10 ימים בגיאורגיה:) טרק מסטייה --> אושגולי + קזבגי (מתאים לדתיים שומרי כשרות)

עשרה ימים של טיולים, טרקים ומלאא אוכל (כשר כמובן;) יולי 2021

תאריך הטיולJuly 2021
עונה מומלצתסוף יוני - תחילת אוקטובר

פרולוג

אנחנו 6 חברות שהחליטו לצאת לטיול לכבוד סיום יב', החלטנו לעשות את הטרק המפורסם (מסטייה-אושגלי) ואת הדרך הצבאית.
הגענו לגאורגיה די מסודרות ועם לוז ידוע אך גם היינו פתוחות לשינויים:)
התכנון העיקרי הוא ככה-
טיסה (לא נחשב ב10 ימים), נסיעה למסטייה (יום אחד), טרק מסטייה-אושגלי (3 ימים), שבת בטביליסי (יומיים), הדרך הצבאית (יום אחד), קזבגי (יומיים), יום בטביליסי וחזרה הביתה (יום אחד).
*לגבי הטרק, החלטנו לוותר על היום הראשון (מסטיה-זאבישי) כי לא היה לנו זמן*

הכנות לפני:
-אוכל: אנחנו אוכלות כשר ככה שידענו שאת האוכל ברוב הגסהאוסים יהיה לנו בעיה לאכול אז קנינו לפני מלא אוכל (פתיתים, פסטה, חטיפים, שוקולדים ועוד) (רשימה אוסיף בסוף)
-אריזות: החלטנו שכל אחת לוקחת תיק טיול על הגב (35 ליטר בערך) + 2 מזוודות לששתנו. בתיק הקטן שמנו קצת בגדים ואוכל לטיסה, במזוודות היה את האוכל לטיול עצמו ועוד בגדים שלא הכנסנו בתיק הקטן.
-טיסה: טסנו עם ישראייר ביום ראשון 18.7.2021 בשעה 19:40 ונחתנו ב23:30.
-סים: חברה שלי, אחותי ואני קנינו חבילת גלישה בארץ ושתי חברות אחרות קנו סים בשדה תעופה של גיאורגיה (אחרי שלוקחים את המזוודות יש שם מקום שכתוב Sim בגדול בצבע סגול, כרגע הסים לא עובד להן, נעדכן בהמשך מה יקרה)
-כסף: כל אחת הביאה 550$ ובשדה של גיאורגיה החלפנו את הדולר ללארי
-דירות: חלק מהדירות הזמנו מראש דרך בוקינג וחלק לא, אכתוב בכל פרק אם הדירה הוזמנה מראש או לא

יאללה בהצלחה לנו!

יום ראשון 18.7 - טיסה לגאורגיה

הגענו לשדה, עלינו על המטוס ונחתנו בשלום:)
בשדה תעופה של גיאורגיה, אחרי שלוקחים מזוודות, יש מקום שאפשר להחליף דולר ללארי, אנחנו בהתחלה החלפנו 200$ ואת השאר נחליף בהמשך... (אנחנו עשינו "קופה משותפת", כלומר כל אחת הביאה לי 50$ בשדה התעופה של ישראל ובשדה של גאורגיה החלפתי את זה ללארי, עם הכסף הזה אני אשלם לדירות המשותפות או לקניות. אני ממליצה לכם לעשות את זה, במקום להסתבך עם תשלומים וזה פשוט יודעים שמישהי אחת משלמת והכסף של כולנו (50$ של כל אחת) נמצא אצלה. אנחנו לא יודעות אם 50$ זה מספיק, אם יגמר נוסיף עוד)
הזמנו דרך בוקינג דירה ומונית לדירה.
לגבי הדירה- אני ממש לא ממליצה עליה, למרות שהמחיר היה ממש זול, יש שם ריח חזק של סיגריות ובכללי אווירה מפחידה, קיצור לא ממליצה, למזלנו היינו בדירה מ1 בלילה בערך וב7 בבוקר שלמחרת כבר יצאנו ככה שיצא אחלה.
לגבי מונית- בכללי ביציאה מהשדה מחכות לכם מלא מוניות אבל המלצה שלי, לי היה כיף שידעתי שיש מונית שמחכה לי ואני לא צריכה להתחיל לחפש וזה, תעשו מה שנוח לכם:)
הגענו לדירה וביקשנו מהנהג את המספר שלו כדי שיבוא לקחת אותנו מחר לתחנת רכבת

260$- כרטיס טיסה
80₪- מונית (שילמנו בארץ אז זה בשקלים)
10 לארי- טיפ למישהו שעזר לנו בשדה
10 לארי- טיפ לנהג
69 לארי - דירה (לא מומלץ!)

