ספיטי קינור בלוקאלים

תאריך הטיולJune 2023

רקע ומידע כללי

היי:)
אז לאור העובדה שלא מצאנו הרבה סיפורי דרך מפורטים על ספיטי קינור בלוקאלים, החחטנו לשתף אתכם במסע שעברנו, מקווים שיעזור.
אנחנו מאוד מאוד נהנו מהחוויה של הלוקאלים וממליצים לכל אחד!

אז למה לנסוע בלוקאלים:

1. חוויה אותנטית - ממש ממש ממליצים!!! החוויה בלוקאלים שונה לגמרי מהחוויה שעוברים בג׳יפ, מהבחינה שלדעתנו יוצא לחוות בצורה הרבה יותר מעצימה את האותנטיות שיש באזורים האלו. בין אם זה במפגש אנשים באוטובוסים, בעצירות במקומות רנדומלים בדרך, שלא היינו מגיעים אליהם אחרת…
2. גמישות - הבחירה בלוקאלים מאפשרת גמישות רבה יותר. אפשר להישאר יותר זמן במקום שאוהבים ולהפך. בנוסף, לנו היו כמה מקרי חולי בקבוצה, והעובדה שלא הייתה מחויבות לג׳יפ איפשרה לנו לעשות יום מנוחה ולצבור כוחות.
3. זול משמעותית מלקחת ג׳יפ!

כמה דברים על לוקאלים:

1. המסע מאוד מתיש וצריך להיות ערוכים לזה. יש המון מעברים, הרבה שעות באוטובוסים. זה מאוד מתגמל אבל יצאנו תשושים בסוף. אם יש לכם זמן, ממליצים לקחת יותר ימי מנוחה ולהישאר מינימום שני לילות בכל מקום.
2. כשאתם מתכננים את הנסיעה של היום הבא, תשאלו את הגסט האוס מתי האוטובוסים ומה המסלול של כל האוטובוסים, הם לרוב ידעו ויעזרו לכם. בכל זאת, תשאלו כל הזמן את ההודים שסביבכם, גם בתחנת האוטובוס הראשונה ובכל עצירה כדי להיות בטוחים. אנחנו ביקשנו מהכרטיסן שיגיד לנו מתי לרדת והם תמיד דאגו לנו:)
3. בספיטי האוטובוסים מאוד מצומצמים ולרוב יש פעם ביום בשעה מוקדמת. אנחנו התניידנו בעיקר בטרמפים, ההודים ממש נחמדים ועוצרים תמיד.
4. אנחנו נסענו עם כל המוצ׳ילות עלינו כי נסענו מקאסול והמשכנו למנאלי. אם אתם מעדיפים ורוצים להקל בסחיבה, יש אופציה להשאיר את התיקים הגדולים במנאלי ולעשות לופ שלם.
5. בהרבה מהאוטובוסים בנים משלמים פי 2 מבנות מענייני פוליטיקה. מבאס אבל זה המצב…

תיאור מסלול קינור

ג׳יבהי (2 לילות)
קאסול⬅️בונת׳ר⬅️באנג׳ר⬅️ג׳יבהי
יום של שלושה אוטובוסים. האוטובוס האחרון, מבאנג׳ר לג׳יבהי, היה בשעה מאוחרת יותר מאשר מה שהגענו, לכן בחרנו לקחת מונית כי לא רצינו לחכות. אבל לגמרי אפשר לחכות ולקחת אותו.
חוץ מזה, האוטובוסים ממש זרמו ולא היה בלאגן, ברגע שהגענו היה את האוטובוס הבא וזה היה נחמד.
מה עושים
1. מיני תאילנד - מקום בג׳יבהי שבהחלט לא נראה כמו תאילנד. מדובר במקום ליד הנהר שאפשר להיכנס למים ויש סוג של מערה. חמוד אבל לא חובה.
2. מסלול Jalori pass - אנחנו לא עשינו אבל שמענו שמומלץ. אפשר לקחת לשם אוטובוס, וזה אותו אוטובוס שבסוף מגיע לסהאראן (העיירה הבאה).

