הרי הרילה באוקטובר

טרק בהרי הרילה של יומיים עם רכב- מסלול מעגלי, כולל את שבעת האגמים ופסגת מליביוצה.

תאריך הטיולOctober 2019
עונה מומלצתעד סוף אוקטובר

הכנות לטיול ומידע כללי

אנחנו 4 חברים בני 21 חיפשנו טרק שיכול להתאים מבחינת אורך ומזג אוויר בחול המועד סוכות ( 15 באוקטובר). חבר'ה דתיים (משמע אוכל מהארץ כשר)
החלטנו ללכת על הרי הרילה, כאשר יש לנו לטייל את רביעי חמישי שישי.
•מבחינת טיסות- Wizzair 1200₪,
דגש- הטיסה היא בטרמינל 1 ונחיתה בטרמינל 1 בסופיה( היותר ישן וקטן מטרמינל 2)
אציין שאפשר להביא תיק מאוד קטן וצריך לשים לב לזה. בנוסף יש את העניין של הצק' אין שחייב לעשות קודם בבית. ( אנחנו הצלחנו לעבור עם מוצילות של 50 ליטר ואפילו 60)
חוץ מזה, טיסת לואו-קוסט, תהיו מוכנים לזה שלא ישימו אתכם באותם מקומות בטיסה. עוד חיסרון- שעת הטיסה ב10:00 ונחיתה ב12:40 , די מבזבז את היום הראשון שלכם בבולגריה.
אז הזמנו טיסה נחתנו בשלישי ב12:40 והתכנון היה לישון במלון ברמה באזור הרילה כדי לצאת מוקדם ביום רביעי ולהספיק.
לנו במלון בספרבה בניה שנקרא Hotel Via Lacus נחמד מאוד, זול ועם ספא יפה ביחס לאזור שבו המלון נמצא. ( 110 לבה ל4 אנשים, מסאז' 20 לבה ל30 דקות)
•החלפת כסף- באתר של בנק הפועלים מט"ח ואיסוף בטרמינל ( יש על זה קצת עמלה אבל זה הכי נוח, מזמינים באתר של Flymoney)
•השכרת רכב- אנחנו החלטנו בגלל היותנו דתיים (חזרה יותר מאוחרת בשישי) וגם מפאת חוסר הזמן בטיול לא ללכת על תחבורה ציבורית ולשכור רכב.
החלטנו על Top rent a car, אציין שחיכינו בשדה כשעה עד לקבלת טיפול, גם טעו בחיוב וחייבו יותר ב60 לבה, חוץ מזה לדעתי שירות מדהים, מחיר טוב ואני הייתי מבסוט. הכבישים יחסית סבירים, קצת מעצבן עם ההילוכים אבל מסתדרים.
לנו עלה 300₪ ל4 ימים השכרת רכב לנהג צעיר Citroen C3.
לשים לב שמהירות מותרת בכביש מהיר היא 120, שאר הכבישים זה 80 או 40. להפעיל Waze ולשים לב למצלמות מהירות.
חשוב לעשות ביטוח Full Protection כדי להימנע מחיובים מיותרים, כמובן להחזיר את הרכב נקי ועם דלק מלא.
לכל השואלים- לא צריך רישיון נהיגה בינלאומי אלא ישראלי בלבד!
מפות כדי לדעת להתמצא בהרי הרילה- צירפתי בקישורים, אתר מאוד מומלץ לבניית המסלול
מבחינת הזמנת הבקתות- אני מאוד אוהב להיות מסודר ולהזמין מראש אך לא היה צורך היינו שם בערך לבד.
רמת המסלולים היא חובבנית ביחס לטרקים אחרים באירופה, אך לאנשים לא בכושר חלק מהמסלולים ידרשו עבודה.
אוכל כשר- הבאנו מהארץ סירים+ גזייה וכלים, חטיפים וממתקים, תבלינים , מנות חמות וכו'
את השאר קנינו שם- פסטה, שמן, שתייה , רוטב עגבניות לפסטה
בשבת אכלנו במסעדת ירושלים- אנחנו אישית נהננו ואנחנו חושבים שזה שווה, יש שיחלקו עלינו

