טרק שטובאי - Stubai High Trail , טירול , אוסטריה

טרק של שישה ימים (מתוך 7) בעמק שטובאי בטירול, אורכו באיזור ה80 קמ, בטרק ישנים בבקתות שמזמינים מראש, וללא שום צל של ספק אחרי המסלול הזה אפשר לומר שבהחלט אוסטריה היא בין המדינות היפות שיש.

תאריך הטיולSeptember 2021
עונה מומלצתאנחנו טיילנו בסוף ספטמבר, מה שנחשב כסוף העונה, דווקא מבחינת מזג אוויר היה מושלם , לא יכולנו לבקש יותר טוב מזה. בגדול מומלץ לעשות את הטרק בחודשים יוני- ספטמבר.

בחירת הטרק והכנות לטרק

אנחנו שלושה חברה בני 23 ,החלטנו לצאת לטרק די בספונטניות, עקב הקורונה חיפשנו מדינה עם תחלואה נמוכה יחסית ולכן אוסטריה נשמעה ככיוון טוב, בשבועיים לפני שהזמנו את הכרטיס טיסה הרבה התחילו לדבר בפייסבוק (בקבוצה שבילים ארוכים וטרקים באירופה) על טרק שטובאי שבטירול ולכן החלטנו שזה אכן יהיה היעד שלנו.
הטרק היה נשמע מעניין בצירוף התמונות היה נראה גם מטורף- כל מה שרצינו לראות - הרים, לגונות, מפלים, נופים עוצרים נשימה ומה לא.
נעזרנו במידע בקבוצה בפייסבוק וכמו כן גם בשני סיפורים דרך שנמצאים באתר אבל שניהם לא סיימו את הטרק עד הסוף להבדיל מאיתנו.
יתרון נוסף של טרק זה, שמכל בקתה לאורך הדרך יש מסלול שדרכו ניתן להגיע לבקתה ישירות מהעמק למטה, לכן זה היה שיקול נוסף מפני שטיילנו בסוף העונה והיה את הסיכון שמזג האוויר לא יהיה לטובתנו, וכמו כן הטרק קרוב לעיר אינסבורק - הבירה של חבל טירול.

את הבקתות מומלץ להזמין מספיק זמן מראש כי לא מובטח שיהיה בהם מקום, אנחנו הזמנו את הבקתות כשבוע וחצי לפני היציאה לטרק, כנראה מכיוון שזה היה סוף העונה ומרבית הבקתות עתידות היו להיסגר ב26 לחודש וכנראה גם עקב הקורונה אז לא הייתה בעיה בהזמנת מקום בבקתות.
כל בקתה מזמינים בנפרד, לחלק מהבקתות יש אתר הזמנות באינטרנט ועם חלקם התכתבנו במייל, לכל בקתה יש אתר מסודר ששם ניתן לראות איך מבצעים את ההזמנה, ניתן להגיע לאתרים של הבקתות מהאתר הרשמי של הטרק - https://www.stubai.at/stubaier... .

מבחינת רמת הקושי של הטרק היא גבוהה יחסית, ברוב הימים עולים ויורדים לא מעט וכמעט ואין הליכה מישורית, לכולנו זה היה טרק ראשון בחו"ל, ורק לי היה קצת ניסיון של טרקים בארץ אבל גם לא ניתן להשוות מבחינת רמת הקושי לטרק זה.
לדעתי אם אתם חושבים שאתם מסוגלים לעשות את הטרק הזה אז אתה מסוגלים, אם אתם אוהבים לטייל אז אתם תיהנו למרות הקושי כי זה שווה את זה.
בנוסף המקטעים בטרק מחולקים כך שיש ימים די ארוכים של 7 שעות וגם מספר ימים קצרים של 4 שעות ולכן מבחינת עומס הטרק מחולק בצורה טובה.
אנחנו לא עשינו שום אימון מיוחד לפני הטרק, זה כן יכול לעזור ואם אפשר לעשות אני כן ממליץ, שוב פעם תלוי מה הרמת כושר שלכם ואיך שאתם מכירים את עצמכם.

