18 ימים בגאורגיה

מה-10/7 עד ה-28/07/2202 ארבע חברים טיול סוף תיכון, בסוונטי טושאתי קזבג ויומים בטביליסי אנחנו בחורים דתיים, שומרי שבת וכשרות

תאריך הטיולJuly 2022
עונה מומלצתבין יוני לאוגוסט כי יש פריחה ולא יותר מידי קר או גשום

שבוע 1- סוונטי

יום ראשון (10/7) היום הראשון
הטיסה שלנו הייתה ב-09:15, הגענו לנתב"ג ב05:20 (באותה תקופה היה עומסים) ב09:00 הטיסה נדחתה ל12:45 וזה היה מאוד לא טוב לנו כי זה אומר שנגיע ב16:00 שעון גאוריגה(שעתיים וכמעט ורבע + שעה קדימה ) שמענו שזה מאוד מסוכן ומפחיד לסוע למסטייה בחושך. למזלינו מצאנו עוד ארבע אנשים בני גילינו שגם נוסעים למסטייה ואריק ( ⁦+972 52-400-0940⁩), עוזר לישראלים בגאורגיה, אירגן אותם במונית של 7 מקומות ועם גורי הנהג (+995577509968) לקח לנו 50 דולר(במרשטוקה זה עולה 50 לארי) ואנחנו נדחפנו (היה צפוף אבל שווה את זה) 17:30 יצאנו מהשדה תעופה 04:00 הגענו לגסטהוס Garden House(יש קישור לבוקינג בסוף) אם אתם גם מגיעים בשעות כאלה עדיף להזמין מראש ולעדכן שתגיעו בשעה כזו אם אתם מגיעים בשעות נורמליות בכיף תמצאו גסטהוס במחיר סביר פנוי .
יום שני(11/7) היום השני מסטיה - זבאשי
קמו ב08:30 וקבוע כל הבקרים זה הסדר תפילה ארוחה והתארגנות(בערך שעתיים)
בערך 11:00 יצאנו מהגסטהוס. שנייה אני סוטה מהנושא, לפני שטסנו היה לנו דילמה אם להביא שתי תיקים קטנים או תיק אחד גדול, הרבה אנשים אמרו לנו שעדיף שתי תיקים בגלל שאתה יכול להשאיר תיק אחד בתחילת הטרק באיזה גסטהוס(כל גסטהוס יסכים) ובסוף לאסוף אותו, מצד שני זה לא נוח לעבור מאזור לאזור עם שתי תיקים, אנחנו בחרנו לקחת תיק אחד גדול(65-70 ליטר). בחזרה למסטייה,הלכנו ל"מרכז" של מסטייה קנינו גז ב40 לארי, מאמין שאפשר להשיג ביותר זול, עשינו צ'ינצ' והתחלנו את הטרק, אם אתם מתקשים למצאו את ההתחלה תשאלו מקומיים איפה הטרק מתחיל(הם לרוב לא מבינים אנגלית אז תעשו להם עם הידיים כאילו ללכת ותגידו " אושוגולי ")
אמרו לנו שהיום הראשון קל מאוד, נכון חלקית. בהשווה לשאר הימים זה יום מאוד קל אבל אחרי הנסיעה של אתמול המשקל הכבד על הגב וגם אשכרה להתחיל טרק אז זה הפך את היום הזה לקשה במיוחד בשבילינו, תכלס הוא לא קשה פשוט לא ידענו איך להתכונן טוב, צריך כמה שפחות משקל על הגב, אם יש לכם מקלות הליכה לקרוא קצת לפני איך להשתמש