7 ימים ב-Alta via 1 ביוני 2022

תאריך הטיולJune 2022
עונה מומלצתיוני-ספטמבר

תכנון מסלול-
קראנו הרבה סיפורי דרך כאן באתר, ואת הסיפור דרך של אמנון לנגי כדי להבין איך כדאי לחלק את הימים או בעיקר כדי להבין האם החלוקה הרשמית מתאימה לקצב ההליכה שלנו. חילקנו את הימים כך שברוב הימים הולכים 5-6 שעות.
חלוקת הימים שלנו הייתה כך:
Lago di Brais to Rifugio Sennes
Rifugio Sennes to Rifugio Lavarela
Rifugio Lavarela to Rifugio Lagazuoi
Rifugio Lagazuoi to Rifugio Averau
Rifugio Averau to Rifugio Aquileia
Rifugio Aquileia to Rifugio Vazzoler
Rifugio Vazzoler to Paso duran
בזמן התכנון צפינו בהרבה סרטונים ביוטיוב עם סיפורי דרך שעזרו לנו להבין טוב יותר את הטופוגרפיה והמרחקים. בהרבה סיפורי דרך (אירופאים בעיקר) מגיעים לבקתת Lagazuoi אחרי יומיים ולא שלושה. אנחנו חושבים שאין סיבה למהר. אם עושים את הדרך לLagazuoi בשלושה ימים ניתן בכל יום להוסיף מסלולי צד ממש יפים במידה ויש כוח- אחד מהם עשינו ומפורט מטה.

הזמנת בקתות-
השלב הראשון (אחרי קריאה והבנה של חלוקת הימים) בהזמנת הטיול הוא להזמין את הבקתות- לפני שמזמינים טיסה. אנחנו תכננו את הטיול בתחילת אפריל בגלל מגבלות קורונה ובתקופה הזאת הזמן היחידי שבו נשארו מקומות בבקתות היה בתחילת-אמצע יוני שזה בעצם השבוע הראשון של העונה (יולי-אוגוסט תחילת ספטמבר היה כמעט מלא). התחלנו בלסגור את הבקתות המבוקשות יותר שידענו שאנחנו בטוח רוצים לישון שם (לגזוי, אבראו) ולפי הזמינות שלהן קבענו באיזה יום נתחיל את הטרק בעצם, והמשכנו עם שאר הבקתות. רק לאחר שסגרנו את כל הבקתות הזמנו טיסות.
יצירת קשר עם כל בקתה בנפרד, יחסית מסורבל ולא נוח בהשוואה לCarros del Foc שעשנו גם ושם יש אתר אחד עם הזמינות של כל הבקתות. אצל חלק מהבקתות רואים זמינות באתר ואצל חלק צריך לשלוח מייל. עבדנו עם אקסל מסודר שבו כל האופציות שלנו ללינה לכל יום- מי החזיר תשובה ואיפה סגרנו בסוף.
אנחנו מעריכים שאם רוצים לעשות את הטרק בחודשים העמוסים (יולי עד תחילת ספטמבר) כדאי להתחיל להזמין בקתות חצי שנה מראש.

מזג אוויר-
מעט חששנו ממזג אוויר לא טוב בגלל שזה תחילת העונה. בפועל היה לנו מזג אוויר לא פחות ממושלם- כל השבוע לא ירד גשם ורק יומיים היו טיפה מעוננים. הטמפרטורה הייתה מעולה ואידיאלית להליכה.
אנחנו מסתכלים על התחזית באפליקציה מזג אוויר של WeatherBug, מנסיון שלנו מתגלה כהכי מדוייקת בכל מקום בעולם שאנחנו נמצאים.

