טייוואן - עולם קצת אחר

טייוואן היא מדינה קטנה שנמצאת על אי ליד סין, עולם אחר ולא מוכר של טיול - חוויה מדהימה לכל גיל ולכל סוג של מטיילים.

תאריך הטיולApril 2019
משך הטיול3 שבועות
עונה מומלצתהטיול התרחש בחודש מרץ, כך שהעונה די הפכפכה ובמעברים. היו הרבה ימים גשומים אך גם הרבה ימים שמשיים.

טייוואן - רקע והגעה

אז אחרי מירוץ מטורף מסביב לאי, הגיע הזמן להביא קצת מידע שאנחנו לא תמיד מצאנו בסיפורי דרך, אם עדיין יש עוד שאלות, תכתבו בכיף,
תהנו!

רקע:
- 4 חברים
- טיול תרמילאים
- 21 ימים (16 ימים מחוץ לטאיפיי)
- התניידות ברכב
- עלות סה״כ בערך: 1000 דולר.

הגענו ב11 בבוקר לטייוואן, לשדה התעופה הראשי שבטאיפיי.
💰 מטבע מקומי: דו״ט (דולר טייוואני)
💵 100$ טייואני = 12 שקלים
בשדה עצמו משכתי בכספומט 10,000$ דו״ט.
‏📲 Sim: עשינו של חברה מקומית בשדה, ב1000$ ל30 ימים עם אינטרנט ללא הגבלה.
🚂 מטרו: עשינו כרטיס נטען והטענו ב400$ (סהכ 500 כי עלות הכרטיס היא 100)
- המטרו בטאיפיי הולך לפי קווים בצבעים (כל מסלול בצבע שלו), הנסיעות יחסית זולות ובגוגל מפס כשאתה מחפש מיקום הוא רושם לך על איזה קו וצבע לעלות ומתי לרדת ולהחליף.
- יש הרבה תחנות מטרו יחסית שפרוסות בעיר.
# המקומיים בטייוואן, ללא ספק האנשים ה כ י נחמדים שפגשתי בעולם כולו, ויעזרו לך גם אם לא תצטרך.
לא תמיד יבינו אנגלית, וגם אז לא יהססו לשלוף טלפון במהירות כדי לתת לך עצה טובה מהם.

🚘 רכב:
את הרכב השכרנו ממישהי בשם קארן, דיברנו איתה דרך הוואטסאפ והיא עונה מהר מאוד, מתעניינת בפרטים ויש לה אנגלית מצוינת.
בהתחלה קיבלנו הצעה של 23,200, ולאחר מיקוח קצר סיכמנו על 21,900 דו״ט.
העסקה כללה:
- רכב ל16 ימים
- מביאים לך את הרכב אליך
- נהג אחד בלבד (חיסכון, יותר נהגים מוסיף לביטוח)
- ביטוח מקיף על הרכב
‏- Nissan livian, חמש מקומות, נפח מנוע 1600

📌 אוכל: כולם אומרים שטייוואן זה גן עדן קולינרי, אז אנחנו גילינו שעל טעם וריח אי אפשר להתווכח, וציפינו למשהו קצת אחר 🤷🏻‍♂️
מי שחובב פירות ים ודברים לא מזוהים שלא תראו הרבה בשאר המזרח - הגעתם למקום הנכון!
מי שמחפש אוכל מערבי או מקומי מוכר לדוגמת הפריידרייס או מרקים, ימצא אותו במסעדות קצת יותר יקרות.

🌧 מזג אוויר: המזג אוויר בטייוואן הוא די טרופי, היו לנו הרבה ימים גשומים והרבה ימים שמשיים. כדאי להתכונן מראש במעילי גשם מניילון ומטרייה.

טאיפיי

עיר הבירה של טייוואן, מפותחת מאוד ומרגישה כמו עיר באירופה שכל האוכלוסיה שלה פתאום אסיאתית.