הדירה: Hostel Vake Garden (הוזמן מראש)

יום שני 19.7 - נסיעה מטביליסי למסטייה

ממש אהבנו את הנהג שלקח אותנו מהשדה אז קבענו איתו שייקח אותנו גם לתחנת רכבת.
קמנו ב6 בבוקר התארגנו וב7 הנהג חיכה לנו ולקח אותנו לרכבת. הזמנו מראש בישראל רכבת מטביליסי לזוגדידי בשעה 8:10 (אנחנו היינו בזמן קורונה אז לא היה לנו רכבת לילה, אם יש לכם אז תזמינו לילה).
*לגבי הדירה, כשהגענו למסטיה פגשנו כמה ישראלים שטסו איתנו באותה טיסה והם ישנו במלון של הרכבת אז ניראלי ממולץ לעשות ככה*
הגענו לתחנת רכבת בזוגדידי בשתיים וקצת. איך שיורדים מהרכבת מחכות לכם מלא מטרושקות (מיניבוס), שאלנו את אחד מהם כמה עולה והוא אמר לנו 25 לארי, לנו זה היה נשמע אחלה כי קראנו בכל מיני סיפורי דרך שלקחו להם 30 לארי אבל אז הגיעו כמה ישראלים וניסו להתמקח איתו כי הם קראו שזה עולה 10 לארי, ההתמקחות לא עזרה להם ובסוף יצאנו ב15:00 לכיוון מסטיה. מצד אחד הדרך ממש יפה אבל מצד שני הנהג שלנו נסע כמו משוגע אז זה היה קצת מפחיד אבל תסמכו על הנהגים כי הם עושים את הדרך הזאת כל יום אז הכל טוב. עצרנו פעמיים כי הנהג החליט לעצור והגענו למסטיה ב18:30.
הזמנו מראש דירה במסטיה, דירה ממש יפה ויש בה אווירה טובה.
במסטיה קנינו ביצים לארוחת ערב, חלב, מים לטרק, גז ועוד כמה דברים (רשימה בקובץ בסוף).
אהבנו ממש את הדירה ואת בעלת הדירה שהיתה ממש מקסימה והחלטנו לבטל את המלון שהזמנו בטיביליסי לשבת ולהישאר בשבת במסטיה. זה אומר שביום חמישי נסיים את הטרק בנחת ובשישי ניהיה בסטיה (וזה אומר שגם הלוז שלנו משתנה כי ביום ראשון במקום להיות בדרך הצבאית ניהיה בנסיעה חזרה טביליסי, שאותה תיכננו לעשות ביום חמישי מיד עם סיום הטרק).
ביקשנו מבעלת הדירה שתזמין לנו מונית למחרת לזאבישי, אכלנו ארוחת ערב- שקשוקה והלכנו לישון.

לגבי הטרק והמזוודות- אנחנו הבאנו שתי מזוודות שתיכננו להשאיר במסטיה (במקום לקחת על הגב ציוד של כל הטיול, לקחנו על הגב ציוד של 3 ימים), אפשר להשאיר אצל בעלת הדירה.
ממש ממש ממליצה לכם גם לעשות ככה, בטרק יש מלא עליות וזה לא כיף לסחוב תיק כבד כל הגב. ראינו מלא ישראלים והם אמרו שזה חכם כי להם כבד.

50 לארי- מונית לרכבת
17 לארי- כרטיס רכבת (לאחת)
25 לארי- מטרושקה (לאחת)
95 לארי- דירה
125 לארי- סופר
10 לארי- השארת מזוודות (5 לכל מזוודה)

דירה: Guesthouse of Manoni (הוזמן מראש)

