איטליה מאגם קומו לאגם לוגנו

תאריך הטיולApril 2017
עונה מומלצתמאי - אוקטובר

תיכנון והכנות

החלטנו, בעלי ואני, לצאת לחמישה ימי חופשה ביום העצמאות שהתחבר אליו הסופ"ש, מכיון שאנחנו אוהבים טיולים רגלים מתמשכים (טרק) התחלתי לחפש מקומות שיתאימו לצרכים שלנו.
מסלול הליכה שאינו מושלג בעונה הזו, שיש מקומות לינה פתוחים (רוב המקומות ניפתחים במאי ואנחנו יצאנו בסוף אוקטובר), שהמרחק משדה התעופה אינו רחוק, שיש טייסות שמגיעות מוקדם ועוזבות מאוחר וכמובן יפה.
לאחר שוטטות ושאלות באתרים שונים, מצאנו בול את מה שחיפשנו, עונה כמעט על כל הבקשות, הקושי היחיד שנותר הוא מקום לינה בלילה השני, התמזל מזלינו ויום האחד במאי חל ביום שני כך שבעלי המקום החליטו להקדים ולפתוח את המקום בסוף שבוע של סוף אפריל שהתחבר עם היום חופש שלהם באחד במאי.
את תאור המסלול מצאנאנו ב www.lakecomo.it
בחרנו במסלול של The 4 ValleysTrail אשר חוצה את ההרים מאגם קומו לאגם לוגנו.
נעזרנו במרכז התיירות אשר נימצא בעיר MENAGGIO, ענתה אישה לבבית דוברת אנגלית מצויינת אשר עזרה לנו לברר על מקומות הלינה ולבסוף אף הזמינה עבורינו את המקומות הלינה בדרך מכיון שהם דוברים רק איטלקית.
- tel.034432924- www.menaggio.com

שכרנו רכב קטן על מנת שנוכל לטייל קצת באזור וכמובן שזה עזר בלקצר זמנים.

היום הראשון יום הגעה

נחתנו בבוקר יום ששי במילנו, אספנו את הרכב ויצאנו לכיון Menaggio, כשעתיים נסיעה.
לאלו שמתאים להם להגיע בתחבורה ציבורית ניתן להגיע באוטובוס לקומו ומשם אוטובוס נוסף ל מנג'יו.
קנינו מפה בחנות המזכרות, קנינו קצת אוכל שיהיה לנו בדרך, דבר שבדיעבד הסתבר כטיפ חשוב, לאורך הדרך אין מקומות לקנות אוכל
לפחות בזמן שאנחנו טיילנו), ארוחת ערב ובוקר אפשר להזמין במקומות לינה בעלות נוספת.
הסתובבנו באזור, ישבנו בבית קפה מול האגם והתמוגגנו
בערב נסענו לכפר BREGLIA ממנו השביל יוצא. יש אוטובוס שמגיע לכפר, אנחנו הגענו עם הרכב.
ישנו במלון היחיד בכפר Albergo Breglia

היום הראשון להליכה מ BREGLIA ל MALÈ

משך ההליכה כחמש שעות, אנחנו עשינו עצירות ארוכות בדרך והלכנו את הקטע בשבע שעות.
14 ק"מ
התעוררנו ליום שמשי ויפה, שזה מאוד מעודד, מכיון ששמענו שיומיים לפני שהגענו ירד שלג מפתיע באזורים נמוכים.
לאחר שהינו קצת מוטרדים היכן בדיוק מתחיל השביל שאלנו את הגברת בקבלה ומסתבר שהשביל עובר ממש מעבר לשער החצר של המלון.
סימון השביל, איך לא?.... אדום (כמו כל השבילים באירופה) אבל לשביל הזה יש מספר ויחודיות, זהו שביל 3 עם קו אלכסוני.
יוצאים מהכפר השביל ניכנס לתוך יער ומידי פעם מתגלה נוף האגם, פשוט מדהים.
ההליכה ברובה בתוך היער מידי פעם עוברים בכפרים וחוות חקלאיות נטושות, הסימון ברובו ברור.
בדרך יש חציית נחלים קטנים, מה שעושה את תוואי הדרך ירידות ועליות, בשלב מסויים אכן פגשנו שלג על השביל, איזו התרגשות ויחד עם זאת מסתבר שלרדת בשביל תלול מכוסה שלג הוא דבר מחיליק אבל זה לא עצר את ההתלהבות וההתרגשות.
השביל ממשיך לעלות ולרדת חוצים נחילים את הקטנים בדילוגים על הסלעים את הגדולים על גשרים עד שהגענו לערוץ נחל רחב עם זרימה מרשימה ללא גשר לחצות אותו, מסביב שלג ולאחר בדיקת השטח לא נותר לנו אלה לחלוץ נעליים ולחצות במים הקפואים! וואוו כל הכבוד לנו!!! זה היה קר.
השביל ממשיך עד לכפר MALÈ, יורדים עם הכביש לקצה הכפר שם נימצא מלון קטן ונחמד Locanda Marria טל 333-2231667