סהאראן (2 לילות)
ג׳יבהי⬅️ראמפור⬅️ג׳אורי⬅️סהאראן
יום הנסיעות הכי קשוח שהיה לנו אז זה לא משקף את ההמשך! הזהירו אותנו על הנסיעה מג׳יבהי לראמפור ואכן השמועות היו נכונות. היה מפוצץ באנשים ועמדנו במשך שעתיים עד שהתפנה מקום. מלבד זאת, האוטובוס התקלקל באמצע ובכללי זו נסיעה ארוכה. עם זאת, אנחנו נסענו בראשון וכנראה שזה השפיע, כי אנשים שפגשנו אמרו שהנסיעה לא הייתה נוראית כמו שאנחנו חווינו. בכל מקרה ממליצים לתפוס את האוטובוס הראשון (שיוצא בערך ב8:00).
מה עושים
אנחנו עפנו על סהאראן. העיירה כל כך שקטה ונעימה והאנשים מקסימים! היא לא עיירה גדולה אז קל מאוד להסתובב ולראות הכל.
1. מקדש ממש יפה וגדול,
2. ונקודת תצפית שאפשר ללכת אליה, המקומיים ידעו איפה.
3. כל יום בשעה 10-10:30 יש מסדר של הבית ספר. ממש יפה לראות ומעניין, ממליצים להתכוונן ולצפות בו, אפשר לראות אותו מהמרפסת של ההוסטל שהיינו בו (מפורט בהמשך)
אוכל
המומו הכי טעים בהודו!!! נמצא ממש מול המקדש, דוכן קטן וחשוך של זוג הודים וילדה בת 12 בערך. גם הפארנטה שם מדהימה. תכלס הכל טעים.
ישנו ב NALANDA’s Hostel
- נמצא ממש במרכז, אבל גם רואים מהמרפסת את הנוף. הבעלים מקסימים. מספר - 917807131139+ .

צ׳יטקול (לילה אחד)
~אין קליטה~
סהאראן⬅️ג׳אורי⬅️קארצ׳אם⬅️צ׳יטקול
1. נשמע יום ארוך אבל הגענו בשעה סבירה לצ׳יטקול (16:00) בערך. עם זאת, הזמנים של האוטובוסים לא היו מסונכרנים בשבילנו כי פספסנו אוטובוס אחד בגלל סידורים בג׳אורי, אבל מאמינה שזה יכול לקחת פחות זמן.
2. קפוא בלילה!! יש מינוס מעלות אז מומלץ להביא הרבה בגדים חמים.
3. מצ׳יטקול המחירים מתחילים לעלות. אנחנו מצאנו חדר ב1200 ללילה.
מה עושים
לנו לא היה הרבה זמן במקום, אבל נפעמנו מהנופים ופשוט כיף להסתובב בעיירה. מרגיש קצת כמו עיירת טרקים/סקי. יש מסלול שאפשר לעשות, אנחנו לא הספקנו אבל שמענו שיפה ממש.
בכל זאת, בגלל שידענו שהיום הבא של הנסיעות לא ארוך, לקחנו את הזמן בבוקר ועשינו ארוחת בוקר על הנהר, מומלץ.
להסתובב בעיירה, אפשר להצטרף לילדים שמשחקים כדורעף/כדורסל בכפר:)
שינה
ישנו בהוסטל רנדומלי, אבל מבחוץ ההוסטל בשם Zostel נראה מעולה, פשוט לנו לא היה מקום. שווה לבדוק איתם לפני.