ניווט-
ניווט בזמן אמת עשינו לפי קובץ GPX שפתחנו אותו באפליקציית GPX viewer שמראה גם מיקום בזמן אמת. המסלול של הקובץ דומה לזה שאנחנו עשינו ובנוסף במפה באפליקציה מוצגים שבילים נוספים שלפעמים הלכנו לפיהם. היה לנו מאוד נוח להשתמש באפליקציה ולא במפה מסורבלת. יש עוד אפליקציות בסגנון (Maps.me, Maps.cz) שהם גם נוחות וחינמיות. אפשר להסתדר מעולה גם בלי לשלם על מפה.
אנשים שפגשנו בטרק טיילו עם ספרון שמציג סיפור דרך עם המפה הרלוונטית לפי מקטעים, גם זאת אופציה יותר טובה ממפה גדולה.

הגעה אל הטרק-
הזמנו טיסות לונציה מרקו פולו. ראינו שלהשכיר רכב ל9 ימים עולה 500 יורו, החלטנו לוותר ולהגיע אל הטרק באוטובוסים. הזמנו את הטיסה בהלוך כך שתנחת בבוקר ויהיה לנו יום שלם לנסיעות ובחזור גם יום שלם שמוקדש לנסיעות כשהטיסה ממריאה בערב.

הליכה-
מקלות הליכה הם בגדר חובה! יש עליות וירידות מאוד תלולת והם עוזרים מאוד כשהולכים עם ציוד על הגב במיוחד בשיפוע תלול. בנוסף הצטיידנו מראש בכדורי מגנזיום להקלה בשרירים. ממש מרגישים את האפקט שלהם!

ציוד-
טסנו עם שני תיקים: תיק קטן של 35 ליטר ומוצ׳ילה בינונית של 60 ליטר.
את המוצ׳ילה שלחנו לבטן המטוס עם המקלות כי לא רצינו להסתבך איתם בשדה. לפי הבנתינו זה מאוד תלוי בחברת תעופה וביעד שטסים.
לגבי ביגוד חם- אם אתם מטיילים בעונה ממש אין צורך להתשגע ולהביא הרבה דברים. המינימום מספיק לגמרי (חולצה חמה להליכה, חולצה חמה לבקתה ללילה, מעיל גשם).

יום 0- הגעה אל תחילת הטרק

משדה התעופה ונציה מרקו פולו לקחנו אוטובוס של חברת ATVO לקורטינה שלוקח שעתיים ב18יורו לאדם. גוגל מפס לא מכיר אותו, מצאנו אותו דרך אפליקציית Rome2rio וקנינו כרטיסים דרך אפליקציה שנקראת OMIO. לא ניתן לקנות כרטיסים אצל הנהג- או באינטרנט או אצל נציגת מכירות בשדה. האוטובוס הזה הוא אוטובוס פרטי, אוסף אנשים לפי הזמנה ולא עובר בכל התחנות באופן אוטומטי.
האוטובוס הוריד אותנו בתחנת האוטובוסים של קורטינה ומשם עלינו על קו 445 לכיוון דוביאקו, שם החלפנו לקו 442 לכפר Ferrara שבו המלון שישנו בו. בשני הקוים האחרונים קנינו כרטיס נסיעה אצל הנהג ב4-5 יורו לשני אנשים.
סהכ האוטובוסים היו ממש אחלה, הגיעו בזמן והנהגים היו ממש חמודים.
ישנו במלון Huber Albergo בכפר Ferrara שבקרבת אגם בראיס. המלון היה מעולה! אכלנו שם ארוחת ערב נהדרת וגם ארוחת הבוקר הייתה ממש טובה, חדרים טובים ומחיר נוח יחסית לאזור. מומלץ מאוד!

