(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

חודש על אופניים מאיטליה ליוון

התגלגלנו מטרייסט שבאיטליה עד לאי קורפו שביוון. הייתה חוויה אדירה ומיוחדת! אם שני גלגלים, אוהל, והים האדריאטי קורצים לכם - הגעתם לסיפור הדרך הנכון

תאריך הטיולAugust 2025
משך הטיול41 ימים
עונה מומלצתסתיו ואביב. בקרואטיה עוד היה חם אך נסבל בזמן הטיול שלנו (ספטמבר).

תוכן עניינים

הקדמה

כבר זמן רב שחיכיתי לצאת למסע אופניים באירופה, ולטייל גם בבלקן. החלטתי לאחד את הרצונות ולצאת למסע לאורך החוף - מאיטליה עד ליוון. עם תחילת ההכנות גיליתי שאנשים חכמים כבר חשבו על זה לפניי ובאזור עובר המסלול EuroVelo 8, ככה שהיה לנו עוגן משמעותי בבניית המסלול.

קצת עלינו - אני בעלת ניסיון קודם ברכיבה ובבייקפאקינג בפרט (Bikepacking), בן זוגי שרכב איתי לא עלה על אופניים מכיתה ח' ועם הרבה כוח רצון צלח את האתגר. פה המקום להדגיש שעל אף שיותם גיבור, זה אינו מסלול למתחילים.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

ניווט, מסלול, ולינה

למי שלא מכיר את EuroVelo - מדובר ברשת שבילי אופניים בכל אירופה (ממליצה להציץ באתר שלהם). אנחנו רכבנו חתיכה נכבדת משביל מספר 8 (שמתחיל בספרד ונגמר בקפריסין).
המסלול אינו קל - על אף שהוא קרוב לחוף הוא אינו מישורי, וישנן עליות וירידות רבות (פירוט בהמשך). הרכיבה הייתה יפה ומספקת, עברה במקומות מעניינים והנופים השתנו מיום ליום. ה-EV8 עובר בדרכי עפר, דרכים צדדיות, וגם לפרקים בדרכים ראשיות (וחשוב לציין שב-95% מהזמן המסלול לא מסומן בכלל בשטח בשום דרך).
ידענו מראש שאנחנו מתכוונים לעקוב אחר ה-EV8 במהלך הטיול, אך באופן כללי בלבד. מדי יום תכננו איפה אנחנו מתכוונים לסיים את היום ביחס למצבנו הפיזי ומצב הרוח, ובעזרת אפליקציית mapy.cz בנינו מדי יום את המסלול היומי. ה-mapy עושה עבודה לא רעה בבניית מסלול, אבל אנחנו ממליצים להיות ביקורתיים כלפיו ולבדוק אותו טוב לפני שיוצאים לדרך.
עבור ה-mapy.cz שילמנו על מנוי פרימיום כדי שיהיו לנו מפות זמינות אוף-ליין, ובמהלך היום ניווטנו עם האפליקציה בטלפון, שאותו חיברנו לכידון באמצעות סטנד ייעודי.

ישנו לאורך הדרך בעיקר באתרי קמפינג, ובימים גשומים סגרנו באותו יום / יום קודם לילה בדירה. בקרואטיה היה מבחר של אתרי קמפינג מדי יום (בעיקר בחצי האי איסטריה), במונטנגרו ישנו גם בדירות (שהיו זולות במיוחד!) וגם בקמפינג, באלבניה עשינו גם wild camping, גם אתרי קמפינג, וגם דירות. מאלבניה חצינו ליוון שם התפנקנו במלון לחגוג את סיום האתגר. אתרי הקמפינג שהיינו בהם היו כולם עם מקלחת חמה, וייפיי, חשמל, ומכונת כביסה בתשלום.

בכל יום רכבנו בין 50 ק"מ ל-70 ק"מ, כתלות בעליות וירידות של אותו היום.

סקירה זריזה על המדינות שעברנו בדרך:
- אוסטריה, וינה: נחתנו בוינה כי הטיסה לוינה הייתה זולה מאוד, וזו גם עיר נוחה להצטייד בה במה שהיינו צריכים. את הרכבת מוינה לטרייסט הזמנו הרבה מראש וגם היא יצאה אפילו זולה יותר מרכבת ממילאנו לטרייסט. בוינה בעיקר התעסקנו בלהצטייד ולהתרגל לאופניים החדשים.

