זוג ב״ירח דבש״ - 16 יום ביפן

זוג שעצר הכול לפני החתונה, ובדרך לניו זילנד עצר לשבועיים + יומיים ביפן המדהימה! אם אתם חובבים ערים גדולות ואוכל טעים במיוחד, הסיפור הזה בשבילכם 🙃 ביקרנו בהירושימהה קיוטו, אוסאקה, נארה, פוג׳י וטוקיו!

תאריך הטיולNovember 2022
עונה מומלצתמתוך 16 ימים היו לנו סה״כ 4 ימים גשומים מאוד. מניחה שזה שילוב של סוף הסתיו (ועוד לא שיא החורף) והרבה מזל.

קצת מבוא

אם אתם קוראים את זה, סימן שאתם מנסים להבין איך, כמה ולמה לטייל ביפן בתקופה בה אתם תטיילו בה. כולם אומרים שצריך לתכנן את יפן מראש, ומכינים אקסלים ולו״זים קפדניים במיוחד. אז רק כדי להבין את הוייב והאנרגיות שלנו, אנחנו באנו לא מוכנים - לא ליפן (ולא לטיול שלנו בכלל, אבל זה כבר סיפור אחר) וממש חיינו מיום ליום. לא היה לנו דברים שחייבים להספיק ולא אטרקציות או מקומות (בילוי או לינה) שחיכו לנו חודשים קודם. לכן מה שתקראו כאן לא יתאים לכל אחד, זה הרבה ״אלתור״ של הרגע, זרימה על מה שהתחשק ומה שקראנו והיה נראה לנו מעניין באותו רגע וכמובן מול מה שהיה זמין ואפשרי.

למרות שזה היה מדהים והתאים לנו, כן נאמר שהיו כמה דברים שיחסית תיכננו מראש וכן כדאי לתכנן ולהזמין מראש לפחות את הדברים הבאים:
* בתי מלון - או שמזמינים מספיק מראש (חודשים), או שממש ברגע האחרון ואז המחירים יורדים קצת. אנחנו הזמנו כמה ימים לפני והיה בסדר גמור (תקציב של בערך 80$ ללילה לזוג בממוצע).
* נסיעות - בשבוע הראשון קנינו JR Pass כי זה יותר השתלם עם הנסיעות הרבות שעשינו והיעדים הרבים שביקרנו בהם. ברגע שיודעים את המסלול כן כדאי להזמין מקום ברכבת (בתהליך מאוד פשוט דרך האתר - לינקים רלוונטיים להכול בסוף) - נטו כדי להבטיח את מקומכם ולהיות רגועים בנושא. כן נציין שיש בחלק מהמקומות קרונות של מקומות ״לא שמורים״ - ניסינו פעם אחת לנסוע בלי לשמור מקום מקיוטו לאוסאקה, השמיים לא נפלו ואלינו לא פנו, אבל זו רק שעה נסיעה אני לא לוקחת אחריות בנושא 🙃
* אטרקציות/ מסעדות - כל עוד אין משהו מאוד ספציפי שאתם יודעים שאתם רוצים ואז כדאי ורצוי להזמין מראש, אתם תהיו ממש בסדר ותסתדרו גם עם הזמנות של דקה 90.

שוב אגיד, היעד הבא שלנו היה 100% טבע, פסטורליות ורוגע ולכן חיפשנו להרגיש כמה שיותר ״עיר״ ביפן, עם מעט נגיעות טבע והיסטוריה/דת אבל העיקר היה פשוט לשוטט בערים הגדולות וליהנות מכל רגע. באמת לא צריך לעשות המון כדי להינות ממה שיש ליפן להציע - היא מטורפת כמו שהיא!

הירושימה

אל הירושימה הגענו בשינקנסן של כמעט 4 שעות (עם החלפה) מתחנת טוקיו. הנסיעה עברה יחסית חלק, ובכללי נגיד שיש ווייפיי ברכבת בחינם, שקעים ומקומות הטענה, שירותים, מכירת אוכל (בעגלה עם בעיקר מנות חמות ושתייה) ומאוד מרווח נוח.
לגבי הJR Pass - יש מחשבון באתר של הרכבת (לינק בסוף) שמחשב עבורכם האם משתלם לכם לקנות כזה או לא, תלוי בכמות הנסיעות שלכם למשך הזמן שתהיו. הוא לא זול בכלל (330$ לשבוע) אבל אם רוצים להספיק הרבה יעדים בזמן קצר הוא בהחלט הדרך הכי משתלמת ונוחה להתנייד בה ביפן. הרכבות עצמן מטורפות, ויוצאת ממש על השנייה - אז תמיד כדאי להקדים לתחנה ולשבת ברכבת בנחת ולחכות לצאת!

