טיול משפחתי של שבועיים ביפן באוגוסט

קיוטו - אוסקה - האלפים היפנים - טוקיו. ניסיתי לא לחזור על המון עצות שיש במקומות אחרים ורק להוסיף תובנות למסלולים שעשינו

תאריך הטיולAugust 2023
משך הטיולשבועיים

נחיתה בנאריטה - לאן לנסוע לאחר הטיסה?

למרות המון עצות שקיבלנו להמשיך לטוקיו אחרי הנחיתה - החלטנו לקחת "סיכון" ולעלות על הרכבת המהירה לקיוטו כבר ביום הראשון.
להחלטה היו מספר סיבות:
א. הטיסה נחתה בשעה 14 עד שהיינו מגיעים לטוקיו ומתחילים להבין איפה אנחנו - הלך היום. אז אם כבר הולך היום - בואו ננצל אותו לנסיעה ליעד הראשון שלנו.
ב. העדפנו שלא לפצל את טוקיו לפעמיים אלא להגיע אליה בסוף ולחוות אותה באופן מלא.
בדיעבד, ההחלטה שלקחנו היתה מאוד מוצלחת -
הרכבת מאוד נוחה (לקחנו מקומות שמורים כולל למזוודות), הצלחנו להירדם בה הרבה יותר טוב מהטיסה וכך הגענו לקיוטו יותר מאופסים, אכלנו משהו והלכנו לישון.
למחרת כבר היינו רעננים והתחלנו את הטיול עיר.

מזג אוויר, שעות פתיחה וזמן הטיול

הטיול באוגוסט מאתגר בגלל מזג האוויר החם והלח מהגיהנום.
כל תנועה יותר קש, יש הרבה התעסקות עם החום ולכן הטיול היה איטי יותר.
תקחו בחשבון ששעות הפתיחה של מרבית המקומות הם בסביבות 10 אפילו 11, וחלק גדול מהמקומות כולל המסחר נסגר בשעה 17. לכן, הזמן האפקטיבי הוא מוגבל ויש סיכוי שלא תספיקו את כל מה שתכננתם.
חלק מהמקומות בקיוטו רחוקים מרחק של שעה נסיעה ועם לוחות הזמנים של שעות הפתיחה והסגירה מורכב להספיק הרבה ביום אחד.
אם אתם רואים שזה המצב - תחשבו מראש על מה אתם מעדיפים לוותר. בטח אם מטיילים עם משפחה ולוחות הזמנים מורכבים אפילו יותר.

לגבי מזג האוויר -
תציידו במטריה / שמשיה,
מאוורר על בטריות שאפשר לקנות בכל חנות / מניפה
והכי חשוב לקנות מגבונים לחים שכתוב עליהם 3- או 4- הם ישנו לכם את החיים!!! הם מצננים את הגוף ומאפשרים להמשיך לפחות לחצי שעה נוספת :)

מצודת קיוטו

תקחו בחשבון שכמעט עד סוף המסלול אין מקום לקנות מים.
תצטיידו בהרבה מים לפני. אין במצודה מיזוג ומאוד חם.

יום באוסקה

בגלל החום הכבד -
החלטנו לוותר על נארה ולנסוע ליום טיול באוסקה.
הילדים מאוד נהנו כי קיוטו קצת כבדה עם המקדשים והאתרים העתיקים שלה.
אוסקה היא עיר גדולה והבילוי בה היה יותר משוחרר מבחינתם (מה עוד שהלכו למסעדה שווה).
נסיעה של שעה לכל כיוון.
הלכנו לטירה, עלינו לתצפית והסתובבנו בעיר.

