4 ימים בSimien

איזור רכס הרי הסמיאן הם הרים עצומים וירוקים עם נחלים, מצוקי סלע ענקיים ובע"ח אנדמיים כמו זנים של אנטילופות ובבונים שחיים רק שם. אפשר ללכת במגוון מסלולים מיום ועד 8 ימים.

תאריך הטיולSeptember 2022
עונה מומלצתכפי שקראנו חודש אוגוסט הוא החודש אולי הכי פחות מומלץ לאתיופיה- מרבית המדינה גשומה. בתחילה זה היה קצת מייאש אבל בדנקיל היה חום סביר (לא חם בצורה קיצונית כמו שחששנו), בטרקים (Simien, Dodolla,  Bale) התחלנו ימים מוקדם וניסינו להמנע מהגשם שלרוב נכנס בצהריים. כן, זה קצת באסה שגשום מאוד אך מצד שני יש 3 יתרונות ענקיים לתקופה זו- הראשונה היא מיעוט התיירים, כמעט בכל המקומות היינו לבד ואפשר למנות על כף יד את כמות התיירים שראינו. השני, המחירים שיורדים בעונה הגשומה והשלישי שהכל ירוק ומדהים. כן עדיף לנסות להגיע בעונה הנכונה אבל מי שמגיע באוגוסט לא סוף העולם (עדיף להתחיל מהדרום כי הצפון יותר גשום).

רקע-
אנחנו הגענו באוגוסט (שיא העונה הגשומה) לאחר התלבטויות רבות החלטנו לנסות לעשות טרק של 4 ימים שאכן יצא לפועל.

עלויות

יום בשמורה- 90 ביר.
לילה בשמורה- 10 ביר.
סקאווט- 400 ביר ליום.
מדריך- 800 ביר ליום (לא לקחנו, הסתפקנו בסקאווט בלבד).
טיפ לסקאווט- 1600 ביר על 4 ימים מ4 אנשים.

תקציר הימים

תקציר הימים:
יום 1-
הקפצה מדברק ל Buyit Ras. והליכה
Buyit Ras- Sankaber
כ 4-5 שעות הליכה, 12 ק"מ, שינה עם אוהל בתוך הבקתת מטיילים.

יום 2-
Sankaber- Gich
כ12 ק"מ, 6 שעות הליכה עם מעבר נחל שעשוי להיות קשה. שינה עם אוהל בתוך הבקתת מטיילים.

יום 3-
Gich- Chennek
כ 16 ק"מ, 7 שעות הליכה. שינה עם אוהל בתוך הבקתת מטיילים.

יום 4-
טיפוס לפסגת Ras Buyit בגובה 4430 מ'.
וטרמפ חזרה לדברק.

התארגנות

התארגנות לטרק-
כבר בגונדר קנינו אוכל בסופרמקרקט הקטן שעל הכביש הראשי (דקור במפס מי).
נסענו במיניבוס ציבורי לדברק- 200 ביר כולל תיקים ובין שעתיים לשלוש שעות נסיעה.
בדברק הלכנו למשרדי השמורה ושילמנו על יומיים טיול וסקאווט חמוש (התעקשנו לא לקחת מדריך מאחר והסקאווט אומנם לא מדבר אנגלית אבל יודע את הדרך וזה לגמרי עדיף, ולא רצינו לשלם על 4 ימים למקרה שנרצה להתקפל לפניי בעקבות הגשם). לאחר חיפוש וחקירה ארוכה סגרנו עם מישהו שיקח אותנו עד Ras Buyit ב1500 ביר ל4 אנשים. ישנו ב Giant Hotel, מלון בסיסי מאוד ב500 ביר לשני אנשים. את הציוד שלא היינו צריכים לטרק השארנו שם.

לקחנו בחשבון שנלך הרבה בגשם ונערכנו בהתאם, מלבד הכיסוי גשם של התיק אטמנו את כל הציוד בשקיות.
ציוד שהבאנו-
• אוהל (למרות שיש בקתות, קר מאוד בלילה)
• שקש חם
• מזרון שטח
• בנזיניה
• כלי בישול- סיר, כוסות, צלחות וסכו"מ
• מעיל גשם
• בגדים חמים לשינה
• אוכל

יום 1

בעקבות עיכובים יצאנו מדברק רק ב9 בבוקר והתחלנו ללכת מRas Buyit ב10 פלוס מינוס.
לצערנו כבר אחרי שעה אלכנו בתוך עננים, גשם הכה בחוזקה ולא הצלחנו לראות שום דבר מעבר לרדיוס 5 מטר סביבנו. ההליכה עוברת על שפת המצוק ואני מאמין שבימים רגילים נשקף משם נוף מרשים עם זאת היא גם מקבילה לכביש ולטעמי היה שווה אולי לשלם עוד קצת ולבקש הקפצה עד לSankaber (שוב, לא ראינו כלום אז זאת דעה לא מבוססת מידי). באיזור 15 לאחר הליכה של כ 4 שעות הגענו ספוגים לסנקבר שם חיכתה לנו בקתת מטיילים עגולה ומקורה בנויה פח ובמרכזה מקום למדורה. למזלנו, על אף שידענו שיהיו בקתות בדרך הבאנו אוהלים שבאו לידי שימוש וחסכו מאיתנו את הקור ששרר בבקתה. את הזמן העברנו במשחקי קלפים ובישול. אפשר להגיד שאף אחד לא נהנה במיוחד מהיום והחלטנו שנראה איך יתחיל מחר בבוקר ונתכנן הלאה בהתאם.

