חודש ימים תרמילאיות ביפן

זוג תרמילאיות שהגיעו ליפן כחלק מהטיול הגדול. שילוב של ערים גדולות ומוכרות, טבע, תרבות יפנית והרבה טרמפים ופתרונות יצירתיים.

תאריך הטיולNovember 2022
משך הטיולחודש
עונה מומלצתליפן שתי עונות מרכזיות: 1. מרץ- מאי: תקופת פריחת הדובדבן והפסטיבלים. 2. ספטמבר- נובמבר: תקופת השלכת, השלג והקריסמס.

אנחנו זוג תרמילאיות צמחוניות שהגיעו ליפן כחלק מ"הטיול הגדול" שלהן,
כלומר-
1. ניסינו לחסוך איפה שאפשר, אחרי הכל יפן היא מדינה יקרה (מזכירות- אנחנו תרמילאיות). לכן אופי ההתנהלות שלנו מתאים למי שמנסה לחסוך בכסף ופחות בזמן. לא היה לנו זמן קצוב.
2. הוסטל עם מטבח הוא קודש. מבחר האוכל הצמחוני ביפן הוא מצומצם מאוד.
*בנוסף קשה מאוד למצוא ארוחת בוקר מערבית ולכן גם את רוב ארוחות הבוקר הכנו ואכלנו בהוסטל/ או בסבן אילבן.
3. סים - לא רכשנו חבילת גלישה לאורך
כל הטיול. בערים הגדולות ניתן למצוא
Wi-Fi כמעט בכל פינה ולכן הרגיש לנו מיותר לרכוש.
4. Google.
אחלה גוגול שבעולם.
נעזרנו בו לניווט, מציאת מקומות לינה (גם כאלה שלא מופיעים בבוקינג), תרגום (ממליצות להוריד את השפה היפנית), ומסעדות שוות.
5. טרמפים- דרך מצוינת לחסוך בעלויות, אבל יותר מכך דרך נהדרת להיפגש עם מקומיים ולהכיר גם פנים אחרות של יפן. היפנים מקסימים ומאוד רוצים לעזור, הרגשנו מאוד בטוחות (2 בנות)
כדי להבין את עולם הטרמפים ביפן, נעזרנו המון בwikitravel -
https://wikitravel.org/en/Hitc... .
בהמלצת חברה, הכנו שלטי קרטון עם שם היעד ביפנית.

טוקיו (5 לילות)

טוקיו היא המטרופולין הגדול ביותר בעולם.
גרים בה כ-30,000,000 איש.
עיר יפייפיה, עמוסי בגורדי שחקים, פארקים עצומים, מסעדות מגוונות, מוזיאונים וחנויות.
יכולנו לבלות בה כמה שבועות בכיף.
לפני שמגיעים כדאי לתכנן מה מעניין אתכם לעשות בעיר בגלל המבחר הגדול.
אנחנו ישנו 5 לילות בהוסטל בשם “sakura hostel” באיזור אסאקסה. איזור מקסים, שקט יותר משינגוקו ושיבויה המוכרים ולדעתנו האישית עדיף עליהם.
ישנו במחיר של בערך 75 שקל ללילה (מחיר זול יחסית לטוקיו). בבקרים היינו לוקחות קווי מטרו לאן שרק רצינו (בערך 250 יין שזה לא נורא בכלל).
הוסטל נקי ונעים, הצוות הכי מתוק שפגשנו לאורך כל הטיול במדינה, מתארחים שם אנשים אדירים כמו שף יפני שדאג לנו לנישנושים מפנקים כל ערב. בישלנו במטבח מאובזר ונוח, וקיבלנו ארוחת בוקר ומשקאות חינם לאורך כל היום. מומלץ בחום!!

מה עשינו בעיר?
לטייל בחודש נובמבר- דצמבר מביא איתו לא מעט ימים גשומים או מעוננים. אבל רוב הימים היו בהירים ושימשיים ולפיהם תיכננו את הימים בעיר.