Albergo Huber
Loc. Braies di Dentro, 6, 39030 Braies BZ, Italy

יום 1- Lago di Braies to Rifugio Sennes

4 שעות הליכה

בבוקר תפסנו אוטובוס לאגם Braies, קו 442 ב6 יורו לשנינו. הגענו לאגם בשעה 11 בבוקר בגלל שאוטובוס אחד לא הגיע (הבנו מאוחר יותר שזה בגלל שיפוצים שהיו בכביש בכניסה לכפר אז המשכנו ברגל לתחנה הבאה שהיא על הכביש הראשי).
האגם היה מלא במטיילים שבאים לעשות את המסלול שמקיף אותו, יכול להיות שאם מגיעים מוקדם ניתן להימנע מעומס התיירים.
הקפנו את האגם מצד שמאל, אנחנו חושבים שהסיבוב הזה מספק נוף יפה יותר על ההרים מסביב.
ההקפה של האגם לקחה לנו 20 דקות עד לתחילת העלייה- עשינו את זה מאוד מהר כי רצינו לברוח מכמות האנשים שהייתה שם.
העלייה מתחילה בדרדרת, לאחר מכן השביל נהיה יותר נוח להליכה. בחלק הראשון של העלייה יש מדרון יחסית תלול אבל לא מאוד, החלק השני הוא מאוד תלול, והחלק האחרון מתמתן שוב. העלייה לקחה לנו 3 שעות עד לרפוג׳יו Biella. ברגע ההגעה לפס, אחרי העליה יש נוף מטורף ועוד יותר יפה הנוף מהבקתה! אחלה מקום להפסקת צהריים. הבקתה הייתה סגורה בגלל שעוד מוקדם בעונה, אכלנו תמרים ואגוזים שהבאנו מהארץ.
ֿחשבנו אולי לעלות גם לתצפית Croda del beco אבל בגלל השעה המאוחרת והעלייה הקשה החלטנו לוותר ולהמשיך לSennes.
ההליכה לSennes לקחה לנו כשעה, דרך יחסית מישורית, ירוק, נוף מהמם. בכללי בקתת Sennes משגעת, במיוחד המרפסת עם הנוף המטורף.
אנחנו ישנים בדורמס ב45 יורו כולל ארוחת בוקר. מקלחות מעולות, וויפי בשעות מסוימות, מטבח גדול עם הרבה אפשרויות לארוחת ערב.
ארוחת בוקר כללה לחמים, גבינות ונקניקים, יוגורט עם גרנולה וקפה או תה.

יום 2- Rifugio Sennes to Rifugio Lavarela

3 וחצי שעות הליכה עד לרפוג׳יו Laverala ועוד 3 שעות מסלול מעגלי אחרי הצהריים

התחלנו את הבוקר עם הליכה במגמת ירידה לכיוון רפוג׳יו Pederu. לקראת הרפוג׳יו הירידה נהיית תלותה מאוד בשביל ג׳יפים רחב. עד לPederu לקח לנו שעה ורבע, שם עצרנו לשתות בירה.
ממשיכים מרפוג׳יו Pederu לכיוון Lavarela במגמת עלייה- טיפוס של עוד כ500 מטרים, העלייה מתחילה תלולה ובאמצע הדרך מתמתנת עד שמגיעים לפיצול בין רפוג׳יו Fanes לLaverala, שני רפוג׳יוים ממש קרובים, יושבים משני צדדיו של אותו האגם.
הגענו לLaverala בשעה 1230, ישבנו במרפסת ואכלנו ארוחת צהריים. יחד איתנו היו עוד הרבה אנשים, רוכבי אופניים בעיקר ומטיילי יום, יכול להיות שעמוס בגלל שהיינו בסופש. הבנו שהאזור מאוד פופולרי ובסופי שבוע הוא עמוס במיוחד.
הצוות בבקתה ממש חמוד, אדיבים ונחמדים.
אחרי שעה וחצי הפסקה שמנו את התיקים בחדר ויצאנו למסלול מעגלי שלוקח כ3 שעות. עולים לפס דרך שביל 12, טיפוס של כ450 מטר, עלייה תלולה, הנוף מדהים! מאוד ממליצים לעשות את הסיבוב למי שמגיע מוקדם לLavarela. הדרך חזרה היא דרך שביל מספר 7 בעיקר במגמת ירידה. ניתן לעשות את המסלול הפוך גם כמובן אבל אנחנו חושבים שזאת הדרך הטובה יותר בגלל השיפוע של הדרך.
חזרנו למקלחות וארוחת ערב בבקתה, תפריט זהה לצהריים. טעים מאוד. ממליצים לקחת את הקינוח של הקרפים.

יום 3- Rifugio Lavarela to Rifugio Lagazuoi

5 וחצי שעות הליכה

מתחילים את היום בעליה קצרה של 25 דקות לכיוון Lago de Limo. משם יש הליכה של כשעה במישור בעמק ממש יפה, בתחילת העונה העמק מלא פרחים, הרים מסביב ומלא ירוק.
לאחר כשעה הגענו לתחילת העלייה (שביל 20B) לפס Forcella sek Lech. העלייה לקחה לנו שעה ורבע, יש חלקים יותר תלולים ויש כאלה פחות, ממש לפני החלק התלול בסוף נפתח נוף מהמם לעמק. באמצע העלייה מגיעים למצוק והולכים בסביבות 500 מטר לאורכו, יכול להיות קצת מחליק ומסוכן אם יורד גשם אז שימו לב.
בפס עשינו הפסקת צהריים. ביום הזה אין איפה לאכול ברפוג׳יו בדרך אז קנינו מראש אריזת פיקניק בLavarela.
ישר מהפס מתחילים בירידה ממש תלולה לכיוון אגם Lagazuoi. הירידה לקחה לנו כ40 דקות. תחילת הירידה מאוד תלולה, אחרי כחמש דקות נפתח נוף לאגם ומרחוק רואים גם את רפוג׳יו Lagazuoi. הירידה קשה מאוד, אנחנו ממליצים לעשות הפסקה לפני. יש אזורים בירידה שיש שם תמיכה של עצים כדי למנוע דרדרת. הנוף בהחלט מהמם! הדבר הכי קשה זה לא להסתכל על הנוף בזמן שאתה הולך כדי להתרכז בירידה.
באגם עשינו הפסקה קצרה, טבלנו רגליים במים המאוד קרים. היו המון דגים במים.
התחלנו את העליה לכיוון רפוג׳יו Lagazuoi- סהכ 600 מטר טיפוס. לקח לנו בערך שעתיים. העלייה קשה. אפשר לחלק אותה לשלושה חלקים: בהתחלה שיפוע יחסית מתון שבסופו מגיעים לפס עם נוף מהמם שנגלה לראשונה. אחכ השיפוע ניהיה תלול יותר וב150 מטרים האחרונים של הטיפוס השביל ממש תלול ועולים בצורת זיגזג.
המפרסת ברפוג׳יו Lagazuoi ממש מגניבה, מלא שולחנות בשמש מול הנוף הפשוט מטורף. חובה חובה חובה לישון פה! שתינו קוקטייל במרפסת ועלינו אחכ לשים את הדברים בחדר שלנו. הזמנו חדר זוגי, המיטה לא זוגית אבל יש לחדר גישה למרפסת בקומה מעל עם כל הנוף פרוס לפנינו. ממש אהבנו את החדר הזוגי וממליצים לקחת אותו.
אחרי שהתמקמנו הלכנו לטיול קצר לנקודת תצפית קרובה שנקראת Lagazuoi piccolo. זה חמש דקות הליכה מהבקתה, יש שם נוף מדהים של 360 מעלות.
חזרנו להתקלח ולאכול ארוחת ערב, אחרי הארוחת ערב יצאנו לראות את השקיעה המרהיבה מהמרפסת. ההרים מסביב נצבעים בצבעי כתום צהוב, פשוט מדהים.
החוויה של השקיעה היא מדהימה ואסור לוותר עליה.

יום 4- Rifugio Lagazuoi to Rifugio Averau

5 וחצי שעות הליכה

ארוחת הבוקר בLagazuoi הייתה מעולה, הכי מגוונת שהיינו בה עד עכשיו.
יצאנו בבוקר לכיוון הגלריה של Lagazuoi. הכניסה לגלריה ממוקמת מתחת לרכבל. הגלריה היא מערכת מנהרות שנחפרו במהלך מלחמת העולם הראשונה. בכניסה לגלריה יש שלט שאומר שצריך קסדה ופנס ראש, שאלנו ברפוג׳יו ואמרו שאין צורך בקסדה ולדעתינו אפשר להסתדר ממש סבבה עם הפנס של הטלפון, אם אפשר אז כדאי מראש להתארגן עם פנס ראש כדי שהידיים יישארו פנויות, אנחנו השתמשנו בפלאפונים והיה סבבה. ניתן לרדת בגליה בתוך ההר ולצאת בשתי נקודות שונות. הירידה בתוך הגלריה היא במדרגות חצובות בסלע, מידי פעם יש חלון עם נוף ששימש בעבר כחרך ירי ומספק לנו נוך מטורף לעמק. אחרי כחמש דקות בתוך הגלריה יש צומת, אנחנו בחרנו בשביל השמאלי. ממשיכים רדת בתוך ההר, מידי פעם יש חללים ששימשו חיילים למנוחה/ מחסני תחמושת, ממש מעניין לראות. לנו לקח שעה עד ליציאה הראשונה מהגלריה. משם עלינו בחזרה לפס Forcella Travenanzes. מהנקודה הזאת חזרנו למסלול המקורי של היום הרביעי בטרק.
אנחנו מאוד ממליצים לרדת בגלריה, זה מאוד מעניין ומוסיף רק שעה ליום.
מהפס הולכים על צלע ההר במגמת ירידה לכיוון רפוג׳יו Dibona. בשביל הזה שהולך על צלע ההר יש נוף מדהים לכיוון העמק, רואים מרחוק את רפוג׳יו Scoiattoli ואת רפוג׳יו Nuvolau מעליו.
בהרבה סיפורי דרך של אירופאים שקראנו מקצרים את היום הזה ויורדים Lagazuoi ישר לעמק ועולים חזרה לAverau. אנחנו חושבים שזה חבל לוותר על הנוף בשביל לרפוג׳יו Dibona, יום יפה מאוד לא פחות משאר הימים ואם לא יותר. יכול להיות שאצילנו זה היום הכי יפה שהיה לנו עד כה.
הגענו לרפוג׳יו Dibona אחרי כשעתיים. הרפוג׳יו היה סגור, בנינו על לאכול שם צהריים אז היה קצת חבל. בטח בשיא העונה הכל פתוח ולא תיהיה בעיה.
ממשיכים מרפוג׳יו Dibona בירידה תלולה בתוך יער שלקחה לנו בערך 40 דקות. לאחר מכן חוצים כביש בעמק וממשיכים בעלייה תלולה בתוך יער לכיוון רפוג׳יו 5 Torri. בזמן הירידה והעליה שהיו בתוך היער הייתה לחות ממש גבוהה וזה קצת הקשה על הדרך.
אחרי שעה ורבע של עליה ביער הגענו לרפוג׳יו 5 Torri, שם אכלנו צהריים.
רפוג׳יו ממש נחמד ומשפחתי, אחלה מקום לעצור בו.
לאחר מכן ממשיכים בעליה נוספת לכיוון Averau. מצד ימין לפני שמגיעים לרפוג׳יו Scoiattoli יש מוזאון מלחמה פתוח. אנחנו הלכנו בשביל מתחת ולא נכנסנו למוזיאון. הנוף בעליה הזאת מטורף לגמרי, אפשר לראות את נקודת ההתחלה של היום- Lagazuoi ואת כל הדרך שהלכנו על צלע ההר ממול. הגענו לAverau אחרי חצי שעה של טיפוס מהרגע שיצאנו מרפוג׳יו 5 Torri. אנחנו ישנים בAverau אשר משקיף לכיוון הר Marmolada.
רפוג׳יו Averau ממש פנסי, המסעדה ברמה ממש גבוה! לא סתם אומרים. ישנו בדורמס עם 6 אנשים, חדר ברמה גבוהה ונוח. אנחנו מאוד אהבנו את הלילה שם, ארוחת ערב ממש טובה, בדיוק כמו שמספרים. הארוחה התחילה ב1930 שזה טיפה מאוחר ויצא שלא הספקנו לראות את השקיעה מהמרפסת (ריבוי המנות מעכב מאוד את משך הארוחה). עשינו כביסה ב6 יורו וגם יש מיובש ב6 יורו. הכביסה בריח ממש טוב, אפילו אחרי יום הליכה נשאר עדיין ריח של הכביסה בגרביים😅
ארוחת הבוקר מעולה, פעם ראשונה שאכלנו ירקות בארוחת בוקר! לקחנו פיקניק ב14 יורו שכלל שני סנדוויצ׳ים, שני מישמישים וחבילת שוקולד ליום למחרת.
מבחינת איפה כדאי לישון Nuvolau או Averau- כמובן שתלוי תקציב. Averau מפנק וזה מתבטא גם במחיר, הבנו שNuvolau בסיסי, אין אפשרות להתקלח.

יום 5-Rifugio Averau to Rifugio Aquileia

6 שעות הליכה

התחלנו את היום בטיפוס לבקתת Nuvolau שלקח לנו 20 דקות. מהבקתה יש נוף מדהים של 360 מעלות. אפשר לראות משם את כל הדרך שעשינו אתמול מLagazuoi.
מNuvolau ירדנו דרך הויה פרטה. אנחנו יודעים שהרוב עושים את הויה פרטה עם ציוד ומזהירים על כך, לדעתינו למי שיש נסיון קודם בויה פרטות או בטיול יתדות שיש הרבה בארץ, הציוד לא הכרחי (כמובן שאם מדובר ביום גשום או שיש רוחות חזקות כל מה שאמרנו לא רלוונטי ועדיף לרדת לא דרך הויה פרטה). אנחנו הרגשנו שיש לנו נסיון בטיולים מהסוג הזה- הויה פרטה בצוק מנרה בכמה רמות מעל זאת של Nuvolau, בקיצור ממליצים. בעצם במהלך הירידה יש שתי ויה פרטות כשביניהן יש הליכה של כעשרים דקות. הויה פרטה הראשונה קצת יותר קשה מהשניה לדעתינו כי היא יותר תלולה, יש בה חוט ברזל וחלק עם סולם שצריך לרדת בו. בויה פרטה השניה יש גם חוט ברזל וכמה יתדות שנעזרים בהן. הנוף ממש ממש יפה! מבקתת Nuvolau עד סוף הויה פרטה השניה לקח לנו 55 דקות.
לאחר מכן ממשיכים בירידה עד לרפוג׳יו Passo Giau, שם עצרנו קצת לקפה ושוקולד. עד לרפוג׳יו לקח לנו עוד שעה ועשר דקות. הדרך קצת מבלבלת ויצא שהתברברנו כמה פעמים. מה שהציל אותנו זה המפה עם המיקום בלייב.
מPasso Giau ממשיכים בהליכה, בהתחלה מישורית, אחכ עליה ואז ירידה ארוכה עד לרפוג׳יו Città di Fiume שלקחה לנו שלוש שעות סהכ. החלק האחרון עד לרפוג׳יו הוא בשביל ג׳יפים רחב עם נוף מדהים!
משם עד לרפוג׳יו Aquileia הולכים בתוך יער צמוד לנחל. הדרך לקחה לנו חצי שעה, הכל בירידה.
נשמע שאולי לא פירטנו הרבה על ההליכה ביום הזה אבל לפי דעתינו זה ללא ספק היום הכי יפה שהיה לנו בטרק! הירידה בויה פרטה היא חוויה מגניבה ומגוונת את הטיול ומספקת נוף מרהיב!
רפוג׳יו Aquileia הוא מן מלון דרכים, נמצא צמוד לכביש בסטייה קטנה מהשביל של אלטה ויה 1. קיבלנו חדר זוגי עם מרפסת, מקלחת ושירותים בתוך החדר. חדרים נחמדים, אוכל בסיסי וטעים.
ארוחת בוקר הייתה בסיסית, לקחנו פיקניק ב15 יורו שכלל שני כריכים גדולים, ליטר מים ושני תפוחים.

יום 6-Rifugio Aquileia to Rifugio Vazzoler

6 וחצי שעות הליכה

יש שתי אפשרויות לחזור מAquileia לשביל של אלטה ויה אחד- אופציה ראשונה היא ללכת דרך רפוג׳יו Staulanza דרך הכביש. אפשרות נוספת היא להמשיך למטה בעמק ולחזור לשביל אחרי הרפוג׳יו (מפורט כשביל חלופי במפה של אמנון לנגי). אנחנו הלכנו דרך Staulanza כי אספנו חבר שישן שם. העליה ל-Staulanza דרך הכביש לקחה לנו 55 דקות. העליה בשיפוע סביר, מיותרת ולא מעניינת במיוחד.
מStaulanza המשכנו לכיוון רפוג׳יו Coldai. בהתחלה יורדים מעט, מטפסים על גבעה בתוך חורשה קטנה, לאחר מכן יש עליה רצינית עד לרפוג׳י של 300 מטר טיפוס. כל המקטע הזה לקח לנו כשעתיים. במרפסת של Coldai אין הרבה מקום לשבת בניגוד לרפוג׳יוים אחרים, יש נוף ממש יפה, צופה על עמק יפה. חבר שלנו קנה נעליים חדשות בColdai בגלל ששלו נקרעו, שווה לזכור אם יש בלת״מים כלשהם, כדאי תמיד לשאול אם מוכרים בבקתות ציוד.
אחרי התרעננות המשכנו ללכת, עליה קלה, נפתח נוף לאגם Coldai המהמם, ועוד ירידה קלה כדי להגיע אליו.
המים של האגם קרים מאוד!
משם הולכים יחסית באותו קו גובה עד שמגיעים לפיצול לרפוג׳יו Tissi שנמצא על ההר. רואים את הרפוג׳יו כבר מרחוק. ההליכה לצד Monte Civetta היפה מאוד! מColdai עד לפיצול עם Tissi לקח לנו שעה ועשרים דקות הליכה. המשכנו בהליכה מישורית לכיוון Vazzoler. בהמשך יש ירידה והליכה בתוך יער. המקטע הזה לקח לנו שעה ו35 דקות. רפוג׳יו Vazzoler הוא משפחתי וחמוד, חדרים מאוד קטנים, קצת צפופים מידי, מיטות לא משהו, מקלחת בעלות של 3 יורו ל3 דקות עם מים חמים. ארוחת ערב בסיסית אבל טעימה. הצוות ממש חמוד ובמיוחד מרקו. זה הרפוג׳יו הכי זול שישנו בו, התנאים הפחות טובים מגולמים בכסף. יש להם מלא סוגים של גרפה שהם מכינים בעצמם, שווה לטעום!

יום 7-Rifugio Vazzoler to Paso duran ויציאה מהטרק

4 שעות הליכה עד לPaso duran ועוד כשעתיים הליכה עד לכפר Dont

יוצאים Vazzoler במגמת ירידה אל תוך העמק, משם עליה של 250 מטר טיפוס בתוך יער עד לפס הראשון- Forcella di Col Palanzin. משם העליה ממשיכה לפס השני בשם del camp כ230 מטר טיפוס נוספים. משך מקטע זה הינו שעתיים ו30 דקות. לאחר מכן הולכים במגמה מישורית עד לרפוג׳יו Bruto Carestiato . משך מקטע זה הינו כשעה. ברפוג׳יו אכלנו ארוחת צהריים נהדרת, הנוף מהמרפסת ממש יפה, ממליצים לעצור שם. לאחר מכן הולכים במגמת ירידה עד לPaso duran כ40 דקות.
Paso duran נמצא על כביש שמחבר את עמק זולדו מצד אחד ומהצד השני את העירייה Agrodo. זהו סיום הטיול שלנו ולכן מכאן אנו יורדים לכיוון forno di zoldo (חשוב לציין ששם העמק הוא Val di zoldo בשביל אי הבלבול). אנחנו בחרונו לרדת דרך הכביש ולא דרך היער (המסלול שמוצע במפה של אמנון לנגי). במהלך הירידה עברנו במספר כפרים בעמק. ההליכה עד הכפר הראשון ( molin di goima ) לקחה לנו כ50 דקות. הכפר הזה הוא חור רציני😂 חשבנו אולי נצליח למצור שם מונית או טרמפים אבל כלום. משם המשכנו עד לכפר בשם Dont כשדרך עוברת בעוד מספר כפרים. הכפר Dont כבר נמצא על כביש יותר ראשי שממנו ניתן לקחת אוטובוס לכיוון Longrone שזאת התחנה הסופית שלנו היום. ההליכה עד לDont לקחה עוד כ55 דקות. לצערינו פספסנו את האוטובוס האחרון מDont ב10 דקות אבל במזל הצלחנו לקחנו טרמפ עם בחור נחמד עד לForno di zoldo (מרחק של 2-3 קילומטר בין הכפרים). משם הצלחנו לתפוס את האוטובוס (זה היה האחרון של אותו היום שיצא ב16:30).
ישנו בלילה לפני הטיסה בLongrone במלון hotel posta שנמצא ממש במרכז העיירה ומטר מהתחנה אוטובוס שלנו לשדה למחר. המלון מומלץ בסיפור דרך של אמנון לנגי אבל אנחנו חושבים שהוא דיי מעפן, חדרים מיושנים, וויפי גרוע שלא עובד בחדר בכלל וארוחת בוקר בינונית. שווה לבדוק מלונות אחרים בעיירה.
בערב אכלנו בפיצריה חמודה ristorante pizzeria-torre due. פיצה מעולה, מחיר מעולה, אוכלים את הפיצה עם סכין ומזלג, באיזשהו שלב התייאשנו ועברנו לאכול עם הידיים.

למחרת לקחנו אוטובוס מLongrone ישר לשדה התעופה בונציה של חברה ATVO שנסענו איתם גם בהלוך וידענו שהם אמינים. חשוב להבין שהאוטובוס עובר בתחנות לפי הזמנה לכן צריך להזמין מראש מקום, דרך אתר או אפליקציית OMIO זה ממש קל.

• הטרק ברמת קושי גבוהה אך לא בלתי אפשרי לאנשים בכושר בינוני. ממליצים להיצמד לחלוקת הימים הרשמית שמחלקת את המסלול לימים של כ6 שעות הליכה. היומיים הראשונים טיפה יותר קצרים אבל כמובן ניתן להוסיף מסלולים יפים באזור של הבקתה.
  • האוכל בבקתות היה ברמה טובה, ממש אין צורך להביא אוכל מהארץ או להצטייד לפני הטרק. אנחנו הצטיידנו בתמרים ואגוזים להפסקות במהלך היום ואפילו לא סיימנו אותם.
  • כמות המיים ששתינו ביום לא עלתה באף יום על 4 ליטר, היו ימים שאפילו פחות כי שתינו בקבוק מים בארוחת צהריים ברפוחיו שאכלנו בו. מילאנו את השלוקרים לרוב פשוט בבקתות אלא אם היה כתוב במפורש שאסור ואז קנינו בקבוקים.
  • התפנקנו בכל ארוחת ערב בקנקן של חצי ליטר יין הבית- יין ממש טעים במחיר מעולה (8יורו).
  • חלק מאוד מעניין מהמסלול זה הגלריה של לגזוי ונויה פרטה של נובולאו- מאוד ממליצים להכניס את זה לשיקול בחלוקת הימים- שתיהן חוויות מעולות!
  • היתרון המרכזי בשבוע של תחילת העונה הוא שיש פחות מטיילים על השבילים וזה מורגש מאוד במקומות שנגישים יותר ברכבל. בנוסף יש פריחה מהממת בתקופה הזאת של השנה.