על המסלול בקצרה

באתר הרשמי של הטרק - https://www.stubai.at/stubaier... , יש פירוט מפורט על כל מקטע ומקטע בין הבקתות ולכן ניתן להיעזר בו.
מבחינת הק"מ והזמנים הם לא פקטור שצריך להתחשב בהם, רוב היום עולים ויורדים ולכן לא ניתן להסתכל על 3 קמ עלייה כמו 3 קמ במישור או ירידה.
ומבחינת הזמנים , טיפ ממני , ככל הנראה אתם לא תעמדו בהם, הזמנים שרשומים לאורך המסלול הם זמנים שמתאימים לקצב של אירופאי שהולך מהר ללא הפסקה - וללא תלות במזג אוויר שיכול להשתנות ולהפתיע , ברוב המקטעים גם כשהלכנו בקצב די טוב בלי הפסקות לא הצלחנו לעמוד בזמן שהיה רשום בשלט.
אז מה ניתן לעשות ? פשוט לדעת פחות או יותר איפה אתם עומדים ביחס למסלול בעזרת אפליקציית הניווט - mapy.cz שניתן להשתמש בה אופליין , בימים הקצרים יותר אין לחץ אז לא מרגישים את זה אבל בימים הארוכים יותר אני בהחלט ממליץ לנסות לעקוב ולראות היכן אתם עומדים.

מבחינת המסלול הוא מחולק ל 9 מקטעים, יש 8 בקתות במסלול , ולכן יש 7 מקטעים בין הבקתות ועוד שני מקטעים של ההגעה והחזרה מהבקתה הראשונה והאחרונה בהתאמה.

כשאנחנו יצאנו לטרק הבקתה השלישית נסגרה ב19 לחודש ולכן היינו צריכים לדלג עליה, כך שיצא שעשינו רק 6 מקטעים מהטרק ודילגנו על הקטע מבקתה השלישית לרביעית.

הטרק מסומן בצורה מעולה בצבע אדום לבן, אין טעם לקנות מפה אלא אם אתם רוצים בשביל הביטחון האישי שלכם, לרוב ניתן לראות את השביל ואת הסימון הבא ולכן אם אתם לא רואים את הסימון למספר רגעים תנסו לבדוק שאתם אכן על המסלול.
לרוב כשהמסלול עובר בבולדרים בקלות ניתן לפספס את הסימונים ולרדת מהמסלול , זה קרה לנו לא מעט אז שימו לב לכך ישר.
כמו כן מומלץ להוריד כמו שרשמתי את אפליקציית הניווט mapy.cz ולהוריד את המסלול אופליין, זה יעזור לכם לראות אם אתם עדיין על השביל ולראות סדר גודל של המשך המסלול.

מבחינת הסימון בשלטים, בכל מקטע צריך לעקוב אחרי השילוט לבקתה הבאה של אותו יום, ככה מתחילים ללכת בכל תחילת יום, ובכל פעם כשנתקלים בפיצול בודקים לשילוט לבקתה, לפעמים יהיה רשום כמה זמן נשאר לכם וזה ייתן לכם אינדיקציה איפה אתם עומדים ביחס למסלול ( מקווה שאתם זוכרים כמו שרשמתי לא להסתמך על הזמנים הללו זה רק יכול להטעות אתכם).

ציוד בגדים אוכל ומים

מבחינת ציוד, רצוי כמובן להביא מוצילה טובה שתהיה נוחה לכם כי הולכים הרבה במסלולים לא פשוטים וחלקם לא נוחים להליכה - כמו הליכה על בולדרים, וכמובן רב המסלול הוא עליות וירידות.
ממליץ כמובן על נעליים טובות ושיהיו לכם נוחות, אבל היה גם חברה במהלך הטרק שטיילו עם נעליים נמוכות וזה היה להם נח, החיסרון היחיד שהם הצביעו עליו היה שאותם נעליים לא אטומות לנעליים ולכן זה מבאס קצת כשהולכים על שלג וכו.
מבחינת ציוד שמומלץ לא לשכוח - מעילי גשם גם עליון וגם תחתון מאוד מומלץ, כמובן בגדים חמים וגם בגדים קצרים , במהלך היום מזג האוויר יכול להשתנות לגמרי, אפשר ללכת חצי יום עם חולצה קצרה וחם מאוד, ובהמשך היום יורד גשם ומעונן, אז כדאי להביא בגדים לכל המצבים כדי שלא תסבלו אם יהיה לכם חסר.

אצלנו בטרק למרות שזה היה סוף עונה היה מזג אוויר מושלם וברב הימים היה ממש חם חוץ וירד גשם רק ביום הראשון לטרק. אין מה להסתכל על המעלות כי גם כשרשום 5 מעלות ויש שמש בחוץ בזמן ההליכה יהיה לכם חם כנראה.

בזמן הטרק שלנו כל הבקתות ביקשו להביא שקש וציפה לכרית, ככל הנראה עקב הקורונה.