- איטליה: הגענו לטרייסט ברכבת מוינה, ישנו באיטליה לילה אחד.

- סלובניה: יום רכיבה אחד בגדול. ישנו לילה אחד בקמפינג.

- קרואטיה: רוב הטיול שלנו. ישנו בעיקר באתרי קמפינג. רכבנו לאורך כל קו החוף של איסטריה עד לעיר רייקה. מרייקה לקחנו אוטובוס לזאדר (ההקפצה היחידה לאורך המסלול, פירוט בהמשך), מזאדר עד לסוף קרואטיה דילגנו בין האיים ל-mainland באמצעות מעבורת.

עד סוף קרואטיה, כל הימים היו עם מעט טיפוס בכל יום (גג 500 מ' בערך). החל מקרואטיה דברים נהיו הרריים יותר... ;)

- מונטנגרו: פעם ראשונה שבאמת התרחקנו מקו החוף. היה מסלול משגע ומפתיע מאוד לטובה. סך הכל 3 לילות במונטנגרו.

- אלבניה: הרכיבה משקודרה ל-VLORE הייתה יחסית משעממת ותכל'ס פחות נהנינו פה מהרכיבה עצמה (היה מאוד מישורי וזהה במשך בערך 3 ימים). מ-VLORE עד סרנדה המצב השתפר והייתה רכיבה קשה אבל מספקת. מסרנדה לקחנו מעבורת ליוון, לקורפו.
- יוון: בקורפו בעיקר נחנו. פה כבר לא רכבנו. מכאן המראנו ארצה.

***הערה לגבי המפה המצורפת לסיפור דרך: דקרתי את נקודות הלינה שלנו בדרך כדי שתהיה אחיזה גיאוגרפית כללית עבור מי שקורא. מכיוון שלא הקלטנו את המסלול באיזשהו פורמט גיאוגרפי, ולשבת ולסמן את המסלול על המפה ידרוש ממני הרבה שעות - תוכלו לצאת מנקודת הנחה שהמסלול שעברנו בין נקודה לנקודה הוא בגדול מה שה-mapy.cz יציע לכם אם תבקשו ממנו מסלול בין הנקודות הללו, תוך תעדוף רכיבה על ה-EV8 ושבילים שאינם ראשיים.

עלויות

נתחיל מהסוף - הטיול (ללא רכישת הציוד; כן כולל החלק של וינה, הטיסות, לינה, השכרת רכב בקורפו ומלון, אוכל, רכבת, וכו') עלה לכל אחד מאיתנו 9000 ש"ח (6 שבועות).

מחירים בגדול:
טיסה לוינה בסוף אוגוסט ~750 ש"ח לכיוון אחד
טיסה מקורפו בחגי תשרי ~780 ש"ח לכיוון אחד כולל עוד טרולי + 90 אירו הטסת האופניים חזרה ארצה
רכבת מוינה לטרייסט ~198 ש"ח לכל אחד, כולל אופניים
קמפינג בקרואטיה 22-30 אירו לזוג (המחירים משתנים לפי עונה, אנחנו היינו בקטגוריית אמצע שהיא לא "העונה" אבל היא גם לא "offseason". ככה שאם מגיעים יותר מאוחר בספטמבר למשל, זה יותר זול).
דירה בקרואטיה 50 אירו לזוג ללילה (או יותר בדרך כלל).
קמפינג באלבניה ומונטנגרו ~15 אירו לזוג.
דירה באלבניה ומונטנגרו ~18-25 אירו לזוג.
קורפו: המלון שלנו 50 אירו ללילה לזוג; השכרת רכב ידני קטן ל-4 ימים, 100 אירו במזומן.
הוצאות מזון: בממוצע 60 ש"ח ליום לשנינו. משתנה כמובן אם אכלנו במסעדה באותו יום או רק על בסיס סופרמרקט.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

תחנה ראשונה, וינה. ציוד והיערכות

התחלנו את הטיול שלנו בוינה, נקודת התחלה שהייתה נעימה ונוחה לסגור בה פינות של השלמת ציוד טרם יציאתנו לדרך. בפרק זה אפרט בעיקר על ההצטיידות. בזכות האופניים החדשים שקנינו בוינה, זכינו לראות הרבה ממנה על גבי אופניים ונהננו מכל רגע.
בוינה ישנו במקום שנקרא go.west (אחלה מקום, מחיר טוב, נקי, מטבח ענק ומאובזר, והכי הכי טוב - נתנו לנו להכניס את האופניים פנימה לחדר).

