טרק מעגלי - אומאלו

יום ראשון- אומאלו -ורקובאני, יום שני - ורקובאני -צ'שו/דארטלו, יום שלישי- צ'שו/דארטלו -אומאלו

תאריך הטיולAugust 2015
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתאוגוסוט

יום ראשון - אומאלו - ורקובאני

בכפר אומאלו ישנו שתי מקומות בהם ניתן לישון: אומאלו תחתית ואומאלו עילית.
באומאלו תחתית יש באזור ה-4 גסטאוסים ובניהם הגסט האוס של מורד שבו ישנים כמעט כל הישראלים.
ליד הגסט האוס שלו יש מספר גסט האוסים נחמדים מאוד ששווה ללכת. מורד יכול לעזור בכל דבר וכמובן לתת טיפים לטרק ולטיולי יום בסביבה.
מבחינת נוחות וקרבה לישראלים יותר נוח לישון באומאלו תחתון אבל המלצתי היא לישון בעליון מכיוון ששמה זה טיפה יותר מפותח ואפשר לקנות שמה פירות וירקות וביצים במחירים סבירים ולא במחירים גבוהים מבעלי הגסט האוסים באומלו תחתית וכמובן יותר קרוב לתחילת המסלול. אני ישנתי באומלו תחתית אז אתחיל את הסיפור דרך משם.

ישנם שתי אפשריות להגיע לאומלו עליון: דרך 1 זה ממש מצד שמאל לגסט האוס של מורד ישנו ערוץ שפשוט הולכים בתוך הערוץ עוברים לקראת הסוף בתוך יער קטן עד שמגיעים למין שביל כזה ברור ובית גדול שבונים מצד שמאל. דרך 2 זה פשוט ללכת לכביש הראשי שממנו הגעתם לאומאלו תחתון ולהמשיך ישר עם הכביש עד שמגיעים לאותו בית גדול שבונים. הדרך טיפה יותר ארוכה אבל נוחה.
ממשיכים ימינה עם השביל לכיוון מזרח, השביל עולה בזיג זג על השלוחה עד שתגיעו למין צומת קטנה כזאת עם עליה מצד שמאל.
תקחו את הפניה שמאלה לעליה. אחרי עליה קצרה מגיעים למעלה וכבר מזהים את אומאלו עליון. סה"כ העליה לוקחת בין 25- 35 דקות.
מהכפר אומאלו עליון ממשיכים עם השביל המרכזי כל הזמן, השביל מתעקל ימינה עד שתגיעו למין שלט הסבר כזה שמדבר על המקום.
מהשלט הזה אנחנו מתחילים לרדת. השביל ממשיך בתוך יער קצת וכל הזמן במגמת ירידה עד שתגיעו לשטח פתוח ושלט נוסף גדול עם הסבר. ממשיכים על השביל גיפים הברור ומתחילים במגמת עלייה. אחרי הליכה של 1-1.5 ק"מ מהחלק הפתוח תגיעו למקום שקל לזהות אותו כי יש שמה מלון קטן ואכסניה וגם זוהי נקודת החזרה שממנה נחזור ביום האחרון, אנחנו נצמד לשביל השמאלי ביותר ונמשיך שוב בשביל הגיפים הברור.

הליכה של בערך 3 ק"מ תזהו את הכפר bochorma . בדרך הזאת יתכן ותתקלו בכלבי רועים מעצבנים שינסו להתקרב אליכם, המלצתי פשוט להרים כמה אבנים בידיים ולהפחיד אותם ואם צריך לזרוק אז זורקים. העיקר לא לפחד ולרוץ.
הליכה של עוד בערך 5 ק"מ תזהו את הכפר begela שממנו בערך אנחנו מתחילים לרדת לכיוון הנחל וללכת עוד 5 ק"מ לארוך הנחל עד הכפר וורקובאני, בדרך אתם תעברו את הכפר jvarboseli .
תשימו לב שכדי להגיע לכפר וורקובאני ממש לפני הכפר ישנו איזה בית קטן שגרים שמה אנשים צריך לעבור אותו ולאחר כמה דקות הליכה תשימו לב שמצד ימין ישנו שלט לוורקובאני וירידה לנחל לגשר החוצה את הנחל.עלייה קצרה בשביל ומגיעים לכפר.
ממליץ לעשות איזה טבילה טובה שחוצים את הנהר. אחלה מים!

בכפר עצמו יש בית אחד שבו יש חשמל ושירותים(בול פגיעה) וכמובן מקלחת (כן כן יש מים חמים). בעלת הגסט האוס מכירה מבנים שכנים שבהם תוכלו להתארח. עלות ללילה 20 לארי.