יום שני להליכה מ MALE’-CAVARGNA

משך ההליכה כשמונה שעות,
20 ק"מ
התחלנו מוקדם, קצת חששנו מאורך המסלול, אנחנו אוהבים לעצור הרבה ופשוט להיות במקום.
הבוקר התחיל קר, אפילו קר מאוד, התלבשנו חם ויצאנו לדרך.
עולים חזרה לשביל, השביל עולה קצת ואז ניכנס ליער ויורד בתלילות לעבר חציית הנחל, הפעם חוצים אותו גשר, לאורך כל הדרך ישנם חציית נחלים קטנים, אותי זה הרשים וריגש ליראות את כמויות המים האלה, ההליכה בתוך היער כשברקע נישמעים פיכפוכי המים, ציוץ הציפורים, נותן תחושה של קסם.
הלכנו כשלוש שעות, סימוני השביל מאוד ברורים עד אשר הגענו לקטע מבלבל שבו יש התפצלויות שבילים (כולם מסומנים באדום).
כניראה ירדנו מהשביל והגענו לכפר שחשבנו שהוא TECCHIO לקח לנו כשעה להבין שהתבלבלנו ואיך לחזור לשביל, קצת בעזרת המפה, קצת בעזרת התאור דרך (מצורף קישור בהמשך), קצת בעזרת זוג איטלקים שבתנועות ידיים הצלחנו לתקשר וקצת בעזרת GPS. מסתבר ש TECCHIO זה מקום עזוב, יש בו שלושה בונגלוז משולשים נטושים, שלפי מראם שימשו לנופש. עכשיו שאנחנו שוב מתואמים בין המפה לשביל המשכנו עם השלוש קו אלכסוני.
מכאן ישנה אפשרות לעלות לביקטת הרים RIFUGIO CROCE DICAMPO לגובה של כ 1741, פתוחה בחודשים יולי עד ספטמבר.
מפה השביל ברור ואפילו נוח, העליות והירידות פחות תלולות, ובשלב מסויים ניפתח נוף להרים סביב.
בדרך פוגשים כפרים שהזמן בהם מתקדם לאט, התושבים הם חקלאים, חלקם רועי צאן, חלק מהכפרים לגמרי נטושים.
הגענו לעיירה CAVARGNA כאן ישנו אצל בעל הפיצריה המקומית, בעצם זה יותר בחלק של הסבתא, בתוך הבית שלה הם סידרו שני חדרי אירוח נוחים וחמודים, את המקלחת והשרותים חולקים עם הסבתא.
Locanda Barroni טל 339-2082095
אפשר להמשיך עוד כשעה וחצי לביקטת הרים על גבול איטליה שוויץ RIFUGIO SAN LUCIO, פתוחה כל ימות השנה.
ב CAVARGNA עובר אוטובוס.

היום השלישי להליכה CAVARGNA - SAN MAMETE

כעיקרון השביל מסתיים ב - DASIO משם ישנם אוטובוסים.
אנחנו המשכנו עד למטה ל SAN MAMETE מתוך ידיעה שכבר לא יהיו אוטובוסים כשניגע, בדיעבד מסתבר שבאחד במאי אין תחבורה ציבורית, כך שיצא טוב.
משך ההליכה כ 6-7 שעות
19 ק"מ
הבוקר התחיל עם גשם וכך המשיך כל היום, היינו מצויידים בחליפות סערה שעזרו לנו מאוד להשאר יבשים.
מתחילם בעליה עד לכפר קטן בגובה 1415, כאן הגשם הפך לשלג, מקסים, אבל קר ורטוב, מכאן עולה הדרך לביקטת ההרים, אנחנו ויתרנו לאור מזג האויר הגשום.
ביום זה השביל מאוד ברור, עובר בתוך יערות, השביל מכוסה עליי שלכת שלעיתים נעלם תחתם, אבל כל כך יפה, עם הירידה אט אט ניפתח הנוף לאגם לוגנו, ביום גשום קצת קשה ליראות.
בשלב מסויים ההרים הופכים להיות מצוקיים, קצת מזכירים את הנוף של הדולומיטים, ראינו בדרך שישנם כאן אתרי טיפוס הרים.
הירידה הופכת להיות תלולה בתוך ערוץ הנחל.
מסתבר שחלק מהשביל עובבר בתוך פארק לאומי.
ההליכה בגשם מקשה והשביל הופך להיות חלק אבל הנופים במזג אויר ערפילי מיוחדים לא פחות.
הגענו ל DASIO, כאן מסתיים השביל.
למרות שריאנו במפה שישנו שביל אדום היורד עד ל SAN MAMETE לא מצאנו אותו והחלטנו לרדת בכביש.
בעזרת ה אפליקציה של GPS מצאנו שביל עתיק היורד למטה.
הלכנו על הכביש כקילומטר אחד, בצומת כבישים פנינו ימינה עד לבית קברות קטן, משם ממשיכים עם הכביש שהופך להיות דרך עפר שהופך לשביל, איתו ירדנו עד למטה.
צריך לשים לב, כשניכנסים לכפר צפוף ומקסים ישנה פניה שמאלה, יש שילט הכוונה שאנחנו פיספנו, אולי בגלל הגשם והעייפות, המשכנו ישר במקום לרדת, הדרך התחילה לעלות מעלה הבנו שטעינו וחזרנו מעט ומצאנו את הפניה.
אנחנו נישארנו לישון ב SAN MAMETE במלון נחמד ומפנק

היום האחרון

וכמובן התעורננו לבוקר בהיר ויפה, יום לטיול, אבל זהו ימינו האחרון, בלילה אנחנו טסים חזרה לארץ.
לקחנו אוטובוס ל Menaggio ומשם אוטובוס ל BREGLIA לאסוף את הרכב.
כעת יש לנו כמעט יום שלם להסתובב ולהנות מטיול רכוב עד לטיסה ממילנוץ

• כדאי להתייעץ במרכז התיירות, בטלפון או פיזית, הם פתוחים עד 12:30 ומ 14:00 מספר הטלפון וכתובת האימייל .034432924- www.menaggio.com
  • לאורך הדרך ישנם הרבה מאוד שוקתות שתיה, לא צריך לסחוב הרבה מים
  • הצטיידו בחטיפים או מה שאתם אוהבים לאכול במשך היום, אין מקומות לקנות.