האקונה

להאקונה הגענו בלילה אחרי יום טיול בקמיקוצ'י.
התחלנו את המסלול בהאקונה בתחנה TOGENKAI-GO (תחנתאוניית הפירטים) שזה הפוך ממה שבדרך כלל מתואר -
היו לזה מספר יתרונות:
א. אין בעיית חניה בבוקר.
ב. התחנה הזו פחות צפופה בשעת הבוקר ואפשר לקנות יותר בקלות את הכרטיס המשולב.
ג. בחום, עדיף היה לעשות את הטיול עם הספינה בשעות הבוקר כשעדין סביר בחוץ
הכי חשוב לא להתקמצן על כרטיסים של VIP שעולים קצת יותר. הם יתנו לכם יתרון משמעותי בעליה על האוניה בכל התחנות והכי חשוב יש למי שקונה אותם מיקום שווה בהרבה בחזית של האוניה.
שימו לב שהכרטיס המשולב לא כולל את הנסיעה ברכבת שעולה ויורדת בהר והיא עולה סכום נוסף.
אחרי שהגענו לתחנה האחרונה במסלול, החלטנו לעלות עם מונית עד לתחנה הראשונה של הרכבל ומשם חזרנו לאוטו. זה היה מהיר יותר וגם כלכלי יותר.

האלפים היפנים ונהיגה

בזמן שהיינו בקיוטו התחיל טייפון רציני שחייב אותנו לשנות מסלול.
אני לא מפרטת את כל מה שקרה, כי טייפון כזה מגיע אחת לכמה שנים ומשפיע כל פעם באופן אחר - אז אין ממש מה ללמוד ממנו לפעמים הבאות. עצה אחת - אם אתם יודעים שאמור להגיע טייפון רציני - שווה מאוד להתייעץ עם מישהו מקומי שיעזור לכם להבין את המצב.
בכל מקרה, נאלצנו לשנות את התכנית ובמקום לנסוע לאלפים נסענו מקיוטו לטוקיו ואחרי שהטייפון הסתיים והתחבורה אפשרה להגיע לטאקימה עלינו על הרכבת והגענו לטאקימה. המשמעות היתה קיצור של יום אחד באלפים.
התכנון היה לשלוח את המזוודות הגדולות למלון בטוקיו ולקחת רכב מטאקיאמה (היינו אמורים להגיע אליה באמצעות רכבת מקיוטו).

הנסיעה בצד ימין מוזרה, אבל מתרגלים תוך כמה זמן ולא היו בעיות בהקשר הזה.
תקחו בחשבון שהנתיבים בכבישים מאוד צרים ולפעמים זה מרגיש לא בטוח.
הנסיעה באלפים מאוד איטית ומפותלת מאוד (המהירות המותרת לרוב 50 קמ"ש)
כל הדרך יש מקומות עצירה. בשעה 17 חלק מתחנות הדלק נסגרות.
לקחנו רכב יותר גדול ( Toyota Noah עם 7 מושבים) וזה אפשר לכולם לשבת בנחת בנסיעות הארוכות מאוד בין התחנות.
את ההזמנה עשינו ישירות דרך האתר של טיוטה ובסוף נראה לי שיצא לנו יותר טוב, כי הצלחנו לעשות שינויים בהזמנות של הרכב (שוב הטיפון...) אחרי המועד המותר.
כדאי שיהיה יותר מנהג אחד שמותר לו לנהוג על הרכב, כי הנסיעות ארוכות, איטיות ומעייפות.

לא לוותר על טבילה באונסן. לחלק מאיתנו זה היה מביך, אבל זאת חוויה מאוד נחמדה וכיפית.

במצומוטו הגענו לטירה בשעות הערב והסתבר שבימי רביעי (לפחות בקיץ), יש אירועי הרקדות ושירה בטירה.
הצטרפנו בשמחה לריקודים והיה מאוד כיף.

למרות שחשבנו שנספיק לעשות ביום אחד את קמיקוצי ואת האגמים - בסופו של דבר הצלחנו לטייל רק בקמיקוצי ולאגמים כבר הגענו בערב.

