טרק בציציקמה 6 ימים

עונה מומלצתעונת הקיץ

יום ראשון

תחילת מסלול:
מגיעים לnatures valley park. יש ביתן קבלה שם מראים את החשבונית ותוכלו לרכוש מפה בעלות 20 ראנד.
כדי להגיע לשביל יוצאים מהשער פונים ימינה, הליכה לאורך הכביש במשך כמה מאות מטרים. עוברים גשר, ועוד מאה מטר בערך על הכביש פונים ימינה כשמופיע שלט לבקתה- kalander hut
ברגע שנכנסים לשביל יש סימני דרך ברורים ואין איפה להתבלבל. יש מעבר של הנהר שפשוט צריך להיות ערים לשילוט.

אורך המסלול - 3.5 קמ בלבד. אפשר לגמרי לצאת למסלול לקראת השעה 15:00.
*מעבר לבקתה יש חוף ים מקסים ושקט שאפשר לבלות בו את אחר הצהרים.
*באזור הבקתה יש הרבה בבונים! שימו לב לא להשאיר דלתות פתוחות ואוכל בחוץ.

יום שני

איך שיוצאים מהבקתה פנייה ימינה לתחילת העליה יש שם של הבקתה השניה - bloukrans hut מתחילים את היום בעליה, בחלק הראשון יש תצפית יפיפיה על הים ולאט לאט נכנסים בתוך השיחים ומתרחקים מהים.
*הגענו לבריכה יפייפיה( ממליצות להכנס לכל מקור מים שיש בדרך! ) התרחצנו אכלנו ארוחת צהריים והמשכנו.

אורך המסלול - 14.7 קמ

יום שלישי

אחרי לילה בנוף המדהים של הבקתה יציאה לפי השילוט לבקתה השלישית - keurbos hut
ביום הזה יש שוב פעם חצייה של נחל, צריך לשים לב שאם יורד באותו יום או יום לפני הרבה גשם ממליצות לחכות יום כי הסחף מתחזק ולא בטוח שתוכלו לחצות את הנחל.
חשוב מאוד -אחרי המעבר נחל צריך לפנות שמאלה וזה קצת מבלבל- יש על האבנים סימון של חץ ולאחר כמה מטרים יש שוב פעם סימון דרך.
רוב היום הוא בצמחייה צפופה נדגיש כאן את עניין שינוי מזג האוויר-ביום הזה למרות שלא ירד גשם כבד כל הצמחייה הייתה רטובה בשל לילה עם גשם ללא הפסקה ולכן נרטבנו לחלוטין כולל הציוד. (שימו את השק שינה בשקית) ובעיקר תהיו מוכנים נפשית ללכת יום שלם רטובים.

אורך המסלול- 13.4 קמ

יום רביעי

כמובן יציאה בבוקר לכיוון השלט של הבקתה הרביעית - Heuningbos hut זה יום של הרבה עליות וירידות תלולות, הרבה חציית נחלים .
* אחרי חציה של הנחל גם מקום מבלבל, צריך לקחת ימינה ולעלות על האבנים. מקום מאוד לא מסודר, יש סימון בהמשך.
בסוף היום עולים לפסגה ורואים את הבקתה, חושבים שזה הסוף ושהיא מאוד קרובה אבל יש ירידה חדה ועליה ולוקח זמן להגיע אליה, אז לא להתייאש!
*ממליצות להגיע לבקתה להחליף לבגד ים ולרדת לבלות בבריכות הקרובות .

אורך המסלול- 13.4 קמ

יום חמישי

יציאה לכיוון הבקתה הבאה - Sleepkloof hut
היום הקשה ביותר, לשים לב שזה יום שמצריך הרבה מים. מטיילים באזור שהיער שרוף ולכן אין צל בכלל ויש הרבה עליות. יש כמה מקומות שאפשר למלא בדרך אבל לא לסחוב פחות מ 3 ליטר מים. יום שבו יש 2 עליות גדולות ו2 ירידות גדולות

אורך המסלול -14.2 קמ

יום שישי

יש אפשרות לסיים בשני מקומות Poul sauer bridge / Stormsrivier vilege - אז שימו לב ולכו לפי השילוט .
אנחנו הלכנו ל- Stormsrivier vilege זאת הייתה הליכה פשוטה, על דרך אפר 4*4 לקח לנו שעתיים הליכה

הפרטים הקטנים והחשובים!