מבחינת משקל התיק - היינו שני חברה עם מוצילה של 65 ליטר ועוד אחד עם מוצילה של 36 ליטר, אנחנו עם המוצילה הגדולה יותר , המוצילה שקלה לנו באיזור ה13 קילו יחד עם שני ליטר מים, אחד מאיתנו סחב פק"ל, והשני רחפן.
לא הרגיש לנו כבד מידי במהלך הטרק , אבל אם ניתן לקצץ אז מומלץ - ראיתי המלצות של עד 10 קילו, אבל כמעט כל מי שראינו שטייל בטרק עבר את ה10 קילו , בסוף זה תלוי ברמת כושר והסיבולת שלכם.

בנוסף, לשלושתנו לא היו מקלות הליכה, אני באופן אישי פחות מתחבר להליכה עם מקלות אבל לדעתי בשורה התחתונה כדאי ומומלץ לבוא עם מקלות הליכה, זה יעזור לאורך רב הדרך במיוחד מכיוון שרב המסלול הוא עליות וירידות וגם מכיוון שיש חלקים במסלול עם שלג.

מבחינת מים בכל בקתה ניתן למלא מים ללא שום בעיה.
מבחינת אוכל, בכל בקתה יש אוכל שניתן לקנות מהתפריט במהלך היום, או להזמין חצי פנסיון שזה כולל ארוחת ערב וארוחת בוקר למחרת, ארוחת הערב כוללת בדרך כלל מרק לפתיחה, מנה עיקרית וקינוח, ובארוחות בוקר לרוב מוגש יוגורט עם גרנולה, לחמים גבינות ונקניקים.
החצי פנסיון עולה באיזור ה30 יורו לבן אדם לא כולל שינה, זה כן יקר קצת, אבל מקבלים ארוחת ערב גדולה וניתן לנסות לבקש גם תוספת ללא תשלום.

סך הכל בממוצע בקתה עולה בסביבות ה60 אירו ללילה לבן אדם.

מבחינת אוכל למהלך היום, ניתן לקחת כריכים שהכנתם מארוחת הבוקר, ברוב הבקתות זה בתוספת תשלום של כמה אירו, לכן אני ממליץ בנוסף להביא כל מיני חטיפי אנרגיה, פיצוחים, חטיפים למהלך היום זה מאוד יעזור, במיוחד ברגעים קשים תסמכו עלי!

יום 0 - ההגעה לפני הטרק

מבחינת הגעה לאינסברוק יותר קרוב לנחות במינכן משם לקחת רכבת של שעה וחצי לאינסברוק, או שאם רוצים למצוא טיסות זולות יותר אפשר לבדוק על נחיתה בממנגין ומשם זה רכבת של 4 שעות לדעתי.
אנחנו טסנו לווינה, כי מבחינת הטיסות זה יצא יותר נח, נחתנו בווינה ב9 בבוקר ומשם לקחנו רכבת לאינסברוק , את הרכבת הזמנו באתר הרשמי של הרכבת, obb, הכרטיס לרכבת לא זול, עלה לנו כ75 אירו לבן אדם, אבל קנינו כרטיס גמיש לאותו היום כי לא ידענו באיזה שעה בדיוק נצא מהשדה תעופה.
לא פסלנו לנסות להספיק להגיע לרכבל שממנו יוצאים לבקתה הראשונה, הרכבל נסגר ב16 וידענו שהזמן לא יהיה לטובתנו.

הגענו לאינסברוק ברבע לשלוש, וידענו שככל הנראה לא נספיק באותו יום לרכבל כי יש עוד נסיעה של כ 25 דקות עד לעמק ורצינו להספיק כמה דברים לפני שנצא.

קודם כל אם תכננתם לקנות השלמות כמו אוכל, קרם הגנה ,מים אז בתחנת רכבת באינסברוק יש סופר גדול שניתן לקנות בו כל מיני דברים שחסר לכם, אני ממליץ כן לקנות נשנושים.

אחרי זה הלכנו לעשות סים מקומי יש קניון במרחק של כמה דקות מתחנת הרכבת ויש בו מספר חנויות שניתן בהם לקנות סים מקומי, אנחנו בהתחלה עלינו לקומה השנייה לחנות של T-mobile ומכיוון שנגמר להם הם הפנו אותנו לחנות בקומה מעל ושם כל אחד קנה סים, היה ניתן לקנות סים של 15 גיגה ב15 אירו או ללא הגבלה ב25 אירו.

לאחר מכן, מכיוון שגם תכננו להמשיך לעוד כמה ימים בווינה אז כל אחד מאיתנו הביא איתו בנוסף גם טרולי עם בגדים להמשך, אז כדי לאחסן את הטרולי שלנו הלכנו למקום של לוקרים במרכז העיר בשם citylocker , עולה שם בממוצע 6 אירו ליום לבן אדם.