בהם בצורה טובה, לישון טוב לפני ועוד כל מיני דברים. המסלול מתחיל בהליכה מישורית של ק"מ+- ואחרי זה מתחילה עלייה עד לפסגה שתראו ממנה נוף לכמה כפרים ואם יש ראות טובה גם לזבאשי. עכשיו יורדים חלק ממה שעלינו, חשוב מאוד להשים לב לסימונים!!! אנחנו מצאנו את עצמינו באמצע צלע ההר בלי שום שביל או סימון (ממולץ להוריד את הפליקציה MAPS MY) מפה לשם מצאנו את עצמינו באיזה חווה או חצר של מישהוא וגם את הסימון. משם ההליכה הייתה סבבה עד שלאחד מאיתנו נפתחה הסולייה בנעל ולא הייתה לנו בררה אלה לקחת טרמפ לסוף היום של הטרק לזבאשי. בכניסה לזבאשי פגשנו קבוצה של שלוש בנות מהר חומה בגיל שלנו שראינו אותן מידי פעם בטרק. איזה גסטהוס מכר לנו נעלי הרים ב35 ולארי וישנו בגסטהוס של נמסטה ב20 לארי, הר חומה אמרו לנו שהם ישנו בגסטוהס עם טלוויזיות וג'קוזי גם ב20 לארי.
יום שלישי(12/7) היום השלישי זבאשי - אדישי
לא יכלנו אם כל המשקל על הגב אז השארנו הרבה דברים בגסטהוס ורק את המינימום שצריך לשלוש וחצי ימים שנשארו לנו לקחנו. בתחילת המסלול יש יובל קטן עם אבנים בצבע ברונזה, זה לא סתם, אם תשתו את המים תטעמו סודה! עדיף יש מהברז(התמונה הראשונה) הכי סטרילי ועם הכי הרבה גזים.
ההתחלה של היום השני היא עלייה של כמה שעות טובות, חלקה מתונה חלקה פחות ,ממליץ לעצור בבית קפה שליד הרכבל (כמעט סוף העלייה). קצת אחרי הבית קפה היה שביל צדדי ושלט שכתוב עליו "ישראלים ימינה" למרות שהטרק ישר, אנחנו המשכנו ימינה והיה סבבה. משם זה סוף העלייה ונשאר רק מישור או ירידה רגוע.הגענו לאדישי ב19:30 וישנו בגסטהוס של שאדורי ב20 לארי.
יום רבעי (13/7) היום הרבעי אדישי - אימפרלי
דבר ראשון לפעמים כתוב אימררלי אימפלי אמפרלי, כל עוד זה נשמע דומה זה אימרפלי. השלוש ארבע קילומטרים הראשונים ממש נחמדים וכיפים, הליכה בוודאי ליד נהר(אם אתם יושנים אצל שאדורי הוא אולי יסכים לקחת אותכם על הסוס עד לחציית נהר) עד שצריך לחצות את הנהר(תמונה 2), שאנחנו היינו היה אפשרי לעבור את הנהר ברגל אבל אם אתם לא רוצים למות מקור ואדרנלין בשמיים אפשר גם לקחת סוס ב35 לארי ולעבור אותו יבש ומעפן. אתם רואים את ההר מול הנהר? אותו אתם צריכים לעשות עד לפסגה! עליה בשיפוע חזק במשך 30-40 דק' ,עשיתי הרבה טיולים, העלייה לחרמון שהוא מושלג, הר מצפה הימים, הסרטבה, ואין ספק שזהו הייתה בין העליות הקשות שעשיתי. המלצה שלי לעצור בפסגה וללכת עוד חמש דקות שמאלה מסוף העלייה לנקודת תצפית טובה על היומים שעשיתם. משם יורדים את כל מה שעלנו והליכה משורית לאורך נהר אחר(שאותו לא צריך לחצות:). אם אתם בדוחק של זמן יש כמה קילומטרים לפני אימרפלי עוד כפר שאפשר לישון שם.