את הרכב החזרנו ב- ODAWARA ליד תחנת השינקנסן לטוקיו.
לא חשוב לאן תחזירו רק אל תחזירו בטוקיו. זה מיותר לגמרי.
קחו בחשבון שהרכבות מהאזורים הכפריים מסתיימות בשעות מקודמות יחסית, אז שווה לתכנן את ההחזרה גם ביחס לשעות הרכבת.

טוקיו

ביום הראשון לקחנו הדרכה בעברית.
ההדרכה יקרה אבל תכלס היתה מצויינת כי היא נעשתה עם בחור שחי ביפן ועזרה לנו להכנס לווייב של טוקיו.
ההדרכה מומלצת מאוד אבל בעיקר אם אתם מצליחים לארגן אותו ליום הראשון. זה עוזר להתאפס קצת ולהבין את המנטליות של המקום.

למוזיאון של TEAMLAB קנינו כרטיסים ב- TRIP.COM הם היו זולים באופן משמעותי מהאתר הרשמי ומשום מה היו גם יותר אפשרויות לכרטיסים מהאתר הרשמי.

מלונות למשפחה

היינו חמישה ואני רושמת רק את המלונות שאני ממליצה עליהם -
בקיוטו -
לקחנו שני חדרים ב- LE STUDIO
מלון מאוד נחמד, הבעלים דובר עברית ועזר לנו מאוד כשהיינו צריכים להבין מה לעשות עם הטייפון.
יש מטבחון ומכונת כביסה

במטצומוטו יצא שהיינו בשני מלונות ועל שניהם אני ממליצה בחום -
BUENA VISTA - מאוד קרוב לתחנת הרכבת ולאוטובוסים. חדרים נחמדים, הצוות ממש ממש נחמד וארוחת בוקר מעולה.
THANK YOU HIPO INN - דירה שמספיקה ליותר ממשפחה אחת נמצאת מאוד קרוב לטירה. דירה ענקית עם מטבח ומלא מקום.

בהאקונה ישנו במלון ריוקן שנקרא MITAKE בחדר שהספיק לכולנו.
במלון הזה יש אונסן פרטי ואונסן ציבורי של המקום עצמו.
מצד שני, אין מקלחות בחדרים.
אנחנו נהננו מאוד מהחויה.

בטוקיו -
מלון SHIKINOSAI AKIHARABA HOTEL
מלון שמתאים מאוד למשפחות, יש בו מטבחון ומכונה כביסה, שני חדרים יחסית גדולים. מיטה אחת זוגית, מיטת יחיד ושלושה טטאמים.
קרוב למספר תחנות מטרו כולל JR אבל במרחקי הליכה לפחות של 10 דקות מהתחנות.
המלון נמצא ברחוב שקט אבל ממש קרוב לAKIARABA ושם יש הרבה אקשן, כולל בשעות הערב.

אוכל

אנחנו משפחה מורכבת: חלק קניבורים, חלק צמחוניים.
לא אוכלים חזיר ופירות ים
וחוץ ממני אף אחד לא אוכל דגים.
לא היה פשוט למצוא מקום שמתאים לכולם...
מי שצמחוני שלא יבקש" מנה צמחונית" או "ללא בשר" אלא kבקש "בלי חיות"
היו מקרים שביקשנו מנה צמחונית וקיבלנו אותה עם שרימפס או סוגים אחרים של דגים שמבחינתם לא נופלים בהגדרה של צמחוני או בשר...
היו שתי מסעדות בשר מצויינות ומסעדה מקסיקנית, שצריך להזמין להן מקום מראש:
אחת באוסקה - COOKPARK
השניה בטוקיו - NABEZO
בטוקיו - מסעדה עם אוכל מקסיקני - las dos caras

לסיום

חודש אוגוסט הוא חודש מאוד מאתגר, אבל בסופו של דבר היתה חוויה מהנה מאוד לכולם.
תזרמו עם מה שאפשר ותהנו מכל רגע.