אחרי זה מכיוון שהבאנו איתנו פק"ל קפה (חובה!) , אז הלכנו לקנות מיכל גז , החנות שבה קנינו נקראת SPORTLER Alpine Flagship Store Innsbruck , גם היא די במרכז העיר, בנוסף אם חסר לכם או ששכחתם להביא איזה ציוד לטרק ניתן לקנות בחנות זו.
בחנות יש 5 קומות של ציוד לטרקים אז בקלות ניתן להשלים שם ציוד.

ואחרי שסיימנו את הסידורים שלנו בדקנו על מלון בעמק שיהיה קרוב יחסית לרכבל למחרת, לנו במלון בשם Hotel white mountain בעיירה Fulpmes , מלון נחמד, במרחק הליכה מהרכבל עם ארוחת בוקר טוב.
הגענו למלון במונית מהעיר, המונית עלתה 45 אירו לפי המחירון.

יום 1 - עלייה ברכבל והליכה עד לבקתה השנייה - FRANZ-SENN-HÜTTE

התכנון המקורי היה לנסות להספיק ולהגיע לרכבל כבר יום קודם אבל מכיוון שלא הספקנו נאלצנו לאחד את המקטעים מהרכבל ועד לבקתה השנייה.
ראיתי ששאלה זו חוזרת על עצמה האם כדאי או מומלץ לעשות זאת, אני ממליץ שתנסו כמה שיותר כן לנסות לפצל את המקטעים כי היום בין הבקתה הראשונה לשנייה הוא יום יחסית ארוך של 7 שעות הליכה נטו, וכמו כן זה היום הראשון אז עוד צריך להיכנס לקצב וכושר ההליכה מן הסתם.
עליכם לדעת שאם מאחדים את הימים הוא יהיה יום ארוך ואתם עלולים להגיע בחשיכה - תלוי בקצב שלכם, בנוסף מכיוון שהרכבל נפתח רק בשעה 9 בבוקר אז אכן היציאה לטרק תתעכב.
שורה תחתונה האם כדאי לאחד את המקטעים?
לדעתי תאחדו את הימים רק אם אתם באמת בטוחים בכושר הליכה שלכם ויודעים שעליכם ללכת די הרבה באותו היום, אנחנו לא חשבנו על כך ולכן היה לנו יום מאוד קשה מנטלי - שאנחנו לא רואים את הסוף. ואם אתם מעוניינים לאחד את המקטעים אז תהיו 9:00 ברכבל, אנחנו הגענו אליו רק באיזור 9 וחצי ולכן התחלנו תנועה רק בשעה 10:00.

השם של הרכבל- Schlick 2000 ski center.
עולים ברכבל עד לתחנה האחרונה, משם יש שילוט וצריך לחפש את השילוט לעבר הבקתה הראשונה - STARKENBURGER HUT.
ההליכה עד לבקתה הראשונה מתחילה בתוואי שטח לא מסובך יחסית, טיפה מישור וטיפה עליות, מבחינת מזג אוויר היה די חמים עם מעט עננות בשמיים, סך הכול הליכה של כשעה וחצי- שעתיים עד לבקתה הראשונה.
שימו לב שישנם כל מיני מסלולים לאורך הטיול ותמיד תסתמכו על השילוט לעבר הבקתות.

הגענו לבקתה הראשונה בסביבות השעה 11:40, שם ישבנו קצת והזמנו לאכול, משם ב12:15 יצאנו לעבר הבקתה השנייה. נכון הזמנים לא היו לטובתנו במיוחד כשיש עוד יום ארוך לפנינו.

המסלול מתחיל בעלייה לא פשוטה יחסית, אחרי כשעה וחצי הליכה מגיעים לפס הראשון, לידו ניתן להבחין באגם קטנטן מתחת למסלול. כשהגענו לשם מזג האוויר השתנה והתחיל לטפטף עם ערפל.
מאז ההליכה במסלול ברובה היא הליכה בדרך יחסית מישורית בלי יותר מידי עליות וירידות - המקטע היחיד כמעט שתואם לתיאור זה.
אני בטוח שכנראה היו נופים מטורפים מסביב אבל מאז ועד סוף המקטע באותו יום ערפל הקיף אותנו ולכן לא ראינו את הנוף יותר מידי.
בערך בשעה 16:50 כשהיינו בטוחים שאנחנו מתקרבים לבקתה, ראינו בדרך עוד בקתה על המסלול, שם היה שילוט שנשאר עוד שעתיים וחצי הליכה עד לבקתה השנייה, ברגע זה הבנו שאנחנו לא עומדים כל כך בזמנים למרות שכן הלכנו בקצב טוב יחסית.
ולכן נאלצנו להגביר קצב וללכת ללא הפסקות בכלל כי ידענו שאנחנו חייבים להגביר את הקצב.