קאלפה (2 לילות)
צ׳יטקול⬅️רקונג פיו⬅️קאלפה
1. הנסיעה עצמה עד לרקונג פיו יחסית ארוכה (6 שעות בערך) אבל יש עצירות בדרך.
2. החלטנו לעצור לאכול ברקונג פיו ולהסתובב בעיר, אז כבר לקחנו מונית משם לקאלפה.
3. ברקונג פיו צריך להוציא את הפרמיט לקראת ספיטי, עולה 500 רופי דרך סוכנות sdm kalpa. הסוכנות נפתחת ב9:00 ונסגרת ב16:00-17:00, אז אם אתם מספיקים להגיע לפני השעה הזו יכולים כבר להוציא ברגע שמגיעים לעיר. אנחנו לקחנו את היום באיזי ולא הספקנו, ולכן הוצאנו את הפרמיט מוקדם בבוקר לפני הנסיעה למקום הבא.
מה עושים
1. שוק ברקונג פיו- שוק עצום של בגדים ואוכל. נחמד להסתובב.
2. מקדש בקאלפה - מקדש חמוד אבל לא חובה.
3. נקודת suicide point - נקודת תצפית, אנחנו לא הלכנו.
4. שוק בקאלפה - מאוד מינימלי ואין הרבה מה לראות.
שינה
אנחנו ישנו במקום מדהים בשם YAALANG HOMESTAY (+917355111019). הבעלים מקסים וידאג לכל מה שאתם צריכים, אפילו דאג לאחד מאיתנו לטרמפ לשימלה ולעוד אחת לטרמפ לרקונג פיו. יש במקום מטבח מאובזר שאפשר גם לבשל אז זה נחמד.
עם זאת, ההוסטל נמצא 15 דק מקאלפה, אז זה מיקום יחסית מבודד אבל הנוף והבעלים שווה את זה.

נאקו (2 לילות)
**לקחת כדורי גובה לפני אם אתם צריכים**
קאלפה⬅️רקונג פיו⬅️נאקו
מקאלפה לקחנו טרמפ עם אבא של בעל ההוסטל לרקונג פיו מוקדם, כדי להוציא את הפרמיט ולהספיק לאוטובוס לנאקו (אוטובוס אחרין ב-12:00).
האוטובוס לנאקו היה מפוצץ, לשניים מאיתנו לא היה מקום לשבת אז היינו על המדרגות. הנסיעה גם די ארוכה אבל לא נוראית, בערך 5 שעות.
מה עושים
נאקו היא ההתחלה של ההרים המדבריים והמושלגים ואנחנו עפנו על זה. אפשר פשוט להסתובב בעיירה ולראות את הנוף, למצוא מקומות יפים לשבת. גם הבנייה בעיירה עצמה מעניינת, בנייה מעץ, מרגיש כמו ימי הביניים. בנוסף, יש אגם (אי אפשר להיכנס). לא האגם הכי יפה אבל נחמד להסתכל והכל קרוב.
אוכל
דר שקשוקה - חובה!!! השקשוקה הכי טעימה שאכלנו!
לינה
ישנו ב-Mister Nako - ממש מומלץ!!! הבעלים מקסימים ומפרגנים. הוא עשה הכל כדי שנרגיש בנוח ודאג לנו, עשה לנו טובה וכיבס לנו את הבגדים במינימום כסף… גם החדרים עצמם מדהימים והנוף מההוסטל מטורף, עם הרבה מקומות לשבת.

תיאור מסלול ספיטי

דהאנקאר (לילה אחד)
**לקחת כדורי גובה לפני אם אתם צריכים**
~אין קליטה~
נאקו⬅️טאבו⬅️דהאנקאר (בטרמפ)
בעיקרון לא חייבים לעצור בטאבו, אפשר לנסוע עד קאזה באוטובוס ואז לקחת אוטובוס לדהאנקאר. אנחנו החלטנו לעצור בטאבו כדי לראות את מערות המדטיציה והמנזר, לכן לקחנו אוטובוס לשם והסתמכנו שנמצא טרמפ לדהאנקאר, וכך היה.
אנחנו נהננו בטאבו, אז ממליצים גם לעצור שם. במערות יש אווירה קסומה ומיוחדת.
מה עושים
דהאנקאר מהממת! נוף שבחיים לא ראינו, גם מבחינת העיירה עצמה וגם מבחינת הדרך לשם. בנוסף, יש שם את אחד המקדשים היפים שראיתי, נמצא בתוך מערות. אם עולים עד למעלה (שמומלץ) צריך לשלם דמי כניסה של 25 רופי.
לינה
אנחנו ישנו אצל סונאם (919418955341+). אין לו מים חמים בדוד אלא רק בדלי, גילינו את זה רק כשהגענו, אבל המרפסת שלו משקיפה על כל הנוף ומעניקה שלווה, והמיקום שלו ממש בתוך עמודי החול שמאפיינים את דהאנקאר וזה מהמם.