באימפרלי ישנו בגסטהוס שהוא חצי מלון, ממש על השביל, לא ממליץ, אנשים לא כל כך נחמדים אבל אחלה של נוף מהמרפסת
יום חמישי (14/7) היום החמישי אימפרלי - אושוגולי
היום הזה יותר קל וקצר מהיומים שלפניו אבל עדיין קשה, אין איזה עלייה אמתנית או מספר מוגזם של ק"מ אבל כן כל מיני עליות "קצרות" או שבילים צרים וכו. חשוב חשוב חשוב!!! היום הזה מסומן על הפנים אפילו יותר מהימים הקודמים, לפחות בשעתיים הראשונות או אחרי שאתם עוברים את הכפר " דובברי " .בדרך תראו הרבה ג'יפים או כל מיני תיירים . מסיימים את היום הזה יותר מוקדם משאר הימים ואפשר סתם לסתובב באושוגולי או להישאר עד יום למחורת וללכת לקרחון שחרא או לחזור למסטייה. בכול אופן, אנחנו נשארנו לילה באושוגולי והגסטהוסים שם זולים כי בדרך כלל ישר חוזרים למסטייה אבל לעומת זו הנעיסה למסטייה יקרה. אין שם סופר המקסימום איזה מקום שמוכר בירות או וירקות.
יום שישי (15/7) היום השישי קרחון שחרא + התארגנות לשבת קדוש
קבענו עם מישהוא סוסים, דברו עם הגסטוהס שלכם הוא כבר יפנה אותכם אליו, נראה לי שלוש שעות הלוך חזור לקרחון שחרא,7 ק"מ כיון ועוד 800 מ' לקרחון עצמו ברגל הליכה, לקח 70 לארי לאדם אבל ככול שיש יותר או פחות אנשים כך זה פחות או יותר יקר. גם אם אתם לא רכבתם על סוסים לפני אל תדאגו זה ממש פשוט וכיף. רכיבה של 20-+ עד להתחלה של הקרחון עוד 10 דקות לקרחון עצמו וכך גם הפוך. אני ממש אהבתי את הקרחון חברים שלי פחות אבל עדיין היה כיף.
חזרנו באיזה 11 לגסטהוס וב12 יצאנו לנסיעה של שעה למסטיה+עצירה בזאבישי לקחת את את הציוד ב220 לארי . את השבת עשינו בגסטהוס של שלוה ונרגיזה(היא יהודייה) שתכלס הבן שלהם ,ג'ורג'י, מנהל את העסק. ג'ורג'י יהודי ואפילו התגייס למג"ב אז הוא יודע עברית ויש לו כלים מטבח כשרים וסוג של פלטה, עולה 50 לארי לילה אבל שווה את זה.⁦+995 597 73 69 26⁩ אישתו של גורגי
שבת קודש (16/7)היום השבעי
אנחנו בגדול כל השבת נשארנו בגסטהוס עם עוד קצת ישראלים, בדרך כלל יש הרבה ישראלים

