טרק של שלושה ימים בשמורת הקניון לנד (Canyon land national park)

טרק יפה בחלקה הפחות מתויר של שמורת הקניון לנד - Needles district.

תאריך הטיולApril 2017
עונה מומלצתאביב וסתיו

שמורת הCanyon land

Canyon land national park היא שמורה ענקית הממוקמת במזרח יוטה, בסמוך לגבול עם קולורדו.
השמורה מחולקת ל-3 חלקים שונים (districts) שלכל אחד מהם מגיעים מכיוון שונה:
Islands in the sky - החלק המתויר ביותר של השמורה והקרוב ביותר לעיירה Moab (כחצי שעה נסיעה). חלק זה מתאים יותר לטיולי יום קצרים ופחות לטרק של כמה ימים.
The needles - אזור פחות מתויר של השמורה, מרחק נסיעה של כשעה וחצי דרומה מMoab. בחלק הזה יש המון אופציות למסלולי הליכה ולטרקים של כמה ימים.
The maze - החלק המרוחק ביותר של השמורה והכי פחות מתויר. אנחנו לא הגענו אליו אבל ממה שהבנו אין בו הרבה שבילי הליכה והגישה אליו היא בעיקר באמצעות רכבי שטח.

Permit -
כדי לעשות טיולים יומיים בשמורה אין צורך בפרמיט.
אם מעוניינים לעשות טרק של יומיים ומעלה עם לינה חייבים לקבל פרמיט ובכל מקרה, הכניסה לשמורה עולה 30 דולר לרכב.
עניין הפרמיט בCanyon land די מעצבן כי בניגוד לשמורות אחרות ביוטה, כאן אין הקצאה של Campsites לאנשים שלא עשו הזמנה מראש.
הדרך היחידה להשיג פרמיט היא לבדוק את האתר של השמורה בתכיפות ולקוות שיתפנו מקומות, לנו זה עבד והצלחנו להשיג 2 לילות בשמורה באחלה Campsites. חשוב לדעת שאי אפשר לראות ביטולים של יום לפני באתר ולכן אם מגיעים לVisitor center של הdistrict הרלוונטי יכול להיות שהתפנו מקומות למרות שבאתר לא רואים.

הכנות לטרק

מים -
הדבר החשוב ביותר שצריך לקחת בחשבון כשמתכננים טרק בשמורה הוא שמקורות המים מוגבלים מאוד!
כמובן שזה משתנה בין עונות השנה ותלוי בכמות הגשמים שירדו לפני הטיול אבל ההסתמכות העיקרית היא על גבים ומקווי מים קטנים שמתמלאים אחרי גשמים, אין נחלים זורמים.
ההמלצה למטיילים היא לקחת לפחות 3 ליטר מים לבן אדם ליום וכדאי להתקשר לVisitor center כדי להבין מה מצב המים בשבילים ובהתאם לכך להבין כמה מים צריכים לסחוב.
כשאנחנו טיילנו אמרו לנו החבר׳ה של השמורה שאין בכל האזור שאנחנו מטיילים מים חוץ מגב אחד שנמצא בסמוך לdruid arch ושהם לא בטוחים מה מצבם. כדי שלא נצטרך לקצר את הטיול במידה ולא נמצא מים במסלול החלטנו לסחוב איתנו מים לשלושה ימים, מה שהוסיף המון משקל לתרמילים.

לינה -
כאמור, חייבים להשיג פרמיט כדי לישון בשמורה. בכל campsite יכולה לישון קבוצת מטיילים אחת (יש מקום לכמה אוהלים) והמיקום של הCampsites מתוכנן כך שיהיה מרחק גדול יחסית בין הקבוצות, משהו שלדעתי מאוד מוצלח בשמורה.
כשבוחרים לאיזה Campsites להירשם (אם יש בכלל אפשרות בחירה), חשוב להסתכל על המפה של השבילים בשמורה ולראות שהמרחקים בין הנקודות הגיוניים ומתאימים לטיול שאתם רוצים.

היום הראשון

אנחנו התחלנו את הטיול שלנו מה-Trail head בחניון שנקרא squaw flat a.
הדרך מסומנת כולה ברוג׳ומים ויש קטעים שקל יחסית לאבד אותה, בעיקר כשתוואי השביל ממשיך למקום שונה מהרוג׳ומים.
ההליכה בהתחלה לא מרשימה במיוחד ועוברת בתוך וואדי עד שמגיעים ל״פאס״ קטנטנן בו מטפסים על אבן החול ובפעם הראשונה מקבלים הצצה על סלעי החול המרשימים שבשמורה.
כרבע שעה הליכה לאחר ה״פאס״ יש מקום בו קל מאוד לאבד את השביל, בנקודה הזאת יש מדרגת סלע יחסית גבוהה שחייבה אותנו להוריד את התיקים והרוג׳ומים פשוט נעלמו.
צריך פשוט לזכור שהשביל לא יורד לנחל ואם ממשיכים עוד כמה מטרים באותו הגובה לכיוון ה״פאס״ הבא מוצאים שוב את השביל.
הפרמיט שלנו ללילה הראשון היה לcampsite שנקרא elephant canyon 3 ובגלל שרצינו באותו יום ללכת לראות גם את הDruid arch שהוא מסלול הלוך-חזור, השארנו את התיקים הגדולים שלנו במקום הלינה והמשכנו עם ציוד מינימלי.
ההליכה לDruid arch היא הHighlight של היום. בדרך שמטפסת רוב הזמן אפשר לראות גבים מצד ימין של השביל וממש בסמוך לקשת עצמה יש תצפית מעולה על הקניון ועל הסלעים המדהימים שסובבים אותו.

היום השני

את היום השני תכננו במקור לעשות ארוך יותר ממה שעשינו בפועל ובסופו של דבר יצא לנו יום של כ-10 ק״מ.
את הקיצור עשינו לאחר שהבנו שהדרך היפה יותר היא הקצרה יותר - Chesler park, זאת גם הדרך הפופולרית ביותר באזור הNeedles שהרבה אנשים מגיעים לעשות כטיול יומי.

אנחנו עשינו סוג של הקפה של הChesler park ובסוף היום ישנו בCampsite שנקרא Chesler park 5.
המסלול די מגוון ובדרך יש הרבה נק׳ תצפית יפות והליכה יחסית ארוכה בסדקים שבין הסלעים, השביל ברור לאורך כל הדרך.

היום השלישי

יום אחרון של הטרק.
את המסלול שחוזר בחזרה לחניון בו חנינו תכננו כך שנלך על שביל קרוב אך שונה מהשביל בו התחלנו את המסלול. השביל הזה היה יפה משמעותית מהשביל כניסה בגלל שהוא הלך בגובה על קירות הוואדי בו הלכנו ביום הראשון והיה אפשר לראות את נוף ההרים המושלגים של Colorado בשילוב הNeedles שבשמורה.
אם התכנון שלכם כולל את אחד השבילים המובילים לSquaw flat אז חד משמעי לקחת את השביל הזה.