יום שלישי 20.7 - הטרק: זאבישי --> אדישי

קמנו ב6 בבוקר התארגנו, אכלנו כריות עם חלב וקפה וב7 ורבע הנהג חיכה לנו ולקח אותנו לזאבישי, הגענו ב8 לזאבישי, הוא הוריד אותנו ממש בתחילת המסלול, מרחנו קרם הגנה, הצטלמנו קצת וב8 וחצי התחלנו את הטרק!
המסלול ממש מובן ורואים שביל. יש בדרך כמה שלטים שעוזרים לכם להבין את הדרך. אם תיראו בעליה פתאום פיצול קטן אז הכל טוב כי הדרכים מצטלבות. המסלול הוא חצי שמש חצי צל.
בכללי המסלול הוא עליה ואז ירידה. עולים בהתחלה בשביל פתוח ואז מגיעים לשביל צר שמימינו בית של אחד התושבים (וכלב חמוד;) ומשמאלו עשביה, אחר כך מגיעים לנחל יבש, בסוף הנחל היבש יש שלט שכתוב עליו Adishi. ממשיכים לעלות עוד 4 קמ בערך ואז מגיעים לדרך עפר, (שגם היא בעליה) (המלצה שלי- תעצרו להצטלם, ממש יפה שם! רואים את כל הנוף), עולים בדרך בערך רבע שעה ואז מגיעים לעוד שלט שכתוב עליו Adishi. חשוב! שימו לב לשלט, אם לא שמים לב אליו אז אפשר להמשיך לעלות וזה באסה.
מכאן מתחילה הירידה, 5.4 קמ עד שמגיעים לאדישי, בדרך יש נהרות נחמדים וכדאי לעצור לשטוף פנים ולנוח קצת (אנחנו גם מילאנו מים). יורדים יורדים יורדים ובסוף מגיעים לאדישי!
ממש בכניסה לכפר היה מישהו שהבין שאנחנו מחפשות גסטהאוס וישר שאל אותנו אם אנחנו רוצות, ראינו את המקום והחלטנו לישון שם, הוא לקח לנו 30 לארי בלי ארוחות בוקר וערב. שמענו לפני שהמחירים נעים בין 30 ל60 לארי אז ידענו שזה נחשב זול. (מי שרוצה עם אוכל זה עולה יותר, לא יודעת כמה). שמענו שיש בכפר מרקט קטן, והוא בהחלט קטן, יש בו קולה, בירה, ירקות בסיסים, כמה שוקולדים וזהו לפי דעתי. קנינו קולה (כי כל השאר לא כשר והירקות לא היו וואו) ולאבש (סוג של לחם) (בדקנו איך הם מכינים וראינו שזה כשר והכל טוב - הלחם עצמו עשוי רק מקמח ומים והוא נאפה בתנור מיוחד)
אחרי מנוחה של שעתיים וחצי בערך הכנו ארוחת ערב-פתיתים.
דיברנו עם כמה ישראלים שגם שהו בגסטהאוס והם אמרו לנו שיש חשש לגשם, אחרי הרבה התלבטויות אם לצאת למסלול מחר או לא בעלת הגסטהאוס אמרה לנו שהגשם הוא בכלל ביום חמישי ולא רביעי.
הלכנו לישון שמחות שנצא למסלול מחר:)