בסביבות השעה 19:15, ראינו שילוט נוסף שנשאר לבקתה עוד כחצי שעה הליכה, ולאחר מכן הגענו לבקתה ב19:40, עקב החושך שכבר כמעט ירד והערפל שהיה , הבקתה הופיעה פשוט משום מקום כמו בסרטים.
כנראה ההליכה בגשם, בערפל והיום הארוך שהיה לנו ונוסיף לזה שזה היה היום הראשון לטרק כנראה תרמו לקצב ההליכה שלנו.

כשהגענו לבקתה שמנו את הרוב הביגוד ואת הנעליים בחדר החימום, מכיוון שהגענו בשעה די מאוחרת כמעט ולא נשאר אוכל, אבל דאגו לנו והביאו לכל אחד מנה וחצי של לזניה, בהחלט אחלה ארוחה אחרי יום שכזה.
ישנו בקומה שלוש במין עליית גג כזאת בדורמס, כנראה יחד עם כל שאר הישראלים, בבקתה יש wifi ויש קליטה, והמקלחות שם לא בתשלום וללא הגבלה.
שימו לב שלנו הצק אאוט היה בשעה 8:00.

יום 2- מFRANZ SENN HUT וירידה לעמק

מכיוון שהבקתה השלישית הייתה סגורה, חשבנו על מספר אפשרויות שניתן לעשות, ולאחר התייעצות עם עוד קבוצה של מטיילים ישראלים החלטנו שנעשה את המקטע בין בקתה 2 ובקתה 3 ומשם נרד לעמק.
המקטע אמור להיות כ4 שעות, אבל כמו שרשמתי כבר קודם לכן, הזמנים זה המלצה בלבד.
יצאנו לדרך באיזור השעה 9:00. בהתחלה המסלול היה ברובו מישורי, ולאחר מכן היה עלייה במסלול בולדרי.
לאחר כשעה וחצי הגענו לפס הראשון, שם עשינו הפסקת אוכל ופק"ל קפה.
לאחר מכן תוואי המסלול המשיך להיות בולדרי עם עלייה לא פשוטה יחסית.
מאמצע העלייה המסלול היה מכוסה בשלג קל ואפילו ירדו פתיתי שלג לכמה שניות, ראוי לציין שבאותו יום היה די חם אפילו עם שמש במרבית היום, כן היה צריך ללכת בזהירות (פה מקלות אכן היו עוזרים לנו) אבל לא היה יותר מסוכן מידי היות ואנשים מוקדם יותר הלכו על השביל ולכן היה גם ניתן לראות את המסלול וגם הם "פינו" לנו אותו.
הגענו לפסגה (גובה 2700 ) בסביבות השעה 14:00, בפסגה השילוט אראה שנשארה עוד כשעה וחצי הליכה עד לבקתה השלישית.
משם יש ירידה ולאחר כשעה מגיעים לשילוט שמציג שנשארו עוד כ25 דקות הליכה לבקתה.

בהגעה לבקתה השלישית, חיפשנו את השביל שיורד לעמק, יורדים לfalbeson, על השילוט היה רשום שהירידה כולה אורכת כשעתיים.
מתחילים בירידה די תלולה על שביל עם הרבה אבנים וסלעים עליו, שם בהחלט ניתן לומר שמקלות היו תורמות לנו. בקרבת השביל יש מספר מפלים יפים.
לאחר כשעה וחצי הגענו לקבוצת בקתות שנמצאות שם ליד המסלול, הנוף שראינו לאורך הירידה היה בין הנופים היפים לדעתי בטיול, היה עוצר נשימה.
כאשר מגיעים למספר בקתות הנ"ל, הירידה מתבצעת במסלול של שביל אופניים עד לעמק, שם בשילוט היה רשום שנשאר לנו עוד כשעה וחצי של ירידה.
הירידה בשביל אופניים ארוכה יחסית אבל שימו לב שיש קיצור שעובר מאמצע הדרך בשביל האופניים.

בדיוק בסוף הירידה כשלוש שעות וקצת של הליכה, ובהגעת לעמק יש בית מלון ששמו Hotel Restaurant Waldcafe, במלון לנו גם שאר הקבוצות הישראליות. בעל המלון שמו אריק היה ממש חמוד, הציע להסיע אותנו למסעדה לארוחת ערב כשני ק"מ מהמלון וגם פינק אותנו בארוחת הבוקר.