יום שלישי

מלון בספרבה בניה,
הצטיידות באוכל ב Billa וקניית גז בדקתלון
דגש חשוב- רק בדקתלון בויטושה יש את הגז הברגה!
הוספתי אופציה לעשות את המפל בסקקביצה מסלול מעגלי
אנחנו לא הספקנו

יום רביעי

נסיעה מוקדמת לרכבל שבעת האגמים חנייה שם ויציאה ברכבל דרך היער כשעתיים הליכה- שלוש( לא כיפית אבל זה היה מחייב כדי ליצור מסלול מעגלי כדי להגיע לרכב בסוף הטיול)
לכיוון אזור אימונים מליובציה Malyostiva Training center מפורט היטב במפה
משם יציאה אל מסלול שנקרא The Scary Lake and Yonchevo Lake אגמים יפים, מסלול לא מתויר ויום הליכה של 10 שעות עם עצירות והכל.
ישנו בבקתת מלביוציה בחדר של 8 חדש ממש, לבד ועלה לנו כ15 לבה

יום חמישי

זהו יום שהתחלנו הליכה בבוקר אל עבר פסגת המליוביצה 2729 מטר'
והתכנון משם היה ללכת לכיוון איוון ואזוב, ראינו שהקצב שלנו הוא מהיר וטוב והמשכנו ממש עד לנקודת הרכב שהיא בעליה לרכבל לשבעת האגמים, ( מציין הגענו לנקודת הרכבל ב17:00 אך הוא נסגר ב16:30 בתקופה של אוקטובר)
עשינו את המסלול האדום בשבעת האגמים ולא איך שכולם ממליצים בצהוב כחול כי הרגשנו מספיק באגמים וזה לא היה מוסיף לנו כמו העליה לסופיה בערב וניצול יום שלם בסופיה יום לאחר מכן.
ממליץ על הצהוב כחול למי שבא במיוחד לשבעת האגמים כדי לעבור בכל האגמים
ישנו בדירה Top Center Artistic Apartment דירה ענקית ונקייה כ100 לבה ל4 אנשים באמת כלום במרכז העיר ברחוב Gurko 47
דגש: בדרך מבקתת מליובציה עד אזור האגמים אין איך להשיג מים ואפשר להיתקע בלי מים!
בשעה 18:30 נסענו כשעה וחצי לכיוון סופיה אל מסעדת ירושלים
ישבנו לארוחת ערב שם שעלתה 40 לבה- חומוס, לחם, שתייה ופרגית עם ציפס'
והחלטנו שלא להסתבך עם הרכב בסופיה עם חנייה באזור הדירה והתקשרתי לחברת ההשכרה לוודא שאפשר להחזיר את הרכב יום קודם- והחזרתי לטרמינל 1 ומשם מונית אל עבר המרכז ב12 לבה.
את הרכב חונים ופשוט שמים את המסמכים ומפתח בתיבה איפה שהמשרדים.
בדיעבד היה רעיון טוב שעזר לנו להתחיל את היום שלנו לאחר מכן בלי חרטות.

יום שישי+ שבת: סופיה

לא אפרט יותר מדי על סופיה כי לא באנו יותר מדי כדי לטייל שם אלא יותר לנפוש ולהנות מהרגע
לנו במלון Sense Hotel SPA שהוא קיים כולה 6 שנים ככה שהוא חדש,
עלה לנו ללילה כ280 ש"ח לאדם, מיקום מצויין, חמישה כוכבים, ספא שפתוח מ9 עד 9 שכיף היה להעביר בו את השבת.
טיילו עם הLime עם הBird חוסך הרבה הליכה ומוסיף חוויה- עשינו סיבוב בקתדרלות השונות, שדרות ויטושה , הלכנו לקניון סופיה, קזינו וברים