80 לארי- מונית לזאבישי
30 לארי- גסטהאוס (לאחת)
20 לארי- קולה + 2 לבש

יציאה: 8:30
הגעה: 15:30
עשינו 5 עצירות ארוכות
המסלול הוא 9.9 קמ

יום רביעי 21.7 - הטרק: אדישי--> איפררי

קמנו ב7 ותיכננו לצאת ב8 כי ידענו שיש שלב שצריך לחצות נהר עם סוסים והסוסים שם עד שעה מסוימת (12 בערך), בסוף יצאנו ב8:45. שתינו קפה ותיכננו לאכול ארוחת בוקר במסלול.
האורך של המסלול הוא 17.2 קמ וגם הוא, כמו אתמול, עליה ואז ירידה.
המסלול מתחיל ממש בכניסה לכפר (מאיפה שנכנסתם אתמול). רוב המסלול בשמש אבל אין שמש חזקה אז זה אחלה.
מתחילים במישור פתוח, בערך 4 וחצי קמ עד שמגיעים לחציית הנהר עם הסוסים. אין צורך לדאוג לגבי סוסים כי יש שם מלא סוסים שמחכים ליד הנהר. דיברנו עם מישהו הוא אמר לנו 20 לארי לאדם, אמרנו לו 100 לארי לשישה אנשים הוא אמר סבבה. החצייה היא חוייתית מאוד אבל כדאי להחזיר חזק בסוסים כי אפשרי ליפול. אחרי החצייה מתחילה עליה של בין 6-7 קמ. עליה מאוד קשה, רובה צרה ומלאה עשבים מסביב. אחרי שמסיימים את העליה יש אופציה ללכת שמאלה (בערך 7 דק) לתצפית ממש יפה, הדרך לתצפית זה הלוך חזור אז אני ועוד 3 בנות השארנו את התיקים ועלינו לתצפית ושתי בנות נשארו לנוח ושמרו על התיקים שלנו. חזרנו חזרה, אכלנו קצת נשנושים והמשכנו. כאשר אתם ממשיכים את המסלול שימו לב שיש אופציה לעלות למעלה *זה לא המשך המסלול*, המשך המסלול הוא בירידה למטה. מעכשיו ועד הכפר (7 קמ בערך) יש ירידה תלולה ואז מישור, בדרך עוברים במספר כפרים קטנים ויפים.
הגענו לאיפררי וחיפשנו גסטהאוס לישון בו, אחרי חיפושים רבים מצאנו אחלה גסטהאוס. (היו הרבה אנשים שהגיעו כמה דקות אחרינו ובגלל שאיפררי זה כפר קטן לא היה להם מקום לישון אז בעל הגסטהאוס שלנו הסיע אותם לאחד הכפרים ליד איפררי). הכנו קוסקוס עם נמס בכוס וקנינו קולה (אחד מהגסהאוסים מוכר כמה דברים וביניהם קולה)
לקראת הערב פתאום התחילה הסופה, ירד מלא גשם והיו ברקים ורעמים, דיברנו עם כל מיני ישראלים שגם ישנו בגסהאוס והתלבטנו ביחד אם לצאת מחר או לא, הרוב אמרו שהם כנראה לא יוצאים כי מילא זה יום שנחשב "משעמם" וגם בטח ירד מלא גשם מחר אז הם פשוט יתפסו טרמפ לאושגלי ושם יחליטו מה לעשות. אני וחברות שלי החלטנו לקום מחר מוקדם ולראות מה קורה עם הסופה.
הלכנו לישון בתקווה שמחר יהיה טוב:)

12 לארי- קולה
30 לארי- גסטהאוס (לאחת)

יציאה: 8:45
הגעה: 18:30
עשינו 5 עצירות
המסלול הוא 17.2 קמ

יום חמישי 22.7 - סיום הטרק: איפררי --> אושגלי וחזרה למסטייה

קמנו ב6 וחצי ותיכננו לצאת ב7 וחצי כדי להספיק להגיע לאושגלי לפני הסופה (שלפי האינטרנט היא תתחזק בשתיים בצהריים). בערך ב7 וחצי דיברנו עם כמה ישראלים שהיו שם וממש התלבטנו אם לצאת למסלול או לא כי היה מלא גשם, אחרי מלא התלבטויות, בעל הגסטהאוס אמר לנו לצאת כי לא יקרה לנו שום דבר וזה סך הכל גשם. יצאנו ב9 לתחילת המסלול (שאורכו 12.7 קמ)
את האמת, בשלושת הקילומטרים הראשונים של המסלול ירד גשם, היינו עם מעילי גשם וכיסוי גשם לתיק והיה אחלה. בתשעת הקילומטרים הבאים לא ירד גשם ואפילו הייתי עם בגדים קצרים.
אחרי 3 קילומטרים של ירידה מגיעים לכפר קטן, ישבנו שם באחד הגסטהאוסים ואכלנו ארוחת בוקר (לחם וממרחים). תשעת הקילומטרים הבאים הם בכביש של ג'יפים, יש מידי פעם עליה קטנה או ירידה קטנה אבל סך הכל זה מסלול די קליל שאם עושים אותו בקצב טוב אפשר לסיים אותו ב4 שעות (ואפילו פחות) אנחנו עצרנו כמה פעמים והלכנו די לאט כי ידענו שאין לנו לאן למהר והגענו לאושגלי ב15:00, לפני ההגעה לאושגולי יש מלא כפרים קטנים (זה נראה כמו כפר אחד גדול) ויש שלט שכתוב בו right way, זו לא הדרך הנכונה, זו דרך שמובילה לכפר אחר ולא לאושגולי, תמשיכו ישר עד שתראו שלט עם מפה, ככה תדעו שהגעתם לאושגולי.
קצת לפני סוף המסלול התקשרנו לנהג שלקח אותנו ביום שלישי לזאבישי וביקשנו ממנו לבוא לאושגולי כדי לקחת אותנו, הוא אמר לנו 180 לארי והצלחנו להוריד אותו ל170 לארי. הגענו לאושגולי שעה לפני שהוא הגיע אז ישבנו בבית קפה שיש ממש בכניסה לכפר וקנינו קולה ובירה, הנהג הגיע ולקח אותנו למסטיה (שעה נסיעה).
הגענו ב17:00 למסטיה והלכנו לנוח בדירה שהיינו בהתחלה (שגם ניהיה בה בשבת). עשינו כביסה בדירה (5 לארי למכונה), שתי בנות הלכו לקניות אוכל (פירות, ביצים ועוד..). הכנו ארוחת ערב- פסטה והלכנו לישון.