-הפארקים המטריפים של טוקיו:
אואנו פארק, שינגוקו גויאן (500 יין כניסה), שינגוקו סנטרל פארק, יויוגי פארק.
בחודש שבו היינו בעיר בכל פארק הייתה שלכת מדהימה של עצי הגינקו הצהובים ועוד מלא סוגים שונים של שלכת יפנית.

‏-Tokyo national museum:
מוזיאון ענק במחיר כניסה של 1,000 יין. מכיל כמה בניינים של גלריות אמנות והיסטוריה של יפן ושל אסיה בכלל. ממליצות בחום להגיע בתחילת היום על מנת להספיק כמה שיותר. המוזיאון נסגר ב17:00 בצהריים.
יש בעיר המון מוזיאונים של אמנות מודרנית וקלאסית, שווה לחפש קצת מעבר למה שמוכר ולגלות הפתעות מעניינות. רוב המוזיאונים עולים מחיר כניסה של בערך 1,000 יין ויותר.

-רחובות שינגוקו שכיף להסתובב בהם בין החנויות והמסעדות ולהיכנס שם לתחנת הרכבת העמוסה בעולם שהיא בין החוויות ההזויות שחווינו בעיר, רחובות שיבויה וחובה על המעבר חצייה הגדול בעולם.

-בניין השלטון המטרופוליני של טוקיו:
בניין עסקים בגובה של 47 קומות שניתן לעלות אליו בחינם ולהנות מנוף וואו על כל העיר. שווה לבוא לקראת שקיעה או בשעות הבוקר.

-פשוט להסתובב ברגל/באופניים ולגלות מקומות ורחובות קטנים, בתי קפה בין סמטאות, פארקים קטנים ושדרות שלכת מחוץ לשביל הסושי המוכר. היפנים מלאי הפתעות ולפעמים להסתובב באקראיות ביניהם ולהסתכל זה חוויה בפני עצמה.

פוגי סאן - אגם קוואגוצ׳י (2 לילות)

השארנו את התיקים הגדולים בטוקיו וממנה טפסנו טרמפים לאגם kawaguchi.
אחד מחמשת האגמים שמקיפים את ההר. יצאנו ברכבת מהעיר לתחנת התרעננות על הכביש המהיר מטוקיו לאיזור חמשת האגמים של פוגי. https://maps.app.goo.gl/FNYjQz....
על קרטון כתבנו את היעד ביפנית מה שעזר לתקשר מול המקומיים. בעזרת שלושה טרמפיסטים יפנים מקסימים הגענו לאגם שמחות ומרוצות!
ישנו בגסט האוס מתוק באירוח יפני בשם samurise retro שעלה לנו 8,500 לזוג לשני לילות.
מקום קטן ושקט עם מטבח מאובזר, קרוב לאגם ולסופרמרקט גדול.
בבוקר למחרת יצאנו לסיבוב הליכה סביב האגם (אפשר גם להשכיר אופניים). כדאי להסתכל כמה ימים לפני ההגעה מה מצב המזג אוויר בשביל להרוויח ראות יפה.
כשאנחנו היינו שם באמצע נובמבר השלכת הייתה בשיאה ומהיפות שראינו וההר כבר היה מושלג.
ממליצות על שדרת שלכת מטריפה שנקראת Momiji corridor.
לטעמנו מספיק שני לילות בשביל לחוות את היופי של האיזור. לשיקולכם האישי..

טוקיו (2 לילות)

חזרנו לטוקיו בטרמפים, וישנו עוד שני לילות בהוסטל האהוב.
הלילה שבו הגענו לעיר היה הblack Friday.
סגרנו מראש 2 לילות בהוסטל שלנו באסאקסה אבל שווה לציין שבתקופות כאלה בשנה כדאי מאוד לסגור לינה כמה ימים מראש אחרת זה באמת הופך להיות יקר נורא. העיר הייתה מפוצצת ובוקינג התרוקן לגמריי. רלוונטי לכל יפן, לא רק לערים הגדולות.

