טיפוס לפסגת Zugspitze

תאריך הטיולAugust 2017
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתיולי-אוגוסט

Zgspitze הוא ההר הכי גבוה בגרמניה (2,962 מ') ונמצא בדרום גרמניה על הגבול בין מדינת בוואריה לחבל טירול שבאוסטריה. קצת מתחת לפסגת ההר הוקמה פלטפורמת תצפית אליה ניתן להגיע בעזרת רכבל ורכבת ולכן המקום מהווה יעד פופולרי לטיולי משפחות.

בנוסף למסלול התיירותי הקל קיימים מספר מסלולי טיולי ברמת קושי משתנה בעזרתם ניתן לטפס על ההר. חלק מהמסלולים מאוד מאתגרים וכוללים קטעי ויה-פרטה ודורשים שימוש בציוד מיוחד (רתמות, קסדה, קרמפונים).

המסלולים לטיפוס על ההר

ניתן לבחור בין מספר מסלולים בהתאם לנקודת ההתחלה הרצויה (גרמניה/אוסטריה), למידת הכושר ולציוד שיש בידינו. אפשר גם לעלות במסלול אחד ולרדת במסלול אחר.

המסלולים:
1. דרך עמק ה-Reintal - המסלול שנחשב הכי קל אך גם הארוך ביותר (21 ק"מ). מתחיל בגובה 730 מ' מאצטדיון קפיצות הסקי ב- Garmisch-Partenkirchen. לאורך המסלול יש שתי בקתות בהן ניתן לישון: Reintalanger שנמצאת יחסית נמוך (1375 מ') ו-Knorr (2048 מ') שנמצאת גבוה יותר וקרובה יותר לפסגה.
2. טיפוס מ-Ehrwald - מתחיל ב-Ehrwald שבאוסטריה ומתחבר למסלול הראשון בבקתת Knorr, בה ניתן לישון.
3. Austrian Cirque - מתחיל בין Ehrwald ל-Eibsee וקשה יותר מהשניים הקודמים.
4. דרך עמק ה-Höllental - מסלול קצר (9 ק"מ) שנחשב קשה ודורש ציוד וניסיון טיפוס. הוא כולל טיפוס חד, קטעי via ferrata והליכה על קרחון. מתחיל ב-Hammersbach בגובה 758 מ'. במסלול זה יש בקתה אחת - Höllentalanger.
5. Jubilee Ridge - מסלול קצר (8.5 ק"מ) וקשה. דורש ציוד טיפוס אך לא כולל הליכה על קרחון. מתחיל מ-Ostfelderkopf.

אנחנו בחרנו במסלול 1.

יום 1 - מ-Garmisch-Partenkirchen לבקתת Knorr

הגענו בבוקר ל-Garmisch-Partenkirchen, עיירה קטנה ויפה למרגלות ה-Zugspitze.
חנינו במגרש החניה של Großen Olympiaschanze, אתר קפיצות סקי שנפתח בשנת 1921 ושימש כאתר תחרויות באולימפיאדת החורף של 1936. בגרמניה כמו בגרמניה כל מקום הוא תזכורת להיסטוריה המורכבת של המדינה הזו...
אחרי שצפינו במספר ילדים מתעופפים להם באוויר ונוחתים בשלום עקפנו את אצטדיון הקפיצות מימין לכיוון ה-Partnachklamm. זהו קניון צר המהווה אתר משפחות פופולרי ובסופ"ש באמצע הקיץ הוא די עמוס במטיילים.

הכניסה ל-Partnachklamm עולה 5 יורו למבוגר והמקום בהחלט שווה ביקור, גם בלי קשר לטרק. מדובר בקניון צר ומרשים עם קירות אבן גבוהים ביניהם זורם נהר עוצמתי ומפלים שצונחים מכל עבר. ההליכה בקניון היא בנתיב צר וחלקלק הנמשך כ-700 מ'.
בסוף הקניון המשפחות הסתובבו וחזרו על עקבותיהן, בעוד אנחנו יצאנו מצידו השני של הקניון והמשכנו בהליכה קלה בעמק Reintal.