שבוע 2- טושאתי

יום ראשון (17/7) היום השמיני- נסעיה לטושאתי
יום ראשון היה צום י"ז תמוז והיה לנו נסעיה של 14 שעות לטושאתי! עלינו על המרושטקה שעלתה 50 לארי לאדם ב08:30 וב00:40 הגענו לאומלו. ממליץ לעשות את הנסיעה הזו באור יום כי היא באמת מפחידה אבל אנחנו נסענו מטיביליסי לאומלו עם דיויד שיודע אנגלית טוב ב600 לארי לכולם(המספר שלו- ⁦+995 599 06 79 99⁩). להורים של דיויד יש גסטהוס באומלו עלית( יש גם אומלו תחתית) ב40 לארי לילה.
יום שני(18/7) היום התשיעי אומלו- צ'שו אבל תכלס פרסמה
הטרק הוא מעגלי, מתחילים ומסיימים באומלו, זה אומר שאפשר להשאיר ציוד מיותר בגסטהוס ובסוף הטרק לקחת את הדברים בלי יותר מידי להסתבך. היום מתחיל בירידה של שביל ג'יפים ,חלקה מאוד תלולה. אחרי שתעברו את הנהר תראו את דרטלו, אחלה של מקום לארוחת צוהריים וגם הכפר עצמו אוטנטי ויפה. אחרי דרטלו יש הליכה מישורית עד צ'שו, לא קשה אבל ארוכה, שאנחנו היינו בצ'שו היה רק גסטהוס אחד וגם הוא היה מלא:( לא היה לנו בררה אלא ללכת עוד שעה לפרסמה, הליכה לא קשה אבל זה היה משחיר, תכל'ס עדיף לשון בפרסמה כי אז מחר ישר מתחילים את העלייה הגדולה
יום שלישי (19/7) היום העשירי פרסמה - ורקובני או ורקובניקו (לא סגור על השם)
היום מחכה לכם עלייה של 1000 מ'!!! קראתם נכון עלייה של 1000 מטר. בפרסמה צריך לעבור לגדה השנייה הנהר ולחזור לכיון של צ'שו, תהיו חדים מתי צריך לפנות ימניה בשביל לעלות כי זה לא מסומן על השביל רק במפות (יש שם נהר ושלגונית ) אחרי שעולים הכל יורדים לצד השני של ההר בירידה תלולה עד לורקובניקו, אנחנו הגענו מוקדם ואפשר להתקדם לעוד איזה כפר ולהוריד קילומטרים מהיום שלמחורת. אל תשנו בגסטהוס שאנחנו ישנו, מקלחת על הפנים אין מנורות ויפי קטן וצפוף והכי גרוע 35 לארי לילה. הגסטהוס על ההתחלה של הכפר
יום רבעי (20/7) יום אחד עשרה ורקובני - אומלו
היום מתחיל מהליכה מישורית, היה לכם אפשרות לעבור את בהתחלה אבל תחכו אם תמשיכו עוד היה מקום עם גשר אחד המגניבים לעבור בו. בכללי היום הזה קצת מציק, מלא עליות קטנות כאלה או הליכות מישוריות בלי נוף משתנה או עם משהוא, לא היה לנו כח אז לקחנו טרמפ עם מורג שהביא לנו את המספר של מורד (⁦+972 55-712-7722⁩) גאוריגי שהיה עובד זר בארץ חמש שנים ויודע עברית ,הוא יכול לעזור לכם עם גסטהוסים או המלצות למקומות יפים ללכת. עשינו אורחת צוהריים באיזה כפר נטוש. עכשיו הירידה שעשינו ביום הראשון צריך לעלות ומסיימים את הטרק:) אנחנו ישנו בגסטהוס ב25 לארי לילה וישבנו שתינו בירה מול הנוף.
יום חמישי (21/7) יום שתים עשרה סוסים ונסעיה לקזבגי
קמנו ב06:30 כי קבענו סוסים ב08:15, מורד קישר אותנו עם בעל הסוסים. אנחנו באנו באווירה של לרכב עם הסוסים ולא לטייל איתם, אם אתם גם רוצים לרכוב פחות ממליץ אם אתם לא מנוסעים ויודעים לרכוב כי אנחנו לא ידענו והיה בעיות... יצאנו לקזבגי ב12:00, נסיעה שאמורה לקחת 7 שעות. כדי לכם לשון אצל וורה(+995 571 03 24 39) או אוחתה, מכירות ישראלים ממש נחמדות וגם מחיר הוגן(25לארי)
יום שישי (22/7) יום שלוש עשרה הכנות לשבת המלכה
הזמנו מלון דירות בניו גודאורי (⁦+995 555 93 85 14⁩ מספר של המנהלת שם אולי?) ב45 לארי לילה. הסתובבנו קזבגי וקנינו דברים לשבת לקחנו מונית ב80 לארי ובישולים לשבת ואווירה טובה
שבת המלכה (23/7) היום הארבע עשרה שבת בנחת
בגדול לא עשינו כלום כל השבת