העברנו עוד יומיים כיפיים ברחבי העיר ונהננו ממבצעים ואירועים של הבלאק פריידי.
זה הזמן להתפרע בחנויות יפניות כמו מוג׳י ויוניקלו ולמלא את המוצ׳ילה עד אפס מקום. המחירים באמת זולים משמעותית מבדרך כלל ומורגשים בכל חנות פשוטה בעיר.

התכנון המקורי היה להמשיך למטסימוטו ומשם לשמורת הטבע קמיקוצ'י. לכן החלטנו לחזור לטוקיו כי המעבר מאיזור כפרי אחד לאחר עלול להיות מורכב בטרמפים.
במפתיע גילנו שהשמורה סגורה- בכל שנה השמורה נסגרת לחודשי החורף!

בדיעבד, כדי להמשיך לנגויה מאיזור פוג׳י לא היינו חוזרות לטוקיו.

נגויה (לילה אחד)

מטוקיו חזרנו לתחנת כביש שש כמו שאנחנו אוהבות לקרוא לה, וניסינו את מזלנו עם שלט לעיר נגויה.
התכנון היה להעביר לילה אחד בעיר וממנה לצאת בבוקר למחרת לעיירה magome בעמק קיסו שם עוברת דרך הנקסנדו שאפשר למצוא עליה מלא מידע באינטרנט.
ישנו ב1,500 יין למיטת דורמז אחת בwasabi hostel שהיה חמוד וענה על הצורך להיטרק בזול.
ארוחת ערב סבירה פלוס מהסבן אילבן והלכנו לישון.

מאגומה(לילה אחד)

בעזרת רכבת הגענו לעיירה Nakatsugawa שממנה תכננו לתפוס טרמפים, מה שהתברר כרעיון פחות מוצלח.
בסוף הגענו אל הכפר באוטובוס בשעה די מאוחרת.
ישנו בMega view home stay במחיר 8,000 יין לזוג ללילה.
הכפר רגוע ומקסים.
כל המסעדות והחנויות נסגרות מוקדם סביב 17:00. תחזית גשומה ליום למחרת שיבשה את התוכניות שלנו לקום מוקדם ולצעוד בעמק קיסו עם התיקים הקטנים (רוב הציוד השארנו בנגויה).
ולכן, בסוף לא צעדנו את המסלול במלואו.

בבוקר הגשום למחרת קמנו והתחלנו ללכת ברגל לכיוון אונסן במרחק 40 דקות הליכה מהכפר. בדרך חצינו כביש מהיר בדיוק מעל תחנת רענון וכמו טרמפיסטיות מכורות לא יכולנו להישאר אדישות למראה ענינו!
ויתרנו על האונסן, התארגנו מהר על קפה ונשנושים לדרך ונעמדנו מתחת למטריה עם שלט קרטון מחכות ליפני המושיע.
בחור חביב אסף אותנו והוריד במרחק 5 דקות הליכה מההוסטל- וואו!

מידע חשוב-
יש תחבורה ציבורית מצומצת מ Nakatsugawa אל הכפרים Magome וTsumago-juku, וגם קו אוטובוס שמחבר בין שני הכפרים הקטנים האלו.
חשוב לבדוק את השעות מראש וגם תחזית!

נגויה (לילה אחד)

חזרנו!
לינה בchoukou hotel במחיר 3,400 יין לזוג ללילה.
בבוקר למחרת בעזרת רכבת הגענו אל https://maps.app.goo.gl/RyQ65B...
תחנת רענון על הכביש המהיר לקיוטו.
בדרך הלכנו ליד יער במבוקים טבעי ומהמם.

מהתחנה אספו אותנו שני יפנים מקסימים שהזמינו אותנו לארוחת צהריים, ואפילו פינקו בקינוח מיניונים בטעם בננה שמסרו לידנו כשהורידו אותנו בלב קיוטו!
מצורפת תמונה.