ישנו במלון Washington Hotel שהיה במיקום מעולה ומאוד נוח. בתוך העיר מתניידים עם אוטובוסים או מין רכבת-טראם כזו כמו באירופה. ניתן לשלם בשניהם עם כרטיס IC Card, שזה כרטיס הטענה לתחבורה הציבורית ביפן. אנחנו עשינו של חברת Suica בצבע ירוק (שניתן לקבל את השווי הנצבר - אם הוא מעל 200 יין) בחזרה, ופיקדון על הכרטיס עצמו (500 יין).

הגענו להירושימה בשבת בצהריים, ועשינו כמה דברים עיקריים:

* ביקור במוזיאון השלום, יחד עם הפארק וכלל האנדרטאות סביב. המוזיאון מדהים, אבל לא פשוט לצפייה (טיפה יותר קשוח מיד ושם, לרגישים שביניכם) אבל בהחלט חשוב ומלמד. הפארק שמסביב מהמם ומאוד כיף להסתובב בו, בטח אם זה יום שמשי וסתווי כמו שלנו יצא! אפשר גם לשבת על הנהר ולעשות פיקניק קטן או סתם להינות מהשלווה והנוף.

* Hiroshima Outlet - יצא שהיינו באאוטלט בסופ״ש של הבלאק פריידי. וואלה ציפינו למשהו יחסית מעפן, צומת ביל״ו סטייל וטעינו בענק! יש שם מלא חנויות של מותגים שווים כמו ארמני, ועד חנויות בסיסיות יותר כמו H&M. אם נפשכן חשקה בשופינג זה לגמרי המקום, הכול מסודר ונקי, יש מידות כמעט להכול והמבצעים היו שווים בהחלט. ההגעה הייתה עם אוטובוס מתחנה ליד המלון, ויחסית מאוד נוחה - נעזרנו בגוגל מפות.

* ביקור במפעל מאזדה - אז החצי השני שלי חובב מושבע של רכבים, ובגלל התקופה שהגענו והקורונה, הסיורים במפעלים עוד לא חזרו לגמרי. קבעתי לנו סיור למפעל של מאזדה - מתוך הבנה (כי בכל זאת כל האתר בערך ביפנית ותורגם בגוגל טרנסלייט):
א. הסיור עצמו ביפנית ולא נבין מילה - סבבה, רצינו לבוא להתרשם ולראות. לא קריטי ההסברים (למרות שכן זה מוסיף, אבל לא מאסט עבורנו).
ב. זה סיור רק במוזיאון שנמצא בבניינים הראשיים שלהם.
זו למשל *כן אטרקציה שצריך להזמין מראש!* - הזמנתי אותה בערך שבוע לפני וזה היה בול.
מה שקרה בפועל הוא שהיינו זוג הזרים היחיד בתוך קבוצה של כ-20 יפנים, המוזיאון היה אדיר ממש ורגע לפני סיום הכניסו אותנו לתוך המפעל וממש ראינו איך מייצרים מכוניות! גם אם זה היה ל-15 דקות, זה היה מטורף ולגמרי שווה את הסיור כולו! אם אתם אוהבים מכוניות ולא אכפת לכם לזרום עם קבוצה יפנית ביפנית, זה ממש ביקור חובה! אני, שלא חובבת מכוניות גדולה, עפתי מהביקור במפעל ברמות!
כן נציין שלאורך המוזיאון יש הסברים כתובים באנגלית, וכד נכנסנו לתוך המפעל המדריכה הגיעה אלינו והסבירה חלק מהדברים באנגלית, והייתה ממש מקסימה!
כל הסיור הוא חינם ורק מצריך הרשמה מראש.

לא לפספס בהירושימה:
* חייבים לטעום את המאכל okonomiyaki - וכן דווקא בהירושימה. זה כמו החומוס שלהם, יש בכל מקום ולכל אזור סגנון אחר ויש תחרות ביניהם. אנחנו לגמרי הכי אהבנו את של הירושימה.
אכלנו בשני מקומות -
* okonomiyaki hall - שנמצא במרחק של 2 דקות הליכה מהמלון שישנו בו. זה קומה שכל מה שמגישים בה זה את האוקונומיאקי!
* מסעדת Nagata-ya, סמוכה לפארק השלום ויש תור ארוך בכניסה (בכללי היפנים חובבי תורים ואין להם בעיה לעמוד בהם). שווה את ההמתנה, היה מאוד טעים!

חשוב לומר - ה okonomiyaki מגיע לרוב עם חזיר או פירות ים. אנחנו לא אוכלים לא את זה ולא את זה (כן בשר, עוף ודגים) ולכן חיפשנו מקומות שיגישו גרסה ״צמחונית״ ואכן מצאנו בשניהם. ממליצים להוסיף גבינה ובצל ירוק, משדרג מאוד - אה, והמיונז מוסיף ותנסו את כל התבלינים והרטבים שמגיעים בשולחן! טעים!

