טרק בהרי הרילה וקצת מסופיה

עונה מומלצתקיץ

נחיתה והגעה לתחילת המסלול

הטיול התחיל ביום שישי ה1.8, עלינו על טיסה מנתב"ג דרך חברת התעופה Wizz Air
חברה מאוד זולה (הטיסה עלתה לנו 820 סה"כ לשני הכיוונים).
נחתנו בסופיה ב11:20, כשהגענו החלפנו לכסף בולגרי, לב, אני החלפתי 200 יורו וזה הספיק לי לכל הטיול.
מהשדה תעופה לקחנו הסעות לתחנה המרכזית של סופיה (3 יורו )
מהתחנה המרכזית בסופיה לקחנו אוטובוס לדופניצה, את הכרטיס קנינו באחד המשרדים של חברת האוטובוס לפני הנסיעה.(7 לב)
לאחר שהגענו לדופניצה לקחנו אוטובוס לספרבה בנייה (1.60 לב), שם עשינו השלמות של לחם וירקות לטיול.
אם לא קניתם לפני, ניתן לקנות בסופר מפה של ההרים.
מספרבה בנייה לקחנו מונית לתחילת המסלול בהרים, נסיעה של 15 דקות + - (20 לב לחמישה אנשים)
הנהג הוריד אותנו בכניסה ליער שממנו יש שביל המוביל לבקתה הראשונה בטיול, סקקביצה.
ההליכה לסקקביצה נמשכת בערך שעה וחצי שעתיים (כולל עצירות)
שינה בסקקביצה (10 לב לאחד)
מרק חם וטעים בסקקביצה עולה 2.5 לב,(הוא מציע לחם, כיכר ב20 לב בעוד שבקתה אחת אחרי מציעים כיכר ב3 לב)
*כדי להביא שקדי מרק מהארץ, משפר כל מרק!

הליכה מסקקביצה לסטדמה עזרא (שבעת האגמים)

היום השני - 2.8
את היום השני התחלנו בסקקביצה משם הלכנו לאזור שבעת האגמים לכיוון בקתה בשם סדטמה עזרא.
הליכה קלה בתוך יער, חשוב לשים לב לסימוני שבילים לכל אורך המסלול בגלל שחלק מהסימונים ישנים, מחוקים, או לא מסומנים במפה.
באותו יום ירדנו מהשביל בלי לשים לב ורק אחרי שעתיים שהלכנו על שביל סוסים התחברנו אליו בחזרה והגענו לבקתה בשם רילסקי עזרא אשר נמצא בקצה של הרכבל (יש רכבל אשר מגיע מאזור ספרבה בנייה ישר לאזור שבעת האגמים), שם עשינו עצירה קטנה וחכינו שהערפל יעלם, בבקתה יש מסעדה ואפשר לישון בה.
לאחר מכן נכנסו לאזור שבעת האגמים והגענו לבקתה סדטמה עזרא. (ניתן לישון באוהלים מחוץ לבקתה)
לילה בסדטמה עזרא (11 לב לאחד)
מרק שעועית - 2.5 לב (לא טעים, תזמינו מרק ירקות)
קציצות חזיר - 3.5 לב
חביתה 3.5 לב
בירה - 3 לב (הבירות לכל אורך המסלול היו רק מפחיות ועלו בין 2.5 לב ל3)

הליכה משבעת האגמים למליוביצה

היום השלישי - 3.8, והרביעי - 4.8
ההליכה משבעת האגמים למליוביצה היא הליכה יחסית קשה, המסלול עצמו כולל עצירות יצא לנו 9 שעות + -
מתחילים את המסלול בשבעת האגמים, עוברים דרך רובם ומתחילים עליה היוצאת מהאזור
מסוף העליה עד כמעט סוף היום הולכים בתפירות (עולים ויורדים )
בשלב מסוים מגיעים להר גבוה שבקצה שלו יש פניה ימינה לכיוון הבקתה או שמאלה לכיוון התצפית (שגם נקראת מליוביצה) ונמצאת בגובה של 2720 מטר.
לאחר העליה יש עוד קצת תפירות ואז מתחילה ירידה חזקה לכיוון העמק שבו נמצאת הבקתה.
לאחר הירידה הולכים עם הנחל עד לבקתה. (בהמשך הוואדי יש מלון עם כביש גישה שממנו יש אוטובוסים)
לילה במליוביצה - 12 לב
מרק שעועית (טעים) - 3.5 לב
לחם - 0.2 לב (לפרוסה)
החדרים בבקתה מאוד נוחים + יש בהם קליטה.
למחרת קמנו ליום רגוע והסתובבנו באזור ובעיקר נחנו בצמוד לנחל שזורם מתחת לבקתה וישנו שם עוד לילה.