לגבי הסופה- אני לא יודעת מה זה סופה אצל גיאורגים אבל הסופה שהייתה אמורה לקרות הייתה קצת גשם וזהו אז אם אתם עושים את הטרק ויש חשש לגשם וזה אל תבטלו את המסלול כי יש מצב שהגשם יהיה רק בשעה הראשונה של הטיול וזהו.

9 לארי- קולה וטישו בכפר שאכלנו א. בוקר

עשינו מלא עצירות קטנות ועוד 4 ארוכות
המסלול הוא 12.7 קמ

יום שישי 23.7 - מסטיה

קמנו בבוקר ותיכננו לטייל קצת (לעשות את קרחון צ'לאדי או משהו אחר) אבל בסופו של דבר זה היה יום מנוחה, 4 בנות יצאו לקניות ובנתיים ה2 האחרות תלו את כל הגדים לייבוש. הכנו א. בוקר- חביבות, סלט, לבש וממרחים ותיכננו לצאת לטייל במסטיה, 2 בנות נשארו בדירה ו3 בנות ואני יצאנו לסיבוב. במסטיה יש מקום אחד שעושה לבש כשר אז הגענו לשם קנינו לבש, פגשנו כמה ישראלים ודיברנו איתם, אחר כך התחלנו להכין את השבת, עשינו קניות (דגים, ירקות, ועוד דברים לשבת) וחזרנו לדירה, נחנו עוד קצת (בכל זאת, עבדנו קשה היום;) והתחלנו להכין אוכל.
לפני שאני ממשיכה- היינו בטיסה עם כמה חבר'ה מהיישוב שלי אז בגלל שנשארנו בשבת במסטיה וגם הם תיכננו להיות בשבת במסטיה אז החלטנו לעשות את השבת ביחד.
החבר'ה מהישוב שלי הגיעו והם עזרו לנו להכין את האוכל (רשימת אוכל בקובץ בסוף)
בזמן ההכנות הבנו שאנחנו צריכות למצוא דרך להגיע לטביליסי ביום ראשון ולא רצינו לקחת רכבת כי הרכבת מזוגדידי לטבילסי יוצאת ב17:10 וזה אומר שנגיע לטבלסי ב23:15 וזה קצת תוקע אותנו כי רצינו לעשות את הדרך הצבאית ביום ראשון (כלומר להגיע לטבילסי כמה שיותר מוקדם ואז משם לצאת לדרך הצבאית), ידענו שאם ניקח מונית ל6 אנשים לטבילסי זה ייצא ממש יקר אז חברה שלי ואני הלכנו לשלווה ונרגיזה (ששם רוב הישראלים נמצאים) לנסות למצוא עוד אנשים שיבואו איתנו וככה זה יצא יותר זול. הגענו לשלווה ונרגיזה וגילינו שאמנם הרעיון שלנו היה חכם אבל קשה לביצוע. חזרנו לדירה והחלטנו שנדבר על איך נגיע לטבילסי במוצאש כי שבת עוד שניה נכנסת.
כניסת שבת: 20:15

שבת נכנסה, התפללנו, אכלנו ארוחת שבת וצחקנו מלאא

156 לארי- קניות לשבת

שבת 24.7 - מסטיה

"שבת בבוקר יום יפה!"

קמנו ב11:30, יצאנו לטיול במסטיה, ישבנו בפארק, אכלנו ארוחת שבת, דיברנו, שיחקנו ובעיקר נהננו:)

יציאת שבת: 21:23
מוצאש:
במוצאש דיברנו עם בעלת הגסהאוס שלנו לגבי דרכי הגעה לטביליסי\קזבגי. היא עובדת בשדה התעופה ככה שהיא יכולה להשיג לנו כרטיסים לטיסה ממסטיה לטביליסי אבל היא אמרה לנו שרוב הסיכויים שהטיסה תתבטל בגלל מזג האוויר אבל היא יכולה לארגן לנו מונית לזוגדידי ומשם עוד מונית לקזבגי. (הבנים שאיתם עשינו את השבת אמרו לנו לוותר על הדרך הצבאית כי זה סתם נסיעה-עצירה-צילומים וזה לא מומלץ אז הקשבנו להם). בסוף אחרי התלבטויות רבות החלטנו להקשיב לבעלת הדירה ולקחת מונית לזוגדידי ומשם לקזבגי. ביקשנו ממנה שתזמין לנו את המונית ל5 בבוקר.
ארגנו את כל הדירה והלכנו לישון ב2 בלילה:)