הוסטל ראשון: space inn hengyang branch:
✅ מיקום של 6-7 דק הליכה מהמטרו, סגנון חדשני ונוח מאוד, מטבחון עם מילוי מים חינם, מקלחת מדהימה, דורמס נקי וכיפי
⛔️ יחסית יקר (340 דו״ט ללילה, 11$)

🚥 בערב הלכנו לשוק לילה המפורסם שנקרא shilin, ההגעה אליו היא במטרו וירידה בתחנת Jiantan MRT.
השוק עצמו ממש כיפי, אין הרבה דוכני אוכל למי שמצפה (הרבה אוכל רחוב מקומי), אבל אווירה כיפית ולא עמוסה מדי (תלוי מתי באים). ללא ספק חוויה אחלה.
🥐 ארוחת בוקר: קצת מסובך למצוא ארוחות בוקר מערביות, אז קנינו מאפה ברחוב (יש המון מאפיות מצוינות כמעט בכל מקום במרכז העיר), וישבנו באחד הפארקים המקומיים ליד האגם.
🏤 טאייפי 101: היה המגדל הכי גבוה בעולם עד לשנת 2010. יש בו 105 קומות.
לדעתי לא כדאי לוותר, משוגע כמה שהוא גבוה!
כניסה עולה 600 דו״ט אבל אם מציגים תעודת סטודנט (אפשר גם חוגר/רישיון כי הם לא יודעים) אז זה 540$.
🥟 משם הלכנו לאכול צהריים במקום די רחוק אבל טעים ממש! מסעדה בשם Din tai fung, נמצאת בקומת מינוס בקניון.
🚥 עוד שוק ערב כיפי! Raohe night market:
נמצא דקה של הליכה מתחנת המטרו, שווה להגיע.
יש גם קרפ מתוק טעים ומושקע בטירוף!
מיקום: https://goo.gl/maps/omsXUoD98R...
🏢עוד הוסטל מומלץ באחלה מיקום ותנאים: hey bear capsule

צפון מזרח טאיוואן - ג׳יופן ויילן

ג׳יופן (jiufen):
ג׳יופן זו עיר ששוכנת על חוף, נמצאת צפון מזרח לטאיפיי, בערך כשעה נסיעה מטאיפיי (ברכב!).
במהלך הנסיעה אפשר לעצור בנקודות ולהנות מהים הענק של מזרח סין.
המזג אוויר שלנו היה קריר ואפור אז אין ראות לטווח רחוק אבל כמובן שעדיין יפה ושווה כל רגע.
🚥 הנקודה הראשונה שלנו הייתה מוזיאון הזהב (Gold Museum).
📌 טיפ: אין חניה לרכבים פרטים בקירבת מקום, להמשיך קצת עם הרחוב ולמצוא משהו תקין.
למוזיאון עצמו עם הזהב לא נכנסנו, אבל כן יש שביל הליכה של 20-25 דקות (בקצב איטי) בעליית מדרגות למקדש ישן עם אחלה נקודת תצפית שנקרא Jinguashi Shrine. מהנקודה הזאת אפשר לראות הר מאוד גבוה שנקרא teapot (קנקן תה, צורת הסלע שבראש ההר).
חזרנו לרכב ונסענו בערך רבע שעה עד לteapot, אפשר לעלות עם הרכב כמעט עד הסוף, אחרי החניה הכי גבוהה העליה לוקחת משהו כמו 40 דקות הליכה.
📌 טיפ: הבנו שיש אוטובוס שלוקח עד לאיפה שחנינו, צריך לברר מאיפה.
🚥 משם המשכנו לנקודה המפורסמת שהים נראה כמו ייאנג וייאנג, כי נשפך אליו שפך של נחל שנהיה כתום בעקבות האבנים שמצוי בהם ריכוז גבוה של ברזלים ומינרלים.
שמים בגוגל מפס Yin and Yang Sea ונוסעים להנות מהנוף.
הוסטל: jiufen outsider
✅ תנאים טובים, נוח להגיע ברכב, בעלים נחמדים
⛔️ יחסית יקר (500$ דו״ט אבל היינו בסופש)

🌶 בערב הלכנו להסתובב בשוק, יש מסעדות מקומיות טובות והרבה אווירה נחמדה.
הרבה בתי תה עם דברים מתוקים!
מיקום: https://goo.gl/maps/EuiKJ8YA7A...