קיוטו (5 לילות)

מה עושים בקיוטו? שאלה מצויינת!
קיוטו, בשונה קצת מטוקיו היא עיר מלאה בתרבות ומקדשיי שינטו ובודהיזם, רחובות מקסימים, תרבות יפנית עתיקה ומודרנית וסצנת אוכל וואו. מההתרשמות שלנו יש בה המון גיוון ואפשרויות מרתקות.
ישנו בהוסטל חמוד ביותר בשם “One world togi ” במחיר של 4,000 יין ללילה לחדר זוגי מתוק. המקום מרוחק מעט מהמרכז המוכר, אבל כלל מטבח גדול ופינוקים חינמיים כמו אופניים ומכונת כביסה.
בעל ההוסטל הוא יפני שטייל הרבה בעברו ושמורה אצלו בלב פינה חמה לתרמילאים.

מה אנחנו עשינו בקיוטו?
-איזור Arashiyama.
איזור שידוע במקדשי הזן הרבים שבו ובגינות המרהיבות.
ביקרנו ביער הבמבוקים היפייפה והמוכר,
ובמקדש זן מטריף בשם Tenryu -ji (מחיר כניסה של 800 יין).

- Fushimi Inari taisha.
רצף שערי השינטו הכתומים של קיוטו.
כניסה חינמית לאלפי שערים בגדלים שונים שכל אחד מהם נתרם ע״י גורם אחר. גודל השער כגודל התרומה.
לא היינו מוותרות על ביקור שם!

-איזור Gion ורחובות הגיישות המפורסמים.
רחובות צפופים, מלאים בבתי עץ ישנים והמוני תיירים.
מדדנו קימונו בחנות וינטג׳, שתינו קפה בסניף סטארבקס בעיצוב יפני מסורתי ונישנשנו ממתקים יפנים שהקשר ביניהם לבין המילה ממתק הוא מקרי בהחלט.

-Nishiki market והסביבה.
שוק אוכל צבעוני ותיירותי שנסגר כל יום ב17:00.
הזדמנות לטעום מאכלים יפנים ולהנות מאווירת השוק וסביבת החנויות שלצידו.

-מקדש Kiyomizu - dera.
במילה אחת - וואו!
בחמש מילים - המקדש הכי יפה שראינו במזרח!
שרשרת מקדשים בודהיסטים מרשימים ביופיים עם נוף על כל העיר, הגענו קצת לפני השקיעה והאיזור כולו נצבע בזהב.
לא לפספס!

-מקדש הזהב Kinkaku-ji.
עוד אחד ממקדשי קיוטו עוצרי הנשימה.
שילמנו מחיר כניסה של 400 יין לביקור קצר בסביבת המקדש.
היה וואו.

אוסקה (2 לילות)

לאוסקה הגענו ברכבת קצרה מקיוטו.
ישנו בהוסטל בשם "The stay". הוסטל במיקום מרכזי, עם מטבח מאובזר נקי וחדש.
אוסקה ידועה בסצנת חיי הלילה, הצבעוניות ואוכל הרחוב.

בערב הראשון הלכנו לסרט בקולנוע- הייתה אחלה חוויה.
התיישבנו בכיסאות אקראיים באולם ריק למדיי, לשתי בנות יפניות שנכנסו היו מסומנים בדיוק המקומות בהם ישבנו.
מבטים מובכים אך ברורים גרמו לנו להבין שתפסנו להן את המקום.
זזנו 3 כיסאות הצידה באולם הריק והסדר חזר על מקומו (בכל זאת, קולנוע ביפן).
יום למחרת הסתובבנו ברחובות העיר העמוסים, חיפשנו רכב להשכרה (פירוט בפרק הבא), קנינו בגדים וספגנו מאווירת העיר הכל כך הזוייה הזו. בערב יצאנו לפאב לראות את יפן משחקת במונדיאל-
חוויה מיוחדת לאללה!
לשמוע אותם שרים בגאון את ההמנון וצועקים ביפנית מכל גול שהתפספס..
חזרנו להוסטל עצובות על ההפסד אבל שמחות על החוויה.