אז ככה, הדבר הכי גדול וחשוב שקנינו בוינה היה אופניים. עברנו בין המון חנויות, אבל בסופו של דבר קנינו את האופניים למעשה בחנות הראשונה שביקרנו בה, שהתבררה כמוצלחת ואדיבה במיוחד.
את האופניים רכשנו שנינו בחנות mountainbiker vienna:
הדגם שלי - Specialized sirrus X 3.0, נרכשו ב-900 אירו.
הדגם של יותם - Specialized sirrus X 2.0, נרכשו ב-750 אירו.
כשהם שמעו שאנחנו מישראל הם היו נחמדים מאוד ואפילו נתנו לנו מחזיקי בקבוקים במתנה. חשוב לציין שגם הצלחנו לעשות החזר מס דרכם (16.5% החזר). ככה שהמחיר בפועל היה נמוך יותר. לפני שיצאנו מוינה גם חזרנו אליהם לווידוא וכיוון של הברקסים וההילוכים (בחינם).

חנויות שביקרנו בנוסף לפני שנסגרנו על האופניים שלנו:
במתחם קניות ענק בדרום העיר (WIEN SUD, חוויה לא כיפית בכלל וגם לא ממש מומלצת):
CUBE - מבחר קטן בתחום הגראבל על אף שהחנות הייתה ענקית. מחירים גבוהים יותר מהתקציב שלנו
DECATHLON - כמעט התפתנו לקנות שם אופניי גראבל שהיו במחיר טוב ונראו לא רע, אבל חששנו שלא יהיו מספיק עמידים לטיול שלנו.
GIGA SPORT - לא היה בכלל אופניי גראבל. כן יש שם המון ציוד ספורט אחר...
Zweirad-Center Stadler in Austria GmbH & Co. KG - חנות שלא הספקנו לבקר בה, אבל ייתכן שעשויה להיות רלוונטית.

בתוך העיר וינה עצמה:
Citybiker.at - מבחר לא גדול, אווירה קצת פלצנית
Bikevienna - תיקי ORTLEIB הכי זולים שמצאנו בעיר. עושים גם החזר מס אז בכלל תענוג :)
Mountainbiker (Rösner & Schütz GmbH) - חנות הבית שלנו
Decathlon Wien Columbus Center - כאן קנינו פנימיות ספייר, ביב (סרבל עם רפידות לישבן), סבל אחורי, שמן לשרשרת, מנעול אופניים, בקבוקים
HEMA - כאן קנינו גומיות נוחות (לחיבור מזרון השטח לסבל האחורי), וקנינו פה גם אולר כזה של מפתחות אלן (לא חייבים לקנות פה, תכלס סתם מצאנו כאן וכבר קנינו).
https://bikepacking.at/ - לא ביקרנו בחנות הזו הפעם, אבל בעבר הזמנתי מהם VOILE STRAPS (רצועות מצוינות שהחזיקו לי את כל הציוד שמצולם על הכידון), ותיק אחורי של ACEPAC https://bikepacking.at/acepac/... (שירות לקוחות מעולה, מחירים אחלה).

מהארץ הבאנו:
סטנד לטלפון
משאבה (מדקאטלון)
כפות להחלפת פנצ'ר
קסדות
תיק שלדה קטן
אוהל (Cloud up 2 מעלי אקספרס שנותן עבודה כבר 3 שנים אינטנסיביות וראה עולם)
מזרוני שטח
שקי שינה
נעלי ספורט