באופן כללי מאוד נהננו, הבקתות נעימות ויש את כל מה שצריך, מרגיש בטוח מאד, הרגשנו שלמרות שסחבנו את כל האוכל על הגב זה היה מאתגר אבל בגדר האפשרי לחלוטין. המסלול יפייפיה הולכים בין הרים, עמקים, נחלים, יערות גשם והנופים מדהימים.

מים - יש אפשרות למלא מים מהנהרות לאורך כל המסלול מבלי לטהר אותם, עדיף על המים שיש בבקתות

שעות וזמנים- לאורך כל הימים יצאנו בשעה 7:00 והגענו לבקתות בין 13:00-14:00 , ממליצות לצאת הכי מאוחר ב 7:00 גם מבחינת החום וגם מאוד כיף להגיע לבקתות ובכל בקתה יש מקום עם מים/בריכה שאפשר להסתלבט ולנוח לקראת היום הבא.

עונה ומזג אוויר- אנחנו היינו בתקופת הקיץ ובכל זאת חווינו שינויי מזג אוויר קיצוניים. היו ימים חמים מאוד שהשמש קופחת והיו ימים של גשם בלתי פוסק וערפל אבל בכל הימים לא היה קר מאוד.
ממליצות להצטייד בציוד טוב נגד גשם אבל אין צורך יותר מפליז חם. ובעיקר להתכונן נפשית לכל שינוי מזג אוויר.

תוואי שטח- לאורך כל הימים יש עליות וירידות וחלקים גדולים הולכים בתוך יער במישור ובצל אך יש גם זמנים שבהם הולכים חשוף לשמש.

סימון והבנה של המסלול- בכללי המסלול מסומן הייטב ומובן, בכל בקתה יש מפה שאפשר להסתכל ולהבין את היום הבא,כמעט ולא הוצאנו את המפה מהתיק לאורך היום.( המפה שקונים בתחילת המסלול לא מספיק מפורטת מבחינת קווי גובה, מרחק, ודרכים נוספות באזור) מי שרוצה בכל מקרה ללכת על בטוח יש אפליקציה שאפשר להוריד את מפות המסלול ולהסתכל דרך הפלאפון.
שם אפליקציה : Wikiloc- שבועיים ראשונים היא חינם- שימו לב להוריד לפני הטיול.
המסלול מסומן ברובו על ידי טביעת כף רגל לבנה, יש שילוט לבקתות ובמקומות מסויימים יש חצים המצויירים על הסלעים. יש מקומות בהם רשום כמה קילומטר עברת וכמה קילומטר נשאר. הקילומטרים לא מדוייקים, יש סטייה של כקילומטר עד שני קילומטר לכאן ולכאן

אוכל- אנחנו בחרנו לסחוב אוכל לאורך כל הימים, בדיעבד לאורך הטיול חשבנו שאפשר להתפנק באמצע הטיול לארוחת ערב אחת.
בבוקר - שתינו קפה ויצאנו למסלול לאחר כשעה וחצי- שעתיים עצרנו לארוחת בוקר- קוואקר, תפוח ופירות יבשים.
צהריים- לחם/קרקרים עם ממרח שיכול להיות בחום.( בדרך כלל היינו אוכלות צהריים בבקתה) בחלק מהימים שתינו מרק מגעיל משקית.( זה פתרון טוב כי זה קל ומחזיר מלחים אחרי יום הליכה)
ערב- בישלנו על מדורה מסירים שיש בכל בקתה, אורז ועדשים. אם בא לכם קצת יותר להתפנק יכול להיות נחמד להביא בצל/ גזר/ תפוח אדמה/ שום ( זה פשוט כבד- אפשר להביא בצל מיובש במקום)

בקתות- בכל בקתה יש שירותים ומקלחת שאפשר לחמם מים על המדורה, בקתות מרווחות וגדולות, הבישול בסירי פוייקה על המדורה.

דרכי בירור והזמנה של הטרק -
1. דרך אפליקציה- myMTO
2. ליד הבאנג׳י של הציצקמה יש מרכז מידע שאפשר להגיע להתייעץ בחורים חמודים שעוזרים ללא תשלום- מוזמנים לדבר איתו גם בטלפון.
דנקן טרק ציציקמה-
‭+27 (64) 765-5182‬

מקורות מידע שהיה לנו-
סיפור דרך - http://nospeedlimit.co.za/tsit...