270 לארי- דירה (3 לילות)

יום ראשון 25.7 - נסיעה לקזבגי

קמנו ב4:40 בבוקר התארגנו וחיכינו למונית. המונית הגיעה ב5:20, עלינו עליה ונסענו לזוגדידי.
הגענו לזוגדידי ב8:30 וב9:00 עלינו על המונית הבאה לקזבגי (נסיעה של 7 שעות!)
הגענו לקזבגי ב16:00.
בכללי תיכננו לעשות את מפלי גוולטי כי שמענו שזה מסלולון קצר של שעתיים אבל אז הייתה לחברה שלי שלפוחית שהסתבכה אז היא ועוד חברה הלכו למרפאה בקזבגי ואנחנו בינתיים טיילנו בקזבגי וקנינו קצת אוכל (ומצאנו לאבש כשר).
הגענו כולנו לדירה, הכנו ארוחת ערב ופסטה עם רוטב.
רצינו לצאת למסעדה או משהו אבל אין מסעדה כשרה בקזבגי אז החלטנו שנקנה שם רק שתייה חמה (נבדוק שהיא כשרה) חיפשנו קצת ובסוף הגענו לבית קפה "5047". בית קפה קטן וחמוד עם שירות מדהים! ממליצה בחום! הזמנו בירה כשרה, קפה ושוקו חם (בדקנו שהחלב זה 100% פרה וביקשנו שיביאו לנו את זה בטייק-אווי).
חזרנו לדירה והלכנו לישון.

300 לארי- נסיעה לזוגדידי
600 לארי- נסיעה לקזבגי
22 לארי- קניות
95 לארי- מסעדה
90 לארי- דירה

דירה: The White House (אני ממליצה על הדירה, היא ממש חמודה ונקיה)

יום שני 26.7 - עמק טרוסו ובריכת הסודה

קמנו ב9:00, התארגנו, קנינו לבש (שזה לקח הרבה זמן כי היה שם תור ארוך) ולקחנו מונית לעמק טרוסו. (ברחוב הראשי יש מלא מוניות). הגענו לעמק ב11 וחצי וקבענו עם הנהג שיבוא לקחת אותנו ב18:00.
הנהג הוריד אותנו ליד סוג של גשר, עברנו את הגשר והתיישבנו לאכול ארוחת בוקר- לאבש וממרחים.
המסלול הוא מישור די קליל. הולכים בערך 5 קמ עד שמגיעים לשלגוגית (אני ממליצה לכם ללכת לשלגוגית, למלא מים ולהצטלם קצת:). קצת אחרי השלגוגית יש גשר שאם עוברים אותו מגיעים לסוג של זולה, מול הגשר יש מדרגות שעשויות מצמיגי רכב, עולים את המדרגות, הולכים 200 מטר בערך ומגיעים לבריכת הסודה. הבריכה ממש יפה אבל יש שם ריח של ים המלח שזה קצת מבאס.
התיישבנו בדשא ליד הבריכה והכנו ארוחת צהריים- פתיתים. ישבנו שם יחסית הרבה זמן ואז ראינו שהשעה 17:00 אז אין לנו למה להמשיך את המסלול כי הנהג מגיע ב18:00 אז החלטנו לשבת שם עוד חצי שעה ואז לחזור את הדרך שעשינו (בכללי עמק טרוסו הוא סוג של מסלול מעגלי). הגענו חזרה לקזבגי ב18:30, בגלל כל מיני סיבוכים החלפנו דירה ולקחת לנו הרבה זמן למצוא את הדירה אז הגענו אליה רק ב19:00, אכלנו לבש טרי שקנינו עכשיו עם ממרחים, התארגנו ויצאנו שוב פעם לבית קפה "5047", חזרנו לדירה והלכנו לישון.
שכחתי לציין שבבוקר ירד גשם אבל זה לא עצר אותנו ובכל זאת יצאנו לטייל. בערך ב14:00 הגשם הפסיק והשמש יצאה.
את המזוודות השארנו בדירה וחזרנו לקחת אותן בסוף היום אחרי הטיול.
120 לארי- מונית
18 לארי- לבש וקצת סופר
48 לארי- מסעדה