יום 0 - מוינה לטרייסט ברכבת ומשם רכיבה לקמפינג Camping agritourism Carso

יוצאים לדרך!
רכבת על הבוקר מ-Wien Hbf ל-Trieste Centrale.
את הכרטיסים הזמנו מבעוד מועד (בערך חודש מראש) דרך האתר של ÖBB (רכבת מספר EC 151), והדפסנו את הכרטיסים יום קודם לכן במשרדי ÖBB בתחנה שהייתה לידנו. העמסנו את האופניים בקרון ייעודי ותפסנו מקום פנוי (כדאי להקדים כדי לתפוס מקום, אם לא הזמנתם מקומות שמורים).
בלובליאנה יש החלפת רכבת, ובסיום הקו הייתה הקפצה באוטובוס (וואן ייעודי לאופניים) עד לטרייאסט. סך הכל, כל המסלול היה בערך 10 שעות (עבר מהר).
עם ההגעה לטרייסט, רכבנו צפונה לאתר קמפינג בשם Camping agritourism Carso. זוהי למעשה סטייה מהמסלול שלנו, כי קפצנו לבקר חברים בכפר איטלקי לא רחוק משם, אבל בפועל זו תחנה מיותרת בדרך מטרייסט ליוון :)

יום 1 - ביקור בכפר DUINO, ורכיבה על היורווולו עד Lucija בסלובניה, Camp Lucija

היום הראשון לשמו ברכיבה. יום ארוך, רכבנו ביום הזה בערך 75 ק"מ, והיציאה מטרייסט הייתה קשה (מזל שאכלנו פיצה בעיר לפני)! הרבה תנועה של מכוניות ועליות תלולות. התחלה לא פשוטה אבל חוויה מחשלת. זה בגדול יום הרכיבה היחיד שלנו בסלובניה, כי למחרת כבר חצינו די מהר לקרואטיה.

יום 2 - מ-Lucia ל-Poreč בקרואטיה. לינה מחוץ לקמפינג Ulika

את היום פתחנו בעלייה רצינית אך מתונה מיד לאחר החצייה לקרואטיה. היה יום יפייפה באווירה כפרית. סוף סוף נכנסים לקצב, היה מעולה.
חשבנו שבסוף היום נישן ב-camping Ulika, אבל כשהגענו התברר שמדובר בקמפינג של נודיסטים ויש חובה להסתובב שם ערום לחלוטין. החלטנו לישון ממש מחוץ לקמפינג ליד מטע זיתים, ואפילו הייתה לנו גישה לשירותים ומקלחת חיצוניים של הקמפינג בחינם.

50 ק"מ, ~300 מ' עלייה

יום 3 - מ-Poreč ל-Val Vidal Camping דרומית ל-Rovinj

ביום הזה הייתה לנו עלייה קשה מאוד (תלולה) וללא שוליים, שלא מצאנו דרך להימנע ממנה. היו שם עוד רוכביי אופניים אז הרגשנו יחסית בטוחים, אבל בפועל זה היה קצת גדול עלינו, ועלינו את רוב העלייה ברגל. בסופה, המשכנו על שביל נוח (היה פעם מסילת רכבת של אסטרוהונגריה) עד לעיר Rovinj שהייתה ממש יפה ושווה ביקור. משם, רכבנו עוד כמה קילומטרים עד ל-Val Vidal Camping שהיה מעולה.

45 ק"מ, ~350 מ' עלייה.

יום 4 - מ-Val vidal camping ל-Arena Tašalera Campsite, שבקייפ קמנייאק Kamenjak

ביום זה ביקרנו בעיר פולה, שיש לה אמפי רומאי שמור היטב וממש שווה ביקור. משם רכבנו על לקייפ קמינייאק המדהים, שבו בילינו את יום המחרת.

יום 5 - יום בקייפ קמינייאק

קייפ קמינייאק הוא שמורת טבע מדהימה, יש בה חופים יפייפיים, נקרות במצוקים ומים כחולים במיוחד. ביום זה השארנו את כל הציוד שלנו בקמפינג ויצאנו לרכוב בשמורה.
מסקנות מהיום הזה:
- השבילי אופניים שמסומנים ב-mapy.cz בקייפ הם לא ממש עבירים בחלק מהמקומות. אנחנו ממליצים לנסוע על שביל הגישה המרכזי של הקייפ ולקשור את האופניים שם ולשוטט ברגל.
- אין על הקייפ (בשמורה) שירותים אמיתיים, רק שירותים כימיים
- מחוץ לעונה גם אין שם מים ואוכל, אז להביא מראש
- כדאי לבוא מוקדם כי אחרת מתמלא בתיירים, גם מחוץ לעונה.
- יש שם סוג של מדוזות קטנות שקופות, לא להיבהל, הן לא עקצו אותנו בכלל

מקום מדהים, שחייה לתוך הנקרות זה חובה (אין פה תמונות של זה כי לא נכנסו עם הטלפון למים..)