המשך טיול מזרחה בין ג׳יופן לגונליהו:

🚥 נסענו בבוקר לכיוון החוף איפה שנמצא הסלע הענק בצורת הפיל (elephant trunk rock), שווה הגעה בימים שהם לא סופשבוע (פחות מתויר).
הכניסה לא עולה כסף והיא מתוך מגרש החניה אז לא להיבהל כשמגיעים בניווט לשם, הולכים על הסלעים עד שמגיעים לסלע, בערך 5-7 דקות הליכה.
משם התחלנו נסיעה של שעה עד לתחנת משטרה, כששם התייעצנו עם השוטרים מה אפשר לעשות ביום שהכל גשום.
השוטר הפנה אותנו לבעלת מלון נחמדה מאוד מעבר לכביש שהייתה לה אנגלית מצוינת, והיא המליצה לנו על הרבה מקומות להמשך.
🍔 המבורגר מעולה באיזור ליד ההוסטל the easy space, בשם wow coffee, אחד הטובים שיצא לי לאכול במזרח.
📌 טיפים:
* בימים גשומים קלים אפשר לקנות ב7/11 חליפת ניילון לגשם ועדיין לטייל בכיף, כי לא כזה קר.
* כשקצת הולכים לאיבוד ברעיונות, כל תחנת משטרה או מקומי שידע אנגלית טובה, יותר מישמחו לעזור.

יילן (yilan):

🚥 בבוקר כבר נסענו לכיוון מחוז יילן, הגענו למסלול טיפוס כיפי ברמת קושי בינונית שעולה על ההר.
המסלול ללא תשלום ויש חניה חופשית במקום.
הגעה: בשביל להגיע לכניסה צריך לחפש במפה dali visitor center.
📌 טיפ: כשתקבלו מפה במרכז כניסה, אז חשוב שתדעו שמהנקודה הזאת, המסלול כביכול מתחיל הפוך מנקודה מס׳ 12.
תחילת המסלול מתחילה במעלה הכביש (המסלול עצמו הוא הכביש עד לעליה לתצפית, לוקח בערך שעתיים) והמסלול ממש מקבל צורה של זיגזג.
כל פעם שתראו מדרגות שעולות לתוך הצמחייה, תדעו שזה פשוט לוקח אתכם שלב אחד למעלה במסלול, ואין הבדל בינם לבין הכביש, הם על אותה הדרך.
📌 טיפ: יש שלט ענק עם אזהרות על דבורה מסוימת, אם יש בכם פחד אז תמשיכו על הכביש ולא לתוך הצמחייה.

הוסטל: yilan effectivity
המקום ממש חמוד, של אישה נחמדה שלא יודעת הרבה אנגלית אבל מחייכת המון ובעלת גוגל טרנסלייט, אז הכל הסתדר לטובה.
תנאים טובים וקל להגיע ברכב.
עלות ללילה: 340 דו״ט.

🚥 ביום השני שלנו ביילן שוב ירד גשם, אז בעיקר טיילנו באיזור ללא הרבה עשייה, היינו במפעל וויסקי אבל חשוב לדעת מראש שהסיור הוא רק בסינית ולכן ויתרנו עליו.
משם נסענו למרכז לאומנות בשם centro nacional de artes שהיה ממש יפה עם הרבה חנויות בפנים, במשך היום יש גם יותר דברים לעשות (משעה 17:00 הכניסה חינם כי הסגירה ב18:00, אך הדבר היחיד שנשאר פתוח זה חנויות תכשיטים/ביגוד/מזכרות)

בלילה השני ישנו בהוסטל: X square.
עלות ללילה: 400 דו״ט.
הוסטל עם תנאים מעולים, מיקום אחלה, צוות נחמד מאוד.
ההגעה להוסטל במדויק עם רכב לא כל-כך ברורה כי מבחוץ אין שילוט באנגלית, אז מומלץ להתקשר פשוט להוסטל להכוונה פשוטה.