דירה: Rooms 3

יום שלישי 27.7 - מפלי גוולטי וג'וטה

קמנו ב7:00 בבוקר ושוב פעם ירד גשם אבל זה לא עצר אותנו מלצאת למסלול.
שתינו קפה כמו כל בוקר, הלכנו לקנות לבש טרי ואז תפסנו מונית למפלי גוולטי. הסברנו לנהג שהוא צריך לקחת אותנו למפלים, משם לג'וטה וחזרה לקזבגי.
יצאנו ב10:00 והגענו למפלים ב10:30. הנהג הוריד אותנו ליד שתי מכולות ישנות. שם יש אפשרות ללכת למפל הגדול (60 מטר) או לקטן (25 מטר). אנחנו התחלנו בעליה למפל הגדול, העליה קצת קשה אבל קצרה, אחרי בערך 10 דקות מגיעים למפל הגדול. ישבנו שם ואכלנו ארוחת בוקר- לבש וממרחים (כמו תמיד:), אחרי חצי שעה בערך ירדנו וחזרנו לצומת, הפעם הלכנו למפל הקטן, ההליכה אליו היא די קלילה. אחרי גם בערך 10 דקות הליכה מגיעים למפל (צריך לחצות נהר קטן) היינו שם בערך 20 דקות וחזרנו חזרה. הנהג חיכה לנו ומשם נסענו לג'וטה.
כל הסיפור של מפלי גוולטי יכול לקחת גג שעתיים (לנו לקח שעה וחצי) אז אם אתם מתכננים לעשות את המפלים תדעו שזה לא יום שלם.
הגענו לג'וטה ב13:00 והתחלנו ללכת לאגם הראשון. המסלול מתחיל בעליה קשה אז אחרי רבע שעה בערך עצרנו לנוח במקום של קמפינג (יש שם איגלו, ככה תזהו את המקום) נחנו שם חצי שעה והמשכנו ללכת. אחרי 10 דקות הגענו למקום מהמם עם מלא ערסלים ובית קפה, החלטנו לעצור גם שם ולנוח. אם אתם רוצים לשבת בערסלים אתם חייבים לקנות משהו בבית קפה אז קנינו קפה, שוקו ותה (אחרי בירור שזה כשר וביקשנו את זה בכוסות פלסטיק).
תיכנון של חצי שעה מנוחה הפך להיות יום שלם מנוחה אבל שווה כל רגע.
נשארנו בערסלים, דיברנו, שתינו קפה, שוקו ונישנשנו. אחרי שעתיים הגיע ענן גדול וכאן הבנו שהסופה שדיברו עליה כל השבוע מגיעה.
רבע שעה אחרי הענן הסופה התחילה אז נכנסנו לבית קפה ושיחקנו שחמט.
ב17:30 הבנו שאנחנו צריכות לרדת למטה כי קבענו עם הנהג שיבוא לקחת אותנו ב18:00 אז למרות כל הגשם התחלנו לרדת למטה, לאט ובזהירות.
הגענו לקזבגי ב18:30 והכנו ארוחת ערב- קוסקוס עם נמס בכוס.
אחרי שנחנו קצת החלטנו לצאת שוב פעם למסעדה (בכל זאת, ערב אחרון בגאורגיה). יצאנו אבל מסיבה לא ידועה כל המסעדות היו סגורות אז קנינו קצת דברים (שמפו, ירקות...), חזרנו לדירה והעברנו חוויות על השבוע וחצי האחרונים שהיו לנו:)
ב23:00 הכנו עוד ארוחת ערב- פתיתים עם סלט והלכנו לישון:)

כסף:
200 לארי- מונית (לכל היום)
90 לארי- בית קפה בג'וטה
18 לארי- קניות
220 לארי- דירה (שני לילות)

דירה: Rooms 3

יום רביעי 28.7 - נסיעה לטביליסי + הסתובבות בעיר וחזרה לישראל

ביום הראשון שלנו ראינו מקום (ליד המוניות) שמוציא מטרושקה לטביליסי כל שעה עגולה תמורה 10 לארי לאדם.
קמנו ב7:00 התארגנו, שתינו קפה ויצאנו לקנות לבש וקצת פירות להמשך היום. קנינו הרבה לבש כדי שיהיה לנו לכל היום.
עלינו על המטרושקה של 10:00 ולקחו לנו 10 לארי על המזוודות (5 לכל מזוודה).
הגענו לטביליסי ב12:30 והזמנו מונית דרך Bolt ל-Tbilisi Mall. הגענו לקניון ב13:30 (זה לא שעה נסיעה פשוט לקח לנו זמן להבין איך מזמינים מונית וזה, בתכלס זה לא כזה מסובך). ישבנו מחוץ לקניון ואכלנו לבש עם ממרחים, אחר כך נכנסו לקניון, הסתובבנו קצת וקבענו שב18:00 ניקח מונית למסעדת "ירושלים". מסעדה כשרה ששמענו עליה הרבה המלצות (ובצדק). בסוף לקחנו מונית ב18:40 ובגלל הרבה פקקים הגענו לשם 19:30.
אני ממש ממליצה על המסעדה הזאת, אוכל טעים, שירות טוב ומדברים עברית.
ב21:00 לקחנו שוב פעם מונית לשדה תעופה, עברנו את כל הבדיקות שצריך לעבור (אל תשכחו לשים את הסכו"ם שלכם במזוודה שלא עולה למטוס כי לנו זרקו את הסכום שהיה בתיק עליה למטוס) ועלינו על המטוס בשמחה רבה!
נחתנו בישראל וכאן מסתיים הסיפור דרך שלי, מקווה שעזרתי:)

26 לארי- לבש ופירות

דירה: בית!!

הערות/נקודות חשובות

טרק:
👈כל יום בטרק בבוקר בגסטהאוס שתינו קפה/תה עם קצת עוגיות, אחרי שעתיים בערך במסלול אכלנו ארוחת בוקר שהייתה מורכבת מלחם פרוס שהבאנו מישראל ומלאבש (לחם כשר של גיאוריגה) שקנינו בכפר, טונה, טחינה ונוטלה, כשהיינו מגיעות לכפר היינו מכינות ארוחת ערב מושקעת (פתיתים, פסטה, קוסקוס).
👈בזמן המסלול אכלנו כל מיני נשנושים וחטיפים.
👈אפליקציות שיעזרו לכם בטרק: Mapy.cz ו- Wikiloc
Mapy.cz מראה את הדרך ועוד כמה קילומטרים נשארו לכם.
Wikiloc מראה את כמות העליה שיש לכם, אבל הבעיה באפליקציה הזאת שהיא לא מראה איפה אתם נמצאים ברגע זה (בשונה מהאפליקציה הראשונה) אז אתם צריכים להסתכל איפה אתם נמצאים דרך האפליקציה הראשונה ואז למקם את עצמכם על האפליקציה הזאת.
👈אם אתם רוצים לקנות לאבש בכפרים אז צריך לבקש מגסטהאוסים כי לא מוכרים את זה במכולות. בכללי עדיף לכם להביא 2\3 חבילות של לחם פרוס מהארץ כי זה נשמר טוב וזה טעים.
👈לגבי שק"ש- היו לילות שישנתי עם שק"ש והיו לילות שישנתי בלי, זה תלוי בהרגשה האישית שלכם, מה מגעיל אתכם ומה לא.
👈מקלות הליכה- חובה!!

שבת:
👈במסטיה יש סופר גדול שם קנינו דגים ואת כל האוכל לשבת.
👈קנינו קופסאות פלסטיק ושמנו את כל האוכל לשבת בהן. (השארנו אותן אחר כך במסטיה)
👈הסברנו לבעלת הדירה שאסור לנו להדליק את האור או את הכיריים והיא עזרה לנו במשך כל השבת.
👈את האוכל חיממנו על סיר שהבאנו מהבית ועל מחבת (לבנים היו 2 סירים ומחבת אז סה"כ היו לנו 3 סירים ושני מחבתות וזה הספיק).

שאר הימים:
👈עדכון לגבי הסים:
הסים הישראלי עבד מצוין במסטיה ובקזבגי, אבל במקומות כמו כפרים או מסלול הוא לא עבד. (כלומר בכל הטרק לא השתמשנו בסים הישראלי)
הסים הגאורגי עובד מצוין בכל המקומות (כפר, עיר וכו'...). סים אחד עבד לנו אחרי כמה כמה שעות (צריך להשאיר את הנתונים דלוקים ואז זה עובד) והסים השני לא עבד לנו כל הטרק ורק כשחזרנו למסטיה החלטנו להוציא את הסים מהפלאפון בו הוא נמצא ולשים אותו בפלאפון אחר ואז הוא עבד.