יום 6 - מ-Arena Tašalera Campsite ל-Sišan

יום ממש קצרצר, ניסינו להתקדם כמה שיכולנו לפני שהגשם יגיע. במקרה מצאנו חנות אופניים שם, ושאלנו אותם אם הם מכירים מקום לישון - כך התגלגלנו לישון אצל אחד העובדים בדירה שהוא משכיר, ישנו ב-Haus Natur Apartments, הווטסאפ של הבעלים אדי +385 91 792 5003, הצלחנו לסגור איתו לילה ב-50€ (נשארנו שני לילות בגלל הגשם).

יום 7 - יום מנוחה ב-Sišan

יום גשום, יום המנוחה הראשון שלנו. בעיקר קראנו, אכלנו פיצה בעיירה, ונחנו.

יום 8 - משישן ל-Liban, Camp Romantic

כל היום היינו על המסלול של ה-eurovelo, היה יום מקסים בין כפרים ופחות על הים, על כבישים רגועים.

יום 9 - ליבן ל-Rijeka, לינה ב-Fun hostel

בתחילת היום, עלייה קשה ותלולה.
דרך ממש יפה, בפרט בירידה לאורך הים עד לרייקה. אמנם על כביש אבל הרגיש בטוח. הכניסה לרייקה הייתה לא נעימה אבל שרדנו כדי לספר. ישנו ב-fun hostel שהיה ממש ממש לא fun (מלוכלך ואווירה מוזרה).

יום 10 - אוטובוס מרייקה לזאדר, ומשם מעבורת + רכיבה באי Uglijn. ישנו ב-camp arboretum.

ביום הזה עשינו את ההקפצה היחידה שעשינו כל הטיול. החלטנו לוותר על החלק פה של הרכיבה לאור השיקולים הבאים:
1. אם ממשיכים על היורוולו, מדובר במסלול קשה עם המון עליות וירידות (נכנס פנימה רחוק מהים), ועוד לא הרגשנו בשלים לזה.
2. האלטרנטיבה אם כן היא לנסוע על הכביש החופי בין רייקה לזאדר, כביש עמוס מאוד ללא שוליים
3. ידענו שאיפשהו ברכיבה אנחנו צריכים לקצץ קצת ימים
בקיצור, החלטנו שזה המקום לדלג אותו. האוטובוס שלקחנו היה של חברת ARRIVA. הגענו ב-8:30 לרציף (https://maps.app.goo.gl/su8ZTE...), עד שהכרטיסן אישר לנו להעלות את האופניים (נאלצנו גם לפרק את הגלגל הקדמי). כרטיס 25.5€ לאדם + 10€ לאופניים.
שורה תחתונה שמחים שדילגנו את המקטע הזה.

בהגעה לזאדר, רכבנו עד הנמל, שם לקחנו את המעבורת הראשונה שלנו בקרואטיה לאי. הגענו לאי UGLIAN, עליו רכבנו עד ל-camp arboretum.

מילה על המעבורות בקרואטיה: זה ממש כיף ההפלגות האלה, עולים עם האופניים וקושרים אותם בצד. בדרך כלל יש מקום ישיבה למעלה. כמו ברכבות ובאוטובוסים, גם כאן קונים כרטיס לאדם וכרטיס לאופניים בנפרד. החברה שמפעילה את המעבורות האלו בקרואטיה נקראת JADROLINJA וממש מומלץ למצוא את הזמנים של כל הפלגה מראש באתר שלהם. https://www.jadrolinija.hr/
שימו לב שאיפה שכתוב FERRY אז אפשר להעלות אופניים, ואיפה שכתוב CATAMARAN אי אפשר להעלות אופניים.

יום 11 - רכיבה על האי ל-Tkon, מעבורת ל-Biograd, רכיבה עד Auto Camp Sani ב-Brodarica

האמת שאין לי ממש מה לפרט מעבר לכותרת.
אחלה כביסה ב-Auto Camp Sani

יום 12 - מ-Brodarica ל-Split. לינה בעיר העתיקה של ספליט

יום רכיבה חשוף לשמש, לא קל כי גם יש שתי עליות גדולות. כניסה לספליט גם קשה. ספליט הייתה מהממת בערב, אפילו שהיא תיירותית על טורבו.