האי שיקוקו (4 לילות)

יחד עם עוד 2 חבר'ה חמודים שפגשנו שכרנו רכב ל5 ימי טיול באי שיקוקו.
האי כפרי יותר, וקשה לטייל בכולו ללא רכב. הוצאה לא זולה אבל לא מתחרטות בכלל.
הזדמנות מעולה לראות פנים נוספות של יפן, לחוות את הטבע ההרמוני, השקט ועוצר הנשימה שיש לדרום המדינה להציע.
השכרה יומית של רכב עלתה לנו 6,500 יין.

יום ראשון-
חשוב לציין שכבישי האגרה ביפן יקרים ולכן נמענו מהם איפה שהיה אפשר. היציאה מאוסקה והגשרים בהם נאלצנו לעבור בכניסה לאי לא זולים בכלל ועלו 3,500 יין לכיוון.

עיקר היום היה הנסיעה אל האי. בדרך עצרנו בסניף הורס של הרשת "A happy pancake" ממש על קו החוף. ננסה לתאר בקצרה את האירוע - ענני פנקייק אלוהיים שלבחירתנו הוגשו עם סלט פירות, גלידה וקצפת. היה וואו! בהחלט האטרקציה המרכזית של היום.
לינה בעיר Takamatsu בהוסטל Travel and book hotel- שמומלץ בחום!

יום שני-
נסענו בכביש פתלתל ויפה לאורך נהר Iya. בדרך עצרנו לצד פסל של ילד משתין ועוד נקודות יפות שתפסו את עניינו.
לינה בעיר Kochi בהוסטל Harimayabashi" guesthouse"
מקום קטן ונעים.

יום שלישי-
יום בסימן מפלים ואגמים.
ביקרנו במפל Nikko התכול, ובמקום נוסף הנקרא Nakatsu gorge שיש בו מספר מפלים אגמים ופסלים בודהיסטים.
מים מהצלולים והטורקזיים שראינו ביימנו.
המים קרים מאוד ולכן האופציה של לרחוץ בהם ירדה מהפרק, גם בעונה בעונה אחרת אין להכנס למים - אלה מקומות אסורים לרחצה!
לינה בעיר Shimanto בגסט האוס באירוח יפני שלא ניתן להזמין בו מקום מראש דרך האתרים הידועים.
(זמן טוב להגיד שלמרות שיפן מדינה מתקדמת, בהרבה מהמקומות הכפריים נתקלנו בבתי הארחה שלא מחוברים לאתרים המקובלים ולכן ניתן לישון שם על בסיס מקום פנוי ו/או לבקש עזרה ממקומי להתקשר ולשריין עבורכם מקום).

יום רביעי-
לעת בוקר קמנו ואכלנו ארוחת בוקר זריזה. אני וגאיה הורדנו את הבנים בסדנאת הכנת סכין יפנית מסורתית עם סנסיי מקומי. ״Workshop KUROGANE"
עלות- 14,000 יין לאדם כולל חומרים והדרכה בת מספר שעות.
לא השתתפנו אבל הבנים היו מבסוטים מאוד על החוויה היחודית, הסנסיי המקצועי והזכות ללמוד מלאכה מקומית עתיקה.
אנחנו הבנות התפאננו בים.
החוף היה וואו, והצדפים עוד יותר...
לינה בkochi ב guesthouse lululu בעלות של 3,100 יין למיטת דורמז.

יום חמישי-
השכמה מוקדמת וחזרה לאוסקה.
כמובן עם עצירה חוזרת בפנקייק וצפייה במערבולות שניתן לראות מהגשר החוצה בחזרה לכיוון אוסקה.

אוסקה (2 לילות)

שוב אנחנו כאן!
אחרי העלות הגבוה של שיקוקו בחרנו הוסטל זול יחסית ומרוחק מעט ממרכז העיר.״Cocoroom״ בעלות 2,500 יין מיטת דורמז.
הגענו לשכונה בעזרת קו מטרו מהיר.
נתעכב רגע על המיקום כי כשיצאנו מהתחנה היינו ממש מופתעות.
ברחובות הסתובבו שיכורים, נכים ומחוסרי דיור ולא היה את הריח ה"נקי" המאופיין של יפן.
נדגיש כי בכל מקום אחר בעולם זה לא היה מראה קיצוני כל כך ובטח לתרמילאיות שהגיעו ממדינות עולם שלישי ..
לינה בשכונה הזו סדקה את החזות השמורה והמהודקת של יפן שאליה נחשפנו עד אז. ושמחנו על כך.

האי נאושימה (לילה אחד)

בעברו, נאושימה היה כפר דייגים שננטש.
לא בטוחות מי הגאון שהחליט להרים את הכפפה אבל כיום הוא מוכרז כאי המוקדש כולו לאדריכלות ואמנות!
מקום חובה לדעתינו לחובבות וחובבי הז'אנר.

אחרי מטרו, 4 רכבות ומעברות סוף סוף הגענו לאי.
למעבורת הגענו דרך נמל uno, ואת הכרטיסים קנינו שם בעלות 570 יין לכרטיס הלוך-חזור שתקף ליומיים או 300 יין לכיוון אחד. המעבורות גדולות ואין בעיה של מקום, את לוח הזמנים אפשר למצוא באינטרנט.

על יד הנמל מחכה הפסל המפורסם של האי- הדלעת האדומה של יאיו קוסמה.
אחרי סשן סרטונים ותמונות ישבנו ליד הפסל לפיקניק (הצטיידנו בסבן אילבן שעל יד הנמל) וצפינו בשקיעה.
משם נסענו באוטובוס (100 יין לאדם - מחיר קבוע של נסיעה בודדת באי) והגענו לGuestHouse Umikko. במחיר של 8,000 יין לזוג ללילה קיבלנו בקתת עץ זוגית נעימה וחמודה וקיבל את פנינו זוג מבוגרים מתוקים לאללה. המקום מפעיל גם מסעדה ואכלנו שם ארוחת ערב בליווי קלמנטינה טעימה שקטפו עבורנו מהעץ בחצר.

למחרת בבוקר ביקרנו במוזיאון chichu-
עלות כרטיס 2,100 יין לאדם בהזמנה מראש באינטרנט.
(אסור לצלם בו אז נשמור על אפקט ההפתעה).
מוזיאון גדול ומרשים שנחשב לאחד המוזיאון היפים בעולם- מסכימות עם האמרה הזאת ב100%!
מומלץ בחום!
משם המשכנו ברגל לכיוון ההוסטל וחלפנו על פני פסלים רבים שפזורים לאורך האי והתרשמנו והיופי, ההרמוניה והשקט.

*הערה חשובה- באי אין מבחר גדול של מסעדות וסופרים, ממליצות לדאוג שיהיו נשנושים בתיק.
* כדי לסגור את הלינה נעזרנו בבחורה מקומית שהתקשרה לגסטהאוס לפני ההגעה.

שוב, מעבורת ושלוש רכבות הביאו אותנו בחזרה לקיוטו אהובתנו.

קיוטו (2 לילות)

לאחר כמה ימים גדושים וטובים של מעברים, הגענו לקיוטו לעוד שלושה ימיי מנוחה וספיגת מקדשים לווריד.
ישנו בהוסטל מרכזי בשם ״R hostel” במחיר של 3,700 יין למיטת דורמז ללילה.

ימים אחרונים של כיף עד החזרה לטוקיו ממנה הטיסה.