טרק חוצה שמורת Zion בארבעה ימים (Trans Zion Trek)

4 ימים באחת השמורות היפות ביותר במערב ארצות הברית - Zion National Park

תאריך הטיולMay 2017
עונה מומלצתאביב וסתיו. בקיץ יכולים להיות ימים חמים מאוד.

רקע

שמורת Zion נחשבת לאחת השמורות היפות ביוטה ובכלל בארה״ב.
השמורה נחלקת ל-2 אזורים עיקריים: Zion Canyon ו-Kolob Canyon והגישה אליהם בכבישים נפרדים שבכל אחד מהם יש Visitor Center.
הרוב המכריע של התיירים בשמורה מתרכז בכביש שנכנס אל תוך Zion Canyon ובו עובר שאטל שעוצר בתחנות שונות בתוך הקניון, אחד המסלולים שמתחילים מהכביש הנ״ל הוא מסלול ה-Angel Landing המפורסם.

שמורת Zion היא שמורה גדולה ומי שמחפש מסלולי טיול מחוץ להמוני התיירים יוכל למצוא אותם ללא בעיה.
אנחנו בחרנו לעשות את שביל חוצה Zion שמאפשר הצצה לחלקים רבים בשמורה ועם מעט מאוד אנשים שעוברים בשבילים.

מנהלות

תחבורה -
הטרק מתחיל ב-kolob Canyon ב-Trail head של הLei pass ומסתיים בחניון של מסלול ה-East rim, ממש בסמוך לכניסה המזרחית של השמורה.
המרחק ביו 2 הנק׳ הוא כשעה וחצי נסיעה ואין תחבורה ציבורית ביניהן. אם יש לכם 2 רכבים אז מצוין, אם לא, ישנה אפשרות לשלם לשאטל באחת החברות הפרטיות שנמצאות בעיירה Springdale, לנו עלה 40 דולר לבן אדם לאחר שחברנו לעוד קבוצה של 4 אנשים, מה שהוזיל את המחיר.
ב-Visitor Center יש רשימה עדכנית של החברות הפעילות.

לינה-
כדי לישון בשטח השמורה חייבים Permit. נכון ל2017, 50% מה-Campsites ניתנים להזמנה מראש באינטרנט ואת ה-50% הנוספים ניתן להזמין ב-Visitor Center יום לפני.
אם לא הזמנתם מראש, מומלץ להגיע יום לפני התאריך בו אתם רוצים לצאת בשעה מוקדמת! (אנחנו התייצבנו ב-06:00 והיינו מקום 3 בתור אחרי עוד 2 קבוצות).

מים-
חשוב לבדוק ב-Visitor Center את מצב המים במסלול לפני שיוצאים לטרק. כשאנחנו טיילנו היו יחסית הרבה מקומות ראויים למילוי ולא היינו צריכים לסחוב מים ליותר מיום הליכה. טיהור המים כמובן הכרחי.

תכנון המסלול

במסלול חוצה Zion יש 2 אזורים מותרים לשינה בהם ה-Campsites ממוספרים (Kolob Canyon ו-West Rim) ו2 אזורים בהם יש מספר מוגבל של אנשים שיכול להיכנס לשטח אבל אין נק׳ ספציפיות בהן צריך לישון (Wild Cat Canyon ו-East Rim).
מי שנמצא ראשון בתור ביום שמקבלים את הפרמיט יוכל לחלק את המסלול בצורה הכי טובה, כך שהימים יהיו באורכים סבירים. אחרי שה-Campsites הטובים נתפסים אין ברירה אלא להתפשר ויכול להיווצר מצב שבחלק מהימים הולכים מעט מאוד ובחלק הרבה.

לגבי מספר הימים של הטרק. אנחנו עשינו את הטרק ב-4 ימים בגלל אילוץ שהיה לנו והימים יצאו מאוד ארוכים, ממוצע של 20 ק״מ ליום.
אם עושים את הטרק במלואו הייתי ממליץ להוסיף יום. אופציה נוספת זה לוותר על היום האחרון שאנחנו עשינו ולסיים ב-Zion Canyon.

היום הראשון

זהו היום הקצר ביותר בטרק.
לאחר שהחננו את הרכב בנק׳ הסיום של הטרק אסף אותנו הרכב של השאטל אותו הזמנו ויצאנו לכיוון נק׳ ההתחלה של הטרק.
זמן הנסיעה ארך כשעה וחצי והתכלנו ללכת בסביבות 11. המסלול פשוט להליכה וברוב הזמן נמצא במישור או ירידה.
הנופים לאורך כל היום מדהימים! במיוחד ההליכה לצד Laverkin creek.

