טרק של 3 ימים בגרנד קניון מ-Hermit pointt בחזרה ל-Grand canyon village

טרק יפהפה ומגוון באחת משמורות הטבע המפורסמות בעולם

תאריך הטיולApril 2017
עונה מומלצתמרץ-אפריל, ספטמבר-אוקטובר

ה-Grand canyon national park שבצפון אריזונה היא אחת השמורות המפורסמות ביותר בארה״ב והשמורה השניה הכי מתוירת בארה״ב - כ6 מיליון מבקרים בשנה!
השמורה ממוקמת במרחק של כשעתיים וחצי נסיעה מ-Page וכשעה וחצי מ-Flagstaff, 2 עיירות מרכזיות באריזונה ותיירותיות.
הGrand canyon village זה הכפר התיירותי ממנו מתחילה השמורה ובו נמצאים כל המלונות, אתרי הקמפינג ומרכזי המבקרים.

את הטרק הזה לא תיכננו לעשות, למעשה לא חשבנו שיש לנו איזשהו סיכוי לקבל פרמיט ללינה בשמורה ללא הזמנה מראש ובשבוע העמוס ביותר במבקרים בשנה (Spring break).
אנחנו הגענו ב13:00 בצהריים ל-Grand canyon village למשרד ה-Backcountry information center ולמזלנו הרב נפלנו על הבחורה הכי מועילה שפגשנו עד כה באחד ממרכזי המבקרים של הפארקים באריזונה. אחרי כמה בדיקות והתעקשות שלנו לנסות להשיג איזשהו campsite פנוי היא מצאה מקומות פנויים ל-2 לילות. הלילה הראשון ב-Ceder spring (מקום לקבוצה אחת) והשני ב-Indian gardens.
בהמשך ארחיב יותר על איך אפשר להשיג פרמיט אבל כדאי לדעת שזה בהחלט בר השגה גם אם לא הזמנתם מראש.
המשתנים העיקריים הם עונה, פופולריות ה-Campsite שרוצים וגם קצת מזל.

פרמיט

עניין הפרמיט הוא מוטיב חוזר בשמורות בארה״ב אבל הוא משתנה ממקום למקום.
בגרנד קניון, בגדה הדרומית (South rim), נכון לתאריך בו נכתב הסיפור העניין הוא כזה:
רוב המקומות ב-Campsites מוזמנים מראש באינטרנט (ממליצים להזמין כ-4 חודשים מראש, אחרת המקומות נתפסים) אך אחוז מסוים מכלל המקומות נשאר פנוי ומוקצה לאנשים שלא הזמינו מראש, בנוסף לכך ישנם מקומות שמתפנים עקב ביטולים של מטיילים.
אם לא הזמנתם מראש אז Last minute reservation זה מה שאתם רוצים לעשות.
בניגוד למה שהיה פעם ועדיין קורה בחלק מהשמורות, ההזמנה ברגע האחרון מתחילה ב-8 בבוקר במשרד ה-Backcountry ומקבלים את הפרמיט ליום המחרת. כדי להיכנס לתור של הרגע האחרון אין צורך להגיע לפנות בוקר ולהמתין בכניסה למשרד אלא להגיע יום לפני (רצוי כמה שיותר מוקדם) ולקבל מספר. המספר הזה יקבע את מקומכם בתור בבוקר של ההזמנה ברגע האחרון.

המערכת מתעדכנת כל הזמן, לכן אם אתם מגיעים למשרדים ואין מקום פנוי, תנסו לבוא עוד פעם קצת אחרי כדי לראות אם התפנה משהו.
אנחנו הגענו כאמור בשבוע מאוד עמוס, ב13:00 בצהריים וקיבלנו את המספר 7 לתור של הדקה האחרונה. בפועל לא השתמשנו בו באמת בגלל שקיבלנו את המקומות שלנו על סמך ביטולים של אנשים אחרים.

לסיכום, כדי להעלות את הסיכויים לקבל פרמיט לטרק מוצלח בשמורה הכי טוב יהיה להגיע יומיים לפניֿ היציאה לטרק ובינתיים להעביר את הזמן בטיולים בין הנק׳ התצפית.

