Scafell Pike via Corridor Route - Lake District

טיול יומי ארוך ומאתגר לטיפוס על ההר הכי גבוה באנגליה. הטיפוס עובר במסלול פחות פופולרי אבל לא פחות יפה

תאריך הטיולAugust 2022
משך הטיוליום אחד
עונה מומלצתחודשי הקיץ, יוני יולי ואוגוסט. החל מאוגוסט האיזור מתחיל להיות גשום יותר

הקדמה

המסלול באורך 15 ק"מ ו-1000 מטרים של טיפוס להר הכי גבוה באנגליה (רק באנגליה, לא בבריטניה!). המסלול עובר דרך מספר אגמים, חוצה נחלים והולך בתוואי מאוד חשוף. הפסגה עצמה מרשימה ואפשר לראות ממנה את הים, עוד המון אגמים מסביב ואפילו את סקוטלנד מצפון ואת Isle of Man הרחק באופק. חבל האגמים באנגליה התברך בתקופת גשמים ארוכה ובמזג אוויר הפכפך. אנחנו טיילנו במסלול במזג אוויר שמשי ויפה, ולא הייתי ממליץ לעשות אותו כשאפור.
המסלול שאנחנו בחרנו לטפס דרכו לפסגה הוא ה-Corridor Route. המסלול המפורסם יותר (והמטויל יותר) יוצא מ-Wasdale והוא קצר יותר. המסלול שבחרנו ארוך יותר, ולא בהכרח מתון יותר משום שהעליה עצמה מתבצעת בשני חלקים כשבין לבין המסלול דיי מישורי (וגם שם ההליכה לא פשוטה לפעמים). הדרך עצמה כן נותנת הזדמנות לחוות הרבה יותר נופים מהמסלול המתויר יותר ועוברת בהרבה יותר פינות יפות לצד הדרך.
השביל עצמו לא מסומן במיוחד למעט המראה של השביל עצמו, ועל ידי רוג'ומים שמפוזרים בשטח. שימו לב אליהם והם ויעזרו לכם למצוא את הדרך (רק שימו לב שיש הרבה מסלולים שעולים ויורדים מההר, אז צריך לוודא שאתם על הדרך הנכונה).

הגעה וחניה

כדי להגיע לנקודת ההתחלה יש לכוון לחווה בשם Seathwaite. בחווה אפשר למצוא גם אתר קמפינג בתשלום למי שמעוניין. כבר בדרך לשם איבדנו קליטה בטלפונים הסלולריים אז מומלץ להתסמך על אפשרויות ניווט שלא דורשות אינטרנט. החניה היא לצד הדרך לחווה. ככל שתגיעו מוקדם יותר כך תוכלו לחנות קרוב יותר לחווה ולתחילת המסלול. בימים עמוסים תהיו מוכנים להוסיף חצי קילומטר לכיוון כדי להגיע לרכב.

תיאור מהחניון עד הפסגה

תחילת המסלול עצמו בשער שיוצא מהחווה בשביל רחב שהולך לאורך הנחל המרכזי בעמק. השביל חוצה מספר נחלים קטנים עד שפונה ימינה וחוצה בגשר אבן (מאוד פסטורלי) את הנחל המרכזי בעמק. מכאן מתחילה העלייה הראשונה, שהיא לא מאוד. השביל ממשיך לאורך נחל, חוצה גשר עץ עד שמגיע לאגם Styhead Tarn, אחלה מקום לעצירה ולארוחה. משם השביל ממשיך לאורך העמק ועולה לאט לאט עד שמגיע לפיצול שבילים ליד מחסן ציוד של המחלצים של הפארק. כאן המשכנו שמאלה ולאחר עוד קצת הליכה פנינו ימינה לשביל שהולך לאורך הרכס של Greate End ו-Scafell Pike מלמטה, זה ה-Corridor Route. השביל בחלק הזה הולך לאורך הרכס מלמטה במגמת עלייה באופן כללי אבל כולל מספר תפירות של עלייה וירידה בגלל מעוקים שהוא חוצה ומחשופי סלע תלולים שצריך לרדת אותם עם שימוש בידיים, אחד מהם אפילו קיבל את הכינוי The Bad Step. ההליכה לעיתים לא פשוטה, אבל הנוף תוך כדי ההליכה מדהים. לקראת סיום המקטע הזה המסלול עובר ליד שני אגמים קטנים ויפים עם תצפית מרשימה לעמק למטה. המסלול מסתיים כשהוא מגיע לצומת ובה הוא למעשה מתחבר למסלול הפופולרי. בצומת פנינו שמאלה בעלייה חדה לפסגה דרך דרדרת (אבל לא מאתגרת במיוחד להליכה). הפסגה מאוד רחבה ובנו עליה תצפית משברי הסלעים שיש שם. מלמעלה יש נוף לים ולחלק המערבי של הפארק.

מהפסגה וחזרה לחניון

מהפסגה התחלנו לרדת משביל אחר. המסלול לא מאוד ברור מהפסגה עצמה, אנחנו ניעזרנו באפליקציה כדי לוודא שאנחנו בכיוון הנכון וכדי למצוא את תחילת הירידה ומשם הרוג'ומים סימנו את הדרך. הירידה היא דרך דרדרת לא נעימה ותלולה עד לאוכף. משם עולים לפסגה הסמוכה למרבץ בולדרים. גם באיזור הזה הרוג'ומים עוזרים במיוחד למצוא את השביל. השביל יורד שוב דרך דרדרת ועולה מהצד. משם השביל הוא במגמת ירידה בלבד. קיימים מספר תוספות בחלק הזה, למשל לפסגה של Great End. השביל ממשיך עד לאוכף, קצת לפניו פנינו שמאלה לכיוון Sprinkling Tarn שמתחיל להתגלות ככל שיורדים. בצומת הבא פנינו ימינה, אבל מי שרוצה להגיע לאגם יכול להמשיך ישר. מאיך שזה נראה היו אנשים שישנו לילה לפני שהם עלו לScafell Pike ואפשר לעצור שם גם לשחייה. אנחנו המשכנו בירידה וחצינו נחל בגשר אבן. השביל ממשיך לרדת לאורך הגדה כשהנחל זורם במעוק מצד שמאל. הירידה לא קשה, לפעמים יש חלקים של סלע חשוף וקצת חלק. הירידה ממשיכה עד שמגיעים לתחילת העלייה הראשונה ולגשר האבן מתחילת היום. מכאן נחזור בשביל הרחב שלאורך הנחל הגדול במרכז העמק לחווה לרכב.

• המסלול ארוך וכולל הרבה טיפוס, תתכוננו ליום הליכה ארוך (לפחות שבע שעות)