שבוע 3 - קזבג טביליסי וחזרה הביתה

בשבוע רצינו לעשות אטרציות כמו מצנחי רחיפה טרקטרונים אבל שתיהם היו יקרים קצרים ולא שווים את זה
יום ראשון(24/7) היום החמש עשרה עמק טורוסו
זה דיי המקום הכי פופולרי בכלל גאורגיה. אתם צריכים לקחת מונית לכפר קובי או לקחת דליקה(רכב שטח)אנחנו פשוט לקחנו מונית לקובי ועצרנו דליקות שנכנסות לעמק. הם דיי עוקצים בקטע הזה 40 לארי לנסיעה של חמש דקות אבל אין מה לעשות.יש כל מיני מסלולים בתוך העמק, אמרו לנו איזה אגם יפה אבל רחוק ודרך וקשה, אנחנו הלכנו לעמדה הצבאית וחזרנו למעיין סודה. יצנו מהמעיין מאוחר וכבר בקושי היה אנשים וגם בלי דליקות אז היינו צריכים ללכת הכל ברגל. כדי לכם לקבוע עם נהג בשעה מסויימת. ניסינו לקחתת טרמפים בתחנה מחוץ לקובי, לא עבד, והזמנו מונית מבולט.
יום שני (25/7) היום השש עשרה סוסים בג'וטה
קבענו סוסים עם לבן, שהוא היה עובד זר בישראל, תבקשו מאריק את המספר שלו. יש שלוש מסלולים, אחד קצר ב100 לארי שני 150 לארי שלוש וחצי - ארבע שעות ושלישי 200 לארי שהוא יום שלם.
הוא הצמיד אלינו מדריכים שהיו קקות, לא הסכימו לנו לדהור או שהם רצו עוד כסף או שבכלל נחזור לפני הזמן, תבקשו לצאת לבד ותגידו שאת יודעים ועשיתם קורסים בארץ, וסוסים יחסית ממושמעים. ג'וטה הוא כמו האושוגולי של קזבג, כפר קטן פסטורלי, אם היינו יודעים לפני בכיף היינו מעבירים שם לילה או בודקים טיול יום שם. חזרנו לקזבג וגם הלילה ישנו אצל וורה, הלכנו לסתובב בעיירה וחזרנו בערב
יום שלישי (26/7) פרידה בקזבג ונסעיה בטביליסי
קמנו ברוגע, לקחנו דליקה לכנסיה למעלה(איפה שמתחיל הטרק לפסגה של הקזבג) עשינו פק"ל וסיכמנו את הטיול והעלנו זיכרונות...חזרנו לקזבגי ולקחנו ברשקוטה של ארבע שעות בחמש עשרה לארי ועוד חמש לארי על תיקים. ישנו ב-STER HOTEI שזה חצי גסטהוס וחצי מלון אבל קרוב לכיכר המרכזית ושווה 35 לארי לילה. בערב יצאנו לבר(ראה בקישורים)
יום רבעי (27/8) היום השבעה עשרה יום כיף בטיביליסי
קמנו ממש מאוחר אחרי הערב המטריף אתמול. הלכנו לשוק פשפשים (לקראת 16:00 מתחילים כבר לסגור) הלכנו לקניון קנינו דברים בזול לפני שחוזרים לארץ ובערב הלכנו למסעדה כשרה 'מענדיס' משם לקזינו ליד גשר נחמד וחזרה למלון
יום חמישי(28/7) היום השמונה עשרה והאחרון!!! שוק לילו וחזרה לארץ
יצאנו בבוקר לשוק הענק של טיביליסי, זה מרחק נסיעה, במונית אמור לעלות 10-15 לארי, אנחנו אמרנו לו ללילו מרטק והגענו לשום מקום תגידו לנהג ללילו מול. יש בשוק הכוללללל מזכרות בגדים אוכל, אנחנו העברנו בשוק הזה חמש שעות ואפשר אפילו יותר! חזרנו למלון ארוחת צוהרים, ושלוש שעות לפני הטיסה יצאנו לשדה

• למצוא אנשים בצ'ק אין של השדה תעופה שגם עושים טרקים בשביל לשמוע המלצות או אפילו להתארגן לדברים ביחד וכך יצא יותר זול
  • יש לי חבר שעבר גיבוש שייטת ואמר לי שהסוד זה להשאיר יציבה לאורך כל הגיבוש. גם בעליות עדיף לשמור על קצב אחיד לאורך הרבה זמן מאשר קצב מהיר וכל כמה דקות לעצור
  • מספר של בית חבד בטיבילסי ⁦+995 551 00 96 55⁩
  • ⁦+995 599 85 92 13⁩- גאורגי (קזבג) ⁦+995 557 21 55 91⁩- גוני (סוונטי) שתי מספרים של נהגי מונית שהם יכולים לעזור לכם. כל מי שצריך עזרה ,מתלבט, סתם רוצה לשמוע חוות דעת של אחד שכבר היה 0584284155 זה המספר שלי תרגישו חופשי!
  • לארי אחד= 1.12 שקל+-
  • התחזית תגיד שכול יום היה גשם ואפילו מבול, חרטא, לנו ירד אולי פעמיים גשם. אבל מה שכן תביאו סוודר טוב או מעיל ואפילו חם צוואר וכובע גרב כי יש לילות קרים
  • כדאי להוריד את האפליקציה בולט, אפליקצייה של מוניות בזול.
  • שהיינו בהתחלה של הטרק לפסגה של הקזבג אנשים הראו לנו תמונות וזה היה טרק שווה רצח. כדי לקחת את זה בחשבון