יום שני: וורקובאני - דארטלו

ביום השני תכננו לקום מוקדם בשעה 6:00 ולצאת בשעה 7:00 אבל לצערנו קמנו ליום גשום מאוד.
בסופו של דבר לאחר שאכלנו ארוחת בוקר והעברנו את הזמן בצחוקים ובמרקים ותה חם , יצאנו בשעה 10:00 לאחר שהשמיים התבהרו טיפה.
כדי לתפוס את השביל הנכון תשימו לב שצריך לעלות על השביל המרכזי של הכפר .תשימו לב שיש מגדל שמירה כזה מצד שמאל ומיד לאחר מכן יש פיצול - תמשיכו דווקא עם השביל שעולה למעלה לשלוחה ולא עם השביל שמקיף את השלוחה משמאל.
מתחילים בעלייה קטנה וממשיכים עם השביל. השביל מתחיל לרדת לכיוון הנחל, שימו לב שהאבנים חלקות מאוד בנחל, תחצו בזהירות.
שימו לב שיש 3 חציות של הנחל. זוהי הפעם הראשונה שחוצים ממזרח למערב. ממשיכים ללכת ממש עוד קצת עם השביל עד שמגיעים לפעם השניה שחוצים את הנחל חזרה לצד שממנו באנו. השביל ממשיך במגמת עלייה (בשלב זה תפס אותנו הגשם והמשיך איתנו עוד ועוד. חוויה בפני עצמה!) ונכנס לתוך יער .הליכה של בערך 1 קמ עם השביל עד שמגיעים לחצייה השלישית של הנחל חזרה לצד המערבי ממש מתחת לכפר dadikurta . מפה מתחילה העליה הגדולה על לפס!.

עלייה של בערך 300 מטר עם השביל ומגיעים לכפר dadikurta. השביל עובר מצד שמאל של הכפר וממשיך לעלות לכיוון ערוצון קטן שזה הכיוון שלכם! תמשיכו לעלות עם השביל עד שתגיעו למין תצפית קטנה ונחמדה על האזור. משם הליכה על השביל הברור עוד 1.5 ק״מ בערך עד שרואים ממש מולכם שלוחה גדולה שהולכת לכיוון מזרח, פה בערך מתחיל להעלם השביל. מפה הטיפ שלי הוא לשמור על כיוון צפון כל הזמן ולהבין שיש ערוץ גדול מאוד שקל לזהות אותו מצד ימין ועוד ערוץ מצד שמאל שגם אותו רואים. אנחנו הולכים בין שתי הערוצים. מידי פעם אפשר לראות איזה סימון של השביל בצבע לבן אבל הוא נעלם מהר מאוד. המשך ההליכה היא לכיוון הערוץ מצד ימין (עם כיוון הערוץ) לסופו של הערוץ הגדול שכמובן נגמר בפס המדהים!הנוף מדהים משם! וכמובן רוחות חזקות וקרירות קלה.
המלצתי כבר משם לתכנן את ההליכה קדימה ולזהות את השביל שנמצא בצד ימין... רואים בבירור משם את הכפרים צ'שו ופרסמה.
הולכים לאורך האוכף לכיוון מזרח עד שמתחברים לשביל ברור שמתחיל בירידה תלולה עד לנחל ממש למטה, שימו לב לברכיים שלכם בירידה.

מכאן יש 2 אופציות : אופציה ראשונה היא להגיע לשביל שנמצא לפני הנחל ולפנות שמאלה (צפון מערב) לכיוון הכפר פארסמה, לחצות שמה בגשר ולחזור חזרה עד הכפר צ'שו/ דארטלו.
אופציה שניה שאנחנו עשינו מפאת קוצר הזמן היא למצוא מקום ולחצות את הנחל. למזלנו במקרה היה שמה גיאורגי נחמד שהעביר אותנו לצד השני וחסך לנו זמן יקר. (חוסך 4 ק"מ).
טיפ: יש סחף חזק בנהר אבל אפשרי לעבור את הנהר. ממליץ לבדוק לפני זה עם מקל את גובה המים אם אפשרי לעבור. אל תקחו סיכונים. לפי מה שאני ראיתי המים לא גבוהים אבל יש סחף חזק.
לאחר שחצינו את הנחל המשכנו ללכת עוד 25 דקות והגענו לכפר צ"שו . קיבלנו החלטה להמשיך אל הכפר דארטלו. השעה הייתה 19:00.
המרחק בין הכפר צ'שו לדארטלו זה 6 ק"מ . השביל הוא שביל גפים ברור מאוד.
המשכנו בהליכה מהירה ונכנסו טיפה לחושך והגענו בשעה 20:30 לדארטלו.
בכניסה ממש לכפר מצד שמאל ישנו הוטל קטן ונחמד מאוד שבעליו עזר לנו והסיע אותנו חזרה לכפר אומלו תמורת 80 לארי, פה הסתיים הטרק המאוד שווה שעשינו!

את היום השלישי תלוי בבחירה שלכם איפה אתם ישנים(צ'שו או דארטלו) זהו יום פשוט מאוד שכל כולו הליכה על שביל גיפים ברור עד לנקודה שהזכרנו בביום הראשון(המלון הקטן שבו יש את הפיצול שבילים) וחזרה עם השביל עד אומאלו.

רציתי להגיד שכל הטיול המדהים הזה לא היה כזה מטורף וכיף בזכות אנשים מדהימים שהכרתי: טבע ואסף הרופאים השפיצים וכמובן אביב האמיצה שנתנה כבוד מאוד גדול ולא וויתרה!
תודה לך אסף שהלכת איתי מקדימה והקדשת מזמנך כדי שלאחרים יהיה יוותר טוב! :)

מקווה שעזרתי!

• ממליץ לחפש את המפה של הטרק הזה ספציפי.יש מפה כזאת! בנוסף להסתכל במפה פה ואת הנקודות ציון שסימנתי יעזרו לכם מאוד.