טיול אופניים ב״דרך שבעת האגמים״

טיול אופניים מטורף של 120 ק"מ באחת הדרכים היפות ביותר בעולם בין שבעה אגמים צלולים בצבע טורקיז והרים עם פסגות מושלגות

תאריך הטיולNovember 2012
עונה מומלצתכל השנה

בטח כבר שמעתם את השם "דרך שבעת האגמים". מדובר בכביש הנמצא מעט צפונה מברילוצ'ה, ובעצם מחבר בין שני כפרים הנקראים Villa la angostura ו San martin de los andes. הדרך עוברת בין הרבה אגמים (קצת יותר משבעה) ונחשבת לאחת הדרכים היפות ביותר העולם.
רוב הישראלים בוחרים להשכיר רכב בברילוצ'ה בדרכם לפוקון ו"על הדרך" לעבור בשבעת האגמים.
אנחנו ממליצים אלטרנטיבה הרפתקנית למי שרוצה להרגיש את האזור היפיפה הזה באמת, לא צריך להיות ניל ארמסטרונג או בכושר מטורף, אנחנו עשינו את זה בלי שום ניסיון עם אופניים.
הדרך אורכת כ 120 ק"מ אותם חילקנו ללא תכנון מקדים ל 4 ימים, אך עם מעט כושר ניתן לעשות את זה גם ביומיים. הדרך כולה נמצאת בתוך פארק לאומי ולכן לפי חוק יש לישון רק בקמפינגים מוכרזים (כולם בתשלום), אבל..... אנחנו ברוב הלילות ישנו בשיחים בצד הדרך, אך חשוב לדעת שיש פקחים וניתן לקבל קנס.
המסלול הוא המלצה בלבד, אך כל אחד יכול לתכנן אותו לפי הכושר והזמן שברשותו.

מי שרוצה מוזמן לדווש בעקבות הסיפור הבא....

יום ראשון- מ Villa la Angostura ל- Lago Nahuel Huapi

נסיעה ל Villa La Angostura אורכת שעה ורבע, עולה 27 פזו ויוצאת מהטרמינל בברילוצ'ה.
בוישה לה אנגוסטורה על הכביש הראשי הקרוב לטרמינל תוכלו למצוא חנויות רבות להשכרת אופניים. אנחנו השכרנו ב60 פזו ליום לזוג אופניים וכל הציוד הנלווה (קסדה, מימיה פנימיות ספייר ומנעול לאופניים).
את הציוד חיברנו בצורה מאולתרת ע"ב תיקי שורש וחוטים ויצאנו להרפתקה כשעל גבינו בתיקים קטנים שאריות הציוד.
התחלנו את דרכנו לפארק הלאומי Los arayanes (סוג של עץ ייחודי לאזור שדומה לקטלב). מומלץ לבקש הכוונה בעיירה אך בגדול הנסיעה היא לכיוון דרום מהיציאה מהעיירה בכביש.
הנסיעה אורכת כ 20 דק', בכניסה יבקשו מכם 50 פזו וכן לראות שברשותכם קסדה, ויתנו לכם מפה של הפארק. הפארק הינו חצי אי, כאשר ה Arayanes עצמם נמצאים בקצה המסלול במרחק 12 ק"מ מהכניסה. כשאנחנו היינו השביל הנוח והיחסית מישורי היה סגור בגלל מפולת, ולכן נאלצנו לסחוב את האופניים לאורך עלייה ומדרגות של 2 ק"מ, בקיצור אילה התייאשה באמצע וחזרנו חזרה, לכן מומלץ לבדוק בכניסה ששביל האופניים אינו חסום.
בגדול פארק נחמד אבל לא חובה. את החזרה עושים באותה דרך, אלא אם אתם מוכנים לשלם 100 פזו נוספים ולחזור במעבורת.
חוזרים חזרה לווישה לה אנגוסטורה ובצומת שליד הטרמינל פונים שמאלה (צפון מערבה), ומזל טוב - אתם נמצאים על "דרך שבעת האגמים".
בחלק הראשון תגלו שיש שביל אופניים בצידה השמאלי של הדרך, אך אל תדאגו הוא לא ימשך זמן רב. כקילומטר אחרי שנגמר שביל האופניים, יש בצד שמאל ירידה לאגם Nahuel huapi (צידו השני של האגם של ברילוצ'ה), שם יתגלה לכם חוף מדהים בו בילינו את הלילה.