שמענו שהרבה נוסעים לאי Miyajima שיש בו פגודה מפורסמת ובכללי יפה לטייל בו. אנחנו לא הספקנו הפעם לצערנו, אבל אם יש לכם זמן שתדעו שיש עליו המלצות רבות!

יומיים בקיוטו

אל קיוטו הגענו בשני אחר הצהריים.
ישנו במלון Hotel M’s Est Nanajo שנמצא באזור של תחנת קיוטו, מתוך מחשבה שיהיו לנו הרבה נסיעות ולכן רצינו לישון קרוב לתחנה. המלון היה במרחק של רבע שעה הליכה לתחנת קיוטו, וגם היה קרוב לקו מטרו שקירב אותנו בתוך פחות מ10 דקות לרובע גיון בו ממליצים לרוב לישון. היו קצת מסעדות וברים גם מתחת/ בקרבת המלון כך שהיה לנו ממש נחמד והמיקום ענה על הצרכים שלנו.

בקיוטו עשינו כמה דברים:

* סיור ערב במקדש Yasaka Shrine-
היה נחמד והאורות יפים לראות את המקדש בלילה זה לגמרי מיוחד!

* סיבוב בעיר העתיקה וביקור במקדש Kiyomizu-dera שהוא מקדש שינטו גדול ממש שנמצא בגובה (בקצה הרחובות של העיר העתיקה) ומשקיף על כל העיר ומהמם שם! עמוס מאוד, אנחנו הגענו לקראת שקיעה ואכן היה יפה מאוד לראות את השקיעה משם למרות שהיה קצת מעונן. בכללי יש מדרחוב ממש נחמד להסתובב בו בעיר העתיקה, וגם יש סטארבאקס בסגנון יפני ישן, שיושבים על הרצפה ומורידים נעליים וזה ממש מגניב!

* סיבובים ברובע Gyoen - אחת השכונות הכי מדוברות של קיוטו, מלאה בחנויות גדולות וקטנות, מקומות לאכול בהם וגם ברים! היה סתם כיף להסתובב שם וליהנות מהאווירה של העיר, ששונה מאוד מכל שאר הערים בהן ביקרנו.
מצאנו באחד הרחובות דוכן קטן שמוכר לחם חם עם צורה משונה של כמו קיפוד (קראסט שחתוך לריבועים) - ממש שווה לטעום! שונה ומיוחד!

* יער הבמבוקים Arashiyama- לקחנו בבוקר רכבת JR ליער וטיילנו בו. היער מהמם, וככל שמגיעים מאוחר יותר נהיה עמוס יותר אז כדאי להגיע מוקדם.
מצאנו בית קפה קטן ומקסים שמגיש ארוחות בוקר בסגנון אמריקאי-יפני בכניסה ליער, אז ממליצים עליו בחום!
קוראים לו Coffee Shop Yamamoto.

* Nishiki Market - שוק אוכל ממש מגניב שיש בו הכול מהכול! גם חומרי גלם טריים, גם המון דגים ואוכל רחוב שמכינים במקום! שם טעמנו סאקה ב-100 יין לכוס, וגם כיף לנשנש שם מלא דברים יפנים 😊 כל האזור של החנויות מסביב גם כיפי ומגניב להסתובב!

אם ורק אם אתם כבר ישנים (לא היינו מגיעים במיוחד בדיעבד) במלון שלנו או באזור שלו - במרחק של ממש 5 דקות הליכה יש בר מגניב של ג׳ין וטוניק שנקרא Coffee& craft beer - Sicx.

קיוטו מהממת ויש בה המון דברים לראות. אין ספק שלא הספקנו כמעט כלום אבל זה חלק מהעניין בטיול קצר - לא מספיקים הכול, ונהנים ממה שכן ☺️

יום באוסאקה

אל אוסאקה הגענו אחרי הרבה התלבטויות אם יש טעם להגיע או לא. בסוף החלטנו לנסוע ליום ולגמרי עפנו עליה! יש בה אווירה של עיר גדולה, אוכל טוב, מקומות מגניבים - כל מה שאנחנו אוהבים :) אז הנה מה שעשינו באוסאקה:

* טירת אוסאקה - באוסאקה יש טירה גדולה ומפורסמת. הלכנו אל הטירה וטיילנו בגנים המהממים שהיו סביבה, הגענו עד לחלקה החיצוני אבל לא נכנסנו פנימה לתוך המוזיאון - מי שחובב, מוזמן :)