היום הראשון

סה״כ ק״מ: 16.1
סה״כ ירידה: 1400 מ׳
סה״כ עליה: 400 מ׳

את המסלול מתחילים מנק׳ שנקראת Hermit rest. אי אפשר להגיע עם רכב לנקודה אך לאורך כל היום, ממוקדם בבוקר (קצת לפני הזריחה) ישנו שאטל שמתחיל בתחנת אוטובוס שנמצאת במרחק של 5 דק׳ הליכה מה-Backcountry information center. את הרכב אפשר להשאיר בחניה ליד (לשים לב שזאת לא חניה רק למהלך היום).
הנסיעה אורכת כ-40 דק׳, יורדים בתחנה האחרונה.

רוב היום עובר בירידה, לפעמים תלולה ומדי פעם מתמתנת. הנופים לא מאכזבים ובמהלך הדרך מצאנו המון נקודות מדהימות לעצירת התרעננות.
השביל ברור לאורך כל המסלול ומדי פעם יש שבילים שמתפצלים, תמיד מופיעים שלטים עם שם השביל.

לאחר שמסיימים את הירידה הגדולה, פונים ימינה וממשיכים ללכת במישור יחסי עד שמגיעים לנק׳ יפה שנקראת Monument. זהו עמוד סלע גבוה שמנותק מהקירות הסובבים אותו בקניון. בתוך הקניון עובר נחל ולידו יש גם Campground. מהנחל אפשר למלא מים לשתיה (ממליצים לטהר) וזהו מקור המים הראוי האחרון עד ל-Indian garden.

את הלילה העברנו כאמור ב-Ceder spring. מכל המקומות שראיתי במסלול זה אחד המקומות הטובים ביותר לשינה. גם קטן ומיועד לקבוצת מטיילים אחת, וגם לא נמצא בתוך ערוץ נחל, מה שמאפשר תצפית מעולה על האזור.

היום השני

סה״כ ק״מ: 17
סה״כ ירידה: 245 מ׳
סה״כ עליה: 390 מ׳

יום הליכה רגוע יחסית. כ-16 ק״מ מישוריים עם מעט ״תפירות״.
חשוב לדעת ש-2 הנחלים שעוברים בדרך לא מומלצים לשתיה עקב אפשרות לשרידים של חומרים רדיואקטיביים שמגיעים ממכרה אורניום שהיה באזור (זה לפחות מה שסיפרו לנו במשרדים של השמורה).
קצת לפני שמגיעים ל-Campground יש אפשרות ללכת לתצפית יפה על נהר הקולורדו. אנחנו המשכנו לנק׳ הלינה וחזרנו לתצפית כדי לראות את השקיעה - מומלץ מאוד!

היום השלישי

סה״כ ק״מ: 7.2
סה״כ ירידה: 0
סה״כ עליה: 880 מ׳

זהו יום קצר שכולו עליה. בניגוד לשבילים ביומיים הראשונים, השביל בו עולים הוא השביל המרכזי של המטיילים בגרנד קניון ורוב האנשים שעושים טיול יומי הולכים בו, כשאנחנו עלינו הוא היה עמוס באנשים.
העלייה מאוד נוחה ומתונה ובנויה כך שגם סוסים יכולים לעבור בה. מומלץ להתחיל מוקדם בבוקר כדי לא להיכנס לשעות החמות בעליה או לחילופין לטפס בשעות הערב ולקחת בחשבון אפשרות להליכה בחושך.

• טיפ זהב לאלה שלא ישנים במלון - בכפר של הגרנד קניון יש חניון לילה שנקרא Mother campground. יש שם מקלחות וכביסה בתשלום. מקלחת עולה 2 דולר ל-8 דקות. אחלה מקלחות!
  • הטמפ׳ בתוך הקניון חמות משמעותית מהטמפ׳ שמחוצה לו ולכן גם אם קר למעלה, קחו בחשבון שלמטה יכול להיות מאוד חם ולא תמיד יש צל. קחו הרבה מים ותדאגו להתעדכן במצב הנחלים לטובת מילוי מים.