יום 2

את היום התחלנו מוקדם מאוד כדי להמנע מהגשם שבדרך כלל נכנס בשעות הצהריים המוקדמות.   (החלטה שבהחלט השתלמה) וכבר ב7 התחלנו ללכת. 4 הק"מ הראשונים נעים בדומה לאתמול על שפת המצוק רק שהיום הצלחנו לראות וממש הופתענו לראות את הנוף רחב הידיים שנפרש מאות מטרים תחתינו מלא בגבעות קטנות, כפרים ונחלים. נוסף על כך, בדרך ראינו Bush Bucks, אנטילופות מיוחדות שלא ראינו מעולם בעבר (אצרף תמונה). בהמשל יורדים לנקודת תצפית על מפל Jin Bahir שהעלה נשכחות מלסוטו- הנחל המרכזי ממזרח נופל מגובה עצום והמחזה היה מלא עוצמה. מנקודת התצפית על המפל עולים חזרה לדרך הראשית ולאחר כ 1.5 ק"מ מתחילים בירידה ארוכה אך הנחל (שנשפך למפל אותו עברנו). המעבר של הנחל בעונה הגשומה קצת בעייתי בעקבות הזרימה החזקה, נדרשת מעט תושיה לחצות אותו ככה שאם אתם לא סומכים על גופכם לא הייתי ממליץ. לאחר חצייה מעניינת עולים כ 400 מטר גובה עד לבקתה הבאה- Gich.
כחצי שעה לסוף שוב טפס אותנו הגשם ובאיזור 13 הגענו לבקתה דומה מאוד לזו של אתמול אך באיזור יפה בהרבה, בין מדרונות ירוקים, קקטוסים ,נחל פרטי עם נוף אל הוואדי שחצינו מוקדם יותר היום. הקמנו אוהלים בפנים, אכלנו שיחקנו קלפים והלכנו לישון.

יום 3

שוב פתחנו את היום מוקדם וב7 כבר היינו בתנועה במגמת עלייה אל Imet Gogo. החלטנו לפסוח עליה עקב הראות האפסית (לא טיפוס ארוך, נראה לי ששוה לעבור בה). התחלנו בירידה אל האוכף ממנו מתחיל הנחל שחצינו אמש. הירידה יחסית תלולה וקצרה ואחריה יש עלייה ארוכה ומתמשכת של 550 מ' גובה אל פסגה בגובה 4050 ממנה יש נפילה אדירה ומצוק סלע שיעלה בכם חשק לקפוץ עם דאון או לקחת 5 צעדים לאחור. נוסף על כך ראינו שם עשרות בבוני ג'ילאדה.
מנקודה זו השביל יורד במתינות כ 5 ק"מ אל הבקתה הבאה, מקטע זה הוא כנראה היפה ביותר בטיול כולו!
כמו הבקתות הקודמות גם בקתת Chennek עשויה פח ומשרה אווירת קרירות.

יום 4

הבנות החליטו לא לטפס איתנו אל פסגת Ras Buyit ונשארו לשמור על הציוד. מהבקתה עד לפסגה יש כ 800 מ' עלייה שלחה לנו כמעט שעתיים. בדרך לפסגה ראינו משפחת יעלים (ואליה) אך בפסגה לא ראינו דבר בגלל מזג האויר הנוראי. הירידה הייתה קצרה בהרבה (משהו כמו 40 דק') ולקראת הסוף עצרנו טנדר שירד והסכים לקחת אותנו (4 חברה+ הסקאווט) ב1000 ביר לכולנו. ארזנו מהר את הציוד וקפצנו לבגאז' לנסיעה של שעה וחצי עד דברק. שם חזרנו למשרדים השלמנו את יתר התשלום וטיפ לסקאווט.

לפני הטיול-
1. עדיף לקנות אוכל לבישול בגונדר שם יש סופרים קטנים, בדברק יש בעיקר שוק עם דברים בסיסיים כמו אורז וכאלה.
2. לא שווה לקחת מדריך, המחיר יחסית יקר (800 ביר ליום) והסקאווטים יודעים את הדרך.
3. אם אתם מגיעים באוגוסט תערכו לגשם ותתחילו ימים מוקדם ככל הניתן.
4. עדיף לשלם לשמורה על פחות ימים ולהשלים, כי אם בסוף תעשו פחות לא יחזירו לכם כסף.

בטיול-
1. שווה לקחת נסיעה עד לBuyit Ras ואפילו אולי לSancaber. ל4 אנשים שילמנו 1500 לראשונה.
2. הלינה בבקתות היא על בטון תביאו ציוד לשינה ואוהלים בעונה הקרה.
3. אפשר לבנות על טרמפ חזרה מצ'נק לעיר, עוברים הרבה רכבים שעולים ויורדים בדרך. בוודאות עדיף על לסגור עם מישהו מראש שיקח סכומי עתק בוודאות.