אנחנו ישנו ב-Campsite 10 שנמצא במקום מעולה מבחינת חלוקת המרחקים עם הימים הבאים. לאחר מנוחה קצרה, הלכנו לראות את ה-Kolob arch (חצי מייל לכל כיוון, קשת יפה, מומלץ לנסות להגיע לא בשעה שהשמש בדיוק מעל הקשת (מה שקרה לנו).

מרחק - 13.7 ק״מ
ירידות - 450 מ׳

היום השני

לאחר התעוררות בנוף המדהים של ה-Kolob Canyon התחלנו עליה לא קשה מדי שמגיעה לנק׳ תצפית יפהפיה על הקניון ועל המצוקים המרשימים שמקיפים אותו.
מנק׳ זו ממשיכים ללכת עם השביל לכיוון דרום ועוברים בעמק רחב ויפה עם נחל זורם ורדוד במרכזו. השביל חוצה את הנחל מספר פעמים ולעיתים קצת קשה למצוא אותו. בכל מקרה, אם נצמדים לנחל מוצאים בסוף את השביל.
בקצה הדרומי של ה-Hop Valley השביל חוצה כביש שנכנס לשמורה ועוברים לחלק שנקרא Connector Trail שמחבר את אזור ה-Kolob Canyon ל-Zion Canyon.
אנחנו ציפינו להליכה מנהלתית ולא מעניינת אבל הופתענו לגלות שהחלק הזה ממש יפה!

לקראת אחה״צ עננים שחורים כיסו את השמיים וסופות רעמים החלו. בסופו של דבר סיימנו את היום בגשם שוטף שלא פסק במשך כ-14 שעות. את האוהל הקמנו לצד הדרך בתוך השטח של ה-Wild Cat canyon בנקודה הראשונה שהייתה נראית לנו ראויה.

מרחק - 22 ק״מ
עליות - 750 מ׳.

היום השלישי

בהמשך לערב של אתמול, את היום הזה התחלנו ללכת בערפל מוחלט שלא הסכים להתפזר עד שעות אחה״צ. יום ההליכה הזה נחשב ליום יפה מאוד ולמזלנו הרב, כשהגענו לנקודות התצפית מה-West Rim החל להתפזר הערפל ואיפשר לראות את הנוף.
בקצה הצפוני של ה-Wild Cat Canyon יש נביעה זורמת שאפשר למלא ממנה מים (קשה לפספס) שנראה לי שהיא זורמת כל השנה.

את היום ב-Campsite שלנו ב-West Rim. מקום יפהפה אם מלא נק׳ תצפית מעולות לזריחה ושקיעה.

מרחק - 19 ק״מ
עליות - 440
ירידות - 440

היום הרביעי ואחרון

היום הזה יצא לנו ממש ארוך! והיינו חייבים לסיים אותו באותו היום בגלל אילוץ.
את היום התחלנו מוקדם בבוקר בירידה ארוכה שמתחילה ב-West Rim ומסתיימת בכביש של ה-Zion Canyon. השביל עובר בסמוך למסלול הפופולרי Angel landing ואם רוצים להגיע לנק׳ התצפית שלו זאת סטייה די קטנה. אנחנו וויתרנו על זה בגלל היום הארוך הצפוי לנו וגם בגלל כמות האנשים האינסופית שמגיעה לשם ועושה פקקי תנועה שלא מביישים את כבישי איילון בשעות הבוקר.

מהכביש תכננו לקחת את השאטל תחנה אחת לכיוון צפון, בתחילת המסלול של הטיפוס ל-Observation Point אך למרבה הפלא השאטל באותו היום לא הגיע לשם בגלל הדרדרות אבנים לכביש. אז הלכנו את ה-2 ק״מ..

מכאן יש לא מעט עליה והדרך יפה אבל את הHighlights של השמורה כבר עברנו. אם מחליטים לוותר על החלק הזה ולסיים ב-Zion Canyon אני יכול לומר שזה לא פספוס גדול. למרות ששוב, ההליכה נחמדה וממש לא הצטערנו עליה.

את המסלול סיימנו עייפים אך מרוצים. אחד הטרקים האהובים עלינו בכל הטיול שלנו בארה״ב.