טיול תרמילאים של 3 שבועות באיסלנד בקיץ 2021

בסיפור דרך ארשום בפחות או יותר מה אני עשיתי ואנסה לתמצת כמה שאפשר מכיוון שאני זוכר שכשאני תכננתי את הטיול שלי לא באמת היה לי כוח לקרוא 50 סיפורי דרך שכולם באורך של מאמר(אוסיף קישורים להרחבה בכל נושא)

תאריך הטיולAugust 2021
משך הטיול3 שבועות
עונה מומלצתאיסלנד היא מדינה קרה, לכן הזמן המומלץ ביותר לטייל בה הוא בקיץ. גם בקיץ קר ואפילו יכולים להיות כמה ימים של גשם ורוחות אבל לא כמו בחורף. בנוסף חשוב להבין שבקיץ המזג אוויר יכול להשתנות בכל רגע באיסלנד וצריך להיות מוכנים לכך(אפשר לבדוק תחזית אבל אף פעם לא להסתמך עליה לגמרה). גם בחורף אפשר לטייל אך זה טיול שונה לגמרה מבקיץ, בחורף כמעט אין שמש ורוב הטיולים הרגליים לא אפשרים, לעומת זאת בקיץ כמעט ואין חושך ואפשר לטייל ברגל בכל מקום.

דברים נוספים שחשוב לדעת

1.יקר לטייל באיסלנד - מבחינת השכרת מכוניות, מלונות והוסטלים, נסיעות באוטובוס וישיבה במסעדות. ובכל זאת יש כמה דברים שלא כאלה יקרים בהשוואה לארץ כמו: קניות של מוצרים בסופר באופן כללי וקניות של מוצרי דגים.
יצא לי באזור ה10,000 שקל בלי טיסה עם שינה באוהל ב90 אחוז מהזמן, בישול של אוכל לעצמי ממוצרים בסופר(אכלתי פעם אחת במסעדה לפינוק) + השכרת רכב ליומיים ודלק שעלו רק הם 1300 שקל.
אפשר עוד למצוא דרכים לחסוך יותר כסף ממה שיצא לי.
2. בכל מקום מקבלים אשראי(אפילו בבקתה באמצע שום מקום בטרק) אבל אני גם הסתובבתי עם מזומן בגלל שלפעמים מקבלים הנחה במזומן, תנסו לבקש. בנוסף צריך מטבעות של 100 קורונות למכונות כביסה אז פשוט שיהיה לכם 1000 קורונות במזומן שתוכלו לפרוט בכל חנות שיש.
3.אפשר לראות את הזוהר הצפוני מסוף אוגוסט עד אפריל.
4. הדרך הכי טובה לטייל באיסלנד זה עם רכב, מכיוון שככה יש הספק טוב של כמה דברים מצליחים לעשות ביום, אבל אני עשיתי טיול שונה מטיול עם רכב שמסתמך על אוטובוסים וטרמפים.
5. יש כבשים בכל מקום!!!!!!!!!!(וגם סוסים)

איפה טיילתי ומה עשיתי בערך

טוב אז בעיקרון הדרך שבה תכננתי את הטיול היא שידעתי שיש 2 טרקים שאני רוצה לעשות (Laugavegur והורסטרנדיר) ולאחר מכן לא היה לי תכנון מפורט חוץ מזה שידעתי שאני רוצה להמשיך לטייל עם סיבוב השעון בכביש הטבעת באיסלנד, כלומר להמשיך צפונה לאחר מכן מזרחה ואז לחזור דרך הדרום לרייקאוויק.
זה עבד לי יופי עם כמה שינויים באמצע.