ההליכה בעמק היתה בעלייה מתונה ביותר עד שהגענו לבקתת Reintalanger. בבקתה נחנו ואכלנו. מרבית הקילומטרים כבר היו מאחורינו, אבל החלק הקשה של היום לפנינו.
קצת אחרי הבקתה המסלול החל לטפס למעלה בחדות ונמשך כך עד לבקתת Knorr, היעד שלנו.

כשהתחלנו את הטיפוס השמיים היו מטולאים בענני כבשה, ילדים השתכשכו בנהר ה-Partnach והוריהם ישבו על ספסלים בחוץ ושתו בירה. במהלך הטיפוס שלנו השמיים התקדרו במהירות, רוח עזה החלה לנשוב, ואף על פי שהיינו בשיא הקיץ, החל מבול רגע אחרי שנכנסנו לבקתה.

בקתת Knorr היא חלק מרשת הבקתות של מועדון האלפיניסטים הגרמני DAV ומצוידת להפליא. ניתן לקנות בה אוכל, שתייה ובירה כמובן במחירים לא זולים. ישנו בחדר המיועד ל-6 מטיילים (Mehrbett-zimmer - 32 יורו ללילה) וסופקו לנו מצעים ושמיכות.

יום 2 - מבקתת Knorr לפסגת Zugspitze וחזרה ל-Garmisch Partenkirchen

התעוררנו בבוקר למזג אוויר קריר וסגרירי והתחלנו בטיפוס לכיוון הפסגה. החלק הראשון היה יחסית מתון וכלל מעט הליכה על שלג קפוא. לאחר זמן לא רב הגענו ל-SonnAlpin, נקודה אליה מגיעה רכבת מהעמק למטה ויוצא הרכבל אל הפסגה. זו נקודה טובה למנוחה ולגלישה במזחלות החינמיות שמוצעות למבקרים. אחלה חוויה!

משם התחיל החלק הכי תלול ומאתגר של המסלול. תחילה טיפסנו בדרדרת, לאחר מכן טיפסנו על גבי סלעים ותוך כדי נעזרנו בכבלי מתכת המקובעים בסלע כדי להרים את עצמנו. בהמשך צעדנו בשביל צר כשגרמניה מצד אחד שלנו ואוסטריה מהצד השני.

לבסוף הגענו לפלטפורמה המכסה את מרבית החלק העליון של ההר וחזינו בנוף משגע - גרמניה ואוסטריה היו פרושות לפנינו. ראינו אגמים, הרים, צוקים, שלגים ויערות. באמת שקשה לתאר כמה זה יפה ובהחלט היה שווה את הטיפוס הלא-קל.

זה לא היה הסוף של הטיול שלנו, כי למעשה הפלטפורמה נמצאת מספר מטרים מתחת לפסגה האמיתית של Zugspitze. אל הפסגה מוביל מסלול ויה-פרטה קצרצר (כ-10 דקות לכיוון). בעקרון, לא מומלץ לבצע את המסלול הזה ללא ציוד ויה-פרטה - קסדה ורתמות, אך ראינו שהרבה עושים אותו בלי. אנחנו בחרנו לטפס אותו ללא ציוד. יחד עם זאת, אנו לא ממליצים לאיש לעשות זאת ללא ציוד ובמיוחד לא לבעלי פחד גבהים.

לפי התוכנית המקורית תכננו לרדת ברגל את כל הדרך בה הגענו, אבל אחרי מספר שעות של טיפוס אינטנסיבי וקצת מפחיד היינו מותשים. לכן, החלטנו לרדת למטה כמו אחרוני התיירים - ברכבל וברכבת.

הרכבת הביאה אותנו למרכז Garmisch Partenkirchen, משם צעדנו מספר קילומטרים בחזרה לרכב שלנו.

• האזור מאוד פופולרי בחודשי הקיץ והגרמנים מזמינים מקומות חודשים מראש. מומלץ לנהוג כמוהם. הזמנת הבקתות נעשית דרך האתר של מועדון האלפיניסטים הגרמני Deutscher Alpenverein (DAV).
  • אם החלטתם בספונטניות לצאת לטרק אפשר לנסות את מזלכם ולהכנס לרשימת ההמתנה של הבקתות. לנו זה עבד.
  • לא משנה באיזו עונה אתם מגיעים - קחו מעיל גשם, כפפות, כובע חם, פליז/מעיל חם.