יום שני- ל- Lago Correntoso

שעה - שעה וחצי של נסיעה יביאו אתכם לצומת, ישר לכיוון צ'ילה וימינה לשבעת האגמים.
תשתדלו להנות מהכביש הסלול כי בקרוב תעברו ל40 ק"מ של דרך עפר ארורה (בעוד שורות אלו נכתבות עובדים על סלילת הכביש אז אולי אם תתפללו חזק חזק הוא כבר יהיה סלול כולו כשתגיעו).
המשך נסיעה של בערך 3-4 שעות יביאו אתכם לקמפינג מצד ימין שנקרא "Siete Lagos". הקמפינג עולה כ 60 פזו לאדם אבל האטרקציה האמיתית היא לאכול אצל זוג מפוצ'ים מקסימים - מריו ואליסיה את המאכל המקומי Tortas fritas (עוגות מטוגנות), סוג של סופגניות שהכי טעים לאכול אותם ישר מהמחבת...
המפוצ'ים, אגב, הם הילידים המקומיים, צאצאים של האינדיאנים אותם תוכלו למצוא באזור כולו ומומלץ להיעזר בהם.
מי שרוצה יש קצת לפני הקמפינג הזה פנייה שמאלה לקמפינג נוסף Lago espejo chico.

יום שלישי- ל- Lago Hermoso

אחרי ארוחת בוקר של מלכים עם טורטס פריטס טריים וריבה בייתית, יצאנו לדרך עם אספקה נוספת של המאכל נוטף השמן המוצלח לארוחת הצהריים, אמנם קצת כבדים בבטן אבל עם אנרגיות מחודשות וחיוך על הפנים.
זמן קצר אחרי תחילת הנסיעה תגלו פנייה ימינה ל Lago traful, ולכפר קטן שנקרא Villa traful. מי שרוצה יכול לנסוע לשם אך קחו בחשבון שזה 15 ק"מ כל כיוון (אנחנו ויתרנו על התענוג).
כשלוש שעות של עליה ארוכה וירידה (שלצערנו הרגישה קצרה יותר) הביאו אותנו לקטע של עלייה חדה, שבשילוב עם דרך העפר והעייפות המצטברת הוריד אותנו מהאופניים ובמשך חצי שעה המשכנו ברגל.
כ 5 ק"מ נוספים יביאו אתכם לקטע העובר בין שני אגמים - Falkner מימין ו Villarino משמאל.
בזמן הזה, למרבה השמחה הדרך עוברת בחזרה לאספלט עד סופה וזה פשוט כיף אדיר!
בסופה של העלייה תגלו שלט המבשר על מעבר משמורת הטבע Nahuel huapi לפארק הלאומי Lanin. כשלוש ק"מ מנקודה זו בירידה מתונה תגיעו לפנייה שמאלה המובילה ל Lago hermoso, אגם יפהיפה וכחול, שגם בו אין קמפינג מוגדר...

יום רביעי ואחרון ל- San Martin de los Andes

קמנו לבוקר נוסף ועשינו את דרכנו חזרה לכביש.
היום האחרון מתחיל בנסיעה יחסית מישורית של כ10 ק"מ, שמסתיימת בפניה ימינה אל Lago meliquina, לא היינו אבל אתם מוזמנים לבדוק. משם מתחילה העלייה האחרונה בטיול, 10 ק"מ ארורים שבסופם תגיעו לנחל שמתפצל לשני אוקיאנוסים - האטלנטי והפסיפי. מנקודה זו מחכה לכם ירידה מטורפת של 13 ק"מ המסתיימים בעיירה הציורית San martin de los andes!!!
למי שמגיע בקיץ יש אחלה חוף ובכלל מדובר בעיירה יפה ונעימה.
הדרך חזרה ל Villa la angostura יכולה להיעשות באוטובוס מהטרמינל ב50 פזו, או בטרמפים לשיקולכם (אנחנו חזרנו בטרמפים עם האופניים).

• המים באזור מעולים לשתייה ללא צורך בטיהור ויש מים בכל מקום.
  • הנסיעה בצידי הדרך מסוכנת והכביש ברובו אינו מותאם לאופניים על כן יש להיזהר.
  • יש לבדוק את האופניים טוב טוב בעת ההשכרה, וכמו כן מומלץ לוודא שישנה אפשרות להחזיר את האופניים יותר מאוחר מהזמן שנקבע במידה ותרצו.
  • הטיול לא דורש יותר מדי תכנון, אפשר לצאת לדרך ולזרום לפי החשק והכוחות.
  • הזמנים בסיפור דרך הם מאד מרווחים, עם קצת כושר מתאים אפשר גם לעשות את זה ביומיים.
  • כדאי להגיע מוכנים עם הרבה תיקי שורש וחוטים כדי לקשור כמה שיותר ציוד על האופניים.