3 שבועות בארה"ב מדנוור (קולורדו) לסן פרנסיסקו (קליפורניה)

טיול במדינות קולורדו, יוטה, אריזונה, נוודה וקליפורניה. חצי ראשון רוד טריפ דרך שמורות הטבע השונות וחצי שני לאס וגאס, סן דייגו, רוד1 וסן פרנסיסקו.

תאריך הטיולAugust 2019
משך הטיול3 שבועות

שלום, אני חן בן 22. בקיץ 2019 הדרכתי במחנה הקיץ הרצל מטעם הסוכנות היהודית במדינת ויסקונסין. לאחר שהסתיים המחנה, טסתי למדינת קולורדו ביחד עם ידידה מהמחנה, לעיר הבירה דנוור. את הטיול אני מחלק ל2 חלקים:
בחלק הראשון שכרנו רכב מדנוור ובמשך 8 ימים נסענו כל יום מאות קילומטרים וטיילנו במיטב הטבע שיש לארה"ב להציע במדינות קולורדו, יוטה ואריזונה. בסוף 8 הימים האלה הגענו ללאס וגאס, שם מתחיל החלק השני.
החלק השני הוא חלק יותר אורבני. שהות של כמה ימים בלאס וגאס, משם המשכנו לסן דייגו . לאחר מכן שכרנו רכב בשנית ונסענו ברוד1 המפורסם. היעד הסופי היה סן פרנסיסקו.
מסן פרנסיסקו טסתי לתאילנד לטיול עם הצוות שלי מהצבא.

אפליקציות שימושיות

*Booking וHostel World למציאת מקומות לינה.
*All Trails - אפליקציה ממש טובה. מציגה לך בכל מקום בו אתה נמצא את הטיולים השונים ומחלקת אותם לפי כמות קילומטרים, רמת קושי, דירוג מטיילים וכו'.
*Split wise - אפליקציית חובה בטיול עם פרטנרים שמתקזזים על כסף. עוזרת לחלק את התשלומים השונים ממש בקלות.
*Yelp וTrip Advisor לביקורות משתמשים על הכל (מקומות לינה, ברים, מסעדות וכו')/
*Pinterest - אפליקציית בלוגים מעולה שמציגה מה יש לעשות בכל מקום והמלצות מטיילים (בזכותה מצאנו מעיין ממש מגניב ביוטה)
*Sky Scanner לחיפוש טיסות
*Google Maps לניווטים - עבד יופי כל הטיול רק לדאוג להוריד offline את המפות מבעוד מועד.

עלויות וטיפים

*הזמנו טיסה של חברת Spirit. חברה מזעזעת. בדיעבד עדיף להוסיף עוד כסף ולטוס עם חברה אחרת. אצלנו היה עיכוב של כמה שעות אבל כבר היו מקרים רבים של ביטולי טיסות ברגע האחרון. כמו כן, היה לנו הרבה ציוד והמשקל המותר שם הוא 18 ק"ג ונאלצנו להוסיף על overwieght.

*בנוגע לכל הנושא של השכרת רכב, לצעירים מתחת לגיל 25 הכל מאוד יקר בגלל ביטוח לנהג צעיר.
שני הרכבים שהזמנתי בטיול היו דרך חברת Hertz, והזמנו אותם דרך Hertz ישראל, מכיוון שזאת ההמלצה הגורפת שקיבלנו בנושא של השכרת רכבים (להזמין דרך סוכנות ישראלית).
הרכב הראשון מסוג Kia Soul שהתחלק בין 2 אנשים עלה לנו כ900 דולר סה"כ: 400 דולר על הרכב עצמו, 250 דולר קנס החזרה במדינה אחרת בארה"ב, 250 דולר ביטוח נהג צעיר.
הרכב השני מסוג Toyota Corola שהושכר ל3 ימים עלה כ300 דולר.

*הדלק בארה"ב עולה כ3-4 דולר לגלון. חשוב למי שעושה כביש1 לא לתדלק באמצע הדרך, שם המחיר כפול אלא בעיירות המרכזיות לאורך הדרך. אנחנו תדלקנו בסן לואיס אוביספו.