אז אני הגעתי לאיסלנד ב.18.8. באוגוסט - נסעתי לעיר הבירה רייקיאוויק, ישנתי בקאמפסייט - נסעתי יום אחרי להר געש שהתפרץ קרוב לעיר הבירה.
ב20.8 יצאתי לטרק Laugavegur עם 2 ישראליות ועוד צרפתי שהכרתי שם, הטרק לוקח 4 ימים, אני עשיתי אותו ב3 פלוס יום נוסף בשמורה Þórsmörk.
חזרתי ב23.8 מהטרק לרייקיאוויק ומשם נסעתי למערב איסלנד לעיר איספיורדור - ממנה לקחתי מעבורת לשמורה בשם הורסטרנדיר שהיא בעצם הקצה הכי מערבי של אירופה.
ב26.8 התחלתי את הטרק בהורסטרנדיר עם זוג ישראלים שפגשתי באיסלנד, סיימנו אותו ב29.8 - לקחנו מעבורת חזרה לאיספיורדור ובדרך ראינו לוותנים(אחלה מזל).
30.8 המשכתי לעיר הכי גדולה בצפון, אקוריירי בעזרת טרמפ עם 2 אמריקאיים.
מאוקריירי נסעתי עם אוטובוס למפל מדהים בשם גודפוס שיש בדרך ומשם לקחתי טרמפ עם איסלנדית לקאמפסייט ליד אגם myvatn.
ב1.9 שכרתי אופניים בקאמפסייט ועשיתי טיול יום מסביב לאגם בכמה נקודות מעניינות.
ב2.9 יצאתי לטיול מאורגן למקום בשם אסקיה שאפשר להגיע לשם רק באוטו שטח.
ב3.9 הייתי אמור להמשיך מזרחה אבל קצת הפחיד אותי(לא בצדק כי זה אפשרי לגמרה) להסתמך על טרמפים מכיוון שאין דרך להגיע מהמזרח לדרום כמו שרציתי ולכן נסעתי בטרמפים למפל קרוב שהיה באזור בשם דטיפוס ושם עשיתי טרק של יומיים.
סיימתי את הטרק ב4.9, הצלחתי לחזור לאקוריירי איכשהו בעזרת טרמפים.
ב5.9 מצאתי הסעה לרייקאוויק בעלות נמוכה והגעתי לשם בערב.
ב6.9 עשיתי בדיקת קורונה, הסתובבתי בעיר ועשיתי את החג ראש השנה בבית חב"ד.
ב7.9 שכרתי רכב ובעצם עד הטיסה שלי ב8.9 בלילה טיילתי באזורים שלא הספקתי לטייל בהם בדרום וראיתי בלילה את הזוהר הצפוני(אחלה סיומת).

טרק laugavegur

טרק מדהים ביופיו שלא מפסיק להפתיע בנופים חדשים לאורך כל הטרק.
הטרק מתחיל בנופים של גייזרים קטנים מהאדמה עם נוף צהוב בעיקרו עם שחור וירוק וקצת שלג יבש - ממשיך לנוף שחור לגמרה(כאילו מאדים בשחור) וממשיך לנוף ירוק - שחור - עם שלג, כל חלק בטרק עם נוף מיוחד ויפה משלו.

לא אפרט לגמרה את המסלול שלי וארשום כמה נקודות חשובות וטיפים עם קישור לאתר שבעזרתו תיכננתי את הטרק יותר בפירוט.

1. הטרק אמור לקחת 4 ימים ואפשר להאריך אותו בעוד 1-2 ימים. בתכלס מי שהולך טוב מאוד יכול ללכת את
כולו + הארכה ב4 ימים. אפשר לחבר את היום הראשון והשני בטרק, את היום השלישי והרביעי בטרק ואת
היומיים האחרונים בהארכה של הטרק. לא ממליץ לחבר כי פשוט חולפים מהר מדי על הנופים.
2. מכל בקתה יש טיולי יום אז שווה לעשות אותם שמגיעים או למחרת בבוקר לפני שממשיכים בטרק.
3. אם לא הזמנתם מקום לבקתה עדיין יש סיכוי שיהיה לכם אפשרות לישון בבקתה, פשוט תשאלו את
הקבלה שאתם מגיעים לשם. לי אישית היה יום של גשם והייתה מיטה פנויה בשבילי.
חשוב לא להסתמך על זה ולבוא עם אוהל טוב(כמובן שאם הזמנתם מקום לבקתה מראש אין למה להביא
אוהל)
4. מבחינת הגעה לטרק אפשר לקנות כרטיס שנקרא Hiking pass שהוא גם הלוך( ל - landmannalaugar )
וגם חזור (מ Þórsmörk או Skogar).
כרטיס הHiking pass מאפשר "גמישות" כי אפשר להזמין במייל ששולחים לחברה לאיזה אוטובוס אתה
רוצה לעלות ובאיזה שעה, רשמתי במרכאות מכיוון שאתה חייב להזמין 24 שעות לפני את הכרטיס ואתה
מוגבל רק לחברה הספציפית שממנה הזמנת את הכרטיס, לכן ממליץ להזמין כרטיס אחד לכל כיוון.
בנוסף יש חברה שנותנת אפשרות להקפיץ תיק עם אוכל שנותנים להם ביום שמתחילים את הטרק
לשמורה Þórsmörk שהיא בעצם סוף ה4 ימים ותחילת ה 1-2 ימים הרחבה של הטרק(מצרף קישורים
להכל).
5. אל תביאו הרבה מים יש כמעט בכל מקום בטרק נהר למלא בו וכמו שאמרתי זו מדינה קרה לא שותים פה
הרבה מים כמו בטיול בישראל.
ליטר וחצי בטוח מספיק, אני הסתדרתי עם ליטר.
אל תביאו שלוקר! יותר מדי מים.
6. קחו בחשבון את המזג אוויר שאתם מטיילים ולפני שאתם יוצאים לדרך תשאלו את הקבלה מה המזג אוויר
להיום.
7. לי רוב הזמן לא הייתה קליטה וגם יצאתי לטרק בעיקרון לבד(למרות שהכרתי אנשים בדרך) אז לקחתי
מכשיר לוויני של מגנוס ליתר ביטחון. למי שמטייל בקבוצה זה לא כזה הכרחי.
8. ניווטתי עם האפליקציה המצויינת mapy.cz שפשוט צריך להוריד את המפות שלה לפני זה.
9. אין נקודות להטעין לאורך כל הטרק.
10. אפשר גם למי שישן באוהל "להתגנב" לבקתות לשבת עם חברים או לאכול שם, לאף אחד לא כזה אכפת.
11. להביא בגדים חמים וציוד נגד גשם - אני הבאתי חולצה ומכנס תרמים, פליז דק, מעיל סופטשל ומעיל
גשם.