יום 13 - יום רגוע, כמעט יום מנוחה, מעבורת מ-Split ל-Starigrad באי Hvar. רכיבה ל-Jelssa. Mina Camp

סיבוב בבוקר בספליט, יום איטי, לקחנו את הזמן :)
רכבנו ממש קילומטרים בודדים ביום הזה.
המקום בו ישנו, MINA CAMP - לא כל כך ממליצה כי היה ממש מואר גם בלילה. אבל זה די פרסונלי. בדיעבד נראה לי שווה אולי להתקדם עוד בתוך האי ולעשות wild camping.

יום 14 - מ-Jelsa, לסוף האי Hvar, מעבורת לצד השני, ורכיבה עד Camp Podaca

יום מיוחד ממש!
הרכיבה על האי HVAR הייתה מדהימה, אמנם די טסנו את האי כי רצינו להספיק למעבורת של הצהריים, אבל זה היה שווה את זה. הגענו עד ל-camp podaca, שהיה מצוין, שם בעלת המקום הציעה לנו להצטרף לפסטיבל מקומי בערב שקורה בעיר העתיקה שבמעלה ההר. ממה שהצלחנו להבין, זה פסטיבל שקורה בכפרים באזור, במהלך חודש ספטמבר, שחוגגים בו את הדגים (?), ואוכלים הרבה אוכל שקשור לים.
לא ממש ידענו למה אנחנו הולכים, אבל זה התגלה כהפסטיבל הכי טוב שהיינו בו בחיים - מלא אוכל מקומי שהאנשים מהכפר מבשלים, עם נערים שרוקדים לצלילי מוזיקה קרואטית, ויין מעורבב עם חלב כמיטב המסורת המקומית (כל התענוג רק 5 אירו). בקיצור היה ערב חריף במיוחד.

יום 15 - Podaca עד Ploče, משם מעבורת, ואז עד קאמפ ב-Žuljana, Camping platz Vucine

בניגוד להרגלנו, נכנסו לשעת שקיעה ברכיבה עד ל-Žuljana, אבל וואו זה היה שווה את זה.

יום 16 - יום מנוחה ב-Žuljana

מקום מדהים לעצור בו, כל דקה על החוף פה הייתה מבורכת

יום 17 - ז'וליאנה ל-Slano camping bambo

היה יום יפה וקשה! אבל אנחנו כבר היינו די בכושר בשלב הזה

יום 18 - סלאנו לדוברובניק, ומשם ל-Camp Kate.

הרכיבה לדוברובניק על היורוולו הייתה הררית, כי היא מנסה לעקוף את הכביש הראשי והסואן. הכניסה לדוברובניק לעיר העתיקה הייתה לא פשוטה אבל שווה את זה. יצאנו מספיק בזמן מהעיר כדי לרכוב עד לקמפינג לא רחוק, אליו כבר הגענו בחושך.

יום 19 - מ-Camp Kate למונטנגרו עד ל-Tivat

יום חצייה למונטנגרו. מעבר גבול היה די ריק כהגענו ועברנו אותו די מהר. מחתימים דרכונים. משם רכבנו עד הרצגנובי, ולקחנו כאן https://maps.app.goo.gl/d6qLde... את המעבורת לצד השני (חינמית לרוכבי אופניים, יוצאת מעבורת כל כמה דקות).

ישנו ב-Camping Lovćen ב-Tivat, אבל כנראה עדיף לישון במתחרה הצמוד אליו שיותר נורמאלי Camping Verige.

יום 20 - מ-Tivat, טיפוס על הר לובצ'ן, ולינה בכפר נייגושי

יום גדול, חיכינו לו הרבה, לטפס 1000 מטר ביום, וצלחנו את האתגר בקלילות (ביחס למה שציפינו). המזל של הטיפוס ללובצ'ן זה שהשיפוע שם סביר ויחסית קבוע. עשינו עצירה כל 200 מטר עלייה, שמנו לראשונה מוזיקה כדי לעזור לשמור על קצב, והגענו כמו גדולים למעלה.
ישנו בכפר למעלה, ב-apartment Porto (https://maps.app.goo.gl/NreT6L...)