*השתמשתי בסים מקומי של חברת T-mobile שעלה לי לאינטרנט ללא הגבלה 45$ לחודש. הסים של החברה הזאת ושל AT&T הם המומלצים ביותר.

*הוסטלים ומלונות מומלצים:
במואב, יוטה ישנו בהוסטל שנקרא The Lazy Lizard במחיר של 14.5 דולר ללילה וזה הכי זול שתמצאו.

בלאס וגאס ישנו בThe Linq במחיר של 50$ לאדם ללילה. המלון מפורסם בגלגל הענק שיש בו. הוא לא מלון שווה במיוחד אבל הוא במיקום מעולה, ממש במרכז הסטריפ ליד הבלג'יו והמיקום היה שווה את הכל.

בסן דייגו ישנו בITH Adventure. הוסטל מגניב בטירוף ממש מתאים לצעירים. יש א.בוקר של פנקייקים והייתה גם א.ערב

ברוד1 ישנו בעיירה סן לואיס אוביספו בהוסטל HI San Luis Obispo. הוסטל ממש נחמד ולא נורא מבחינת המחיר. HI היא רשת הוסטלים די טובה בכל ארה"ב. גם פה הייתה א.בוקר של פנקייקים

בסן פרנסיסקו ישנו בהוסטל Adelide. הוא במיקום טוב ממש באזור של החיי לילה של העיר והוא יחסית זול לכך שהעיר מאוד יקרה (50$ לאדם ללילה)

*כרטיס כניסה שנתי לרכב לשמורות הטבע בארהב עולה 80$. מחיר כניסה לפארק אחד הוא באזור ה30$ ככה ששווה לקנות אם מתכננים ללכת לכמה. השתמשנו בו בהרי הרוקי, ארצ'ס, קניונלנדס, גרנד קניון וזיון פארק.

*באופן כללי, השהות בלאס וגאס וקליפורניה היא יקרה מאוד. בחלק הראשון של הטיול בישלנו לעצמנו וזה הוזיל באופן ניכר את עלויות הטיול.

*מזג אוויר: בקולורדו מזג האוויר היה נעים, ביוטה, אריזונה ולאס וגאס מזג האוויר הזכיר את הקיץ הישראלי.
בסן פרנסיסקו היה קריר בערבים ומומלץ להצטייד בבגדים חמים אם באים לשם.

*לגליזציה: למתעניינים, בקולורדו, קליפורניה ונוודה יש לגליזציה.

קולורדו (דנוור, הרי הרוקי, אספן)

נחתנו בדנוור אחרי עיכוב של כמה שעות בטיסה (לא לטוס עם Spirit!) בערב בדנוור. התארחנו אצל משפחה יהודית שסידרה לנו מישהי מהמחנה והתארחנו אצלם 2 לילות.
דנוור היא עיר שיש בה הרבה מה לעשות . האנשים בקולורדו באופן כללי היו האנשים הכי נחמדים שפגשנו בכל הטיול.
מקומות מומלצים: 16th street, Lodo, Union Station, Larimer street, civic park.
העברנו יום ממש נחמד בעיר הזאת. לקראת הערב שכרנו את הרכב, וביום למחרת יצאנו לרוד טריפ

הרי הרוקיז: עשינו מסלול קליל של 5 ק"מ שמגיע לאגם יפה וחוזר ממנו שנקרא Gem lake.
באותו יום היעד היה העיירה Aspen ובדרך לשם נסענו בדרך שנקראת trailridge road, שהיא דרך שחוצה את כל השמורה והיא יפה בטירוף, ואמנם היא האריכה את הנסיעה אבל היה שווה את זה.

Aspen: גם באספן ישנו אצל משפחה יהודייה שהילדים במשפחה הם חניכים במחנה בו הדרכתי.
אספן היא עיירה יפה בטירוף. עשינו בה מסלול מפורסם שנקרא maroon bells והנוף היה עוצר נשימה.

לאחר שסיימנו את המסלול המשכנו ברוד טריפ ונסענו למואב,יוטה.