מזרח טאיוואן - חוואליין ושמורת הטרוקו

חואלין:
התחלנו את הנסיעה מיילן וסה״כ לקחה לנו ברכב כשעתיים.
🚥 שמנו בוויז Taroko national park visitor center.
📌 מומלץ מאוד! להגיע למרכז מבקרים להתייעץ איתם, כי טארוקו זו שמורה ענקית וקל מאוד ללכת לאיבוד (בקטע של רעיונות) לאיזה מסלול להגיע, ובנוסף במרכז מבקרים האנגלית של הפקידים בכניסה מצוינת, ומסבירים על כל מסלול מפורט מבחינת שעות, רמת קושי וטיפים.
רוב המסלולים לא עולים כניסה, חניה חופשית ובנוסף לא צריך פרמיט (אישור כניסה).
🚥 המסלול הראשון שעשינו היה קצר כי הגענו יחסית מאוחר (רצינו לסיים עד 4 אחהצ כי הסבירו לנו שכבר נהיה מעונן ולא כיף לטייל).
עשינו מסלול בשם Shakadang trail, שהיה כ3 דקות נסיעה מהמרכז מבקרים. שימו לב שעל המפה הוא לא מצויר ברור על איפה הכניסה, אז תחנו בחניה הקרובה והירידה אליו היא מהגשר עצמו, שיש מדרגות שמובילות אתכם למטה מתחתיו.
המסלול עצמו מישורי, כיפי ונוח, ומומלץ להגיע בשעות מוקדמות כי יש הרבה בתי ספר/טיילנים.
הוא לא מעגלי ולכן ניתן לעצור איפה שרוצים ולחזור בחזרה כשממצים.

הוסטל בחואלין: outdoor sport hostel.
עלות ללילה: 7$.
תנאים מעולים, טוב לבעלי רכב כי נמצא מעט רחוק מהמרכז של חואלין ולכן קל להתנייד אליו וממנו רק עם אוטו במרחק של 10 דק נסיעה.

🚥 ביום השני בטארוקו התחלנו ממסלול הswallow grotto , שמסתבר שהוא מסלול הליכה על המדרכה (מדרכה מגודרת מהכביש) שכל המהות שלו זה הליכה והסתכלות על המצוקים מהכביש, הנוף יפה אבל אנחנו התאכזבנו כי ציפינו למסלול בטבע.
🚥 משם המשכנו למסלול הליכה בשם Lushui trail , מסלול יפיפיה שמתחיל בעליה קלה של 10 דקות וכל השאר מישור.
הנוף מדהים וכיף ללכת שם, עד לנקודת הפיצול לוקח 40 דקות הליכה.
בנקודת פיצול יש 3 אופציות:
- לחזור את המסלול בחזרה לחניה
- לרדת בחזרה לחניה אבל דרך הכביש (קצר יותר אבל הליכה בשמש ללא נוף)
- להמשיך במסלול מעגלי של בערך שעה וחצי.

🚥 משם הלכנו לנקודה האחרונה שזה המפלים בשם baiyang trail. חונים בחניה מסודרת ומתחילים ללכת בערך 35 דקות לכל צד, גם פה המסלול מישורי, נוף שכל הר יותר יפה מהשני, ובסוף מגיעים למפלים שאפשר לשבת בדק עץ ולהסתכל עליהם בכיף.

🥯 בבוקר הלכנו לאכול במקום ממש טעים בשם Toast & burger, מציע אחלה ארוחות בוקר באחלה מחירים.
קשה למצוא קצת על המפה, אז מיקום:
‏https://goo.gl/maps/247f8dd8Q4u
🍳 עוד מקום לארוחת בוקר מצוינת עם מלא אופציות ואחלה שירות: country mother’s !
🚥 משם הלכנו לחוף ים (החוף עצמו הוא רק מעין חלוקי נחל, לא חול), בשם chisingtan scenic.
הים עצמו בצבע טורקיז זוהר יפה בטירוף, אנחנו לא נכנסנו כי היה קר והגלים היו גבוהים ממש.
🚥 אח״כ נסענו לאגם liyu lake, עדיין מזג אוויר קר ומטפטף אבל עדיין מאוד יפה ורגוע, מומלץ בחום למי שנמצא ביום עם שמש!
🍜 מסעדה מקומית מצוינת וממש טעימה בעיר חואלין:
‏Flower space.

מזרח טאיוואן - מיולי לטאידונג

יולי:
ליד יולי יש שמורה בשם יושאן, עם הרבה מסלולים בפנים.
🚥 אנחנו בחרנו ללכת למסלול די מוכר בשם walami trail.
המסלול בנוי באופי די מישורי (ירידות ועליות ממש קלילות וקצרות), יש גשרים נחמדים בפנים שמעבירים אותך לצדדים יפים יותר של המסלול.
היופי העיקרי מגיע מעצם זה שהמסלול הוא הליכה בתוך ג׳ונגל אמיתי, אנחנו ממש ראינו קופים בעץ במרחק של 10 מטרים מאיתנו.
לחובבי מים - כן יש מפלים במסלול, אבל לא כאלה שאפשר להיכנס אליהם.
בכניסה לשמורה יש שלטים שמזהירים מפני דובים ונחשים - אנחנו לא ראינו כאלה.
המסלול סה״כ הוא שעה וחצי לכל צד, והוא לא מעגלי.