ממליוביצה למנזר רילה

היום החמישי והאחרון לטיול - 5.8
התכנון המקורי היה להמשיך ממליוביצה לבקתה בשם ריבני עזרא ולישון שם, ומשם להמשיך למנזר.
אנחנו לא המשכנו לריבני עזרא בגלל שחלק רצו לקצר ולחזור לסופיה, אבל אין שום סיבה לא להמשיך לריבני, המסלול אליה הוא מאוד יפה ובקתה עצמה נמצאת בין שני אגמים. (רק צריך לקחת בחשבון שהיום ממליוביצה לריבני עזרא הוא יום ארוך יחסית )

אז קמנו במליוביצה ומשם עלינו עליה קשה יחסית אל ההר (יצאנו מהעמק ), אחרי העליה ממשיכים ללכת בתפירות, עד שמגיעים לחלק שממנו הכל ירידות, עד שמגיעים למחסה (shelter) בשם קובלינו ברנישט, המקום הוא מן צריף שאפאחד לא מתחזק, עם מיטת קומתיים ארוכה (אפשר לישון בה עד 10-12 אנשים), שולחן וקצת מקום לעמוד בו.
בקובלינו תפסנו מחסה מהגשם ובדיוק אכלנו צהריים (היו איתנו שם עוד שלושה בולגרים וכבר היה מאוד צפוף.)
משם ניתן להמשיך על המסלול האדום לכיוון ריבני עזרא או ללכת על המסלול הירוק היוצא מצריף לכיוון מנזר רילה.
השביל הירוק יורד מההרים לכיוון המנזר, הירידה נמשכת בין 3-2 שעות.
בסוף הירידה מגיעים לכביש ושתי מסעדות קטנות, ניתן לחכות על הכביש ולתפוס טרמפים למנזר\ללכת ברגל.. ההליכה ברגל מאוד משעממת ולכן עדיף לקחת טרמפ, אנחנו שילמנו למקומי שיקפיץ אותנו למנזר (10 לב)

ליד המנזר יש מלון, לקחנו שני חדרים לשלושה אנשים ולשניים.
חדר לשלושה - 65 לב

קמנו במלון ליד המנזר ולאחר ארוחת בוקר
חביתה - 5 לב
מיץ תפוזים סחוט - 3 לב
הלכנו להסתובב במנזר, המנזר מאוד מרשים וגדול.
מחוץ למנזר יש מזנון עם מאפה כמו ספינג' שאנחנו שמענו עליו הרבה לפני הטיול ושחייבים לטעום אותו.
תאמת.. שהוא לא משהו מיוחד ולא שונה מהספינג' שאפשר לאכול בארץ.

לסופיה יש אוטובוס אחד היוצא מחניית המנזר בשלוש בצהריים.
שאנחנו באנו לעלות על האוטובוס בדיוק הגיע אוטובוס של קבוצה שטיילה בהרים ובסוף עלינו עליו. (11 לב)
נסיעה של שעתיים בערך.

בסופיה ירדנו במרכז העיר ולקחנו מונית למלון שישנו בו , מלון מדריד.
המלון מצוין, חדרים מאוד נוחים ומאוד זול (לשני לילות 45 לב)
המלון גם נמצא קרוב לסופר מקומי ולקניון מאוד גדול.

בסופיה לא עשינו יותר מידי, הלכנו ביום למחרת 7.8 לבית כנסת במרכז העיר (2 לב )
ולידו נמצא שוק (נמצא בתוך מבנה), יש בו הרבה דוכני אוכל טובים ולמטה יש גם חנות בגדים יד 2 שמוכרת בגדים לפי ק"ג.

בלילה יצאנו לאכול באזור המלון (רוב הדברים נסגרים בשעה 9 וחצי) לאחר מכן חזרנו למלון, ארזנו והלכנו לישון.

8.8 - 06:00 - הטיסה ממריאה מבולגריה ואנחנו בדרך לישראל.

• לא צריך להחליף יותר מ200 יורו בהתחלה, אני החלפתי עוד קצת בשביל מתנות בסופיה ובשדה תעופה. בסופיה כדי לקחת מוניות של החברה OK.