יוטה - חלק א' (מואב - ארצ'ס וקניונלנדס)

המעבר בין קולורדו ליוטה הוא מעבר חד מנוף מיוער לנוף מדברי. ביוטה נמצאות כמה משמורות הטבע המפורסמות של ארה"ב והעיירה Moab היא יעד טוב לישון בו למי שרוצה לבקר בכמה מהן.
בפארק הלאומי Arches (פארק הקשתות) עשינו את המסלול הכי מפורסם בשמורה שמוביל לקשת ענקית שנקראת Delicate Arch.
בפארק הלאומי Canyonlands עשינו גם מסלול שמוביל לקשת ולנוף של עמק מאוד יפה שנקרא mesa arch.
בנוסף לכך,מעיין חמוד שמצאנו במואב שנקרא mill creek (מומלץ בחום ובמיוחד במזג האוויר החם של יוטה).
בדרך לאריזונה ממש קרוב למואב יש אגם שנקרא ken's lake שממש נחמד לעצור ולהשתכשך בו.

אריזונה (פלגסטף, סדונה, הגרנד קניון ופייג')

הדרך לאריזונה לקחה לנו כמה שעות ולחובבי הסרט פורסט גאמפ עוברים ממש בקרבת המקום בו פורסט גאמפ הפסיק את הריצה שלו ואפשר לעצור להצטלם שם.

הגענו לעיירה Flagstaff, שהיא עיר שיש בה חיי לילה די טובים, היות ונמצאת בה אוניברסיטת צפון אריזונה, כך שיש צעירים בעיר, והיא נמצאת על כביש 66 המפורסם.
בבוקר נסענו לעבר Sedona. הדרך הייתה יפה מאוד ובאותו יום היינו בשני state parks. יש לציין שהיינו צריכים לשלם כניסה לכל אחד מהם כי הם לא נכללים בכרטיס לשמורות הטבע הלאומיות.
הפארק הראשון נקרא grasshopper point וזה מעיין ממש נחמד והשני נקרא slide rock statepark והוא גם פארק שאפשר להתגלש בו עם סלעים לתוך המים והוא נחמד מאוד. הפארקים האלה נמצאים כמה דקות לפני סדונה, והעיירה עצמה היא עיירת אמנים ציורית, ששווה להיכנס, להסתובב בה ולהתרשם מהנופים מסביב.
אחה"צ חזרנו לפלאגסטף ובבוקר הסתובבנו בעיר שיש בה המון גרפיטי רחוב יפה.

לאחר מכן, המשכנו לגרנד קניון ונכנסנו מהכניסה הדרומית שלו (יש גם מערבית יותר קרובה ללאס וגאס וצפונית פחות נגישה מהצד של יוטה).

אחרי שהיינו בגרנד קניון, המשכנו למקום מפורסם שנקרא horseshoe bend (פרסת הסוס) שהוא הסתעפות של נהר הקולורדו בתוך הגרנד קניון. הכניסה עולה כסף אבל לדעתי שווה את זה. את הלילה העברנו בעיירה בקרבה לפארק זיון.

יוטה - חלק ב' (Zion park)

בזיון עשינו 2 מסלולים. אחד הוא angels landing והשני נקרא the narrows שהוא הליכה בתוך מים בקניון צר.

לאס וגאס

הגענו ללאס וגאס והחזרנו את הרכב. שם התחלתי לטייל עם חבר מהצבא שגם עשה מחנה.
בלאס וגאס יש מסיבות ביום ובלילה, ובאמצעות חברים ישראליים שפגשנו בוגאס השגנו מספר של יחצ"ן. הכלל הוא שאם תגיע לפני שעה מסוימת, הכניסה תהיה חינם. מומלץ להגיע בסופ"ש כי יש אמנים מוכרים במסיבות. בסופ"ש שאנחנו היינו מרשמלו הופיע, דיג'יי סנייק, קרדי בי ועוד. היינו במסיבה במועדון שנקרא 1oak שעליו אני לא ממליץ, במסיבה במועדון הomnia על גג שמשקיף לסטריפ ועליו אני ממליץ בחום ובמלון הaria מסיבת בריכה ביום שהייתה נחמדה.
באופן כללי, בוגאס הולכים ומסתובבים בין המלונות השונים שכל אחד מהם מושקע מאוד בעיצוב, בקזינו וכו'.
חוץ מהסטריפ, מומלץ לנסוע לדאוןטאון ברחוב Fermont שהוא גם יפה.
באחד הימים נסענו לאגם מיד שמרוחק חצי שעה בערך מוגאס עם כמה חבר'ה ישראלים שגם היו במחנה קיץ והיה ברשותם רכב.