יום 21 - מנייגושי, דרך העיר צטיניה, לגודינייה, Guest House Bato

יום מדהים!! אמנם ירדנו את כל מה שעלינו יום קודם לכן, אבל וואו איזה יום. מי שסימן פה את היורווולו עשה עבודה טובה. רכיבה כיפית ברמות
ישנו כאן https://maps.app.goo.gl/p2o1NP... לאור המבול שהגיע באותו הערב.

יום 22 - מגודינייה עד לפאתי שקודרה, אלבניה. לינה ב-River Camping

עוד יום אדיר! רכבנו לאורך אגם שקודרה רוב היום, עד שנפרדנו ממנו לצורך הגעה למעבר גבול.
שימו לב שבמעבר גבול של אלבניה היה תור ארוך, אבל כשיאה לרכב דו גלגלי חלפנו על פני כל התור בקלילות ועברנו במעבר הולכי רגל.

מהרגע שחצינו לאלבניה, הרגשנו בטוחים יותר על הכביש. האלבנים, באופן מפתיע, מתחשבים מאוד ברוכבי אופניים וגם המקומיים מתניידים הרבה באמצעות האופניים באזורים המישוריים בהם טיילנו (במיוחד בהשוואה לקרואטיה ומונטנגרו, שם כמעט לא ראינו מקומיים על אופניים). באופן כללי, האלבנים אנשים זהב

יום 23 - סיבוב בשקודרה בבוקר, רכיבה עד ל-Hotel Triada בעיירה שצפונית לטיראנה, Frushë Krujë

אחרי שהיינו בהיי ממונטנגרו, קצת התבאסנו על הימים הבאים באלבניה, שהיו מעט משעמים במקטעים שרכבנו. רוכבים שפגשנו בדרך חתכו משקודרה לכיוון מקדוניה הצפונית (זה הרגיש כאילו כולם יודעים שאלה מקטעים גרועים אבל רק אלינו השמועה לא הגיעה...).
המזל הוא שאלה ימים מישוריים ולא מאתגרים במיוחד.

יום 24 - רכיבה לטיראנה, ומשם עד ל-Family tree בעיירה Golem

ירדנו ביום זה מה-EV ודילגנו על העיר Durres. החלטה טובה.

יום 25 - מ-Golem ל-Fier, לגאסטהאוס בשם Hotel Chicago

עוד יום רכיבה די דומה לזה שלפניו. אבל היה אחלה!

יום 26 - מ-Fier לעלייה הגדולה. ישנו wild camping לצד מסעדה

היום התחיל להיות קצת יותר יפה ומעניין ואפילו עברנו איפה שג'ירו דה איטליה עברו השנה. כבוד גדול. למחרת חיכתה לנו עלייה גדולה (שוב טיפוס של 1000 מטר), ולכן עשינו את חלקה כבר היום, ככה שלמחרת היה לנו פחות טיפוס.
המיקום בו ישנו https://maps.app.goo.gl/zS6x7c..., צמוד למסעדה - עם ברז חיצוני, ביקשנו רשות לישון בשטח ולהשתמש בברז והם הסכימו בשמחה.

יום 27 - טיפוס על ההר, ירידה ממנו בצידו הדרומי, ולינה ב-wild camping

הטיפוס על ההר היה בסדר ועבר בשלום - השיפוע לא היה חביב כמו השיפוע במונטנגרו, והיו נקודות שהיינו צריכים לרדת מהאופניים ולדחוף אותם, אבל בסך הכל - עברנו אחד מהאתגרים הגדולים של המסע!
מההר ראינו פעם ראשונה את קורפו - הארץ המובטחת!
ישנו בנקודה: https://goo.gl/maps/1D4cWEDjUX.... בבוקר הגיע החקלאי ב-6:31 ואמר לנו שאין בעיה שישנו שם :)

יום 28 - מ-ilas ל-Piqeras. לינה ב-Hotel & Taverna Prifti

יום רכיבה קרוב לחוף, הרבה עליות וירידות, ממש נהננו

יום 29 - יום כיפור וגשם, מנוחה, לינה באותו מקום

הסתובבנו קצת ברגל באזור, אין משהו מיוחד כל כך לספר

יום 30 - רכיבה מוקדמת בבוקר לסרנדה, ומעבורת של השעה 10:00 לקורפו

יום אחרון לרכיבה! זהו, עשינו את זה, הגענו לקורפו.