הוסטל:
לא ישנו קרוב ליולי, אלא בעיירה שנמצאת כ45 דקות נסיעה ממנה כי יצא לנו על סופ״ש וחיפשנו משהו לא יקר.
ההוסטל נקרא dong hai באתר של בוקינג, אבל בגוגל מפס הוא בסינית, מיקום:
‏https://goo.gl/maps/dc678Tq5dgA2

🚥 בבוקר ירדנו דרומה למקום בשם sanxiantai bridge.
הגשר מחבר את הולכי הרגל מטייוואן לאי קטנטן שנמצא בסמוך אליה, שגם בו יש מסלול קטן של 15-20 דקות, שהוא כיפי ונוח במישור עד שמגיעים לאפשרות לעלות לנקודת תצפית בראש ההר ליד המגדלור.
העליה לתצפית לוקחת 10 דקות בערך.
המקום ממש יפה, מומלץ, לא מתויר יותר מדי ולא עולה כניסה.
🚥 משם המשכנו בנסיעה של שעה ורבע עד לנקודת תצפית ממש גבוהה על הר בשם sixty stone mountain, העליה באוטו הייתה לא קלה (כמעט ולא סחב) אבל הגענו בסופו של דבר לאחד הנופים היותר מרשימים ויפים שראיתי בחיי.
📌 בחלק מהעונות כל הגבעה הירוקה מוצפת בפרחים כתומים, אצלנו לא היה אבל עדיין לא הוריד מהחוויה!

משם נסענו להוסטל שלנו שנמצא ליד טאידונג (25 דקות נסיעה) בשם yin Shiuan resort.
🍕 פיצה מטורפת בטאיטונג! Uncle Pete’s pizza, קצת יקרה אבל ממש טעימה ואחלה בעלים.

🚥 בבוקר התחלנו יום מעבר, שהתחיל בזה שהסתובבנו בדולאן (העיר די מתה, אין הרבה מה לעשות).
הלכנו לחוף הים לשבת על סלעים יפים ולפתוח את הבוקר רגוע.
המקום נקרא Xiaoyeliu, נטו לשבת על הסלעים ולהנות מהים.
🚥 משם נסענו למפעל סוכר (שמסתבר שפתוח רק בשבת בערב!!), שזה איזור נחמד של מסעדות אבל גם ללא הרבה מה לעשות.
המקום נקרא Taitung sugar factory.

דרום טאיוואן - קנטינג וגאושיונג

קנטינג:
הנסיעה לעיר לקחה לנו 3 שעות נסיעה, הגענו לקראת הערב.
ישנו 2 לילות בהוסטל בשם dajen shan style resort.
תנאים מצוינים וצוות נחמד! בעלות של 9$ ללילה.
מיקום:
‏https://goo.gl/maps/fsAUmSRCnfT2

בקנטינג בעיקר עצרנו ל2 לילות כדי להירגע מהאינטנסיביות של טייוואן ולחוות קצת שמש.
העיר מציעה במשך היום חופי ים, ובערב שוק לילה עם המון דוכנים, מסעדות ובעיקר אוירה מצוינת!

🍳 בבוקר הלכנו לאכול במסעדה מצוינת בשם Amy’s cucina, טעים ממש ומומלץ למי שהתגעגע לאוכל מערבי טוב!
🚥 בקנטינג קצת קשה למצוא חופים שהכניסה אליהם מותרת גם לשחייה, אז הלכנו לחוף בשם little bay beach שזו רצועת חוף קטנטנה עם ים יפיפיה וכיפי לשחייה!