סן דייגו

לקחנו אוטובוס לילה של חברת Greyhound. הנסיעה ארכה 8 שעות. יצאנו בחצות והגענו ב8 עם החלפה של חצי שעה בלוס אנג'לס. הנסיעה עלתה 30$ ואני באופן אישי ממליץ על נסיעת לילה באוטובוס.

סן דייגו עיר מהממת שהשאירה לנו טעם של עוד.
חופים מומלצים שבהם היינו: coronado, la jolla, pacific beach. לה חויה הוא חוף שיש בו אריות ים וזה ממש מגניב לראות אותם משתזפים שם.
עוד מקומות מומלצים: רחוב מנורות הגז - הדאון טאון (gaslamps), איטליה הקטנה (little italy).
למי שלא אכפת מהתעללות בבעלי חיים, הסי וורלד הוא פארק נחמד.

רוד1

החלטנו לוותר על לוס אנג'לס כי שמענו מלא מעט אנשים שהיא עיר לא ידידותית לתיירים, וכדאי להיות בה רק אם הולכים לפארקים של דיסני או יוניברסל.
עצרנו בעיר לשעתיים במזח של סנטה מוניקה שהוא באמת היה יפה.
ישנו בלילה בסן לואיס אוביספו. גם זאת עיירה שיש בה לא מעט חבר'ה צעירים ובערב יצאנו לבר הופעות חיות.
כחצי שעה מסן לואיס מגיעים לעיירה מורו ביי שממנה והלאה מתחיל החלק היפה של כביש 1.
כביש 1 הוא כביש שעובר לצד האוקיינוס, נוף באמת עוצר נשימה ובכל כמה דקות עוצרים לצד הכביש להתפעל מהנוף.
(אומרים שמומלץ לעשות את הכביש מסן פרנסיסקו דרומה ולא הפוך אבל זה באמת לא קריטי לדעתי)
עצירות מומלצות: מורו רוק (נמצא במורו ביי), פילי ים ליד העיירה סן סימון, מפלי Mcway, ופוינט לובוס (שמורת טבע יפה מאוד בקרבת העיירה מונטריי).
כאמור החלק היפה ביותר של הכביש הוא ממורו ביי למונטריי, שהיא בעצמה עיירת אמנים יפה. את הלילה העברנו בסנטה קרוז. מסנטה קרוז נסענו לסן פרנסיקו.

סן פרנסיסקו

ביום הראשון שלנו נסענו בשימוש תחבורה ציבורית לאטדיון Levi's למשחק פוטבול במסגרת קדם העונה של סן פרנסיסקו 49ers נגד לוס אנג'לס צ'ארג'רס. אני ממש נהניתי מהמשחק ומהאווירה. כרטיסים מצאתי באתר stubhub והם עלו 22$ במושבים לא רעים בכלל. באופן כללי, גם באחד מימי החופש במחנה הלכתי למשחק בייסבול של היאנקיז נגד הטווינס. שווה לבדוק מבעוד מועד על אירועי ספורט שונים המתקיימים במועדים ובמקומות שבהם תבקרו.

למחרת השתמשנו במסלול תיירים שמצאתי באינטרנט שמכסה את רוב נקודות הציון בעיר למעט גשר שער הזהב שאליו הגענו עם אוטובוס ביום אחר ורחוב לומברד המפורסם שאמנם לא מופיע במסלול אבל אם מאריכים את המסלול במעט מגיעים אליו.

מקומות מומלצים בסן פרנסיסקו: רחוב לומברד, גשר שער הזהב, מזח 39, צ'יינה טאון, איטליה הקטנה וcoit tower. המלצה שלי להשתמש במסלול שמופיע בתמונה המצורפת ופירוט שלו נמצא בקישורים המצורפים.

סן פרנסיסקו היא עיר מהממת שמרגישים ברגליים עם עליות וירידות חדות. הבעיה הגדולה ביותר בעיר היא כמות יוצאת דופן של הומלסים בחלקים שונים בעיר שהופכים את ההליכה בה, בעיקר בלילה, ללא נעימה.