קנינו כרטיסים למעבורת כאן https://maps.app.goo.gl/tb8J8w.... ההפלגה עורכת בערך שעה, והיה גם תור בדרכונים בכניסה ליוון.

עם ההגעה לקורפו התחלנו לחפש מקום שייתן לנו קרטון לאריזת האופניים לטיסה.
https://maps.app.goo.gl/8BkLJC... - הגענו לכאן והוא התנצל בפנינו שנגמרו לו כל הארגזים כי המון תיירים ביקשו ממנו העונה קופסאות.
https://maps.app.goo.gl/kiAVc9... - די גנבים, רצו 35 אירו על אריזה לאופניים (בניילון כזה, מחיר כולל הפירוק עצמו). יש להם גם שירות ב-60 אירו פירוק + הקפצה לשדה. לא תודה.
https://maps.app.goo.gl/k4pZhR... - בסוף מצאנו ארגזים כאן, גם הוא קצת גנב אותנו, 20 אירו לארגז, אבל כבר היינו צריכים לסיים עם הסיפור הזה.
הפרטים של הבחור שעובד שם:
Motokinisi
Alex
+306986804330
אפשר לנסות להוריד אותו במחיר להבא.
בכל אופן - השארנו אצל אלכס את האופניים ומשם הלכנו ברגל לעיר העתיקה, ואחר כך המשכנו רגלית עד לסוכנות רכב (HERMES, הם היו בסדר גמור, ⁦+30 694 450 4459⁩). משם לקחנו את האוטו ונסענו לארוז ולהעמיס את האופניים שלנו (הייתה חניה חינם צמודה).

משם המשכנו למלון https://maps.app.goo.gl/XF6Vj5... שאנחנו ממש ממש ממליצים עליו (מיקום מצוין ליד שני חופים מדהימים, נקי ומסודר, מטבח גדול, חצר כיפית, מחיר טוב).
https://maps.app.goo.gl/1VH4yr... - מקום שאולי אפשר לקנות בו ארגזים יותר בזול, קנינו פה סלוטייפ חזק
https://maps.app.goo.gl/BwFDuX... - סופר מרקט הכי זול שראינו באי ויש בו הכל. לא ללכת ל-LIDL - זה הסניף הכי יקר של לידל שראיתי בחיי

זהו בקיצור. כאן נגמר המסע הגדול. אגרנו כוחות לפני החזרה לארץ, אכלנו טוב ונהננו מהאי היפה הזה. שמחים מאוד על החוויה האדירה, היה מסע משגע ואנחנו מחכים כבר לפעם הבאה.
אם משהו חסר בסיפור דרך, אשמח לענות על כל שאלה בתגובות

טיפים

  • מים באלבניה - תשאלו טוב איפה מותר לשתות מים באלבניה. יש מקומות עם מים ממש מגעילים בעיקר קרוב לחוף. מומלץ להצטייד בטבליות לטיהור מים
  • סים - אני עשיתי eSIM דרך AIRALO של כרטיס שעובד בכמה מדינות באירופה, ככה שדילגנו בין מדינות זה היה די נוח. אם מישהו רוצה גם - מוזמנים להשתמש בקוד קופון שהנפקתי מהאפליקציה (3 דולר חסכון) - YUVAL5355
  • ספר מומלץ לטיול - הגשר על הדרינה. גם ספר מרתק וגם נותן קצת רקע וצבע על אזור הבלקן.
  • לא לפחד לסטות מהיורווולו - היורוולו הוא המלצה טובה בסך הכל, אבל אם משהו לא מסתדר לכם אז הוא לא תורה מסיני.
  • מזג אוויר - התחזיות היו לא מדויקות בכלל לאורך כל הדרך. הכי טוב - 80% להסתכל על השמיים, 20% התחזית
  • אופציה שלא ניסינו בעצמנו אבל אולי יכולה להיות רלוונטית - יש מעבורות גם מנקודות בחוף באלבניה ומונטנגרו לאיטליה (מעבר לים). יכול להיות מגניב לחצות לשם ולרכוב שם גם.
  • אם המסלול הזה נשמע לכם מעניין אבל גדול עליכם - יכול להיות ששווה לבדוק על לרכוב את זה על eBike, הדבר היחיד שעשוי להיות מכשול משמעותי אם רוכשים אופניים כאלה הוא להטיס אותם חזרה ארצה (להבנתי אסור).

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )