יום 8-10 - בטן גב במלון GRAND HYATT

אחרי הכל ירח דבש לא?
החלטנו שרוצים להתפנק כמה ימים לפני שממשיכים הלאה אז סגרנו יומיים בGRAND HYATT שזה מלון חדש ומודרני מעוצב ממש יפה, חדרים מרווחים, נקיים ומפנקים ביותר. החסרון שהמלון דיי יקר ביחס למלון שלא הכל כלול (1000 ללילה כולל ארוחת בוקר אחרי מיסים) אבל באמת שהמלון רמה גבוה -מומלץ.
(רשמתי חוות דעת מפורטת בבוקינג על המלון מי שבעיניין)

יום 11 - צלילות בקוזומל

לקחתי מעבורת ב7:00 בבוקר לקוזומל וחזרתי למועדון DEEP BLUE
ב8 ווחצי כבר יוצאת הסירה מהנמל וחוזרים ב14:00 (ככל שמפליגים לאתרים רחוקים יותר חוזרים מאוחר יותר) .
אז יצאנו ב8 וחצי והצלילה הראשונה הייתה צלילת עומק כ25 מטר, במקום שניקרה the wall ראינו כריש,צבי ים, דגים מיוחדים היה ממש יפה חלק מהצלילה הייתה צלילת "מים כחולים".
בין הצלילות עגנו במזח ליד חוף יפה אכלנו פירות והמשכנו לאתר הצלילה השני - זאת הייתה צלילה רדודה יותר שהיו אמורים להיות יותר דגים סה"כ
הצלילה הייתה יפה ראינו מורנה, כל מיני דגים וצללנו בין מערות כאלה מתחת למים.

יום 12- השכרת רכב ונסיעה לבקאלר(bacalar)+ סונטת דוס אוחוס (dos ojos)

שכרנו רכב ביורו קאר (טיפ נפרד בפלאיה) ל5 ימים ונסענו דרומה לכיוון בקאלר (כ 3 וחצי שעות נטו נסיעה),
עצרנו בסונטת דוס אוחוס- סונטה מדהימה ומיוחדת, שונה מאוד מסונטה עדן שהיינו כמה ימים לפני כן.
משלמים בכניסה בהתאם למסלול שאתם עושים במערה אנחנו לקנו את המסלול הפשוט ב200 פזו לאדם.
דוס אוחוס היא ממש מערה מתחת לאדמה שאפשר לצלול שם, יש שני נקודות כניסה למים שאפשר לשנרקל בהם ולראות את העוצמה של המערות מלמעלה אבל לא ממש להכנס פנימה בכניסה הבסיסית, מומלץ שורה תחתונה.

מי שבעיניין של לצלול שם זאת חוויה מיוחדת לפי שמה ששמעתי (תבדקו על מקום שנקרא THE PEEK), אפשר בכניסה לסונטה להשכיר ציוד ומדריך שיקח אתכם פנימה עולה כ80 דולר +- לצלילה.

אחרי הסונטה המשכנו לבקאלר שם ישנו במלון Hotel Aires Bacalar - אחלה מלון תבקשו חדר בקומה עליונה.
בערב יצאנו למסעדה מדהימה בשם La Playita שהיא אחד המקומות היותר מיוחדים שהיינו בהם במקסיקו (כניסה עד 21:00) אוכל נהדר (בעיקר הפיצות) ומזח מדהים.

יום 13- בקאלר(Los Rapidos + Cenote Azule +(Bacalar

התחלנו את היום ב Cenote Azule שזאת לגונה חמודה בחלק הדרומי של העיירה -אחלה בית קפה יש שם להתחיל ברגוע את היום.
משם המשכנו לLos Rapidos שממוקם על נהר שנשפך לאגם בקאלר הגדול, יש שם ערסלים על המים ובכללי מקום ממש מיוחד (תיראו בתמונה)
ישראלים לא מגיעים למקום הזה והוא ממש מומלץ אז זה שווה, 20 דקות נסיעה מבקאלר
משם המשכנו לעוד טבילה באגם בקאלר "בחוף" מוכרז כזה צפונית למסעדה La Playita.

יש את המלון הזה עם הנדנדות בבקאלר שלא היינו בהם, הבנו שהנדנדות בשיפוץ אבל תאכלס מפוצץ שם באנשים ובוואנים שמגיעים למקום אז שווה ללכת לנקודות אחרות על האגם יותר רגועות ויפות. יש מלא מזחים לאורך האגם שאפשר להכנס בהם ולהשכיר קייקים .

#יש עוד מקום שהבנו שמאוד יפה זה Sujuy-ha נמצא ממש בחלק הדרומי ביותר של בקאלר (כ45 דקות נסיעה)
ישנו ב Hotel Tuparenda Bacalar שזה סוג של מלון, היה נקי והייתה בו ארוחת בוקר מצויינת- תמורה מצויינת למחיר בשביל להעביר בו את הלילה.

יום 14-נסיעה לצ'יצ'ן איצ'ה (Chichén Itzá) + מרידה (Mérida)

יום דיי ארוך- נסיעה למרידה נטו לוקחת כ4 שעות
אנחנו נסענו קודם לצ'יצ'ן איצ'ה (3 שעות) ומקום למרידה עוד שעה נסיעה.

האתר נסגר ב16:30 ולדעתי אין מה לעשות שם יותר מ3 שעות מקסימוםםםם אז קחו את זה בחשבון.
אתר מאוד מרשים - הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית תרבותי, יש פירדמיה מרכזית ומסביבה עוד כמה פירמידות ומבנים עתיקים .
יש שם מלא דוכני מזכרות במחירים נמוכים האמת (אחרי שמורידים אותם).

#חשוב לקחת תרסיס נגד יתושים - האתר בלב הגונגל .
# אופציה נוספת להגיעה לצ'יצ'ן איצ'ה זה בטיול מאורגן מפלאיה ולעשות את כל הנסיעות הזה הלוך וחזור (כ6 שעות סה"כ).
למי שמגיעה ממרידה - אפשרי להגיע עם אוטובוסים ממרידה של חברת ADO הבנתי שיש בצי'צ'ן איצ'ה מקום לשמירת מזוודות, אז אפשר לטייל באתר ואז להמשיך לקנקון עם אחד מהאוטוסים שעוצרים באתר.

המשכנו למרידה וישנו שני לילות במלון Wyndham Merida שהיה מלון בוטיק קטן ויפה , טיפה מרוחק מהמהרכז אבל אם אתם עם רכב אז זאת לא בעיה- מומלץ בקיצור.

יום 15- נסיעה לקוזומה (Cuzamá) וטיול סונטות +מרידה

קמנו בבוקר ונסענו כ40 דקות לקוזומה זאת עיירה קטנה שמסביבה יש מלא סונטות מיוחדות.
יש מלא ילדים שיכיוונו אתכם לנקודת ההתחלה של המסלול שהיא בסןף אחד הרחובות במרכז העייריה
מחנים את הרכב ולוקחים סיור סונטות , דרך המעבר בין הסונטות היא בכרכרה שנגרגרת על ידי סוס על מסילת ברזל עתיקה, עוברים ב3 סונטות מדהימות יש חצי שעה בכל סונטה כל הטיול כ3-4 שעות עלות 400 פסו לזוג.

#תקחו תרסיס נגד יתושים , מים , וציוד שנורקל אם יש לכם לטיול.
#הטיול והסונטות האילו הם אחד המקומות המיוחדים שהיינו בהם במקסיקו!! ממש מומלץ לשלב את הטיול הזה עם צ'יצ'ן איצה' ומרידה.

יום 16- שוק מקומי במרידה+נסיעה לקנקון

מרידה היא עיר ענקית שרוב התיירים בה הם מקסיקנים ,ישראלים לא מגיעים לשם בדרך כלל, בטח לא במיוחד.
מה שכן זאת עיר ממש מיוחדת, כל יום מתקימת פעילות שונה בערב במרכז העיר,הופעות, להקות מקומיות וכו.. תתעדכנו עם המלון.
ביום ראשון יש במרכז העיר שוק מקומי של מזכרות, אוכל ודברים קטנים לקנות אז ממש שווה לתכנן ככה שתיהיו שם בראשון.

# מקום נהדר לצאת אליו נמצע ברחוב CELLE 60 כ5 דקות הליכה צפונה או דרומה מCatedral de Mérida שזאת הכיכר המרכזית . (לא זוכר בדיוק את שם המקום, לא תפספסו אותו- יש שלט מואר שרשום עליו 60 בכניסה)
זה כמו רחוב רחוב קטן כזה מלא במסעדות בוטיק, יין טוב ולהקה שמנגנת במרכז של כל ההמולה .

המשכנו את היום בנסיעה לקנקון (כ3 שעות נסיעה)לצמצם טווח כדי לקום למחרת ישר לאיסלה מוחרס
ישנו בקנקון ב Marazul Hotel Boutique Yacht & Beach Club- אחלה מקום להעביר את הלילה נקי וזול(20 דולר)!

יום 18-17- איסלה מוחרס(Isla Mujeres)

בבוקר החזרנו את הרכב ביורוקאר קנקון - ניסו להמציא שפשושים חדשים שעשינו לרכב, מזל שצילמתי הכל ביום ההשכרה אז לא היה להם מה להגיד אז אל תשכחו לצלם כל פינה!

לאסלה מגיעים מ Puerto Juárez בקנקון כל חצי שעה-שעה יש מעבורת
איסלה מוחרס זה אי קטן ושקט עם חופים מדהימים, טיילת מגניבה ומסעדות מאכלי ים מצויינות בכיף אפשר להעביר בו שלושה ימים, לנו היו יומיים.
מי שמחפש מסיבות ואקשן זה פחות המקום מה שבטוח זה שאסור לוותר על המקום.

אטרקציות עיקריות:
Playa Norte- זה חוף מדהים עם חול לבן, מים טורכיז בחלק הצפוני שלה אי .
קולנועית גולף- יש מלא דוכני השכרה באי לנו עלה 650 ל24 שעות, בעקרון זה מתחלק ל12 שעות יום 12 שעות לילה או 24 שעות.
פארק Garrafón- בחלק הדרומי של האי , יש משם תצפית נהדרת על השקיעה ואומגות גבוהות
Cliff of the Dawn- מצוק כזה עם תצפית יפה גם בחלק הדרומי של האי.
ראינו כל מיני קבוצות על סירות קטה-מארן שמסתובבות בים ועוצרות לקפיצות, שנורקלים, אלכוהול ומסיבה כזה על הסירה שניראה נחמד גם כן.
בכללי אי ממש יפה ששווה להשכיר בו קלנועית ולהסתובב בין החופים, יש גם מלונות הכל כלול בחלקים רחוקים יותר מהמעבורת מ"המרכז" .
צלילות- אפשר לצאת לצלילות מהאי- לא עשינו.

דולפינים- ב Tortugranja נמצא בחלק הדרומי של האי צריך לקחת לשם מונית או גולף קאר- יש להם חבילות בהתאם לסוג הפעילות עם דולפינים שרוצים לעשותת כל פעם המבצעים והמחירים משתנים .
לנו עלה 110 דולר לזוג לחבילה הבסיסית שזה כולל שחייה עם דולפינים, כמה תמונות ושהות חופשית באתר הכוללת אוכל ושתייה (לא עפנו מהאוכל..)
אם תירצו את התמונות זה יעלה 110 דולר לזוג ,בסוף עלה לנו 60 דולר לשנינו כל התמונות על דיסק לאחר התמקחות קלה.
# החבילת VIP ב30 דולר שמפורסת בכל מיני מקומות היא לא אקטואלית ואין אותה כבר!
מה שכן יש חבילת VIP שזה כניסה למתחם VIP של אוכל ושתייה חופשי **ללא** שחייה עם דולפינים וזה באמת עולה 30 דולר (אין מה להגיע עד לשם רק בשביל זה)

#יש באיסלה בית חבד שאפשר לקנות דרכו כניסה לאטרקציות ועזרה בכללי
# ישנו במלון Playa La Media Luna - יש לו בריכה וחוף נחמד , לקחנו חדר קינג עם ג'קוזי עם נוף לים אז זה היה באמת תענוג והמלון גם במרכז.

יום 19-21: חזרה לקנקון למלון מפנק SANDOS

הלכנו בבוקר עוד קצת לחוף הצפוני ובהצריים עלינו על מעבורת ליעדנו האחרון- קנקון

קנקון זאת עיר ענקית שמתחלקת לכמה איזורים, יש את רצועת המלונות שממוספרת לפי ק"מ מתחילת הרצועה.
יש את שאר העיר, בתחילת הרצועה יש מלא באסטות ודוכנים של מזכרות וקניונים ואפשר למצוא איפה לעשות שם שופינג .
יש את האיזור של הקוקו-בונגו שזה אחרי כ5 ק"מ מרצועת המלונות ששם יש מלא מועדונים וברים.

קחו מונית מחוץ לרציף של המעבורת, תצאו לרחוב- יש תחנת מוניות נוספת בחוץ זולה יותר.
עלה 200 פזו למלון Sandos Cancun Luxury Resort (חצי שעה נסיעה)
המלון לא ממוקם ליד הקוקו-בונגו
המלצה שלי - לא להתחשב יותר מידי במיקום של המלון בגלל שעוברים אוטובוסים כל כמה דקות על הכביש הראשי לכיוון הקוקו-בונגו והנסיעה עולה גרושים, ובחזור מונית תעלה 150 פזו . ככה שהקרבה לקוקו-בונגו לא צריכה להיות שיקול משמעותי בבחירת המלון.

המלון היה באמת מפנק ויוקרתי ויחסית זול (1000 שקל ללילה), יש כמה מסעדות אבל המסעדת בשרים היא הטובה ביותר, באמת מנות מושקעות וטעימות. אלכוהול חופשי ושירות חדרים בחינם גם כן . בקיצור באמת הכל כלול.
יש גם אחלה חדר כושר, חוף ים נהדר ורק הספא הוא בתשלום נוסף.
#מלונות נוספים ששמעתי שברמה הן hyatt ziva ו live aqua אבל הם כבר יותר יקרים משמעותית

בלילה האחרון הלכנו לקוקו-בונגו קנינו שם כרטיסים מהחבר'ה עם החולצות הצהובות, תגידו להם שאתם ישראלים והם כבר יעשו לכם מחיר נמוך יותר מההתחלה.
בעקרון באמצע שבוע עולה 30 דולר (מתחילים בפאב קונגו נכנסים קצת יותר מאוחר לקוקובונגו) ובסוף שבוע עולה 50 דולר לכרטיס הכולל 6 בירות במיקום מצויין במרכז המועדון , הכניסה למועדון מ22:30 וההופעות מתחילות ב23:00.
היינו במלון 3 ימים מלאים של בטן גב וככה סיימנו את הטיול.
(מונית לשדה עלתה 25 דולר)

סאן קריסטובל (San Cristobal de las Casas)

התכניות שלנו שונו במהלך הטיול ולא הגענו לסאן קריבטובל אבל בכל זאת ארשום אטרצקיות עיקריות שיש לעשות שם:

# סיור לכפרים אינדיאנים : Sincatan ו San Juan Chamula
# מפלי צ'יפלון (Cascadas El Chiflón) + לגונות
# שיט בקניון סומידרו (Sumidero Canyon)
# טיול ללאס נובס (יומיים) דרך קאסה יגיל - הבנתי שרק בעונה זה שווה
# טיול ב Lagunas De Montebello ומפלי Chiflon
# שוק יפה בימי ראשון
# ניתן לקחת נסיעה מאורגנת לפלנקה (Palenque) ולשלב עצירה בלגונה אזול ולהמשיך בנסיעת לילה ישר למרידה(8 שעות נסיעה)
# כדי להגיע לסאן קריבטובל לוקחים טיסה ל Tuxtla Gutierrez (טיפ נפרד בהתחלה)
# טיול סוסים
# סנפלינג מפלים

* יש את קאסה יגיל שזה הוסטל של ישראלים שאפשר לסגור דרכו אטרקציות, ויש את בית חבד שדרכו גם ניתן לעשות אטרקציות.
* מי שלא בעיניין של טיולי ואנים עם מלא אנשים אז אפשר להשכיר רכב ולעשות חלק מהאטרקציות עצמאית.
* מסאן קריסטובל ממשיכים לגווטאמלה

יאללה מקווה שעזרתי תהנו!

טיפים נוספים שחבר שלי רשם , לשימושכם (לא לפי סדר מסויים)

*ישנה סונטה מדהימה במרחק של עד 10 דקות נסיעה מאתר המאיה - chenchi itza שנקרא סונטה il Kil cenote מאוד יפה ומומלצת.
המלצת זהב, להגיע לשם בשעות הפתיחה (9 בבוקר) שאין הרבה אנשים, אלא רק תושבי המלון. עלות כניסה של 80 פזו.

*לבני המאיה ישנם שלושה אתרים מוכרים ומרכזים, Chen chi itza,tikal , uxmal וכולם מגיעים כמו עדר אחד אחרי השני לאתר של chen chi itza ולפי המלצות של מקומיים ותמונות באינטרנט אפשר לטפס על הפרמידות וישנם הרבה יותר אתרים מאשר באתרים האחרים באתר שנקרא uxmal

*.Las coloradas האגמים הורודים
תופעת טבע מרתקת ומדהימה (טבעי לחלוטין), אחת מבן עשרה אגמים ורודים אשר קיימים בעולם.
אין עלות כניסה וממש אין בעיה להגיע לשם עם רכב שכור.

*במרחק של עד 10 דקות נסיעה מאתר המאיה צ'יצ'ן איצ'ה יש סונטה מדהימה שנקראת il Kil cenote. הסנוטה ממש יפה ומומלצת, אך היא גם מאוד מתויירת ולכן המלצת זהב היא להגיע לשם בשעות הפתיחה (9 בבוקר) שאין הרבה אנשים.
עלות כניסה - 80 פזו.
למי שמחפש עתיקות של בני המאיה - רוב הישראלים מגיעים לאתר chichin itza, שהוא אתר מפוצץ בתיירים, ושהפכו אותו לכל כך תיירותי שבכל הסיור בו רק ינסו למכור לכם את המזכרות, הבגדים והערסלים שבדוכנים. לא רחוק משם ישנו אתר אחר, הנקרא uxmal שהוא לא פחות מרשים, אך יש בו הרבה פחות אנשים. בנוסף זהו אחד מהאתרים היחידים של בני המאיה בו מותר ממש לטפס על העתיקות והפירמידות. בונוס- גם הכניסה אליו זולה יותר :)
.Las coloradas- האגמים הורודים
תופעת טבע מרתקת ומדהימה (טבעי לחלוטין!!), אחד מעשרה אגמים ורודים אשר קיימים בעולם (כבר שווה ביקור..)
המקום עצמו הוא חלק ממפעל מלח כך שישנם שלטים רבים המצביעים על כך שהשטח פרטי ואסור להיכנס אליו. עם זאת, אנחנו הגענו עם רכב ופשוט עצרנו שם להסתובב ולהצטלם. צמוד לבריכות הורודות ישנו כפר קטן, והמקומיים שם רכובים על אופנוע ומציעים סיורים במקום כולל הסברים על התופעה, על התהליך שעושים במפעל עם המלח ועל האזור שם (בעונה יש שם גם פלמינגו וסוגי ציפורים נוספות)
אנחנו לא לקחנו את הסיור ופשוט שוטטנו באזור עם הרכב, אבל עלות הסיור היא בערך 400 פזו לפני מיקוח.
כשעה וחצי נסיעה ממרידה יש מקום שנקרא celestun . החל מנובמבר מתחילה עונת הפלמינגו וניתן לקחת משם שיט של שעה וחצי לראות עשרות אלפי פלמינגו, סוגי ציפורים נוספות ועצירה בסנוטה נחמדה בה אפשר להיכנס למים. חשוב לבדוק לפני כן שזו אכן העונה ולסוע כשהאגם מתמלא בפלמינגו.
חוץ מזה אין ממש מה לעשות בעיירה, אבל יש לה חוף ים למי שמעוניין להעביר שם את היום אחרי הסיור.

*המלצת זהב - לאנשים בעלי כושר נסיעה גבוה מומלץ לפתוח את הבוקר 9:00 בסונטת il Kil cenote אחר כך להמשיך לשעה וחצי Chen chi itza ואס נסיעה לאגמים הורודים. זה כרוך ביום נסיעות, באזור 8 שעות , אבל שווה כל רגע ויחסוך לכם המון המון כסף בכף שתבצעו זאת עצמאית ולא בסיור מאורגן.