הטרק בהורסטרנדיר

נוף שונה לגמרה המטרק הקודם.
הנוף המיוחד שם הוא של הפיורדים שנותנים לך תחושה בתמונות כאילו אתה באגם אבל בעצם אתם מסתכל על הים שנכנס בין ההרים.
יש כמה חופים שחורים שם ליד הקאמפסייטים שממש יפים והקטע שם זה שהוא עם הרבה הרבה פחות אנשים מבטרק laugavegur.

גם פה לא אפרט את המסלול ואשלח אותכם ל2 קישורים שמפרטים את המסלול בצורה מצויינת ורק אתן נקודות חשובות וטיפים משלי.

1. הטרק יכול להיות יומיים וגם יכול להיות 10 , אני עשיתי 4 ימים והיה לי מספיק.
2. הלינה היא רק באוהל.
3. הגעה רק במעבורת.
3. אין קליטה בשום מקום כמעט, רק באזורים מאוד גבוהים יש אולי, לכן מכשיר לוויני זה חובה.
4. ההליכה שם לרוב היא בין אוכפים - אתה עולה לאוכף ויורד ממנו.
הדרך עצמה הרבה פעמים לא פשוטה והשביל לרוב לא מובן, אבל אפשר לדעת את הכיוון בעזרת הרוג'מים
שיש בדרך.
5. אפשר לראות שם כלבי ים, שועלים ארקטים ואפילו לוויתנים במעבורת הלוך או חזור לשמורה אם יש קצת
מזל.
6. גם פה ניווטתי עם האפליקציה המצויינת mapy.cz שפשוט צריך להוריד את המפות שלה לפני זה.
7. אין נקודות להטעין לאורך כל הטרק.
8. להביא בגדים חמים וציוד נגד גשם - אני הבאתי חולצה ומכנס תרמים, פליז דק, מעיל סופטשל ומעיל גשם.

אורות הצפון

צריך מקום יחסית חשוך
צריך שלא יהיו עננים
והכי חשוב צריך מזל חחחח
יש אפליקציה שבעזרתה אפשר להבין בערך כמה שווה להישאר ערים עד מאוחר כדי אולי לראות את הזוהר.
אני אישית ראיתי פעם אחת, בלילה האחרון שלי באיסלנד, מחזה מדהים.
האפליקציה נקראת: My Aurora Forecast.

• אם אתם משכירים רכב תוודאו שהוא עבר טיפול כמו שצריך לפני כי אצלי היה חסר שמן מנוע ונאלצתי לבלות במוסך כמה שעות.
  • צירפתי קישור לשתי קבוצות בפייסבוק שיש להם גם קבוצות בוואצאפ ומאוד עזרו לי במהלך הטיול.
  • Samferða - כנראה טרמפ באיסלנדית, מצאתי מלא קבוצות כאלה של טרמפים שמתחילות במילה הזאת ממליץ וגם נסעתי עם מישהו מהצפון לדרום דרך קבוצות בפייסבוק כאלה תעתיקו את המילה בפייסבוק ותמצאו.
  • יש את הבלולגון המפורסם, לא הייתי שם אבל ממה שיצא לי לשמוע מאנשים שהיו וממקומיים זה שפשוט יקר מדי. יש במקום דבר דומה ולא פחות טוב בשם סקיילגון, אני הייתי בכלל במעיינות חמים בצפון ליד אגם mvytan, היה אחלה והרבה יותר זול מהבלולגון.
  • לפני שאתם יוצאים לטרק תבדקו שהגזיה שלכם מתאימה לבלון גז שקניתם שם, יש בלונים שלא התאימו לגזייה שלי. אפשר לקנות בלון בכמעט כל תחנת דלק ובחנויות טיולים ברייקאוויק ובאוקריירי.
  • יכלתי לעבוד על הסיפור דרך הזה גם עוד שבוע, פשוט אין לי כל כך זמן לשזה, אם למישהו יש שאלה מוזמן ליצור קשר dudu15151@gmail.com או בפייסבוק דודו בלילה