קאושיונג: (גאושיונג)

התחלנו את הנסיעה מקנטינג ולקח לנו כשעתיים של נסיעה.
📌 בתכלס עצרנו שם כתחנת מעבר ראשונה של הצד המערבי כדי לא לנסוע מעל 4 שעות.
העיר עצמה ענקית, מאוד נקיה ומסודרת ומאוד מפותחת.
🏦 לינה: ישנו במלון שנקרא centre hotel, אחלה מיקום ומוקף במסעדות, בתי קפה ושווקי לילה.
תנאים מצוינים וחניה חינם לבעלי רכב.
עלות ללילה: 250 דו״ט.
🥙 מסעדת אמא בבעלות של השף עופר, אוכל איכותי וטעים! (המחירים לא בהכרח מתאימים לכיס התרמילאי, מנה ממוצעת בין 400-500 דו״ט).
🚥 יש אגם ענק באמצע העיר שאם חסר לכם מה לעשות, כיף ממש לשבת שם בשקיעה כשכבר נעים.

מערב טאיוואן - ג׳יהאי, אלישן והסאן-מון-לייק

ג׳יהאי (chiayi):
הגעה לג׳יהאי אחרי שעה וחצי של נסיעה מגאושיונג.
בחרנו לעשות 2 לילות בעיר הזאת בגלל הפארק המפורסם של אלישן עם הטיול זריחה.

הוסטל: ron gong.
תנאים ממש בסיסיים,
עלות של 8.5 דולר ללילה.

מסעדה מקומית מומלצת: japanese resturant.
מיקום:
‏https://goo.gl/maps/2oFYABGimQL2

סוגיית אלישן:

🧩 אז עם אלישן די הסתבכנו מבחינת לינה, לא הבנו איפה כדאי לישון אם אנחנו לא מעוניינים בשמורה ואין הרבה מידע מפורסם על אלישן מעבר לזריחה המפורסמת.
מה שבסוף עשינו זה להגיע לשמורה עצמה, לשלם כרטיס כניסה של 125 דו״ט לאדם (הנחת סטודנטים), ועוד 100 דוט על הרכב עצמו, וישנו בתוך הרכב עם מעט נוחות אבל הרווחנו את הויתור על נסיעה מסוכנת.

☀️ טיפים חשובים על כל הזריחה:
- יש אפשרות לישון בchiayi שזו העיר שהכי ״קרובה״ לאלישן אבל חשוב לדעת שזה שעתיים נסיעה, ולכן לא מומלץ לנסוע לזריחה ב3 בבוקר את כל ההרים של אלישן.
- יש בית קפה ממש נחמד של מישהו בשם מקס, שמכין קפה מעולה ומת על ישראלים עם אחלה אנגלית, שכל יום ב16:00 הוא מתקשר לרכבת של הזריחה ומברר מתי הרכבת הראשונה כי מסתבר שכל יום זה משתנה, שווה להגיע אליו בסמוך לשעה הזו. מיקום: https://maps.app.goo.gl/57gqK
- אין איזור מוגדר לאוהלים, לכן חנינו את הרכב באיזור שליד המלונות כי הוא יותר מבודד.
- לכל הדואגים - יש 7/11 בשמורה וגם מסעדות.
- ממליץ להגיע לכרטיסים כבר ב4:20 כי הרכבת הראשונה ב5 בבוקר בדרכ והתור עמוס מאוד.
כרטיס לרכבת עולה 150 דו״ט לכיוון אחד והנסיעה לוקחת 20 דקות.
- כשמגיעים למעלה לרכבת, ממליץ לפנות ימינה ולא לעלות למרפסת עם כולם, זה שביל הליכה של 7-8 דקות לנקודה יפה יותר עם פחות אנשים.
- אפשר לרדת ברכבת, אנחנו ירדנו ברגל, והירידה למטה לקחה לנו 45 דקות בהליכה כיפית בתוך השמורה היפה, כדאי לדעתי.
- כמובן בגדים חמים!! קפוא בזריחה.

יוצ׳י (עיר של הסאן מון לייק):

הגענו ליוצ׳י אחרי אלישן, נסיעה ארוכה ומפותלת של 3.5 שעות.
האגם עצמו יפה, לדעתי האישית מאוד אוברייטד מכמות הדיבורים עליו.
מאוד מתויר ובסופו של דבר לא רואים את הצורה המיוחדת, למי שציפה לראות שמש וירח ולא קרא לפני.
📌 טיפ! רוב המסעדות באיזור מתחילות להיסגר ב20:30-21:00 כבר, אז כדאי לצאת לפני למצוא.
כדאי מאוד להגיע באמצע השבוע מכיוון שהמקום הוא בין האטרקציות היותר מפורסמות שיש לטייוואן להציע.