יום 3- עלייה ל-DRESDEN HUT והגעה לSULZENAU HUT

היות ולנו בעמק בלילה היינו צריכים לחזור למסלול הטרק, ההגעה לבקתת DRESDEN HUT, הבקתה הרביעית, כללה נסיעה באוטובוס עד לרכבל Stubai Glacier בעיירה Mutterberger ומשם כמובן עלייה ברכבל. ראוי לציין שהלינה בעמק כוללת גם כרטיס נסיעה באוטובוס בעמק וגם את הכרטיס לרכבל.

מומלץ אם ניתן להעלות עד לתחנה האחרונה של הרכבל, אמורה להיות שם תצפית מטורפת, אנחנו לא עלינו כי אמרנו לנו שמכיוון שכבר סוף העונה אז התחנה שם כבר סגורה.

המקטע ביום זה רשום כשלוש שעות הליכה, יצאנו מהרכבל וחלפנו על פני DRESDEN , משם מתחילים את היום בעלייה די רצינית של כשעה עד 40 דקות, עד שמגיעים לנקודת פיצול.
למקטע ביום זה יש שני דרכים לעשות, בדרך ארוכה (גבוהה) או הקצרה (נמוכה). אנחנו שמענו לפני המלצות רק על הדרך הקצרה יותר ולכן החלטנו לקחת אותה. הדרך הקצרה לדעתי רשומה כשעתיים וחצי ופונים ימינה, והדרך הארוכה רשומה כשלוש וחצי שעות ופונים שמאלה מנקודת הפיצול.

משם ממשיכים להעלות, מאמצע העלייה על המסלול יש קצת שלג, לא מסוכן, מאוד יפה ומיוחד.
בסוף העלייה מגיעים לתצפית לאגם עם שברי קרחונים בתוכו, אחת מהנקודות היפות בטרק.
שם עשינו פק"ל קפה, ושמנו קצת שלג בתוך הפינג'אן.
לאחר מכן מתחילה הירידה, ובסוף הירידה יש נקודת פיצול נוסף, אני ממליץ לקחת את המסלול שמגיע עד לאגם, בכל זאת, זאת נקודה מטורפת. המסלול שמגיע עד לאגם הוא המסלול שדרכו עולים על הסוללה שראיתם מלמעלה, ומשם יש מסלול עד לאגם.

אצלנו מזג האוויר היה שמשי למדי ולכן החלטנו שאנחנו נכנסים לאגם ומנסים להעלות על אחד הקרחונים הקרובים, מומלץ מאוד - חוויה של פעם בחיים.
ומשם יש כ40 דקות הליכה עד לבקתה הבאה.

בכללי ביום זה יש כמה וריאציות שניתן לעשות בין הבקתות, ממה ששמענו גם מאחרים וגם מה שאני יכול להעיד אני ממליץ בחום על המסלול שאנחנו עשינו ולא תצטערו על כך.

הגענו לבקתה, שמנו את הציוד בחדר וישר יצאנו לעוד אגם (=Blaue Lacke ) שכנראה ראיתם אותו מרחוק במהלך היום, אגם בצבע טורקיז שמאוד מומלץ ללכת אליו, רק 20 דקות הליכה מהבקתה.

בבקתה אין wifi או קליטה, קליטה יש כמה מטרים מהבקתה אם רוצים, ישנו שם בחדר עם 4 מיטות, האוכל בארוחת הערב היה מעולה, התשלום במקלחות הוא כאירו אחד לעשרה ליטר מים חמים.

יום 4- מSULZENAU HUT ל NUREMBERG HUT

המקטע ביום זה רשום כארבע שעות הליכה, את היום מתחילים בהליכה פשוטה יחסית עם ירידה קלה ולאחר מכן עלייה לא קשה עד שמגיעים לנחל שעובר ליד ומקום נחמד שאפשר לעשות שם עצירה לפק"ל קפה.
משם ניתן ללכת לאורך הנחל כמה עשרות מטרים עד שמגיעים לאגם הראשון שלנו להיום- Grünausee, אגם מדהים וצלול שמוקף בהרים מושלגים, עושה חשק להיכנס אליו.

משם ממשיכים לעלות שמאחורינו ניתן להמשיך להתפעל מהאגם, עד שמגיעים לנקודת פיצול.
גם המקטע הזה מחולק לשני מסלולים - גבוה ונמוך. אנחנו החלטנו לקחת את המסלול הגבוה שיותר ארוך בשעה מהמסלול הנמוך, החלטנו ללכת על המסלול הגבוה יותר מהמלצות ששמענו שבשיא הגובה (=2781), יש תצפית שאסור לפספס.

המשכנו לטפס ועוברים ליד עוד אגם יותר קטן אבל גם יפה לא פחות מהקודם, ואחריו העלייה לפסגה מתחילה להיות יותר תלולה וחדה, לאורך הדרך ישנם כבלים שעוזרים במקרה הצורך, אין למה לחשוש, אם הגעתם עד לשם אתם מסוגלים להמשיך.

כשמגיעים לפסגה (=Mairspitze) , נפרס מולכם תצפית של 360 מעלות, בקלות ניתן לומר שזאת אחת התצפיות המטורפות שלא תראו רק בטרק הזה אלא בכל חייכם.
אני יכול לרשום עכשיו מגילות על התצפית הזאת, אבל זה לא משתווה למה שבאמת רואים, פשוט תגיעו לשם, בשביל זה יצאתם לטרק הזה.

לאחר התצפית ישנה ירידה של עד כשעה וחצי עד לבקתה - NUREMBERG HUT.
גם בבקתה הזאת לא היה קליטה/wifi, קליטה רק בנקודות ספציפיות כמה עשרות מטרים מהבקתה. המקלחות עולות אירו לשתי דקות של מים חמים. אנחנו ישנו בחדר של 4 מיטות תפוסה מלאה- שלושתנו ועוד מטייל זר.

יום 5- מNUREMBERG HUT ל BREMER HUT

גם היום הזה נחשב כארבע שעות הליכה.
מתחילים בחצי שעה הליכה לא קשה עד שחוצים את הנהר, ומשם מתחילה עלייה די חדה - שברובה נעזרים בטיפוס בעזרת כבלים ויתדות.
אחרי כ40 דקות טיפוס בערך, מגיעים לאגם (שאצלנו היה חצי יבש), שנקרא paradies , מקום נחמד לעצור בו לפק"ל קפה.
משם ממשיכים בעלייה בשביל, שלאחר מכן העלייה נהפכת להיות בעלייה על בולדרים.
כשאנחנו עלינו שם רוב הבולדים היה מכוסים בגושי קרח- לא בשלג , ככה שזה מצריך ללכת בזהירות רבה, מומלץ להימנע מלדרוך על הקרח ולמצוא נקודות בהם לרגל תהיה אחיזה טובה עם הקרקע.

סך הכל עד שעה של עלייה עד לפסגה מהאגם, בפסגה ניתן לראות את שתי הבקתות, NUREMBERG וBREMER.
הירידה לBREMER מהפסגה היא כשעה ורבע.

אותו יום הרגיש לנו הכי קצר והוא גם היום שאליו הגענו לבקתה בשעה הכי מוקדמת במהלך הטרק.
כנראה בגלל שבאותו יום לא היו יותר מידי נקודות עצירה כמו ביומיים הקודמים.

תמיד כשמגיעים מוקדם לבקתות ניתן לבדוק על מסלולים מומלצים באיזור, מBREMER, יש אגם שניתן ללכת אליו כחצי שעה של הליכה. ההליכה אליו מהבקתה היא כרוכה בהליכה עם המון כבלים ויתדות לאורך המסלול ולכן אנחנו ויתרנו באמצע הדרך אבל כן אם יש לכם זמן וכח מומלץ ללכת אליו.

בבקתה הפעם כן היה קליטה וwifi , המקלחת שם עולה 4 אירו ל4 דקות, כן טיפה יקר אז אנחנו התקלחנו בצמדים -שתי דקות כל אחד.
שימו לב שאם אתם מכינים כריכים לצהריים מהבקתה הנ"ל, הם ינסו שתשלמו 7 אירו פר בן אדם בתוספת תפוח וחטיף.

יום 6- מBREMER עד לעמק חזרה

במפה ניתן לראות שיש שני מסלולים באותו יום, אנחנו הלכנו במסלול הרשמי של הטרק ולדעתי המסלול השני הוא פשוט מגיע עד לעמק.
היום מתוכנן כיום של שבע שעות הליכה, במהלך היום עולים ויורדים שלוש פעמים.

מתחילים את היום בירידה הראשונה, לא ארוכה מידי, לאחר מכן מתחילים כבר בעלייה, באמצע העלייה יש נקודת פיצול שממנה גם ניתן להגיע לאגם מיום קודם לכן, אני לא יודע אם תוואי השטח להליכה לאגם מהמסלול ההוא יותר נח אבל אם יש לכם זמן כדאי לנסות, אנחנו המשכנו במסלול הרגיל.

משם ממשיכים בעלייה לפסגה הראשונה, שם ניתן לבצע עצירה.
בפסגה השנייה אין מקום לעצור, מגיעים לקצה ומשם ישר יורדים.
מהפסגה השלישית ניתן לראות את הבקתה האחרונה - INNSBRUCK HUT, בערך 40 דקות של ירידה עד לבקתה.