מוד (לילה אחד)
~אין קליטה-
דהאנקאר⬅️מוד
מדהאנקאר לקחנו מונית דרך ההוסטל לגשר שמוביל למוד, ומשם שני טרמפים למוד. בעיקרון אפשר גם לקחת טרמפ מדהאנקאר לגשר, אמורים להיות אנשים שיוצאים, אבל לאור חולי העדפנו מונית.
הדרך מהגשר למוד זה הנוף הכי יפה שראינו!! מלא אגמים, נהרות, ירוק, מדבר ושלג. מומלץ לבוא למוד גם רק בשביל זה.
מה עושים
שמענו שאפשר לעשות מסלול של 7 ק״מ לכל כיוון שאמור להיות יפה. אנחנו לא עשינו אבל אמרו לנו שמומלץ.
שינה
מוד קטנה ויש כמה גסטאהוסים אחד ליד השני. אנחנו ישנו ב והיה טוב, במסעדה בהוסטל יש אוכל ישראלי טוב (טחינה, חומוס, שניצל, שקשוקה) שהיה כיף אחרי כל ספיטי וקינור.

קאזה (לילה אחד)
מוד⬅️קאזה
לקחנו טרמפ ממוד עד לנקודה בדרך ומשם תפסנו טרמפ לקאזה. בעיקרון יש אוטובוס שיוצא כל יום ב6:00 ממוד לעבר קאזה, אנחנו לא ידענו עליו והעדפנו גם לא לקום מוקדם כל כך. ברגע שמגיעים לכביש הראשי קל לתפוס טרמפ, כי זה הכביש היחיד שמוביל לקאזה והרוב עוברים שם.
מה עושים
אנחנו פחות נהננו מקאזה עצמה. ציפינו לעיר אבל קאזה יחסית קטנה ואין הרבה מה לעשות. יש שם שוק יחסית קטן של בגדים ואוכל, וקצת מרוחק מהמרכז יש פסל של בודהה. בסוף נשארנו שם לילה אחד ולא שניים כמו שתיכננו.

אגם צ׳נדרה טל (עצירה)
קאזה⬅️צ׳נדרה טל⬅️מנאלי
~אין קליטה ברוב הדרך~
1.בעיקרון תיכננו לישון ליד האגם לילה אחד, יש שם אופציה של אוהלים שנראתה לנו מגניבה. ביררנו מחירים ומקומות יום לפני, ודרכי הגעה, והבנו שגם מאוד יקר לישון שם (מינימום 1000 לבן אדם, כולל ארוחת בוקר וערב), וגם כל המקומות תפוסים מראש, כלומר צריך להגיע ולראות אם יש מקום. לא רצינו לקחת את הסיכון ולכן החלטנו לוותר וסגרנו מונית מקאזה למנאלי, עם עצירה באגם (15,000 לחמישה אנשים). בדיעבד, מסתבר שהאוהלים מאוד רחוקים מהאגם אז אנחנו שמחים על ההחלטה.
2. פעם הייתה אופציה להגיע באוטובוסים - לנסוע לעיירה בשם באטל (batal), ומשם לקחת טרמפ לאגם. כרגע אמרו לנו שאין אוטובוסים, אולי ייפתחו שוב בהמשך.
3. בנוסף, אפשר לקחת טרמפים, פגשנו אנשים שעשו את זה. כנראה שלהרבה יהיה מקום מקאזה למנאלי, או לפחות למקומות בדרך, משם אפשר לקחת עוד טרמפ.
4. יש לציין שהדרך קשה והכביש בכלל לא סלול ומלא בקפיצות. צריך להיות מוכנים:) בנוסף הנסיעה אורכה - 12 שעות בערך אם הכל הולך חלק.
מה עושים
האגם עצמו מהמם!! ממליצה לא לפספס. יש הליכה של 10 דק אליו מהחנייה, ואפשר לשבת לידו ולראות את כל הנוף של ההרים המושלגים. שווה הכל.

שוב אדגיש שאנחנו מאוד נהננו בלוקאלים, וממליצים לעל אחד שרוצה חוויה מיוחדת!:)