* בית קפה ינשופים - תקשיבו זה קונספט הזוי ביפן, וחייבים לנסות אותו לפחות פעם אחת. בית קפה, בשיא רוחב סואן, שמגיעים ומשלמים בו כסף תמורת כוס משקה וליטוף חיה. יש כל מיני סוגי חיות בבתי קפה האלו: יש לכלבים, לחתולים, לחיות אקזוטיות יותר כמו נחשים, לטאות, למורים ועוד. אנחנו הלכנו לבית קפה לינשופים ותנשמות וזה היה פשוט הזוי. חוויה משונה ומעניינת בהחלט - לי אישית היה קצת קשה עם המחשבה עליהם ושזה לא מקומם, אבל לא ביכולתי לשנות ולחנך את היפנים 🤷🏼‍♀️

* מהרגע שמחשיך - שווה ממש להסתובב במדרחוב ברחוב Dotombori שהוא הכי אזור עירוני לילי ושוקק. גם הסתובבנו קצת באזור של קניות שנקרא Shinsaibashi-suji וגם הוא היה ממש חמוד.

שתי מסעדות שפשוט *אסור* לפספס באוסאקה:
1. הפנקייקים הכי טעימים שתאכלו בחיים שלכם - The Happy Pancake (זה ממש קרוב לקפה ינשופים אם אתם כבר בשוונג). הפנקייקים כל כך רכים ואוויריריים! וואו! לקחת את הקלאסי בשביל הרוטב (שחשבנו שהוא מייפל אבל הוא לא והוא פשוט מדהים!) ועוד אחד עם מלא תוספות שוות. פשוט מדהים!
2. ראמן חלאל שעשוי מבקר (ללא חזיר!) - Ichiran (No Pork Branch)
סוף סוף מצאנו מקום שמוכר ראמן מבשר בקר ולא חזיר, ולא רק שהוא היה טעים - כל החוויה מסביב הייתה מדהימה והרגישה מאוד מקומית. זו לא מסעדה משפחתית, כל אחד יושב בתוך התא הקטן שלו ומקבל את הראמן שלו (אז לא לבוא עם ציפיות לאווירת שולחן שישי) וממלאים טופס שבו בוחרים איך אתם רוצים שיכינו את הראמן שלכם. מאוד מאוד טעים, ובגלל שזה הסניף היחיד שהוא חלאל בערך ביפן גם מאוד עמוס! להגיע מוכנים לעמוד בתור!

יום בנארה

אל נארה הגענו ברכבת JR ישירה מקיוטו (לא שינקנסן, אבל הרכבות של JR כן כלולות בכרטיס).

אנחנו הגענו בצהריים המאוחרים- ערב כי העדפנו לבלות עוד קצת בקיוטו. בעיקר הסתובבנו בפארק של נארה, קנינו ביסקוויטים מיוחדים והאכלנו את הבמבים היפים והרבים שהסתובבו בפארק להנאתם!
הפארק גדול וממש יפה, והגענו לקראת שקיעה לנקודה מהממת ממש בשם Ukimido והדרך הייתה לא פחות יפה!
הערה חשובה לגבי הבמביז - עם כמה שהם רגילים לבני אדם ומתקרבים, הם בסוף עדיין חיות בר, ורק נגיד שכשהם רוצים אוכל (במיוחד בשעות הבוקר שהם רעבים) הם לא בוחלים באמצעים להשיג אותו, כולל לדחוף את אפם לכיס המעיל. בקיצור, קצת זהירות איתם 😉

בדרך חזרה מהפארק עברנו ברחוב מקורה עם המון חנויות והיה בו גם ממש נחמד (ממש בלב הרחוב, אי אפשר לפספס). אכלנו שם ארוחת ערב וחזרנו לקיוטו - היה לנו אחר הצהריים וערב מושלמים שם!

24 שעות באגם Kawaguchiko למרגלות הר פוג׳י

קצת רקע שהיה חסר לנו כשקראנו על האגמים ועל הר פוג'י -
יש את הר פוג'י עצמו ויש דרכים רבות לראות אותו. דרך פופולרית אחת היא לנסוע לעיר האקונה, ולחוות אותו משם. דרך שנייה אך קצת פחות פופולרית - היא לנסוע לאחד מחמשת האגמים המפורסמים שמקיפים את האגם. אחד האגמים האלו הוא כמובן אגם Kawaguchiko - אליו הגענו מקיוטו בדרך מעט מורכבת, אך היה לחלוטין שווה את זה.

כדאי לדעת שיש רכבת ישירה לאגם - רכבת שינקסן שיוצאת מתחנות טוקיו ועושה עצירות נוספות בדרך. לא ראינו רכבת כזו מקיוטו (יכול להיות שלא היה מקום ולכן הוא לא הציע לנו מסלול כזה מלכתחילה), אבל אם ביכולתכם לסדר שתגיעו לפוג'י ולאגם מטוקיו - ממש עדיף.
אם כן מעניין אתכם להגיע מקיוטו - אנחנו לקחנו שינקסן (היינו עם JR PASS) לתחנה מרכזית סמוכה, שם לקחנו אוטובוס ישיר שלקח כמעט 3 שעות. רק שימו לב שמדובר באוטובוס שדומה לאוטובוס של דן בת"א, ולא אוטובוס בין עירוני גדול (מבחינת ציוד, מזוודות וכו').

זה היה הלילה היחיד ש"הרשנו" לעצמנו להרגיש בירח דבש, ביפן ובכלל בטיול שמתוכנן לנו ולכן השקענו קצת יותר וישנו במלון Fuji View Hotel. המלון היה מדהים ברמות!
לקחנו חדר עם נוף להר, שזה כבר היה עוצר נשימה! החדרים היו גדולים ומפנקים, ארוחת הבוקר הייתה טובה מאוד והשיא בענינו שבמלון עצמו יש בריכות אנסן (שזה בעצם בריכות מים חמים וסאונה) מופרדות לנשים וגברים, אליהם נכנסים עירומים לגמרי. יש גם סאונה, בריכה חמה חיצונית וג'קוזי. זה היה מדהים לפתוח ולסגור את היום בהן וגם אם לא תלכו למלון הזה - זו לגמרי חוויה שצריך לחוות ולעשות ביפן!

בכללי עיירת Kawaguchiko היא יחסית גדולה, אנחנו שכרנו מהמלון אופניים ונסענו סביב האגם (לרוב יש מסלול מסודר) ופשוט נהננו מהנוף בטירוף. יש כמה פארקים גדולים ויפים לאורך האגם - אי אפשר לפספס אותם שנוסעים באופניים, ופשוט עצרנו בהם ונהננו מהנוף העוצמתי של ההר!
המלון לא נמצא במיקום הכי טוב בעיירה, והוא יחסית מבודד (חלק מהקטע אולי?) אבל הוא מספק שירות הסעה שיוצא אחת לשעה מהמלון, ומחזיר מהתחנה המרכזית של העיירה אחת לשעה גם כן.

יש לא מעט מסעדות בעיירה, אך לא מצאנו משהו שהתלהבנו ממנו במיוחד. את ארוחות הבוקר אכלנו במלון, והשאר היו ארוחות לשם לאכול - הפנינות הקולינריות היפניות טרם הגיעו לכאן.
הייתה עגלת קפה ממש מתוקה שכן נהננו לשתות בה קפה שמוכן בשיטה המסורתית היפנית בשם Biding Time Cafe. יש לו שתי מקומות שהוא נמצא בהם, אמר להתעדכן באינסטגרם לפני שבאים (תודה לאל על גוגל טרנסלייט).

יש בעירה גם סופר גדול שאפשר לקנות בו סושי (מה שאנחנו עשינו) או שאר ארוחות מוכנות, ולהצטייד בנשנושים להמשך.

שבוע בטוקיו

אל טוקיו הגענו בסוף השהות ביפן, מלאי ציפיות שלגמרי התממשו ואפילו היו מעל כל מה שחשבנו!
חייבים לומר שזה דווקא היה נחמד להגיע לטוקיו בסוף, רק כי הנחיתה במובנים מסוימים הייתה קלה יותר אליה אחרי שכבר "חווינו" ערים גדולות יפניות.

קצת רקע על טוקיו -
טוקיו מחולקת למספר רובעים, המפורסמים שבהם הם Shiboya ו-Shinjuku. אנחנו ישבנו ברובע שנקרא Akasaka מטעמי מחיר (זול יותר, כי קצת מרוחק יותר) וזמינות (כאן נכנס לתוקף הטיפ על הזמנת מקומות מוקדם ככל האפשר). הקונספט החשוב ביותר בטוקיו הוא לישון קרוב למטרו שמגיע לכמה שיותר (Yamanote Line שייך לחברת JR, ואם ממשיכים עם ה-JR PASS אז גם לא צריך לשלם עוד על רכבות). אם לא יוצא, אנחנו ישנו ליד תחנה שעברו בה גם הקווים האדומים, הכתומים, התכלת והאפור והסתדרנו מעולה. לכל אזור יש צבע, ולכל תחנה יש מספר - מהר מאוד לומדים את השיטה, אל דאגה :)

יש כל כך הרבה לראות ולעשות בטוקיו - צריך לבחור מראש במה להתמקד ומה מעניין אתכם. אם זה עדיין לא היה ברור מכל הסיפור דרך, אנחנו חובבי אוכל - ולכן בזה נתמקד בעיקר :)

Shinjuku:
רובע ענק שמרגיש הכי "עיר" שיש. יש בו מגדלים ענקיים עם המון חנויות יקרות (יותר ופחות), וכמה מקומות אייקונים כמו הקינג-קונג שנמצא על אחד המגדלים.

* בשינג'וקו יש את בניין Isetan המפורסם, אך החכמים שבכם ילכו לבניין לא בשביל מותגי היוקרה שבו, אלא ירדו לקומה -1 ויגיעו לגן עדן של אוכל! כל המותגים העולמיים והיפניים יושבים בתוך תא שטח שגדול מהעיר בה גדלתי בערך, ומוכרים את מיטב מרכולתם. אוכל מוכן, סופר, מאפייה, דגים, קינוחים, פטיסרי, סלטים ועוד ועוד ופשוט לטייל שם שעות על גבי שעות ולאכול. באמת ביקור חובה גם אם אתם לא חובבי מזון מושבעים רק בשביל העושר והיופי!

* Shinjuku Gyoen National Garden - פארק מהמם ביופיו שקצת מזכיר את הסנטרל פארק בלב ניו יורק. יש בו אגם וגשרים יפנים, ואם אתם מגיעים בשלכת/ באביב בכלל תוכלו להינות מצבעים יפים ומרשימים.

Shiboya:
* נמצא מעבר החצייה הגדול בעולם - לא לפספס אותו גם בחצייה עצמה, ולהרגיש חלק בתוך ההמון הגדול, וגם בהסתכלות מלמעלה (הכי טוב בסטארבקס ממול).
* יש גם ברובע הזה המון קניונים וחנויות בגדים גדולות, אחת מהן שמפורסמת נקראת Shiboya109 שזה ממש בניין עצום מלא בגדים ומוסיקה רועשת. הם מנסים "לגרש" את המבוגרים יותר ולמשוך כך את הצעירים. בכללי סגנון הלבוש של שיבואייה קצת יותר מקושקש וצבעוני, רואים את זה בעיקר בבגדים שנמכרים וגם על הנשים עצמן.
* אזור שנקרא Ebisu - יש בו מתחם קטן וכמעט לא נראה של ברים ואוכל ממש ממש מגניב. הגענו אליו אחרי שאכלנו בראמן שנקרא Afuri והיה מעולה. ממש מאחוריו נמצא המתחם - ופשוט כיף לבחור מקום ולהתיישב לשתות בו, וגם לנשנש.

Akihabara: רובע האלקטרוניקה של טוקיו.
מגיעים אליו כדי להסתובב שעות בין חנויות הקומיקס, הגאד'ג'טים והאנימה היפניות.
אם אתם חובבי התחום - לא לפספס הגעה לכאן!
אנחנו טיפה התאכזבנו כי ציפינו לאיזה מתחם ענק עם מלא אלקטרוניקה מגניבה וגאד'גטים אבל לא ממש מצאנו, אלא רק את מתחמי האנימה האינסופיים. כן עדיין נחמד מאוד להסתובב ובעיקר להמשיך להתרשם מהשפע היפני שלא נגמר לעולם.
יחד עם זאת, לא לפספס את החנות Yodobashi-Akiba Megastore שזה פשוט 10 קומות עם הכול מהכול (בתי קפה ומסעדות - אכלנו גם שם בבית הוופל והיה מצוין!), אופנה, אלקטרוניקה, משחקים ועוד ועוד. קומות שלא נגמרות ובתא שטח פשוט עצום! לא לפספס את הקומת משחקים שהייתה סופר מגניבה ואפילו אפשר לשחק שם קצת בקונסולות מחשב שיש!

Kappabashi:
רובע מטורף ולחובבי בישול אסור בתכלית האיסור לפספס!
זה רובע שמוכר כל, אבל כל, מה שצריך למסעדה ביפן או בכלל: סכינים, כלי בישול ואפייה, צלחות, כוסות, סכומים, צ'ופסטיקים מיוחדים (כאלו שעולים גם כמה מאות שקלים), בגדי טבחים ואפילו האוכל מסיליקון שנמצא מחוץ לכל החנויות. אנחנו מצאנו את עצמנו מסתובבים כאן שעות ומתלהבים מהשפע, וכמובן גם קונים סכינים יפניות חדות ומיוחדות!
יש המון חנויות במגוון רחב של מחירים וסוגים, עשו לכם שיעורי בית וסקירת מחירים כשאתם שם ורק אז תחליטו איזו ואיפה אתם קונים.

Ginza:
הרובע היוקרתי של טוקיו, מלא בחנויות מותגים - ממש כמו השדרה החמישית בניו יורק.
יש המון מקומות להיכנס אליהם, קניונים גדולים ומרשימים וממש נחמד להסתובב במהלך היום.

* Ginza6 הוא קניון גדול ומפורסם בגינזה, ויש בו גם קומת אוכל טובה ומרשימה מאוד.
* חנות ה-Uniqlo הגדולה והמפורסמת. מעבר לזה שזה מקום מעולה לקניות, החנות עצמה מעוצבת ממש מגניב ואפילו יש בית קפה קטן בקומה ה-12(!!!) והאחרונה. חוויה ממש להגיע אליה!

כללי:

* תצפית על העיר - Tokyo Metropolitan Government Building - תצפית מאוד יפה ומרשימה על העיר. באנו בשקיעה והיה מהמם! ביום טוב אפשר גם לראות את הר פוג'י!
ההיילייט של התצפית הזו היא שהיא חינמית, בגלל שזה בניין של העירייה - לא צריך להזמין כרטיסים וכלום מראש, פשוט מגיעים ועולים במעלית ויורדים שרוצים. יש בעיר עוד לא מעט תצפיות (גבוהות יותר) בתשלום. לנו הרגיש שזו הייתה מספיק יפה וגבוהה (קומה 50 בערך).

* Tsukiji Outer Market - שוק הדגים הישן שבתכלס, הוא השוק שפעיל ושעונה להגדרה של "שוק". חוץ ממגוון רחב של דגים ומאכלים מיוחדים כמו קיפודי ים, תוכלו למצוא גם ירקות, פירות ושאר מאכלים ומסעדות טעימות. ממליצים על הדוכן שצולה לכם במקום שיפודי ואגיו שהיה פשוט מעולה, על הבית קפה (Teatro Caffe) שמוכר עוגת גבינה יפנית טעימה ש"עוד דקה אכלנו את האריזה. שתינו קפה ב-Turret Coffee Tsukji אך היה לטעמנו קצת חזק מידי, קונספט של קפה שחור בקפוצ'ינו כזה.
כן רק לומר מילה על השוק הדגים החדש שנקרא Toyosu Wholesale Fish Market. השוק נמצא במתחם (שלושה האנגרים) גדולים מאוד ושם כל בוקר יש טקס לקביעת המחיר למשקל טונה לאותו יום. זה מאוד מרשים (המתחם), אבל הגענו באזור 10 בבוקר וכבר לא היה כלום. כן אפשר להיכנס, עם הזמנה מראש (חודשים מראש!) ויש מעט מאוד מקומות. מי שלא הצליח להיכנס לתוך ההיכל, אפשר לראות מלמעלה את השוק - אבל עדיין צריך להגיע מאוד מוקדם! הוא פתוח גם להמשך היום, אבל לא ממש מרשים לראות מתחם מלמעלה עם ארגזים ובלי כלום בפנים. בקיצור, אם אתם רצינים ומשכימי קום - תזמינו מקום זו אמורה להיות חוויה ענקית!

*Team Lab Museum - לא באלי לפרט יותר מידי כי זה הורס את החוויה, אני גם לא מוסיפה תמונות מכאן למרות שזה מקום סופר אינסטגרמי. כל הכיף הוא לבוא מופתעים - לבוא ולהינות!
מוזיאון שמכוון לחוויה רב-חושית, סופר כיף ומתאים גם לילדים!
להגיע עם מכנסיים קצרים (גם אם בתיק ולהחליף שם), ואם עם ילדים אז עם בגדים להחלפה שיהיה. מורידים נעליים בכניסה וכאן נפסיק לספר. אבל סופר מומלץ!

* שוק Miyoko Market באזור Ueno - שוק ומדרחוב אוכל ממש מגניב, נמצא מתחת למסילות הרכבת של טוקיו וממשיך בעצם לכל אורך המסילה. הדבר הכי טוב שהיה שם היה בעצם ראמן ברווז ממש מיוחד שהחצי השני שלי התלהב ממנו ברמות! גם שם יש תור (בכללי קונספט שהיפנים מחבבים) ואם אתם אוהבי ברווזים, לא לפספס! המקום נקרא Kamo To Negi. הקרדיט כולו הולך לנעמה גאון שפשוט הלכנו בעקבות המלצותיה הקולינריות ולא התאכזבנו אפילו פעם אחת! ?
לינק להמלצות בבלוג שלה מופיע בסוף :)

מסעדות מומלצות בטוקיו:
- Katsu Midori - סושי מסוע, אולי הכי טעים שאכלנו ביפן. באמת היה מושלם ברמות!
- Itamae Sushi - רשת סושי (לא מסוע), היה מאוד מאוד טעים.
- Blue Bottle Caffe - בית קפה שעושה קפה מצוין ומאוד כדאי לשתות בו (יש בשיבואיה ברחוב וגם בשינג'וקו אם אני לא טועה). חפשו אותו בגוגל מאפס בקיצור, ייתן לכם מיקומים.
- Yakinoki Like - קונספט של גריל (BBQ) יפני. מזמינים חתיכות בשר ובעצם יושבים מול גריל וצורבים אותם בעצמכם. מאוד מאוד כיף, משביע ויחסית זול וטעים! מומלץ בחום לנסות לפחות פעם אחת.
- קונספט נוסף מגניב של אוכל נקרא Yakitori. שיפודי עוף ובירה, עם תוספות מגניבות. גם כאן מוכרים מלא שיפודי עוף (זולים מאוד) ובירה - העוף מגיע מוכן הפעם, ופשוט אוכלים עוף ובירה, ממש טעים וזול!

• החנות המטורפת - Don Quijote - הפינגווין שמשגע את יפן ומוכר כל מה שרק אפשר לחשוב עליו. חנות עצומה עם בדרך כלל 6-7 קומות שיש בה הכול! מאוכל ואלכוהול, מוצרי טיפוח, צעצועים, בגדים, אלקטרוניקה - והכול צועק, מקושקש וסופר צבעוני. רק בה אפשר לשהות שבועות. ביקור חובה חובה חובה ובכל מקום מחדש כי היא משתנה בין מיקומים!
  • החנות Daiso שמוכרת לכולנו מסניפיה השונים בעולם, כמובן קיימת גם כאן! היא לרוב נמצאת בחנויות התת-קרקעיות שמתחת/ בסמוך לתחנות מסוימות. היא ענקית ועם כל מה שרק רוצים ובמחירי רצפה! מומלץ מאוד לבקר, בטח לקנות פיצ'פקעס בארץ!
  • יש שני סוגים של סושי - מסוע ו"רגיל". שניהם מעולים ממש, לא אכלנו במקום של סושי שהיה בו סושי "דוחה" (כולל בסופר). הסושי מסוע זול יותר, אוכלים ומשלמים לפי צלחת - וגם הצלחות מדורגות לפי מחיר (כל צבע זה מחיר שונה). הסושי תמיד טרי וטעים, ולגמרי מומלץ להפוך אותו לארוחה קבועה.
  • היפנים טובים מאוד בטעמים שונים ומשונים לממתקים שלהם. המפורסם בהם הוא קיט-קט שבאמת יש לפחות 10 טעמים שונים שלו! שווה לנסות לטעום כמה שיותר מהם, לא כולם טובים, אבל זו בהחלט חוויה מגניבה.
  • אם אתם חובבי אלכוהול, דעו שיש ביפן חנויות ענקיות שמוכרות אלכוהול (גם יפני וגם מהעולם) והמחירים סבבה (זול יותר מהארץ). ובכלל, מומלץ מאוד לנסות ולטעום סאקה מהחנויות והברים השונים.
  • ליפן יש כמה מפלסים - לכל בניין גדול שנראה שיש כמה קומות, תמיד תדעו שיש עוד. מתחת לאדמה או עוד כמה קומות לגובה. אף בניין לא מסתיים ב-2-3 קומות. צאו לגלות ותעלו/ תרדו! המקום הכי מובהק לכך הוא באזורי תחנות רכבת גדולות - ובמיוחד בטוקיו בתחנת שיבואיה ושינג'וקו שהן פשוט עצומות, ממש שתי ערים בתוך עיר גדולה, בפני עצמן.
  • יפן היא מדינה ממש בטוחה, הרגשנו באמת בנוח מאוד להסתובב בה בנחת! המקום היחיד שהרגיש מעט מעט מפוקפק היה שינג'וקו בכל מיני סימטאות ברחובות, ובעיקר בלילות. אבל סך הכול הייתה לנו 100% תחושת ביטחון!
  • מבחינת אנגלית - הסתדרנו יופי. הם לא יודעים אנגלית, אנחנו לא יפנית. לא כל מקום מנגיש את התפריט שלו (אבל לרוב יש תמונות לפחות) ולכן כדאי מאוד להוריד את אפליקציית גוגל טרנסלייט ואת השפה היפנית לאופליין. חוץ מזה, לא לפחד לשאול שאלות, לעשות פנטומימה ולבדוק מה קורה איפה שיש תורים - כי היפנים מאוד אוהבים לעמוד בתורים וזה סימן שיש שם משהו מעניין מאוד!
  • השמועה אומרת שיפן היא מדינה מאוד יקרה. נכון ולא נכון. מצד אחד, הנסיעה ברכבות השינקנסן יקרה וגם הלינה (בעיקר בטוקיו) לא זולה. מצד שני, האוכל, הקניות, האטרקציות - הכול יחסית מאוד זול. בטח לא מה שציפינו לפי הסטיגמה על היוקר ביפן (בואו אחרי שמשלמים 200 שקל לאדם על ארוחת בוקר בתל אביב, ברור לכולנו שיפן לא יקרה). הכול כמובן תלוי באורח החיים שלכם ובבחירה הכלכלית שלכם, אבל סך הכול גם למטיילים תרמילאים באמת יפן נגישה מאוד!