ארבעה ימים במחוז אראגון שבצפון ספרד

טבע, נופים, עיירות אבן יפות, בארבעה ימים עם רכב

תאריך הטיולNovember 2015
עונה מומלצתמחוץ לעונות השיא(אוקטובר-נובמבר, אפריל-מאי)

חבל אראגון שבצפון מזרח ספרד גובל בחלקו הצפוני בצרפת, במזרח בקטלוניה, בדרום בוולנסיה ובמערב בקסטיליה-לה מנצ'ה, קסטיליה לאון, לה ריוחה ונווארה. במרחק נסיעה קצרה מברצלונה תוכלו למצוא את עצמכם מוקפים בנופים היפים והמגוונים של חבל ארץ זה, הכולל פסגות מושלגות, נהרות גדולים, מרחבים אין סופיים של כרמים, עיירות קסומות, מסלולי טיולי, אתרי טיפוס ואחלה של יין.
אנחנו טיילנו באזור בתחילת נובמבר שנחשב מחוץ לעונה, יתרונות: מחירים נמוכים, גמישות בתכנון (הזמנת לינה לאותו הערב), אין עומס מטיילים. חסרונות: מעט מקומות לינה והסעדה פתוחים, מזג אוויר הפכפך - מומלץ לבדוק את מזג האוויר לפני היציאה לטיול.

יום ראשון: מברצלונה לplan

שכרנו רכב מתחנת sants שבברצלונה. זוהי אחת מתחנות הרכבת המרכזיות בעיר, מרכזת בתוכה מספר סוכנויות להשכרת רכבים. נח מאוד להגיע לתחנה מכל מקום בעיר ולצאת ממנה עם הרכב אל מחוץ לעיר, אל תבנו על למצוא חניה בתוך ברצלונה, לכן נח מאוד להגיע עם המזוודה/ התיק לתחנה ומשם לצאת ישירות עם הרכב.
הנסיעה מברצלונה לכפר plan עורכת כארבע וחצי שעות. בשעתיים הראשונות תנהגו על כביש ראשי ולא מלהיב במיוחד, אך אל דאגה -יש למה לצפות! מרגע שתרדו ממנו ותתחילו להצפין לכיוון הפירנאים, תוכלו ליהנות מדרך יפה החוצה כרמים, יקבים, עוברת סמוך לאגמים מלאכותיים, נהרות וכפרים ציוריים.
בדרכנו עצרנו ביקב גדול ומרשים בשם SOMMOS שנמצא ממש על הדרך ורוב הסיכויים שלא תצליחו לפספס אותו,יין לא רע במחיר הוגן.
מכאן והלאה הדרך מלאה בעליות, מורדות ורכסי משנה שמתקמרים מזרח מערב לקראת מפגשנו המיוחל עם רכס הפירנאים.
מומלץ לעשות את הנסיעה בשעות היום משום שהדרך מאוד יפה ולקינוח תזכו בכביש הגישה לכפר plan שחלקו חצוב בסלע ואותו לא תרצו לפספס.
הכפר עצמו קטן וצנוע, יושב בתוך עמק יפהייפה, מוקף עצים ונהרות. בעונה ישנו מרכז תיירים שיוכל לספק לכם מפות לטיולי יום מסביב, ובמקרה שלא, גם בעלי המלון שילינו אתכם יוכלו לתת לכם מפה ולהסביר לאן כדאי ללכת.
במידה ותגיעו לאזור בעונה, ניתן לעשות טיולים בני מספר ימים וללון ב"רפוחיוס" שפזורים בהרים.

יום שני: טיול יום לIbon de Plan

טיול יום לאגם הנמצא מעל Plan, העלייה לאגם עורכת כשלוש שעות והיא יחסית תלולה. ניתן לרדת באותה הדרך חזרה לכפר,
אנחנו בחרנו לרדת בדרך שונה, לכפר סמוך בשם Saravillo, אמנם ירידה ארוכה ב4 ק"מ אך נחה בהרבה.
במהלך הירידה השביל עובר בנקודות תצפית נחמדות, יער ירוק עד, שרכים, חזזיות ועלים בשלל צבעים.
מהכניסה לכפר תפסנו טרמפ חזרה לאוטו שחיכה לנו בplan.
למי שרוצה להעביר לילה בשטח, 15 דקות הליכה מהאגם ibon de plan יש בקתה קטנה שנראה כי לא מעט אנשים מעבירים בסבביתה את הלילה במהלך העונה.
את הלילה בילינו בעיירה בשם Bielsa, סוג של עיירת סקי שנראה שבעונה היא מלאה ותוססת... אנחנו הרגשנו שהיא די נטושה, אבל תמיד תוכלו למצוא בה מלון שישמח להשכיר לכם חדר.

יום שלישי: טיול יום בשמורת monte perdido, הפארק הלאומי אורדסה

לאחר הטיול המוצלח בPlan ציפינו ליום מוצלח עוד יותר ב- Monte perdido.
השכמנו קום בBielsa, ארוחת בוקר, התארגנות קצרה ויצאנו לדרך. הגענו לחניה העצומה שבקצה דרך הנוף לאורך Rio Cinca, נראה שבעונה אין מקום לחנות, היום אנחנו לבד.
לאחר טיפוס של שעה וחצי לאחד העוקפים וביקור במספר מפלים הרגשנו קצת לכודים בעמק רחב הידיים הזה ללא אפשרות לכבוש פסגה. בשלב זה של העונה, כל הפסים מושלגים והבקתות סגורות, חזרנו לאוטו, התענגו שוב על הדרך היפה בRio Cinca והתחלנו דרכנו לAlquezar.
לאחר שעתיים וחצי נסיעה (שרובה היא דרכנו חזרה לברצלונה) עשינו על אותם הכבישים, למעט סטייה של 30 דקות לכיוון Alquezar.
בשעה 18:00 הגענו ליעדינו המיוחל.

יום רביעי: Alquezar וחזרה לברצלונה

אלקאזר היא מקום שאתם פשוט לא רוצים לפספס, לא משנה מה נכתוב כאן, זה לא יצליח להעביר את הקסם של המקום הזה. אז תסמכו עלינו וסעו לשם! זה גם אחלה מקום לנסוע אליו מברצלונה ליומיים שלושה בשביל קצת שקט.
בעונה אלקאזר מפורסמת בעיקר בזכות מסלולים בקניונים שמקיפים אותה (מסלולים במים, קפיצה ממפלים..) ומי שמטפס יוכל למצוא לא מעט מסלולים באזור. כדאי לשהות בכפר לפחות לילה אחד (יש לא מעט מקומות שווים לישון בהם), ליהנות מהקסם, להסתובב ברחובות הצרים, לבקר במבצר (ממליצים רק לעלות למעלה, לא תפסידו כלום אם לא תיכנסו פנימה) ולשתות קפה במרפסת של המאפייה המקומית עם המיקום השווה ביותר בכפר!