שייט בסירה לאורך נהר המולדה בגרמניה

נהר המולדה בגרמניה הוא נהר יחסית קטן שחוצה את מדינת סקסוניה ומתחבר בסופו של דבר לנהר האלבה. הנהר רחב ושקט עם נוף "קאנטרי סייד" של שדות, חורשות וכפרים ציוריים.

תאריך הטיולJuly 2021
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתאפשרות השכרת סירות היא רק בחודשי הקיץ. נאמר לנו שבחורף הנהר משמש אזור רביה של ציפורים ולכן מאפשרים שייט בסירה רק החל מה 15 ליולי.

הכנה ומידע כללי

נקודת ציון דרך:
נקודת התחלה - נקודת ההתחלה הייתה עיירה בשם Wurzen ב 9 בבוקר. אנחנו הגענו לשם מלייפציג ברכבת איזורית. נסיעה של 15 דקות.

נקודת קמפינג - את הקמפינג עשינו בעיירה בשם Eilenburg.
יש שם על גדת הנהר מתחתם ששייך למועדון חתירה. המועדון מציע אפשרות קמפינג על הדשא של המתחם תמורת 7 יורו לאדם. במתחם יש שירותים ומקלחות ומטבחון, (למרות שיותר כיף לבשל בחוץ על שפת הנהר) ואפילו היה שם שולחן פינג פונג.
מול הקמפינג יש גן חיות קטן עם קופים ותוכים וכל מני חיות מקומיות.

נקודת סיום - אנחנו סיימנו בעיירה בשם Bad Düben, סביב השעה 18:00 , שם חיכו לנו החברה שהשכירו לנו תסירה. משם חזרנו באוטובוס לליצפיג.

השכרת סירה:
אנחנו שכרנו סירה מחברה בשם wassersport sachsen
בכל שבוע הם מציעים שייט בנהר לפי הביקוש. כלומר אם נרשמת קבוצה גדולה של אנשים לשייט בנקודת התחלה מסויימת של נהר מסויים אז באותו סופש החברה תציע שייט רק בנקודה הזו.
החברה מציע סוגים שונים של סירות:
- קנדייר - (kanadier) זו הסירה שאנחנו לקחנו. זו סירה שמתאימה לעד שלושה אנשים. אנחנו היינו שניים אבל עם יחסית הרבה ציוד קמפינג אז זה התאים בדיוק. לכל אחד יש משוט של צד אחד - כלומר למשוט יש רק כף אחת ואפשר לחתור רק בצד אחד כל פעם.
- סירות גומי כמו של רפטינג מתאימות לקבוצה יחסית גדולה של אנשים.
- קייק, הקייק הוא קטן יחסית ומתאים יותר לשייט של יום אחד כשאין הרבה ציוד. בקייק, המשוטים הם דו צדדים, כלומר בכל אחד מהצדדים יש כף ואוחזים את המשוט באמצע כך שאפשר לחתור בקלות בשני הצדדים ולכן השייט הוא גם יותר מהיר.

אנחנו דיברנו איתם בגרמנית אז אני לא יודעת מה רמת האנגלית שלהם. בסך הכל הם היו אחלה. הסירה והציוד היו טובים והם הגיעו בזמן לנקודות ההתחלה והסיום והיו נחמדים.

ציוד:
אנחנו ישנו לילה אחד בקמפינג, הבאנו איתנו אוהל וגזיה ואוכל. בעיירה שבה ישנו - Eilenburg - יש סופר שאפשר להצטייד בו ומסעדות. החברה שמשכירה את הסירות גם מספקת שקים חסינים למים שבו שמרנו את הבגדים והשק"ש ומייכל פלסטיק שבו שמרנו את הניידים\פנסים\מטענים.
חוץ מזה הציוד הוא כמו ציד לטרק - בגדים \ קרם הגנה \ פנסים \ שק"ש וכו' למרות שאפשר להיות משודרגים יותר כי לא סוחבים הכל על הגב.

טיפים:
השייט הוא מצד אחד נעים ורגוע ומצד שני יש שם קטעים עם זרמים מעט חזקים. החתירה דורשת מאמץ פיזי וגם יכולת מסויימת לכונן את הסירה לאמצע ותזמון בין החותרים. אם לא חותרים בכלל ונותנים לסירה להסחף אז היא יכולה להסתובב ולהכנס למערבולות או להתנגש בענפים של עצים על גדת הנהר. באופן כללי אסור לשחות בנהר בגלל המערבולות למרות שהוא נראה מאוד רגוע.
יש שתי נקודות שבהם הנהר מתפצל ואז חשוב מאוד לקחת את הפיצול הנכון כי בפיצול הלא נכון יש סחרים שיוצרים מפלים של כמה מטרים!
* לפני איילנבורג יש נקודה שהנהר מתפצל לתעלה (Mühlgraben) חשוב מאוד לפנות שמאלה לתעלה. למעשה כשמגיעים לנקודת הפיצול כבר אפשר לשמוע את המפל.
* בתוך איילנבורג קצת אחרי נקודת הקמפינג יש עוד פיצול שבו צריך לקחת את החלק הימני. בחלק השמאלי יש מפל קטן.

יש אפשרות להרחיב או לצמצם את הטיול, למשל לעשות טיול של שני לילות כאשר הלילה השני הוא בכפר בשם Gruna שבו יש מסעדה ומקום להקים אוהלים על גדת הנהר. אנחנו עשינו שם הפסקת צהריים.
לחלופין אפרש לצמצם את הטיול לטיול יום ללא לינה מWurzen ל Eilenburg.

כשרוצים לחנות את הסירה על גדת הנהר זה דורש מעט מיומנות לכוון את הסירה ולשוט נגד הזרם. בנוסף יתכן שביציאה מהסירה הנעליים ירטבו. בגדול החותר שיושב מאחורה אחראי על הכיוון של הסירה וכדאי להתאמן קצת על חנייה של הסירה.

חוויה כללית:
היו לנו שני ימים מאוד יפים. היום הראשון היה מעונן וסגרירי והיום השני שמשי אבל לא חם מדיי. הרוח לא הייתה חזקה והנהר היה רגוע. לאורך הדרך פגשנו דיי הרבה שייטים. כולם היו גרמנים, באופן כללי נראה שאין הרבה תיירות חוץ באיזור. איתנו בקמפינג היו קבוצה של 4 גברים שגם יצאו איתנו מאותה נקודת יציאה. כשהגענו לקמפינג הם עזרו לנו למשוך את הסירה.
בקמפינג היו גם אבא ובן שהקימו את האוהל ליידנו והייתה להם סירה משלהם. הקמפינג עצמו הוא מקום מעניין, יש שם אולם של הכנסים של המועדון עם קישטוים של משוטים ועוגנים ויש שם האנגר ענק שבו מוזקים סירות שייט ארוכות וישנות של פעם.