התחלנו את היום בסביבות 9 וחצי והגענו לבקתה בסביבות חמש ורבע כולל הפסקת צהריים ובוקר.
הזמנו לילה לבקתה האחרונה, אבל החלטנו לבדוק כמה זמן ירידה זה לעמק וכך לוותר על הלינה בבקתה ולרדת ישר.

מהבקתה יש שני מסלולי ירידה, אחד לעמק המרכזי שאותו הקפנו במסגרת הטרק ולשם הירידה לפי השילוט לוקח כארבע שעות הליכה (ראוי לציין שלפי סיפורי דרך אחרים שירדו/עלו לבקתה זה לוקח בסביבות השעתיים וחצי).
ולכן החלטנו לרדת לעמק מצידו השני של הבקתה - בשילוט -Gschnitz, שמשם הירידה לוקחת כשעתיים לפי השילוט.
שימו לב שיש פיצול אחרי כמה עשרות מטרים מהבקתה ויש לקחת את המסלול התחתון יותר.

כמובן שזמן ההליכה ארך יותר משעתיים, היות וגם היינו עייפים אחרי היום הארוך וגם בסוף הירידה ירדנו בחושך עם פנסים.
הירידה לא קשה , היא מתחילה בירידה די קלילה ומאמצע הירידה המסלול הוא פשוט פיתולים על עמק.

בעמק חיפשנו בית מלון להעביר את הלילה, יש בית מלון ממש בסוף הירידה- Pirschenhof, המלון היה בתפוסה מלאה אז המשכנו למלון - Alfaierhof , שהוא נחשב כמלון ארבע כוכבים.
קיבלנו שם חדר גדול, דאגו לנו לארוחת ערב וגם ארוחת הבוקר הייתה ממש מעולה, וכל זה ב65 יורו לבן אדם- כמו המחיר של הבקתות כמעט עם מקלחת ללא הגבלה ושינה על מיטה נוחה.

• תמיד תזכרו שהזמנים שרשומים לא כל כך מדויקים, אתם מטיילים עם משקל הגב, במזג אוויר משתנה וכמובן שאתם רוצים גם הפסקות, הזמן שרשום בשילוט לא מתחשב בכל הנתונים האלה ובנוסף גם מתאים לקצב הליכה ממוצע פלוס. אם אתם לא מטיילים לבד, צריך להתחשב בכל חברי הקבוצה ויכול להיות שדווקא אולי לכם די קליל המסלול אבל לחבר שלכם לא, ולכן צריך לקחת בעירבון מוגבל את הזמנים.
  • המסלול מסומן היטב (בסימון אדום לבן, לא חובה מפה), בכל רגע תמיד ניתן לראות את הסימון הבא, מה שחשוב לשים לב זה שלרוב בתוואי הליכה על בולדרים יותר קל לפספס את הסימון ולהמציא מסלול חדש, זה קרה לנו לא פעם אחת ולא פעמיים אז תהיו ערנים. (וגם כשהולכים על שלג).
  • אפליקציית למזג אוויר - yr ,ניתן לחפש בה כל בקתה ובקתה ולראות מה מזג האוויר המתוכנן להיות בזמן הקרוב. שימו לב שמזג האוויר מאוד דינמי, ולכן תיערכו בהתאם. מומלץ גם להתייעץ בכל בקתה אם מזג האוויר בעייתי אם המסלול אפשרי באותו היום או לא.
  • אפליקציית ניווט - mapy.cz, ניתן להוריד את האיזור של העמק באופליין וכמו כן את המסלול של הטרק וכל הבקתות. האפליקציה עוזרת להבין היכן אתם עומדים ביחס למסלול באותו יום- חשוב בימים הארוכים יותר בטרק.
  • הבקתות בממוצע עולות כ60 אירו ללילה לבן אדם- על לינה, ארוחת ערב, בוקר, מקלחת וצידה לדרך. ניתן גם לא להזמין את החצי פנסיון אלא במקום ארוחות מהתפריט של המסעדה בבקתה, אבל יש בקתות שהאוכל שמוגש הוא שונה אז כדאי לבדוק את זה מראש. רוב הבקתות מתנהלות רק במזומן.
  • שפתון ליובש!! השפתיים שלכם יכולות להתייבש עקב מזג האוויר אז כדאי להביא שלא תסבלו סתם. בנוסף גם חשוב לא לוותר על קרם הגנה כמובן.
  • ניתן להשאיר ציוד באינסברוק בתשלום של 6 אירו ליום בcitylocker
  • צוקולוקים לדרך.
  • לא לוותר על המקטעים בין DRESDEN HUT ל NUREMBERG HUT .